معرفی و دانلود کتاب شهر در ادبیات: راهنمای کمبریج

عکس جلد کتاب شهر در ادبیات: راهنمای کمبریج
قیمت:
۱۵۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شهر در ادبیات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شهر در ادبیات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شهر در ادبیات: راهنمای کمبریج

کوین مک نامارا در کتاب شهر در ادبیات از رابطه‌ی اسرارآمیز میان جهان ادبیات با عرصه‌ی تمدن و شهرنشینی پرده برخواهد داشت. این اثر که حاصل پژوهش جمعی گروهی از محققان تاریخ ادبیات است، شما را راهی سیر و سیاحتی پرلذت در دل شهر‌های کهن و مدرن خواهد کرد و ریشه و نشانه‌های زندگی پرماجرای شهری را لابه‌لای متون حماسی، اشعار، تراژدی‌ها، کمدی‌ها و داستان‌های معاصر خواهد جست.

درباره‌‌ی کتاب شهر در ادبیات

اگر به دنیای شیرین ادبیات، قصه و افسانه‌ها علاقه‌مندید، و اگر مشتاق آنید که این ظرف زبانی وسیع و ارزشمند را در دل تاریخ و تمدن‌های مختلف جست‌وجو کنید، و در نهایت اگر می‌خواهید بدانید که ادبیات و هویت شهری چگونه پیکره‌ی یکدیگر را می‌تراشند و بر یکدیگر اثر می‌گذارند، کتاب شهر در ادبیات (The Cambridge Companion to the City in Literature) اثر کوین مک نامارا (Kevin R Mcnamara) همان گمگشته‌ی شماست. اثری که به شما می‌آموزد تا همراه با شاعران و نویسندگان کهن یا جدید در کوچه‌پس‌کوچه‌های مناظر شهری پرسه بزنید.

آثار برجسته‌ی ادبی چگونه انعکاس‌دهنده‌ی حوادث تاریخی و اجتماعی دوره‌ی خود بوده‌اند؟ چطور رخداد‌های جمعی و روحیات گروهی بر شکل‌گیری فرم‌های ادبی تاثیر گذاشته است؟ و چگونه ادبیات و زیرمجموعه‌های گوناگون آن به شکل‌گیری شهر‌های نمادین منجر‌ شده است؟ این‌ها تنها گوشه‌ای از سوالاتی‌ست که محققان تاریخ ادبیات عصر ما را را به واکاوی در آثار ادبی و جست‌وجوی ردپای آن‌ها در تاریخ تمدن‌ها سوق داده و در نهایت مجموعه‌ای از داده‌های متنوع و جذاب را در کتاب شهر در ادبیات کنار هم نشانده. برای مثال در جایی از کتاب به حماسه‌ی هومر خواهیم پرداخت که ضمن غنای ادبی ویژه‌‌ی خود، بازتاب‌دهنده‌ی یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاریخ تمدن‌ یونان است. در جای دیگری از اثر به این موضوع خواهیم اندیشید که چگونه رشد دموکراسی و آزادی اندیشه در تمدن آتن منجر به رشد فرم ادبی تراژدی شد، و در گوشه‌ی دیگری از سرفصل‌ها خواهیم دید که چگونه رخداد‌های بزرگ تاریخی همچون سقوط تروا، مقدمات خلق شاهکارهای ادبی بزرگی مثل حماسه‌ی ویرژیل را فراهم کرد.

معرفی و دانلود کتاب شهر در ادبیات

تنوع و رنگارنگی موضوعات کتاب شهر در ادبیات از این هم فراتر خواهد رفت! کوین مک نامارا نویسنده‌ی این اثر در سرفصل‌های ابتدایی کتاب سیر تاریخی مدونی از حضور ادبیات در تمدن‌های کهن به خوانندگان خود ارائه می‌دهد و در این بین به شهرهای نمادین و آرمانی، اشاره‌ی ویژه‌ای می‌کند. سرفصل‌های بعدی نیز جنبه‌ی مدرن‌تری از حضور ادبیات در شهر و شهر در ادبیات را برای مخاطب آشکار می‌کند و از قهوه‌خانه‌ها و تماشاخانه‌ها و تاثیر ادبیات بر گرد‌هم‌آیی‌های شهری بحث به میان می‌آورد. بررسی تأثیر متقابل میان محیط شهری و رفتار‌های بشری، ریشه‌های شکل‌گیری رمان، شیوه‌ی بازنمایی آرمان‌شهر‌ها و پادآرمان‌شهر‌ها در آثار ادبی، ادبیات و دوره‌های استعمار و پسا‌استعمار و همچنین شهر‌های شبانه از دیگر موضوعات جذابی‌ست که در کتاب شهر در ادبیات درباره‌ی آن‌ها خواهید خواند. کتاب شهر در ادبیات را در نهایت می‌توان یک سفر تکرارنشدنی به عمق تاریخ مدنیت و زندگی شهری دانست و همچنین یک پژوهش ادبی ویژه که نظیر آن در کم‌تر کتابی پیدا خواهد شد؛ کتابی که هر خواننده‌ی اندک‌مشتاقی به تاریخ ادبیات را تا پایان پای صفحات خود میخکوب خواهد کرد و کوله‌باری از اطلاعات و موضوعات کم‌ترپرداخته‌شده را به حافظه‌ی او خواهد سپرد.

این اثر از محصولات بازار نشر در سال 2014 میلادی است و با ترجمه‌ی نگین نوریان دهکردی و تلاش‌های انتشارات خوب به دست شما می‌رسد.

کتاب شهر در ادبیات برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب متفاوت و لذت‌بخش را به دوست‌داران تاریخ‌ ادبیات و به‌ویژه علاقه‌مندان به موضوعات بینارشته‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب شهر در ادبیات: راهنمای کمبریج می‌خوانیم

ظهور پادآرمان‌شهر شهری در خلال نیمه دوم قرن نوزدهم هم‌زمان بود با خیزش موجی از نوشتار آرمان‌شهری و البته پاسخی به آن، هم در قالب داستان و هم ناداستان، که بر شهر به‌مثابه محل کمال‌پذیری انسان تمرکز می‌کرد. درعوض، نسخه پادآرمان‌شهری جوامع خیالی مصیبت‌باری را به‌ تصویر می‌کشید که در آن‌ها خود شهر به‌مثابه نماد اصلی امکان منفی، فضای ستم، تباهی و ویرانی کانون توجه قرار می‌گرفت. درحالی‌که چنین پادآرمان‌شهرهایی ابتدا در اقلیت قرار داشتند، به‌تدریج به سنت مسلط در دهه‌های پس از جنگ جهانی اول بدل شدند، تا جایی که امروز چشم‌اندازهای شوم و نکبت‌بار از آینده شهرها به میزانی گسترده از بدیل‌های خوش‌بینانه پیشی می‌گیرند.

بسیاری از نخستین پادآرمان‌شهرهای شهری در واقع ضدآرمان‌شهر بودند؛ نقدهایی بر آن اعتمادبه‌نفس خوش‌دلانه مفرط در طراحی عقلانی که سرشت‌نمای نویسندگان و اندیشمندان آرمان‌شهری بود که بازسازمان‌دهی فضای شهری را نوش‌دارویی برای برخی انواع بیماری‌های اجتماعی می‌دانستند. برای نمونه، جنبش باغ‌شهری در پایان قرن با پیشگامی ابنیزر هاوارد تصویری از سیستم‌های حمل‌و‌نقل کارآمد، مناطق صنعتی و تجاری با موقعیت‌های استراتژیک، دسترسی آسان به پارک‌ها و سهم مشترکی در رفاه مدنی به‌مثابه اهرم‌هایی ترسیم کرد که طراحان شهری می‌توانستند با دست‌کاری آن‌ها به زدودن فقر، زشتی و کشمکش طبقاتی بیماری شایع شهرهای بزرگ در آن زمانه بپردازند.

فهرست مطالب کتاب

فهرست تصاویر
درباره نویسندگان
گاه‌شماری
مقدمه: کوین آر. مک‌نامارا
1. شهرهای آسمانی و آرمان‌شهرهای عقلانی: آنتونیس بالزوپولس
2. شهر در ادبیات عهد باستان: سوزان استیونز
3. شهر قرون‌وسطا و اوایل دوره مدرن در ادبیات: کارن نیومن
4. تماشاگر و برآمدن کلان‌شهر مدرن: آلیسون اوبرن
5. خاطره، تمنا، تغزل: پرسه‌زن: کاترین نسی
6. علم اجتماعی و روایت رئالیستی شهری: استوارت کولوِر
7. غیرخودی اجتماعی‌اقتصادی: کارگران و تهیدستان: بارت کیونن و لوک دو دروخ
8. فضای شبانه شهری: جیمز آر. گیلز
9. توده‌ها، نیروها و امر والای شهری: کریستوف دن تانت
10. قطعه‌پاره و فرم در شهر مدرنیسم: آرنولد واینستین
11. شهرهای آوانگارد: مالکوم مایلز
12. پادآرمان‌شهرهای شهری: راب لاتام و جف هیکس
13. شهرهای پسامدرن: نیک بنتلی
14. شهرهای استعماری: ست گریبنر
15. شهرهای پسااستعماری: کارولاین هربرت
16. شهر در ترجمه؛ مهاجران، اقلیت‌ها، دیاسپورا و جهان‌وطنان: آزاده سیهان
17. انواعی از شبانی شهری: کوین آر. مک‌نامارا و تیموتی گری
یادداشت‌ها
راهنما برای مطالعه بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شهر در ادبیات: راهنمای کمبریج
نویسنده
مترجمنگین نوریان دهکردی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات480
زبانفارسی
شابک978-622-7425-63-5
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات جهان، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شهر در ادبیات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شهر در ادبیات

برای دریافت کتاب شهر در ادبیات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.