معرفی و دانلود کتاب فروید در زمانه خودش و ما

عکس جلد کتاب فروید در زمانه خودش و ما
قیمت:
۲۰۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فروید در زمانه خودش و ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فروید در زمانه خودش و ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فروید در زمانه خودش و ما

زیگموند فروید، پدر علم روانکاوی، یکی از برجسته‌ترین اصحاب فکر و دانش در سده‌ی بیستم بود. الیزابت رودینسکو، روانکاو و مورخ سرشناس اهل فرانسه، در کتاب فروید در زمانه خودش و ما ضمن بررسی دقیق فراز و فرودهای زندگی فروید و نظر انداختن به اوضاع سیاسی و اجتماعی زمانه‌ی او، نظریات و تأملات ژرف وی و نوآوری‌های درخشانی را که در زمینه‌ی روانشناسی داشته نیز برای خوانندگان مشتاق، شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب فروید در زمانه خودش و ما

اشتباه است اگر زیگموند فروید را تنها روانشناسی برجسته و صاحب‌نفوذ بدانیم. عمده‌ی متفکرانی که در کار و نظریات فروید دقیق شده و پیرامون آرای او تحقیق کرده‌اند، بر این باورند که دامنه‌ی تأثیر کارنامه‌ی فکری فروید، بسیار فراتر از محدوده‌های دانش روانشناسی می‌رود و اغلب حوزه‌های علوم انسانی، از جمله فلسفه، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و حتی علم اقتصاد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگرچه ظاهراً بسیاری از نظریات و مفروضات روانکاوی فرویدی -از جمله آرای او در باب عقده‌ی اودیپ، سازوکار دفاع روانی، ریشه‌های روان‌نژدی و ...- در دهه‌های اخیر از سوی روانشناسانِ مکتب‌های دیگر مورد نقد قرار گرفته و حتی به‌تمامی انکار شده است، با این همه نفوذ و تأثیر فروید، یا به عبارتی، سایه‌ی سنگین او، هنوز که هنوز است بر سر علوم انسانی به طور عام و دانش روانشناسی به طور خاص، سنگینی می‌کند. به نحوی که اغراق نخواهد بود اگر بگوییم آرای کمتر متفکری، دست‌کم در طول سده‌ی بیستم، چنین گستره‌ی تأثیر فراخی داشته است. یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که الیزابت رودینسکو (Élisabeth Roudinesco) در کتاب فروید در زمانه خودش و ما (Freud: In His Time and Ours) بدان پرداخته، مربوط به همین موضوع است. این سوال که چرا فروید و روانکاویِ ابداعیِ او، این‌چنین مهم و جریان‌ساز بوده و هست؟

معرفی و دانلود کتاب فروید در زمانه خودش و ما

الیزابت رودینسکوِ فرانسوی، اگرچه در زمینه‌ی روان‌شناسی تخصص دارد، مطالعاتی عمیق در حوزه‌ی تاریخ مدرن اروپا نیز داشته است. درخشان‌ترین ثمره‌ی معرفت گسترده‌ی او در این دو حوزه -تاریخ و روانشناسی- کتابی‌ست که پیش روی شماست. اثری که به زعم بسیاری از منتقدان، یکی از بهترین منابع برای شناخت زیگموند فروید و اندیشه‌های اوست.

رودینسکو در کتاب فروید در زمانه خودش و ما، برخلاف بسیاری از کتاب‌های مشابه که نام فروید را بر عنوان خود دارند، خود را محدود به بررسی افکار و نوآوری‌های علمی زیگموند فروید نکرده. همان‌طور که محدود به شرح بیوگرافی فروید نیز نمانده است. او در عوض، از خلال بررسی زندگی‌نامه‌ی فروید، آرای او را کاویده و از طریق تأمل در آرای او، پرتوی بر برخی از مهم‌ترین مبانی فکری وی انداخته. نتیجه این‌که با خواندن کتاب پیش رو، می‌توانیم به پاسخِ پرسش‌های گونه‌گونی در باب پدر مکتب روانکاوی برسیم.

شکی نیست که مطالعه‌ی یک کتاب -هر اندازه هم که آن کتاب اثری کامل و عمیق باشد- به‌تنهایی برای شناخت موضوعی نظیر موضوع اثر پیش رو، کافی نیست. با این همه، چندان گزافه نگفته‌ایم اگر مدعی شویم که مخاطب عام، اگر قصد داشته باشد فقط و فقط یک کتاب در باب اندیشه‌ی فروید بخواند، احتمالاً کتابی بهتر از کتاب فروید در زمانه خودش و ما نخواهد یافت.

یکی از ارزشمندترین ویژگی‌های کتاب رودینسکو که جا دارد در پایان مطلب مختصر خویش به آن اشاره کنیم، دغدغه‌ی نویسنده‌ی اثر در یافتن ارتباط اندیشه‌های فروید به اوضاع و احوال زمانه‌ی ماست. رودینسکو در کتاب حاضر نشان می‌دهد که اگرچه دانش روانشناسی و به همراه آن، تمام علوم انسانی، از زمان انتشار کتاب‌ها و رساله‌های زیگموند فروید تا به حال، تغییرات چشمگیری داشته، کماکان می‌توان بر مبنای آرای فروید به بسیاری از مسائل انسان امروز پاسخ گفت، یا دست‌کم، از زاویه‌ای روشنگرانه مسائل پیش روی بشر در قرن بیست‌ویکم را صورت‌بندی کرد. کتاب فروید در زمانه خودش و ما، این حُسن را نیز دارد که رابطه‌ی مغفول‌مانده‌ی فروید با وقایع سیاسی دوران خودش را تا حد زیادی روشن می‌کند، و نشان می‌دهد که هیچ دانش و هیچ دانشمندی، مصون از تأثیرات وقایع و حوادثِ جامعه‌ی خویش نیست.

گفتنی است که اثر پیش رو توسط نشر خوب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب فروید در زمانه خودش و ما

  • آیا بر این گمانیم که هر چه را که هست درباره‌ی زیگموند فروید می‌دانیم؟ بی‌شک چنین نیست. کتاب الیزابت رودینسکو نکات تازه‌ی بسیاری را در باب فروید به بحث می‌گذارد. این اثر یک بیوگرافی روشنفکرانه و اصیل است. (مارک ادموندسون، مؤلف کتاب مرگ زیگموند فروید)
  • کتاب فروید در زمانه خودش و ما گزارش تازه و جذابی از زندگی زیگموند فروید به دست می‌دهد. (جنت سایرز، نویسنده)
  • نویسنده در کتاب فروید در زمانه خودش و ما ایده‌های انقلابی فروید در باب جنسیت، عقلانیت و ناخودآگاه را بررسی می‌کند و تصویری تفکربرانگیز و متعادل از فروید برای ما ترسیم می‌سازد. یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که بر گزارش‌های به‌جامانده از جلسات درمانی فروید اتکا دارد. (نشریه‌ی روانشناسی امروز)
  • گزارشی عالی و درخشان از یکی از تأثیرگذارترین متفکرانی که تاکنون در غرب ظهور کرده است. (جی. پی. اومالی، آیریش تایمز)
  • این کتاب از ارائه‌ی پاسخ‌های دم‌دستی و ساده طفره می‌رود و دقیقاً به همین خاطر، نقطه‌ی عطفی در حوزه‌ی فرویدپژوهی است. کار الیزابت رودینسکو در عین جامع بودن، از ظرافت کم‌نظیری هم برخوردار است. (استوارت کلی)

کتاب فروید در زمانه خودش و ما مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به شناخت مبانی روانکاوی و مشتاقان آشنایی با زندگی زیگموند فروید، گروه مخاطبین اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب فروید در زمانه خودش و ما می‌خوانیم

در سال 2007، مارک ادموندسون، محقق آمریکایی، در کتابی بی‌مانند درباره سال‌های آخر فروید، با مقایسه زندگی دو وینی طی عصر طلایی، ایده موردعلاقه تاریخ‌دانان و همچنین توماس مانرا به کار برد: زندگی ننگین آدولف هیتلر که در 1909 بیست‌ساله بود و زندگی خیره‌کننده ستاره در حال ظهور، زیگموند فروید. اولی قرار بود بزرگ‌ترین آدم‌کش تمام اعصار شود، آلمان را نابود و دست به نسل‌کشی یهودیان و در اصل نوع بشر بزند؛ دومی قرار بود مشهورترین و بحث‌برانگیزترین اندیشمند قرن بیستم شود. ادموندسون می‌گوید این دو مرد «تقریباً از همه نظر همانی بودند که ویلیام بلیکِ شاعر ‘دشمنان معنوی’ می‌نامید.»

هیتلر جوان در میان دهقانان خرده‌پا به دنیا آمده، مورد بدرفتاری پدری احمق و خشن قرار گرفته بود که با دخترعمه شوربخت جوانش ازدواج کرده بود، و از تمام دنیا و بیشتر از همه از اتریش متنفر بود؛ در خواب دیده بود که مقدر است اتریش روزی زیر سیطره آلمان عصر ویلهلم برود. دوران تحصیل او در لینز سرشار از شکست‌های پیاپی بود. یهودی جوان دیگری که قرار بود فیلسوف مشهوری شود، یعنی لودویگ ویتگنشتاین، هم به همان مدرسه می‌رفت؛ هیتلر از همان موقع از او نفرت داشت. پیشوای آینده کمی بعد به نمادها و افسون‌های ناسیونالیسم پان‌ژرمن متمایل شد و بعدها آن‌ها را به‌عنوان سرنیزه مبارزه‌اش علیه یهودی‌ها استفاده کرد. او با ناسیونالیسم پدرش مخالف بود، چراکه پدرش بسیار به عظمت امپراتوری هابسبورگ دلبستگی داشت.

هیتلر پس از مرگ والدینش به وین رفت، با این امید که به‌عنوان نقاش و معمار ثروتی دست‌و‌پا کند، اما در دانشگاه هنرهای زیبا دو بار رد شد. این مردودی نفرتش را از دنیای فرهنگ، هنر و ذهن شدیدتر کرد. او که به نبوغ خود یقین داشت، اغلب با لباس‌های فاخر به اپرا می‌رفت تا مشتاقانه به موسیقی واگنر گوش دهد. وین را به‌عنوان شهری «بی‌حرکت» مسخره می‌کرد، احساس می‌کرد که شهر با مرگی قریب‌الوقوع مواجه است و از انواع «محیط‌های آلوده» شهر فاصله می‌گرفت: روسپی‌گری، سکسوالیته بی‌مهار، هیستری، ادبیات هرزه، هم‌جنس‌گرایی، نقاشی‌ و معماری منحط.

فهرست مطالب کتاب

سخن دبیر مجموعه
درباره نویسنده
یادداشت مترجم فارسی
یادداشت مترجم انگلیسی
پیشگفتار
بخش اول: زندگی
1. سرچشمه‌ها
2. عشق‌ها، وسوسه‌ها، جاه‌طلبی‌ها
3. ابداع روان‌کاوی
بخش دوم: چیرگی
4. عصر طلایی
5. مریدان و مرتدان
6. کشف آمریکا
7. جنگ ملت‌ها
بخش سوم: در خانه
8. روشنگری تاریک
9. خانواده‌ها، سگ‌ها، اشیا
10. فن کاناپه
11. در میان زنان
بخش چهارم: سال‌های پایانی
12. میان طب بت‌واره و دین
13. رودرروی هیتلر
14. مرگ هنگام کار
پسگفتار
یادداشت‌ها
کتاب‌شناسی: فروید به زبان فرانسوی
بیماران فروید
شجره‌نامه
نام‌نامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فروید در زمانه خودش و ما
نویسنده
مترجمگلناز ملک
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات682
زبانفارسی
شابک978-622-7543-31-5
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فروید در زمانه خودش و ما

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فروید در زمانه خودش و ما

برای دریافت کتاب فروید در زمانه خودش و ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.