معرفی و دانلود کتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو

عکس جلد کتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو

کتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو تألیف ویلیام گورستل کتابی جامع و خلاقانه است که گام‌های ابتدایی یک طراح و سازنده‌ی ربات جنگجو را برای او تسهیل می‌کند.

درباره‌ی کتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو

ربات‌های جنگجو به آن دسته از ربات‌هایی گفته می‌شود که برای کاربردهای مختلفی و از مهم‌ترین آن‌ها، جنگ طراحی شده‌اند. آن‌ها ابعاد و اندازه‌های مختلفی دارند و بسته به موقعیت و کاربردشان، قابلیت‌های گوناگونی دارند. در سفرهای اکتشافی، از قعر اقیانوس تا اعماق لایتناهی فضا و هنگام بروز بلایای طبیعی این ربات‌ها در خدمت‌گزاری حاضرند. در ساخت ربات‌های جنگجو از فناوری‌های مختلفی استفاده می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به حسگرها، اکتوناتورها و هوش مصنوعی اشاره کرد.

اگر کسی با دنیای ربات‌ها کاملاً غریبه باشد و به‌دنبال نور کم‌سویی برای دیدن راه پیش رویش در کتاب‌ها بگردد، کتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو (Building Bots: Designing and Building Warrior Robots) کتابی چراغی روشنی‌بخش خواهد بود و در میان پنج انتخاب اول قرار خواهد گرفت. شخصیت ویلیام گورستل (William Gurstelle) بدون شک ترکیبی است از خلاقیت، اشتیاق و دانش. او تصمیم گرفته بود به‌عنوان یک چالش جدید، آنچه نابغه‌ها را به حرکت وامی‌دارد، به دنیای ربات‌های جنگجو وارد شود، پس عصاره‌ی تمام سال‌های نویسندگی‌اش در مجلات گوناگون را به‌کار بسته تا بتواند کتابی تدوین کند که از هرجهت کامل و نمونه باشد. او پیش از این نیز کتاب‌های دیگری تألیف کرده بود که همگی حاوی اطلاعات مفیدی درباره‌ی دنیای مهندسی IT بودند. کتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو به‌خوبی نشان می‌دهد که مؤلف چطور بدون آنکه از جمع‌آوری اطلاعات دست بردارد یا خسته شود، دست به تدوین کتابی جامع زده است تا کمبود احتمالی اطلاعات در این زمینه را جبران کند. از دیگر نکات مثبت این کتاب، تأکید آن بر امنیت کار و راه‌های مقابله با خطرات ممکن است که اولین فصل از کتاب مفصلاً به این موضوع اختصاص دارد.

ویلیام گورستل این کتاب را در هفده فصل تدوین کرده است. از مهم‌ترین کتابی که در مقدمه‌ی کتاب به آن اشاره شده، پرداختن به ذهنیتی اشتباه ولی همگانی است؛ بسیاری فکر می‌کنند که ساخت یک ربات جنگنده تنها از یک مهندس رباتیک یا IT برمی‌آید ولی به نظر گورتسل، که ید طولایی در آموزش دارد، برای شروع به ساخت ربات، اشتیاق کافی برای تجربه‌ی چیزهای جدید و حفظ توانایی یادگیری کافی است. صراحت و خلاقیت توأمان گورتسل آنجا مشخص می‌شود که از مخاطب می‌خواهد به «تست استعداد ربات‌ساز» پاسخ دهد. نتیجه‌ی این تست مخاطب را به امتحان کردن حوزه‌ی جدید و کسب دانش در آن بیش از پیش ترغیب می‌کند.

ترجمه‌ی این کتاب توسط علیرضا نقی‌زاده انجام و به همت انتشارات نبض دانش به مخاطبان فارسی‌زبان ارائه شده است.

نکوداشت‌های کتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو

  • یک کتاب راهنمای خوش‌دست که پارکینگ خانه‌تان را به میدان نبرد ربات‌ها تبدیل می‌کند. (نیویورکر)
  • برای هرکس که جنگ فلزات را دوست دارد (USA Today)
  • برای نوجوانان با روحیه‌ای فنی و علاقه‌مند به فناوری که به دنبال شکوفایی استعدادهایشان در تعطیلات زمستان هستند... از جستجو دست بردارید! (بوستون هرالد)

کتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو برای چه کسانی مناسب است؟

ویلیام گورتسل کتاب را طوری طراحی کرده است که برای مخاطبانی با سطح دانش مقدماتی قابل استفاده باشد، اما در عین حال این کتاب آنقدر غنی هست که مخاطبان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای هم بعد از خواندنش راضی و دست‌پر باشند.

در بخشی از کتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو می‌خوانیم

این کتاب برای تمامی سازندگان در تمامی سطوح مفید است و با اصول اولیه شروع شده و هر مفهوم رباتیک را به بخش‌های قابل‌درک تقسیم می‌کند. همچنین فناوری را به‌خوبی توضیح می‌دهد. در صورت علاقه، حتی اگر اهمیتی به این مباحث نمی‌دهید و تنها می‌خواهید ربات خود را بسازید، این کتاب در آن سطح نیز به شما کمک‌های بسیاری خواهد نمود و به شما آموزش می‌دهد تا چگونه ربات خود را طراحی کنید، اجزایتان را انتخاب کرده و تمامی آنها را به‌خوبی و دقیق کنار هم قرار دهید و تمامی این شرایط به‌گونه‌ای اتفاق خواهند افتاد درحالی‌که جنبه‌های فنی ممکن پیچیده موجود را اصلاً به‌خوبی آموزش ندیده باشید. ربات‌های جنگجو به‌واقع از یک بعدازظهر توسط موتورهای پله‌ای و سروو و نوارچسب و از ماشین‌های مسابقه‌ای با کنترل‌های رادیویی ترمیم شده که در روکش‌های کوره زغالی قرار گرفته، مونتاژ شده‌اند. اجازه دهید رازی را با شما در میان بگذاریم، راه‌های بسیار زیادی برای ساخت ربات‌های جنگجو وجود دارد. مطمئناً تمامی ربات‌های موجود که در تلویزیون مشاهده می‌کنید متفاوت به نظر می‌رسند و انواع و اجزای گوناگونی دارند، اما در واقع باید گفت تمامی آنها از قوانین یکسانی پیروی می‌کنند و به روشی کاملاً مشابه ساخته شده‌اند. در این کتاب ما روش‌های ساخت ربات‌های جنگجو را خیلی دقیق از ابتدا توضیح خواهیم داد.

فهرست مطالب کتاب

قدردانی
معرفی
نحوه‌ی استفاده از این کتاب
فصل اول: ایمنی
فصل دوم: چگونه یک ربات طراحی کنیم
فصل سوم: قطعات یک ربات جنگجو
فصل چهارم: سیستم‌های کنترل رادیویی (رادیو کنترل)
فصل پنجم: موتورهای الکتریکی
فصل ششم: تعیین باتری مناسب برای ربات
فصل هفتم: کنترل‌کننده‌ی سرعت موتور
فصل هشتم: موتورهای بنزینی
فصل نهم: پیشرانه‌ی ربات
فصل دهم: مشخصات اجزای سازنده‌ی ربات
فصل یازدهم: اجزای سازنده‌ی ربات
فصل دوازدهم: قوانین فیزیک در طراحی ربات
فصل سیزدهم: سلاح‌های انرژی جنشی- چرخشی
فصل چهاردهم: تسلیحات بیشتر برای ربات
فصل پانزدهم: تسلیحات برمبنای انرژی سیالات (فلیپر، گریپر و گیره)
فصل شانزدهم: استراتژی و تاکتیک روز بازی
فصل هفدهم: راهنمای کارآفرینی برای مبارزه با ربات‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو
نویسنده
مترجمعلیرضا نقی زاده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-622-7848-41-0
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو

برای دریافت کتاب طراحی و ساخت ربات جنگجو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.