معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه: تغییر شیوه صحبت کردن، گوش کردن و تعامل

عکس جلد کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه: تغییر شیوه صحبت کردن، گوش کردن و تعامل
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه: تغییر شیوه صحبت کردن، گوش کردن و تعامل

کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه راهی است به سوی ارتباطی عمیق‌ و سازنده. چاک ویزنر در این کتاب با ارائه‌ی چهار مدل اصلی گفت‌وگو، تمام جوانب یک مکالمه‌ی مؤثر و بدون سوءتفاهم را بیان می‌کند. او به مخاطب می‌آموزد که چطور یک مصاحبه‌ی شغلی، یک مذاکره یا یک نشست دوستانه را به بهترین نحو پیش ببرد و پیامش را به بهترین شکل منتقل کند.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه

شاید تصور کنید که سطح مکالمات روزمره‌ی شما نمی‌تواند بهتر از این شود و راهی برای انتقالِ بهتر مفهومِ مورد نظرتان وجود ندارد. اگر اینطور فکر می‌کنید، مشخص می‌شود به اهمیت گفت‌وگو در پیشبرد اهداف و مقاصدتان آگاه نبوده و درمورد تأثیر آن دچار شک و تردید هستید. چاک ویزنر (Chuck Wisner) در کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه (The Art of Conscious Conversations) اهمیت یک مکالمه را در ارتباط‌های دوستانه یا در مذاکرات رسمی و مصاحبه‌های شغلی نشان می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه

اگر بدانیم تا چه میزان در انتقال پیام دچار مشکل هستیم و دیگران را نیز دچار سوتفاهم می‌کنیم، در تقویت این مهارت ارتباطی، تلاش بیشتری را به کار می‌گیریم. چاک ویزنر چهار نوع گفت‌وگوی اصلی را در کتاب خود تعریف می‌کند: گفت‌وگوهای مبتنی بر داستان‌های ذهنی، گفت‌وگوهای مبتنی بر همیاری، گفت‌وگوهای مبتنی بر خلاقیت و گفت‌وگوهای مبتنی بر تعهد.

گفت‌وگوهای مبتنی بر داستان‌های ذهنی تعیین‌کننده‌ی هویت شما در این جهان هستند. آن‌ها این پیام را به مخاطب می‌رسانند که شما چطور خودتان را تعریف و ابراز وجود می‌کنید. این نوع از گفت‌وگو به واکاوی خرد نهفته در پشت روایت‌های ناگفته‌یتان می‌پردازد و روابط پیچیده و گاه متناقض بین هیجانات، نظرات شخصی و واقعیت‌های موجود را کنکاش می‌کند. گفت‌وگوهای مبتنی بر همیاری، تواناییِ درک چشم‌انداز دیگران را در اختیارتان قرار می‌دهند. در طول این مکالمه سپرهای دفاعی پایین آمده و قدرت گوش سپردن به یکدیگر بالا می‌رود.

کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه، گفت‌وگوهای مبتنی بر خلاقیت را فرصتی در نظر می‌گیرد تا در آن گوش سپردن به درک شهودی خود را بیاموزید، ایده‌های جدید تولید کنید و همزمانی معنادار بین رخدادهای زندگی خود و دیگران را جدی بگیرید. خلاقیت کمک می‌کند تا در لحظه‌ی حال حضور داشته باشید و از فرصت‌ها بیشترین استفاده را بکنید. و در نهایت، گفت‌وگوهای مبتنی بر تعهد وقتی کاربرد می‌یابد که پای عمل در میان باشد. این نوع گفت‌وگو با قول‌هایی که به دیگران می‌دهید و قرارهایی که با آن‌ها می‌گذارید، مرتبط است و به شما کمک می‌کنند تا تصمیمات هوشمندانه‌تر و تعهدات آگاهانه‌تری را در پیش گیرید تا اعتمادسازی انجام شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه

کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه در چهار فصل تدوین شده است؛ فصل اول توضیح می‌دهد که مغز، نفس (ego)، آگاهی و الگوهای خودکار (خلبان خودکار ذهنی) چگونه به گفت‌وگوهای شما خدمت یا خیانت می‌کنند. فصل دوم به کنکاش عناصر حیاتی داستان‌های ذهنی‌تان می‌پردازد. (واقعیت‌ها، هیجانات و نظرات شخصی) فصل سوم، نشان می‌دهد که چه اختلاف فاحشی بین افکار شخصی و گفته‌های شما با دیگران وجود دارد. در این بخش، آگاهی پیدا می‌کنید که این اختلاف چه تأثیری بر گفت‌وگوهای شما دارد و فصل چهارم، به معرفی چهار عنصر اساسی در گفت‌وگوها می‌پردازد: خواسته‌ها، دغدغه‌ها، مناسبات قدرت و استانداردهای قضاوت. آن‌ها رهنمودی برای واکاوی داستان‌های ذهنی هستند.

در نهایت می‌توان گفت چاک ویزنر با تالیف این کتاب، راهنمایی جامع را در اختیارتان قرار داده تا با دید بازتری به گفت‌وگو با دیگران بنشینید و اهداف خود را پیش ببرید. کتاب حاضر به کوشش انتشارات فلسفه صوتی شده و با صدای مهدی سعادتی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته. ترجمه‌ی این اثر را شاهین غفاری بر عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه

  • مدل‌های ارتباطی و توصیه‌های چاک ویزنر به من کمک کرد تا پیش‌فرض‌ها و داستان‌های شخصی خود را دوباره کنترل کنم و از این رهگذر به انسانی بهتر و رهبری قابل‌تر تبدیل شوم. (داگ فیلد)
  • چاک ویزنر در کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه، با بیان داستان‌های شخصی و تکنیک‌های کاربردی، کنجکاوی ما را برای ورود به یک گفت‌وگوی آکنده از آگاهی برمی‌انگیزد. (سوزان مک فرسون)
  • مکالمات دریچه‌ای به سوی برقراری ارتباط بهتر و مؤثرتر هستند؛ کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه راهنمایی است برای تقویت این مهارت و دستیابی به مکالمه‌ای عمیق و بدون سوءتفاهم. (چیمنا ونگوچیا)

کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای هر فردی که در مسیر برقراری ارتباط مؤثر می‌کوشد، اثری قابل توجه است.

در بخشی از کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه: تغییر شیوه صحبت کردن، گوش کردن و تعامل می‌شنویم

داستان‌های ذهنی، واقعیت‌های موجود، نفس‌ها، هیجانات و نظرات شخصی، مواد اولیه‌ی گفت‌وگوها هستند. وقتی این مواد در تضاد با هم قرار گیرند، گفت‌وگوهای همیارانه با چالش روبه٬رو خواهند شد. اقدام به شناخت و تغییر داستان‌های ذهنی، یک کار شخصی است که هر کس باید آن را در مورد خود انجام دهد و پیش‌نیاز همیاری‌های سازنده و کارآمد است. موشکافی و صحت‌سنجی داستان‌های شخصی، چشم و گوش ما را به روی شیوه‌های جدید دیدن، شنیدن و تعامل با دیگران باز می‌کند.

وقتی داستان کودکی خودم را بررسی کردم، این تردید دیرپا که نمی‌توانم از عهده‌ی کارها برآیم، کم‌کم ناپدید شد. در بزرگ‌سالی وقتی آگاه شدم که داستان‌های ذهنی من فقط یکی از ده‌ها احتمال ممکن‌اند و نه تمام حقیقت، شروع به کار روی خودم کردم که کمتر در مورد دیگران قضاوت کنم. کم‌کم توانستم کنجکاوی، ادراک، همدردی و دلسوزی خود را افزایش دهم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
پیشگفتار
16 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
فصل اول: گفت‌وگوهای مبتنی بر داستان‌های ذهنی - قسمت اول
23 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
34 دقیقه
فصل اول - قسمت سوم
30 دقیقه
فصل اول - قسمت چهارم
32 دقیقه
فصل اول - قسمت پنجم
34 دقیقه
فصل اول - قسمت ششم
16 دقیقه
فصل دوم: گفت‌وگوهای مبتنی بر همیاری - قسمت اول
33 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل دوم - قسمت سوم
22 دقیقه
فصل دوم - قسمت چهارم
37 دقیقه
فصل سوم: گفت‌وگوهای مبتنی بر خلاقیت - قسمت اول
21 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
29 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم
20 دقیقه
فصل چهارم: گفت‌وگوهای مبتنی بر تعهد - قسمت اول
24 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل چهارم - قسمت سوم
35 دقیقه
فصل چهارم - قسمت چهارم
19 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه: تغییر شیوه صحبت کردن، گوش کردن و تعامل
نویسنده
مترجمشاهین غفاری
راویمهدی سعادتی
ناشر صوتی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه

ادریس پارسا
۱۴۰۳/۱/۲۹
نوعی هنر برخورد مناسب با دیگران کسل کننده نبود چون حالت داستانی داشت در مجموع کتاب مفیدی بود
رضا ابراهیمی
۱۴۰۳/۱/۲۶
بسیار عالی خیلی واضح و مفید
حامد قاضی
۱۴۰۳/۱/۶
بسیار خلاصه مفید و تاثیرگذار
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه

برای دریافت کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.