معرفی و دانلود کتاب مرزبندی = آزادی

عکس جلد کتاب مرزبندی = آزادی
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرزبندی = آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرزبندی = آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرزبندی = آزادی

جوزف انگوین در کتاب مرزبندی = آزادی پیام مهمی برای خوانندگان خود دارد؛ بیشتر رنج‌های عاطفی شما ناشی از رویدادهای زندگی‌تان نیستند، بلکه از نحوه‌ی واکنش شما نسبت به آن‌ها ناشی می‌شوند. در واقع هر مرز و خط قرمزی که تعیین می‌کنید، به شما یاری می‌دهد تا رفتار و واکنش‌تان را نسبت‌به موقعیت‌هایی که موجب رنجش شما می‌شوند، بروز دهید.

درباره‌ی کتاب مرزبندی = آزادی

آیا تابه‌حال پیش آمده که چیزی را حقیقتاً و از ته دل نخواهید و درعین‌حال نتوانید آن را رد کنید؟ یا شاید بارها اعضای خانواده یا دوستانتان از شما درخواست کرده باشند که کاری را برایشان انجام دهید و با وجود اینکه انجام آن کار وقت و هزینه‌ی زیادی برای شما در بردارد، نتوانید خواسته‌شان را رد کنید و نه بگویید. بسیاری از مردم همیشه باری از گناه را بر دوش می‌کشند و دچار این تفکر اشتباه هستند که با هر بار «نه» گفتن و رد کردن خواسته‌ها، هرچند نامعقول و غیرمنطقی، باعث عدم محبوبیت خود نزد دیگران و ناراحتی آن‌ها می‌شوند اما حقیقت این است که گاهی خیر و صلاح در همین ناراحت کردن است!

معرفی و دانلود کتاب مرزبندی = آزادی

بله، این چالش ناتوانی در «نه» گفتن است و بسیاری از مردم با آن مواجه هستند. عدم قابلیت تعیین حد و مرز و نه گفتن مشکلی‌ست که شاید ریشه در کودکی و برخورد اعضای خانواده با شما داشته باشند. احتمالاً بسیاری از افرادی که با «نه» گفتن مشکل دارند، نوعی از اختلال مهرطلبی را در وجود خود یدک می‌کشند و مدام در پی راضی نگه داشتن مردم هستند که از نظر روانی به هیچ وجه رفتار سالمی نیست. اما به‌طور کلی نمی‌توان با مقصر دانستن و سرکوب خود، از آن جلوگیری کرد. جوزف انگوین (Joseph Nguyen) در کتاب مرزبندی = آزادی (Boundaries = Freedom: How To Create Boundaries That Set You Free Without Feeling Guilty) که سومین مجلد از مجموعه‌ی فراتر از رنج (Beyond Suffering) است می‌نویسد حد و مرزهایی که بسیاری از مردم در ذهن خود تعیین می‌کنند، منبع فرصت‌های بی‌نهایتی است تا بتوانند آرامش و تجربه‌های جدیدی را در زندگی انتخاب کنند و از قید و بندهای مصلحت‌بینی رها شوند.

کتاب راهنمای پیش رو برای کمک به شما نوشته شده است تا بیاموزید چگونه این حد و مرزها را تعیین کنید و در نتیجه همیشه جایی برای عشق و شادی در زندگی خود داشته باشید، مهم نیست با چه مشکلاتی در زندگی دست و پنجه نرم کرده یا چه سختی‌هایی را تحمل می‌کنید، تعیین حد و مرز و توانایی «نه» گفتن همیشه راه‌ها را هموارتر می‌کنند. جوزف انگوین در کتاب مرزبندی = آزادی به شما خواهد آموخت که:

  • چگونه بدون احساس گناه «نه» بگویید.
  • چگونه به شکلی کاملاً مسالمت‌آمیز مرزهای خود را به طریقی که دیگران درک کنند، تعیین کنید.
  • چرا خیر و صلاحتان گاهی در ناامید کردن دیگران است، بنابراین از اینکه دیگران در مورد شما چه فکر می‌کنند، تحت تأثیر قرار نگیرید.
  • چگونه مرزهایی ایجاد کنید که از فرسودگی و خستگی مفرط شما جلوگیری کنند.
  • بدون در نظر گرفتن آنچه در زندگی شما اتفاق می‌افتد، چگونه می‌‍توانید به آرامش قطعی برسید.
  • مهم‌ترین و تغییردهنده‌ترین مرز، ایجاد توقف تفکر منفی در ذهن خودتان است.
  • چگونه مهم‌ترین مرزها را در هر بخش از زندگی خود شناسایی کنید.
  • چگونه به مرزهای خود احترام بگذارید تا کمتر به دام الگوهای قدیمی و مخرب خود بیفتید.

معرفی و دانلود کتاب مرزبندی = آزادی

این الگوها و آموزه‌ها شاید در نگاه اول کمی سخت و دست‌نیافتنی به نظر برسند اما انگوین با زبانی بسیار ساده و با ارائه‌ی راهکارهایی عملی آن‌ها را شرح داده، به شکلی که برای هر فرد عادی و بی‌تجربه نیز قابل اجرا هستند. نویسنده، کتاب مرزبندی = آزادی را در نُه بخش به رشته‌ی تحریر درآورده که در ادامه به برخی از عناوین آن اشاره خواهد شد. «زندگی در نبود مرزها»، «از «نه» گفتن، عذاب وجدان نگیرید»، «مرزها چگونه فضایی برای نیازهای شما خلق می‌کنند»، «چگونه مرزبندی کنیم»، «آرامش خود را حفظ کنید» و «قدرت تعمیم همه‌جانبه» از آن جمله است. در خلال توضیحات کتاب، جملات انگیزشی و تمریناتی نیز ذکر شده‌اند که به درک هرچه بهتر و بیشتر مطالب توسط خواننده کمک خواهند کرد.

مؤسسه‌ی انتشاراتی فلسفه کتاب مرزبندی = آزادی را با ترجمه‌ی شاهین غفاری منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب مرزبندی = آزادی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از آن دسته افرادی به‌شمار می‌روید که در «نه» گفتن مشکل دارید و به دنبال بازسازی الگوهای مخرب و قدیمی خود و همینطور خودسازی هستید، مطالعه‌ی کتاب جوزف انگوین راهگشای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب مرزبندی = آزادی می‌خوانیم

مرزها زمانی خلق می‌شوند که به هر آنچه انرژی ما را می‌مکد یا دیگر فایده‌ای برای‌مان ندارند، نه بگوییم. وقتی نه می‌گوییم، فضا خلق می‌شود.

به یاد داشته باشید که برای به وجود آمدن یک مخلوق جدید، باید فضایی وجود داشته باشد. لیوانی که از قبل پر است را نمی‌توانید پر کنید. اگر بخواهیم هر چیز جدیدی وارد زندگی خود کنیم، باید ابتدا لیوان‌مان را خالی کنیم.

مرزها، ابزاری هستند که از طریق آن‌ها می‌توانیم فضایی برای امکان‌های جدید خلق کنیم.

طبیعت سحرانگیز است. هر جا که حفره یا خلأ (فضایی خالی) وجود داشته باشد، طبیعت فوراً آن را با چیزی پر می‌کند. برای اینکه زندگی خود را با زیبایی‌ها و احساسات زیبا پر کنید، نیاز به زحمت زیادی نیست زیرا کائنات به‌طور طبیعی به پر کردن آن فضای خالی که ما در زندگی خود خلق کرده‌ایم می‌پردازد.

برای مثال، آیا به یاد دارید آخرین باری که در یک روز تعطیل هیچ کاری نکردید کی بود؟ هرگاه که روزی خالی پیدا کنیم، همیشه کاری برای انجام دادن پیدا می‌شود و مطمئنم که برای پیدا کردن آن، نیاز به زحمت زیادی نداشتید. طبیعت اینگونه کار می‌کند و همیشه مشغول پر کردن فضاهای خالی است.

تعیین مرزها به‌عنوان فیلتری برای ممانعت از ورود هر آنچه دربردارنده انرژی و نشاط نیست، عمل می‌کند. کار ما این نیست که رویدادهای مثبت را به زور محقق کنیم؛ بلکه فقط کافی است یک فضای خالی خلق کنیم (از طریق مرزها) تا تجربیات جدید و دلخواه‌ به‌صورت طبیعی زندگی‌ ما را پر کنند.

می‌توانید این پدیده را با ماهی‌گیری در یک رودخانه مقایسه کنید. شما دخالتی در حرکت رودخانه ندارید. رودخانه خودبه‌خود حرکت می‌کند اما برای ماهی‌گرفتن باید تور مناسب داشته باشید. مرزها حکم همان تور مناسب را دارند که با کمک آن‌ها هرآنچه روح‌تان را تغذیه می‌کند می‌گیرید و هر آنچه که در رودخانه‌ی زندگی به کارتان نمی‌آیند را فیلتر می‌کنید.

اما بیشتر ما توری در رودخانه نداریم و انتظار داریم رودخانه خودش برای‌مان ماهی به ساحل بیاورد. مشکل از رودخانه نیست. شیوه تعامل ما با رودخانه اشتباه است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: زندگی در نبود مرزها
بخش دوم: از «نه» گفتن، عذاب وجدان نگیرید
وقتی درک کنید که برای انتخاب یک زندگی آرام و شاد، نیاز به اجازه‌ی کسی ندارید، آزاد خواهید شد
بخش سوم: مرزها چگونه فضایی برای نیازهای شما خلق می‌کنند
بخش چهارم: چگونه مرزبندی کنیم
مثال‌هایی از بیانیه‌ی مرزبندی
الگوهایی برای خلق بیانیه‌ی مرزبندی
بخش پنجم: آرامش خود را حفظ کنید
مرزبندی خود را به دیگران تفهیم کنید
بخش ششم: قدرت تعمیم همه‌جانبه
تمرین‌
بخش هفتم: مهمترین مرزی که می‌توانید خلق کنید
چگونه در مواجهه با تفکر منفی، مرزبندی خود را حفظ کنید
هنگام خیزش افکار منفی می‌توانید واژه‌ی اختصاری «برف» را به یاد آورید
بخش هشتم: مرزها مولدان خلاقیت
چگونه همه‌ چیز را با هم داشته باشید
خلق مرزهایی برای داشتن هم‌زمان خواسته‌ها
چه چیز به شما احساس سرزندگی و انبساط خاطر می‌دهد؟ آیا آنچه الان انجام می‌دهید، مولد چنین احساسی است؟
خلق زندگی دلخواه، با شناخت خویش آغاز می‌شود
بخش نهم: رها کردن گذشته و خلق مرزهای جدید
کلام آخر
خلاصه و نکات سودمند
کتاب‌های دیگر من

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرزبندی = آزادی
نویسنده
مترجمشاهین غفاری
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات56
زبانفارسی
شابک978-622-7857-56-6
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرزبندی = آزادی

ویدا امیدی
۱۴۰۳/۱/۲۰
واقعا هرچه راجع به این کتاب بگم باز هم کم گفتم بسیار عالی بود. فکر می‌کنم بیشترمون خواسته ویا ناخواسته درگیر این مرزبندی‌های نادرست در جریان زندگی هستیم. مطالب ذکر شده یک شوک و یک بیداری برام ایجاد کرد. خیلی هامون مطالب بیان شده در کتاب رو شاید شنیدیم یا خوندیم اما به این نحو کاربردی و تاثیرگذار نه. از نویسنده مترجم عزیز تشکر میکنم و صد البته که از کتابراه خوب
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۳/۱/۲
ذهنیت خودم تا قبل خوندن این کتاب این بود که نباید در جواب دیگری نه بیارم و نباید مرز بزارم بلکه باعث بشه دیگران رو کنترل کنم این کتاب کاملا یه چیز متفاوت بود فهمیدم دلیل اینکه خیلی از رفتارامو نمیتونم تغییر بدم ذهنیت اشتباهم نسبت به دیدگاه‌های جدیده که با کامل خوندن این کتاب و عمل کردن بهش مطمئنم کاملا برطرف میشه☺️👌
آسدممد احمدی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
بی نظیر بود و ارزش چندین بار خوندن رو داره بخصوص برای نسل جوان و کسانیکه در ابتدای راه هستند. بنظرم نویسنده سعی در اموزش امیزه‌هایی داره که تاکنون به این روانی بیان نشده
مرتضی محمدی
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب با بیان عالی نوشته شده و کاربردی و کم حجمه. نویسنده به هیچ وجه پر و بال بیهوده به مطالبش نداده. بخونید دوستان
فاطمه حسینی
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب مفیدی برای تقویت مهارت نه گفتن هست و ما شرقیهای احساساتی معمولا در این مهارت وحشتناک ضعیفیم.
Fahim
۱۴۰۳/۱/۱۶
کوتاه و خلاصه و کاربردی
toranj
۱۴۰۳/۱/۱۴
یک کتاب کم حجم و مفید
حسینی
۱۴۰۳/۱/۱۹
خلاصه و مفید بود
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب مرزبندی = آزادی

برای دریافت کتاب مرزبندی = آزادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.