معرفی و دانلود کتاب عزت نفس به زبان ساده

برای دانلود قانونی کتاب عزت نفس به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عزت نفس به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عزت نفس به زبان ساده

اس. رنی اسمیت و ویویان هارت، دو نویسنده‌ی برجسته در حوزه‌ی خودسازی، تکنیک‌هایی را در کتاب عزت نفس به زبان ساده ارائه کرده‌اند که با به‌کاربستن آن‌ها می‌توانید عزت‌‌نفس و در پی آن، اعتماد‌به‌‌نفس‌تان را افزایش دهید و تجربه‌ی زیسته‌ی بهتری را برای خود رقم بزنید. گفتنی است این اثر از مجموعه کتاب‌های «دامیز» انتخاب و به زبان فارسی ترجمه شده است.

درباره‌ی کتاب عزت نفس به زبان ساده

شکی نیست که عزت‌‌نفس پایین می‌تواند بر هر جنبه از زندگی آدمی اثر بگذارد. زمانی که عزت‌نفس پایینی داشته باشید، بی‌آنکه بخواهید و یا حتی خود از آن آگاه باشید، روابط، زندگی حرفه‌ای و سلامت جسم و روان شما تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت. اگر شما نیز در تمام طول زندگی خود با مشکل اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس پایین روبه‌رو بوده‌اید، باید به شما بگوییم که کتاب عزت نفس به زبان ساده (Self-Esteem For Dummies) می‌تواند زندگی‌تان را از این رو به آن رو سازد.

چنین ادعایی اگرچه بس عظیم و شک‌برانگیز است، اما واقعی می‌نماید. با این همه، ما قضاوت را به خود شما می‌سپاریم تا خودتان کتاب عزت نفس به زبان ساده را مطالعه و اثرات آن را در زندگی به نظاره بنشینید. نکات و توصیه‌هایی که توسط اس. رنی اسمیت (S. Renee Smith) و ویویان هارت (Vivian Harte) در کتاب نامبرده مطرح شده، به شما کمک می‌کند احساس بهتری درباره‌ی خود پیدا کنید و در نهایت، به عزت‌‌نفس بالاتری دست بیابید.

اس. رنی اسمیت و ویویان هارت، دو مربی برجسته‌ در حیطه‌ی مهارت‌های زندگی تجارب و آموخته‌هایشان را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند و تکنیک‌هایی کاربردی را در اثر نامبرده با مخاطبان به اشتراک گذاشته‌اند. این کتاب جامع هر آنچه را که برای افزایش عزت‌نفس نیاز دارید را پوشش می‌دهد.

اثر حاضر در بیست‌وپنج فصل تدوین شده که با مطالعه‌ی آن‌ها یاد می‌گیرید:

  • عزت‌نفس چیست و چه معنایی دارد
  • روابط شخصی و حرفه‌ای خود را بهبود ببخشید
  • در خود و سپس در دیگران اعتمادبه‌نفس ایجاد کنید
  • افکار منفی‌تان را تغییر دهید و به سوی مثبت‌اندیشی گام بردارید
  • کمال‌گرایی مخرب را در وجودتان شناسایی و برای تخریب آن اقدام کنید
  • و ...

کتاب عزت نفس به زبان ساده را اس. رنی اسمیت و ویویان هارت در سال 2014 منتشر کردند. در ایران نیز اکبر عباسی و حمیدرضا متین‌فر این اثر را به فارسی برگردانده‌اند و انتشارات نسل نواندیش آن را اولین بار در سال 1397 روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است. در ادامه، نام برخی از فصول این کتاب را مشاهده می‌کنید: «تغییر افکار منفی‌تان و بررسی مشکل کمال‌گرا بودن»، «از بین بردن موانع درونی موجود بر سر راه موفقیت در عشق و کار»، «افزایش اعتمادبه‌نفس از طریق خودآگاهی»، «عزت‌نفس از کجا می‌آید؟» و «تحلیل کمال‌‌گرایی».

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز نشرهای گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

کتاب عزت نفس به زبان ساده مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های ژانر خودسازی و روان‌شناسی مخاطبان اصلی کتاب عزت نفس به زبان ساده هستند. اگر از کمبود اعتماد‌به‌‌نفس‌ و عزت‌‌نفس رنج می‌برید، راهکارهای ارائه‌شده در این اثر می‌توانند زندگی شما را دگرگون سازند. علاوه بر این، اگر مربی، رهبر، معلم، دوست یا والدی هستید که می‌خواهید به دیگری کمک کند تا عزت‌‌نفسش را به دست بیاورد، کتاب عزت‌نفس به زبان ساده این خواسته را نیز پوشش خواهد داد.

با نویسندگان کتاب عزت نفس به زبان ساده بیشتر آشنا شویم

اس. رنی اسمیت مربی خودسازی، سخنران شناخته‌شده و متخصص حوزه‌ی اعتمادبه‌نفس و عزت‌‌نفس است. به گواه مخاطبان آثار او الهام‌بخش افراد بسیاری قرار گرفته و توانسته اثرات مثبتی را در زندگی آن‌ها به جای بگذارد. اس. رنی اسمیت خود بیان می‌کند که در دوازده‌سالگی، پس از آن که در مدرسه مورد اذیت و آزار قرار گرفته بود، اوّلین کتاب زندگی‌اش در ژانر خودسازی را مطالعه کرد و بعد از آن بود که زندگی‌ او هرگز به حالت سابق باز نگشت. چنین تجربه‌ای -احتمالاً- انگیزه‌ای شد تا او به نگارش آثار مختلف در حیطه‌ی خودیاری روی آورد.

کتاب‌های او به کتاب‌های خوش‌خوان و کاربردی شهرت دارند. اس. رنی اسمیت از طریق چنین آثاری به خوانندگان خود کمک می‌کند تا به سوی موفقیت شخصی و شغلی قدم بردارند. او با بیش از صد سازمان همکاری داشته، در حیطه‌های مختلف و به افرادی با شغل‌های گوناگون درس اعتماد‌به‌‌نفس‌ آموخته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بایرون براون (Byron Brown) شهردار شهر بوفالو، در ایالت نیویورک هفدهم جولای 2010 را روز اس. رنی اسمیت نامگذاری کرده است.

ویویان هارت، دیگر نویسنده‌ی کتاب عزت‌نفس به زبان ساده، نویسنده و برگزارکننده‌ی دوره‌های آنلاین مهارت قاطعیت و افزایش اعتماد‌به‌‌نفس‌ است. او همچنین در دانشگاه به تدریس می‌پردازد و مدتی نیز میزبانی چند برنامه‌ی رادیویی و تلویزیونی را بر عهده داشته است. ویویان هارت از نویسندگان همکار در کتاب حاضر می‌باشد.

در بخشی از کتاب عزت نفس به زبان ساده می‌خوانیم

هرچه عزت‌نفس بیشتری داشته باشید احتمال بیشتری دارد که در رابطه‌هایتان صادقانه رفتار کنید. شما تلاش نمی‌کنید تا دقیقاً تصویری باشید که فردی دیگر می‌خواهد، بلکه به روشی فکر، رفتار و صحبت می‌کنید که اصیل و برای شما راحت است.

وقتی‌که حسی قوی از ارزشمند بودن داشته باشید، تعادلی شایان توجه بین شادی و نشاطی که از وجود خودتان نشئت می‌گیرد و شادی و نشاطی که از رابطه‌هایتان ایجاد می‌شود، برقرار می‌کنید. با اینکه به‌تنهایی کاملاً خودکفا و شاد نیستید، به کسانی هم که با آن‌ها رابطه دارید برای شاد بودن وابسته نیستید. وقتی‌ رابطه به‌خوبی پیش برود، بخش زیادی از خرسندی شما از رابطه‌ ایجاد می‌شود. وقتی رابطه خوب پیش نرود یا هیچ رابطه‌ای با فرد خاصی نداشته باشید، شادی و لذت را از درونتان احساس می‌کنید.

وقتی در حال‌ پرورش حسی قوی‌تر از عزت‌نفس هستید، می‌توانید روابطی راضی‌کننده داشته باشید بدون اینکه برای تعریف کیستی خودتان به دیگران وابسته باشید. شما می‌توانید با دیگران سهیم شوید و می‌توانید از خودتان هم راضی باشید. هردوی این‌ها مهم هستند. گر ندانید که ‌دنبال چیستید، عاشق فردی مناسب‌شدن دشوار است. نیازهای شما با افراد دیگر فرق دارد. در اینجا سؤالاتی آورده‌ایم که باید در رابطه مدنظر قرار گیرند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: اسرار درونی عزت‌نفس
فصل 1: طبیعت عزت‌نفس
فصل 2: شناخت تأثیرات عزت‌نفس ضعیف
فصل 3: عزت‌نفس از کجا می‌آید؟
فصل 4: سنجش عزت‌نفستان
بخش 2: ابراز دیدگاهی مثبت
فصل 5: عبارات تأکیدی و تجسم خودِ بهترتان
فصل 6: پرورش خودتان برای خلق شادی
فصل 7: ایجاد تن‌انگاره سالم
بخش 3: تغییر افکار منفی‌تان و بررسی مشکل کمال‌گرا بودن
فصل 8: حل‌وفصل گفت‌وگوی درونی منفی
فصل 9: تحلیل کمال‌گرایی
فصل 10: رسیدگی به کمال‌گرایی به روش مثبت
بخش 4: افزایش عزت‌نفستان
فصل 11: افزایش اعتمادبه‌نفس از طریق خودآگاهی
فصل 12: فراتر رفتن از ترسی که ایمانتان را زایل می‌کند
فصل 13: خلق اهداف و دستیابی به آن‌ها
بخش 5: از بین بردن موانع درونی موجود بر سر راه موفقیت در عشق و کار
فصل 14: بررسی نقش شما در ایجاد تعارض در روابطتان
فصل 15: بازنویسی داستان عشقی‌تان
فصل 16: رفتن به فراتر از عشق
فصل 17: بهبود روابط شخصی
فصل 18: خلق مجدد تصویرتان با هدف موفقیت حرفه‌ای
فصل 19: مدیریت رابطه‌های کاری‌تان
فصل 20: سخنرانی با اعتمادبه‌نفس
بخش 6: ایجاد عزت‌نفس در دیگران
فصل 21: کمک به خانواده و دوستان
فصل 22: کمک به کودکان و نوجوانان برای دستیابی به عزت‌نفس سالم
بخش 7: بخش ده‌تایی‌ها
فصل 23: ده فرد مشهوری که عزت‌نفسشان را پرورش دادند
فصل 24: ده رویکرد دنبال کردن برتری و تفوق
فصل 25: ده نکته برای بهبود سریع عزت‌نفس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عزت نفس به زبان ساده
نویسنده،
مترجماکبر عباسی، حمیدرضا متین فر
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات464
زبانفارسی
شابک978-964-236-849-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عزت نفس به زبان ساده

حمید روزبهی
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
تاکید کتاب بیشتر روی پند و اندرز دادن هست و به ارایه راهکار عملی خیلی کم توجه شده مطالب بی جهت طولانی بیان شده در حالی که میتونست توی یک دهم حجم کتاب خلاصه بشه بیشتر ازین که برای حل مشکل عدم عزت نفس دقیقا به شما گفته بشه چه کاری باید انجام بدید بهتون ثابت میکنه که عزت نفس ندارید! این کتابها بیشتر و انگیزشی هستند کاربرد درمانی ندارند مشخصه توسط یک متخصص نوشته نشده خیلی مهمه که بدونیم ایا نویسنده همچین کتابهایی مدرس دانشگاه معتبری در زمینه روانشناسی هست! یا صرفا یک سخنران یا مطلب نویس!
marzieh shahbazi
۱۴۰۲/۷/۱۳
این کتاب در زمینه عزت نفس عالی هست بهتون کمک میکنه بفهمید دقیقا عزت نفس یعنی چی. خیلی جاها پیش میاد تو زندگی به مشکلی برخوردیم اما نمیدونیم به خاطر کمبود عزت نفس هست.. البته نویسنده کتاب خیلی مطالب رو بسط داده اما با این حال چیزی از ارزشمند بودن اون کم نمیکنه.
رحیم گراوند
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
خلی خوب بود و عالی
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب عزت نفس به زبان ساده

برای دریافت کتاب عزت نفس به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.