معرفی و دانلود کتاب صوتی علاج عشق

برای دانلود قانونی کتاب صوتی علاج عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی علاج عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی علاج عشق

کتاب صوتی علاج عشق، مجموعه شعری از پوبلیوس اوویدیوس ناسو شهره به اووید، شاعر پرآوازه‌ی رومی است. اووید در این اشعار، همراه با توصیفِ چیستیِ هنر عاشقی و عشق ورزیدن، با بیانی رواقی‌گونه، راه‌هایی را برای اجتناب از آسیب دیدنِ عاشق و لطمه خوردنِ احساسات عاشقانه و همین‌طور سرد شدن از عشق شرح داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی علاج عشق

پوبلیوس اوویدیوس ناسو (Publius Ovidius Naso) در کتاب صوتی علاج عشق (The Complete Works of Ovid: Love’s Cure) به وصف دشواری‌های عاشقی و پاسداری از عشق پرداخته است. اووید را از زمره‌ی متبحرترین شاعرانِ احساسات لطیف و عواطف عاشقانه می‌دانند. نازکی طبع و لطافت و دلپذیری اشعارش، که آن‌ها را به زبانی به‌غایت خوش‌آهنگ و سهل و روان می‌سرود، موجب شده است تا او را از خوش‌قریحه‌ترین شعرای روم باستان به شمار بیاورند.

آثار اووید را در زمره‌ی ادبیات تعلیمی قرار می‌دهند از این رو که در آن‌ها، چه برای مردان و چه زنان، راه‌های گریز از اسارت عاطفی و روابط عاشقانه‌ی ناخوشایند توصیه شده است. اووید بدون آنکه نیاز داشته باشد تراژدی‌های غم‌انگیز، شکوهمند و سترگی بسراید، به‌سهولت به مخاطب سروده‌های خود می‌آموزد چگونه خود را به زندگی مشغول بدارد، پا در سفر گذاشته و تمامیتِ وجود معشوق خود را، با تمام خوبی‌ها و بدی‌های او، بپذیرد. اووید از جمله‌ی آخرین شعرای دورانِ طلایی ادبیات روم به شمار می‌رود که بر خلاف بسیاری از شعرا، به خشم و جنگ و تراژدی و تقابل قدرت خدایان نپرداخته است. شاعران بسیاری در اواخر دوران باستان و قرون وسطی، به تقلید از اشعار اووید، به سرودن منظومه‌های شعری دست زده‌اند و آثار او علاوه بر ادبیات، بر قریب به اتفاق آثار هنری غرب نیز تأثیر بسیاری بر جای گذاشته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی علاج عشق

اووید را اغلب همراه با ویرژیل و هوراس، از سه شاعر برجسته‌ی ادبیات لاتین برمی‌شمارند. اووید اولین شاعر بزرگ رومی است که کار خود را در دوران سلطنت آگوستوس آغاز کرد. کوئینتیلیان، فیلسوف و ادیب رومی، او را آخرین مرثیه‌نویس عشق لاتین می‌دانست. اووید به واسطه‌ی همسرش که با خانواده‌ی امپراتوری ارتباط داشت، به امپراتور آگوستوس نزدیک شد اما به دلایلی نامعلوم، مورد غضب وی قرار گرفت و به دریای سیاه تبعید شد و تا پایانِ زندگی‌اش به اجبار در آنجا زیست. اووید خود از تبعیدش به عنوان «یک شعر و یک خطا» یاد کرده است که می‌تواند به برداشتِ اشتباه امپراتور از معنای سروده‌ای از او اشاره داشته باشد. پس از محکومیتِ شائبه‌دار اووید توسط امپراتور، برخی از کتب و اشعار او از کتابخانه‌های عمومی روم جمع‌آوری شدند و این حدس را تقویت کردند که اثری از آثار اووید به مذاق پادشاه خوش نیامده است. با این وجود، همچنان گمانه‌زنی‌های بسیاری از سوی پژوهشگران در باب علت تبعید اووید مطرح می‌شود اما تاکنون هیچ‌یک به‌عنوان دلیل قطعی تعبید وی مورد توافق اکثریت قرار نگرفته‌ است.

کتاب صوتی علاج عشق پس از مقدمه‌ی کوتاهی درباره‌ی زندگی و تجربیاتِ زیسته‌ی اووید، برخی از جملات قصار او و همچنین متن کتاب اصلی علاج عشق او را در بر دارد. این کتاب، در ادامه‌ی کتابِ هنر عشق‌ورزی سروده شده است. اووید در این منظومه از ماهیت عشق و راه‌های درمانِ رنج‌های آن یا خلاصی از آن سخن گفته است. او با لحنی گاه آمیخته به طنز، به شیوه‌ای رواقی‌گونه و واقع‌گرایانه، به مخاطب خود می‌آموزد که رهایی از عشقی که شایسته‌ی او نیست، امکان‌پذیر است. او در کتاب علاج عشق از تمایلات و نیازهای جسمانی و زمینی صحبت می‌کند نه از الهامات و ارتباطات روحانی و معنوی. علاج عشق، علاجی منظوم به تجویز اوویدِ شاعر برای دردِ عشق است.

کتاب علاج عشق را محمداسماعیل فلزی ترجمه کرده و نشر آفتابکاران آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی گویای این اثر را به همت نشر صوتی آوای چیروک با خوانش بهمن وخشور، افسانه فدایی، نگین بایرام‌پور، امیرحسین عبدالملکی، حسین حق‌پرست و ترنم مهرنور می‌شنوید.

کتاب صوتی علاج عشق برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی علاج عشق را به تمامی طرفدارانِ ادبیات کلاسیک و به‌ویژه دوست‌داران آثار غنایی دوران باستان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی علاج عشق می‌شنویم

عشق با دیدن اسم و رسم این کتاب گفت: «این اعلان جنگ است، جنگی که می‌بینم علیه من به راه انداخته‌ای.» آی کوپید، شاعر خود را ملامت مکن. شاعری که همواره در پی اطاعت از آموزه‌‌ها و فرمان‌های تو بوده و در اجرای اصول تو کوشیده است. من دیومدس نیستم که بر مادر زخم زد چنانکه اسب‌های سرکش مارس او را غرقه در خون به مأوایش در آسمان‌ها بردند. عشق مردان جوان دیگر، اغلب به سردی می‌گراید، اما من همواره به گرمی عشق ورزیده‌ام و اگر اکنون نیز بپرسی که در پی چه کاری هستم، باید بگویم هنوز گرفتار و پای‌بند عشقم. حتی گامی فراتر، من به‌راستی به دیگران فنی آموخته‌ام که بتوانند به یاری آن در پوشش لطف تو قرار گیرند. نشان داده‌ام که چگونه می‌توان عواطف و هوس‌های کوری را که به یکباره در وجودمان سربرمی‌دارند با عقل و خرد جایگزین کرد. آه نه ای کودک محبوب من، من هیچ‌گاه درس‌هایم را از یاد نخواهم برد و به تو خیانت نخواهم کرد. اجر سروده‌هایم را زائل نمی‌کنم و دست‌رنج خود را بر باد نخواهم داد.

بگذار هر مردی که عاشق زنی دلخواه و موافق است از جام شادی به غایت بنوشد و به مدد باد شرطه شراع برکشد اما آن‌که ناامید و افسرده در کمند بانویی دون و ناشایست گرفتار آمده است و در بندش می‌نالد، می‌تواند به یاری هنر من از رنج‌های خود رهایی یابد. چرا باید عاشقی ناکام خود را بر فراز تیری بلند به دار آویزد و طعمه‌ی مرگی بدشگون گردد یا تیغه‌ی سرد خنجری را در تنش فرو کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
107 دقیقه
علاج عشق

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی علاج عشق
نویسنده
مترجممحمداسماعیل فلزی
راویبهمن وخشور، افسانه فدایی، نگین بایرام پور، حسین حق پرست، ترنم مهرنور، امیرحسین عبدالملکی
ناشر چاپیانتشارات آفتابکاران
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی علاج عشق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی علاج عشق

برای دریافت کتاب صوتی علاج عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.