معرفی و دانلود کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی: کتابی درباره یافتن راه خود

عکس جلد کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی: کتابی درباره یافتن راه خود
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی: کتابی درباره یافتن راه خود

کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی اثری از مت تریسی، نویسنده‌ی معاصر آمریکایی است. تریسی در این کتاب راوی ماجراهای زندگی مردی به نام اسکات است که عنان سرنوشت در سراشیبی آن از دستش رها شده و هراسان و اندوهگین در انتظار یک روزنه‌ی امید و یک راه چاره است. در همین حال و اوضاع است که روزی به‌تصادف وارد کافه‌ای می‌شود و آن کافه، زندگی او را دگرگون می‌سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی

مت تریسی (Matt Tracy) در کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی (The Meaning of Life Coffee Shop) از زندگی مردی به نام اسکات برای ما می‌گوید. زندگی اسکات به‌تازگی دچار تغییر و تحول شده و چالش‌ها و مشکلات فراوانی پیش روی او قرار گرفته‌اند. شریک زندگی‌اش او را ترک کرده و برای کار به شهر دیگری سفر کرده است. در محل کارش با اتهام دزدی روبه‌روست. پول مشتریان در حسابی که به نام اوست قرار داده شده و اسکاتِ از همه‎‌جا بی‌خبر مجبور است با پیامدهای این اتفاق کنار بیاید و این در حالی است که علاوه بر احتمال اخراج، خطر زندان نیز او را تهدید می‌کند. اسکات از همه جا رانده شده و ناامید و سرگردان است. او به‌درستی نتوانسته این همه اتفاق را درک کند و با آن‌ها کنار بیاید و کسی هم حرفش را درک نمی‌کند و دلایلی که برای اثبات بی‌گناهی‌اش می‌آورد برای دیگران باورپذیر نیست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی

اسکات عصبی و پریشان روزی از شرکت بیرون می‌زند و بی‌هدف در خیابان‌های سان‌فرانسیسکو شروع به قدم‌زدن می‌کند. بهت‌زده از زنجیره‌ی اتفاقاتی که در مدت کوتاهی برایش رخ دادند راهی به‌جز تسلیم در برابر شرایط نمی‌بیند. قدم‌زدن حال او را بهتر می‌کند به‌ویژه که گرمای انوار طلایی خورشید همراه با نسیم خنکی که از اقیانوس می‌وزد، فکرش را کمی بازتر و ذهنش را آرام‌تر کرده است. اسکات تصمیم می‌گیرد که برای بهتر شدن حال و تسکین اعصاب آزرده‌اش به کافی‌شاپ فیلز برود تا شاید یک لیوان قهوه بتواند او را سر حال بیاورد. او آن‌قدر به این کافی‌شاپ رفته که می‌تواند تمام مسیر را چشم‌بسته قدم بردارد و بدون اینکه به مانعی بخورد، از خیابان‌ها و کوچه‌ها بگذرد. حتی از همین الان می‌داند که می‌خواهد چه چیزی سفارش بدهد. اما درست سر همان کوچه با نوارهای زرد هشدار مواجه می‌شود و گویا مسیر برای تعمیرات خیابان بسته است. اسکات که متوجه می‌شود نمی‌تواند همان همیشگی را داشته باشد، مسیرش را تغییر می‌دهد و اتفاقی وارد یک کوچه‌ی باریک می‌شود. مغازه‌ی کوچکی با یک در و یک پنجره نظرش را جلب می‌کند. روی تابلوی مغازه که به سبک ژاپنی نقاشی شده است، این واژه‌ها خوانده می‌شوند: کافی‌شاپ و کتابخانه‌ی مَز. اسکات فکر می‌کند امروز قهوه‌اش را به جای فیلز در همین کافه بخورد. وارد شدن اسکات به این کافی‌شاپ اتفاقاتی را برای او رقم می‌زند هیچ‌وقت در زندگی تصورش را هم نمی‌کرده است.

فضای کوچک و دنج کافی‌شاپ مَز برای هر فردی که وارد آن می‌شود، تداعی‌کننده‌ی نوعی احساس آشنایی است. انگار که این اولین‌بار نیست که به آن قدم می‌گذارد و کافه و هر کسی که در آن هست را از پیش می‌شناسد. در گوشه‌ای از کافی‌شاپ، کتابخانه‌ی کوچکی قرار دارد و در گوشه‌ای دیگر روی دیوار سه پرسش نوشته شده است: «آیا من به سوی ایده‌آلم در حال حرکت هستم؟ اگر امروز مرگ به سراغم می‌آمد از چه چیزی بیشتر از همه پشیمان بودم؟ آیا من مهربان هستم؟» اسکات این پرسش‌ها را می‌خواند، در ذهنش مرور می‌کند و پاسخی برای آن‌ها نمی‌یابد و به فکر فرو می‌رود. تکاپو برای یافتنِ پاسخی برای این پرسش‌ها و آشنایی با دوستان جدید در این کافه است که زندگی اسکات را متحول می‌کند و چراغ راهی به دست او می‌دهد تا بر تمام ابهامات و سرگشتگی‌هایش نوری بیفکند و مسیر زندگی‌اش را پیدا کند.

مت تریسی در کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی از معضلات بزرگ زندگی می‌گوید؛ معضلاتی که آن‌قدر بدیهی و چالش‌برانگیز هستند که اغلب گفت‌وگویی صریح درباره‌ی آن‌ها شکل نمی‌گیرد و افراد به‌ندرت به آن‌ها فکر و توجه می‌کنند. به باور تریسی هنگامی که بر پرسش‌های حیاتی و مهمی از این دست متمرکز بشویم، می‌توانیم زندگی خود را در جهت بهبود متحول سازیم.

تصویری که مت تریسی در کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی در برابر ما قرار داده در عین واقع‌بینی، جامع، روشنگرانه و متحول‌کننده است. او مخاطب خود را همانند اسکات با این پرسش‌های بزرگ مواجه می‌کند و سپس او را با اسکات همراه می‌کند تا پاسخ منحصربه‌فرد خود را به آن پرسش‌ها بیابد. به باور تریسی زندگی مانند دوچرخه‌سواری است. درست است که زمین می‌خوریم اما هر بار اندکی بیشتر یاد گرفته‌ایم و این‌بار با آگاهی بیشتری می‌رانیم و دوباره به همان شکل زمین نمی‌خوریم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی

کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی را به همت انتشارات فلسفه، با ترجمه‌ی راضیه سرحدی و خوانش علی اعتمادی می‌شنوید.

در نکوداشت کتاب کافه‌ی معنای زندگی

  • این کتاب من را به یاد روزهایی انداخت که در دانشگاه در رشته‌ی فلسفه تحصیل می‌کردم. گفت‌وگوهای صریح درباره‌ی مسائل بزرگ زندگی بسیار به‌ندرت اتفاق می‌افتد اما اگر وقتی را به چنین گفت‌وگوهایی اختصاص بدهیم، می‌توانند زندگی ما را متحول کنند. نویسنده‌ی کتاب تصویری جادویی اما واقع‌بینانه را درباره‌ی زندگی ترسیم کرده است. کافه‌ی معنای زندگی اثری جذاب بود که باعث شد آرزو کنم ای کاش این کافی‌شاپ در واقعیت وجود داشت. (Amazon)

کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب کافه‌ی معنای زندگی را به علاقه‌مندان رمان‌های خارجی به‌ویژه داستان‌هایی با درون‌مایه‌های روان‌شناختی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی: کتابی درباره یافتن راه خود می‌شنویم

روی همان صندلی‌های روز قبل نشستیم و آدری شروع به صحبت کرد: «به نظرم می‌شه با مراجعه به آن سه پرسش مخصوصاً پرسش اول، به تعادل رسید. آیا من به سوی خود ایده‌آل حرکت می‌کنم؟ بخش دوم آن تعادلی که احساس می‌کنی، به پذیرش جایی که هستیم و پذیرش این واقعیت که ما در حال حاضر نمی‌تونیم همه‌ی پاسخ‌ها را بدانیم برمی‌گردد، که ایرادی هم ندارد. هر چند، مثل دوچرخه‌سواری که کار راحتی نیست، حفظ این تعادل هم بدون زحمت نیست. دوچرخه‌سواری درباره‌ی عدم تعادل اندک ولی دائمی و اعمال اصلاحات جزئی برای بازگرداندن آن تعادله. حتی عمل دور زدن هم ترکیب عجیبی دارد؛ اول دسته‌ی دوچرخه را در جهت نادرست می‌چرخانیم تا تعادل را برهم بزنیم و بعد متمایل می‌شیم و به سمت درست می‌چرخیم.» پیش از آنکه صحبتش را از سر بگیرد، سرش را کج کرد و برای لحظه‌ای به تابلوی روی دیوار نگاهی انداخت: «از آن استعاره خوشم می‌آد. چه روی دوچرخه چه در زندگی، یک چرخش در جهت نادرست می‌تواند سرآغاز چرخشی در جهت درست باشد.»

«حالا برمی‌گردیم به این ایده که ما در حال حاضر نمی‌تونیم چیزی فراتر از آن‌چه پیش رویمان قرار دارد ببینیم؛ با این حساب، اگر ما هر کاری را به بهترین شکلی که بلدیم انجام بدیم، می‌تونیم آرامش داشته باشیم و از جایی که هستیم لذت ببریم. به نظرم آن احساس متعادل بودن، از حل تعارضاتی که قادر به درکشان هستیم و پذیرفتن آن‌هایی که قادر به درکشان نیستیم، نشأت می‌گیره.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
11 دقیقه
یک
28 دقیقه
دو
5 دقیقه
سه
6 دقیقه
چهار
9 دقیقه
پنج
4 دقیقه
شش
3 دقیقه
هفت
15 دقیقه
هشت
1 دقیقه
نه
7 دقیقه
ده
21 دقیقه
یازده
4 دقیقه
دوازده
9 دقیقه
سیزده
3 دقیقه
چهارده
10 دقیقه
پانزده
8 دقیقه
شانزده
3 دقیقه
هفده
11 دقیقه
هجده
2 دقیقه
نوزده
2 دقیقه
بیست
3 دقیقه
بیست‌ویک
3 دقیقه
بیست‌ودو
4 دقیقه
بیست‌وسه
4 دقیقه
بیست‌وچهار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی: کتابی درباره یافتن راه خود
نویسنده
مترجمراضیه سرحدی
راویعلی اعتمادی
ناشر صوتی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی

فاطمه
۱۴۰۳/۱/۱
کتاب خوبیه اما مطالب زیاد عمیق و مفهموی نداره
برای کسای که‌ی مقدار حتی کم در زمینه توسعه فردی اطلاعات دارن مطالب تکراری هس اما ارزش خوندن داره صدای راوی بسیار خوب و گیرا هس
ش. هاشمی
۱۴۰۳/۱/۷
به انسان یادآوری می‌کند که می‌شود جور دیگر هم به زندگی نگاه کرد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی

برای دریافت کتاب صوتی کافه‌ی معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.