معرفی و دانلود کتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر

عکس جلد کتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر

کتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر اثری از خسرو کیان راد است که با اقتباس از داستان‌های کلیله و دمنه نوشته شده. نویسنده در این کتاب که شامل دو داستان کوتاه است، قصه‌هایی قدیمی از ایران‌زمین را روایت می‌کند. در یکی از داستان‌های این کتاب با نام «برزویه‌ی پزشک»، ماجرای بیمار شدن همسر انوشیروان، ملکه‌ی ایران‌زمین را دنبال می‌کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر

کلیله و دمنه از کهن‌ترین کتاب‌های داستانی است که بسیاری مبدأ آن را جایی در حدود سرزمین‌های ایران و هند می‌دانند. این منبع حکمت که از دیرباز، در قالب داستان‌هایی شیرین و شنیدنی، عمیق‌ترین مفاهیم اخلاقی و معرفتی را به مخاطب منتقل کرده، طرفداران بسیاری در تمام دنیا دارد. کتابی که هم‌اکنون پیش روی شماست، یعنی کتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر اثر خسرو کیان راد، با اقتباس از داستان‌های کلیله و دمنه نگاشته شده است.

کتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر شامل دو داستان کوتاه با حال‌وهوای افسانه‌های کهن پارسی است. در اولین داستان این کتاب که «برزویه‌ی پزشک» نام دارد، ماجرای بیمار شدن همسر انوشیروان، ملکه‌ی ایران‌زمین را می‌شنویم. قصه از این قرار است که بانوی اول دربار که از محبوبیت ویژه‌ای نزد پادشاه برخوردار است به بیماری ناشناسی مبتلا شده که هرروز او را ضعیف‌تر و نحیف‌تر می‌کند. پادشاه هر آنچه می‌توانسته از حاذق‌ترین اطباء و بهترین داروها را برای همسرش فراهم کرده ولی هیچ نشانه‌ای از بهبودی در حال او مشاهده نمی‌شود. تا اینکه خبر می‌رسد یک پزشک جوان خوزستانی از راه رسیده و ادعا می‌کند که می‌تواند بیماری ملکه را درمان کند و حال او را بهبود بخشد...

معرفی و دانلود کتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر

در داستان دوم این کتاب که خانه‌ی خورشید نام دارد، سری به حال‌وهوای بندر می‌زنیم تا از افسانه‌های پنهان در دریا بشنویم. قصه حول محور جزیره‌ای ناشناس و رازآلود در نزدیکی بندر می‌چرخد: جایی که به باور بندرنشینان مکانی جادویی و منحوس است. هیچ‌کس تابه‌حال موفق نشده زنده از این جزیره‌ی کوچک، که مردم به خاطر طلوع آفتاب از پشت کوه‌هایش لقب خانه‌ی خورشید را به آن داده‌اند، برگردد. از بابت مرموز و ناشناخته بودن این جزیره، مردم برایش قصه‌ها و افسانه‌های بسیاری ساخته‌اند؛ عده‌ای گمان می‌کنند که این جزیره، خانه‌ی پری‌های دریایی است که با زیبایی خیره‌کننده و صدای دل‌فریبشان، مردانی را که به آنجا پای می‌گذارند اسیر خود می‌کنند و به دل دریا می‌برند. بسیاری از وجود اژدهای دریا در آن نزدیکی حرف می‌زنند و بسیاری دیگر از سوسو زدن نوری مرموز در شب، در این جزیره‌ی خالی از سکنه می‌گویند. تابه‌حال درستی هیچ یک از این قصه‌ها به مردم ثابت نشده و تنها چیزی که برایشان مسلم است این است که هیچ‌کس نتوانسته زنده از آن جزیره به بندر بازگردد. و چون سال‌هاست کسی جرئت نکرده راه جزیره را پیش بگیرد و به دنبال کشف راز آن برود، برای همه راحت‌تر است که این افسانه‌ها را باور کنند. در این میان پسر جوانی که پیشه‌اش تجارت است، تصمیم می‌گیرد تا بی‌خبر از دیگران به دل آب بزند و خود را به جزیره برساند...

کتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر با تلاش بهمن وخشور و سحر حسینی روایت شده. نشر صوتی آوای چیروک و انتشارات آفتابکاران ناشران این کتاب هستند.

کتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کهن پارسی از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر می‌شنویم

«هیچ آدمیزادی تاکنون به آن جزیره پا نگذاشته و هرکس که از روی نادانی به آنجا رفته ناپدید شده و هرگز بازنگشته است.» این شایعه‌ای بود که سال‌های سال در میان بندرنشینان دهان به دهان می‌شد. جزیره‌ی مرموز، درست روبه‌روی بندر و در فاصله‌ی نه چندان زیادی از آن قرار داشت. هیچ‌کس در جزیره زندگی نمی‌کرد. می‌گفتند پای هیچ‌کس به آنجا نرسیده. غیرمسکون بود و رازآلود. بومی‌ها آن تکه‌ی دورافتاده را از آن خورشید می‌دانستند، چون هر بامداد، چهره‌ی تابنده‌ی خورشید را می‌دیدند که از پشت تنها کوه جزیره سر بر می‌آورد، انگار که از درون جزیره برخاسته باشد. از همین رو بود که آن خشکی را جزیره‌ی خورشید می‌نامیدند؛ خاستگاه و خانه‌ی خورشید. هرچند تابستان‌ها با پرتوی سوزانش بندر و ساحل‌نشینان را می‌سوزاند، اما زندگی آن انسان‌های آفتاب‌سوخته از خورشید بود. با نبودنش دل آسمان هم می‌گرفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
63 دقیقه
برزویه‌ی پزشک
45 دقیقه
خانه‌ی خورشید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر
نویسنده
راویسحر حسینی، بهمن وخشور
ناشر چاپیانتشارات آفتابکاران
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر

برای دریافت کتاب صوتی برزویه‌ی پزشک و یک داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.