معرفی و دانلود کتاب طناب کشی

عکس جلد کتاب طناب کشی
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طناب کشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طناب کشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طناب کشی

روایت رئالیستی مجید قیصری در کتاب طناب کشی یک داستان متفاوت و خاص را از جنگ ایران و عراق و تأثیرات آن به مخاطب ارائه می‌کند. اثر حاضر با سقوط دیکتاتوری بزرگ خاورمیانه آغاز می‌شود و به ماجراهای یک خانواده‌ی عراقیِ ایرانی‌الأصل که جنگ زندگی آن‌ها را ویران کرده، می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب طناب کشی

داستانی که شما را به ویرانه‌های جنگ دعوت می‌کند. کتاب طناب‌ کشی نوشته‌ی مجید قیصری قصه‌ی زندگی مرد جوانی به نام «فارس» بعد از جنگ ایران و عراق را روایت می‌کند که از پدری عراقی و مادری ایرانی متولد شده. این کتاب شامل دو بخش است که بخش اول با سرفصل «یک او» و بخش دوم با عنوان «دو ما» نام‌گذاری شده‌اند. در بخش اول، داستان با سقوط صدام و جشن و شادی مردم در خیابان‌ها آغاز می‌گردد. در ادامه، با تلاش فارس برای کشتن فردی به نام «او» که در ابتدا نمی‌دانیم کیست و در خلال داستان درمی‌یابیم او «مادرش» است، روبه‌رو می‌شویم. زنی که مجبور به ترک فرزندانش شده و در خانه‌ای خود را حبس کرده تا جنگ تمام شود. در تمام این سال‌ها فارس و فهد به‌ دور از مادر، بزرگ شده‌اند. ضمن اینکه در تمام این سال‌ها این دو پسر به‌خاطر داشتن مادری ایرانی نگاه سنگین مردم را نیز تحمل کرده‌اند. به همین دلیل، اکنون تنها آرزوی فارس این است که مادر ایرانی‌اش را به قتل برساند. در بخش دوم، با گشوده شدن گره‌ها توسط مادر فارس، بسیاری از رازها برملا می‌شود.

مجید قیصری در کتاب طناب‌ کشی با نثری ساده، روان و گزارشی لحظه‌به‌لحظه، از خانواده‌ای عراقی می‌نویسد که جنگ، خانه و آینده‌ی آن‌ها را ویران کرده است. او در داستان خود از جنگ ایران و عراق و تبعات آن برای هر دو کشور می‌گوید. در این اثر، روایتی متفاوت را می‌خوانیم؛ زیرا قصه این‌بار نه در ایران بلکه در عراق می‌گذرد. جنگی که زندگی‌‌های بسیاری را در هر دو کشور به خاکستر بدل کرد، بنیان بسیاری از خانواده‌ها را فروریخت و ویرانی‌های آن تا سال‌ها بعد از جنگ باقی ماند. مردان عراقی که باید به‌ خاطر جنگ، زن‌های ایرانی خود را طلاق می‌دادند و فرزندانی که به‌ دور از پدر و مادر با نگاه سنگین اطرافیان زندگی کردند.

نام‌گذاری مبهم سرفصل‌های رمان طناب‌ کشی هر مخاطبی را به خواندن داستان ترغیب می‌کند و در ادامه، روایت ساده، جمله‌بندی‌های کوتاه، گفتگوهای روان، قابل‌فهم و عاری از پیچیدگی، مخاطب را با قصه همراه و آرام‌آرام باشخصیت‌ها و داستانش آشنا می‌کند.

نشر چشمه اثر مجید قیصری را برای علاقه‌مندان داستان‌های تاریخی جنگ ایران و عراق منتشر کرده است.

کتاب طناب کشی برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که به رمان‌های ایرانی در حوزه‌ی دفاع مقدس علاقه‌مند هستند، مطالعه‌ی این اثر را هرگز از دست ندهند.

با مجید قیصری بیشتر آشنا شویم

مجید قیصری نویسنده، مدرس و داور جشنواره‌های مختلف ادبی است. او در سال 1345 در تهران متولد شده و در رشته‌ی روانشناسی تحصیل‌ کرده است. مجید قیصری نویسندگی را از سال 1372 آغاز نمود و در طی این سال‌ها موفق به کسب جوایز متعددی از جشنواره‌های مختلف ادبی شده که در این میان می‌توان به دریافت جایزه‌ی رمان برتر اوراسیای روسیه و نشان درجه‌یک هنری اشاره کرد. کتاب‌های «گور سفید»، «باغ تلو»، «شماس شامی»، «سه دختر گل‌ فروش»، «جشن همگان»، «سه کاهن» شماری از آثار این نویسنده هستند.

در بخشی از کتاب طناب کشی می‌خوانیم

با بی‌بی راهی خانه‌ی «او» می‌شویم. چهارراه عاملی مینی‌بوس‌ها منتظر مسافرند. سربازان همه‌جا هستند، همین‌طور لباس‌شخصی‌ها. من نمی‌بینم‌شان. به چشمم نمی‌آیند، با فهد شیطنت می‌کنیم. به سبیل راننده‌ها و سربازها می‌خندیم. تمام مردانی که بیرون خانه می‌بینیم مثل هم‌اند. انگار همه یک پدر دارند: «او». عکس‌ها و نقاشی‌های دیواری و مردان سبیلو یکی‌اند. این‌ها را بعدها می‌فهمم. بزرگ‌تر که می‌شوم، می‌فهمم «آن‌ها» همه‌جا هستند. حتا کنار چرخ طوافی سبزی‌فروشی‌ها. وقتی توی بازارچه بی‌جهت سرم را برمی‌گردانم عقب، می‌فهمم که ترسیده‌ام. از چی، نمی‌دانم! می‌فهمم که باید از کسی یا چیزی بترسم. آن‌ها نیستند، ولی حضورشان حس می‌شود. من و فهد، برای دیدار با زنی می‌رویم که می‌گویند مادر ماست، ولی دور از ماست. بی‌بی اصرار دارد که هر چند وقت یک‌بار ما را ببرد به دیدار «او». انگار بره‌ای را به آشنایی سینه‌ی میشی می‌برد. اگر او مادر ماست چرا ما پیش جدود و بی‌بی زندگی کنیم؟ مگر هر زنی بیوه می‌شود باید دیگران بچه‌هایش را بزرگ کنند؟

این فکر همیشه با من بود. می‌خواهیم برویم نجف اشرف، شارع شیخ خطیب، در سوم. با لباس نو. بی‌بی کلی خرید کرده. همه سفارش «او» است. پولش را قبلاً خودش داده. قبل از این‌که از ده راه بیفتیم بی‌بی تلفن می‌زند به شهر، به نجف، به خانه‌ی دخترش. بی‌بی گوشی تلفن را می‌آورد نزدیک گوشم، فکر می‌کنم می‌خواهد گوشی را بدهد من صحبت کنم. تا دست دراز می‌کنم طرف گوشی با دست دیگرش می‌زند پشت دستم. می‌خواهد فقط گوش کنم. گوشم را نزدیک می‌کنم به گوش بی‌بی تا بشنوم صدای آن‌طرف خط چه می‌گوید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طناب کشی
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-600-229-034-2
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طناب کشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طناب کشی

برای دریافت کتاب طناب کشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.