معرفی و دانلود کتاب آری به زندگی

عکس جلد کتاب آری به زندگی
قیمت:
۱۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آری به زندگی

ویکتور فرانکل در کتاب آری به زندگی ضمن شرح تجربیاتش در اردوگاه‌های کار اجباری، بیان می‌کند که حتی در تاریک‌ترین لحظات هم می‌توان امید و معنایی برای زندگی یافت. شعار او در کتاب حاضر چنین است: آری گفتن به زندگی، علی‌رغم همه‌چیز.

درباره‌ی کتاب آری به زندگی

کتابی که مقابل شماست، با نام آری به زندگی (Yes to Life: In Spite of Everything)، مجموعه‌ای تأثیرگذار از سخنرانی‌های روان‌درمانگر مشهور ویکتور فرانکل (Viktor E. Frankl) است که یک سال پس از رهایی‌اش از چنگال نازی‌ها در اردوگاه‌های آشوویتس ایراد شد. این مجموعه ابتدا به زبان آلمانی منتشر گردید و به دلیل آن‌که جامعه هنوز آماده‌ی ایده‌های و سخنان فرانکل نبود نظراتش مقبول عموم نیفتاد؛ ازاین‌رو سال‌ها طول کشید تا این کتاب به زبان انگلیسی ترجمه شد.

برای شرح فلسفه‌ی کتاب آری به زندگی باید نخست به ایده‌ی فکری و جهان‌بینی فرانکل نظر بیندازیم؛ ویکتور فرانکل پس از آشنایی با روانکاوی و استفاده از نظریات زیگموند فروید و آلفرد آدلر پایه‌ی نگرشی جدید در روان‌درمانی را بنا نهاد؛ نظریه‌ای که لوگوتراپی یا معنادرمانی نام داشت. در واقع برای درک کتاب آری به زندگی لازم است که با مفهوم لوگوتراپی آشنا باشیم.

مفهوم لوگوتراپی بر اساس کلمه‌ی یونانی logos یعنی معنا ایجاد شده است. مفهوم مدنظر فرانکل بر این فرض استوار است که نیروی انگیزشی اولیه‌ی یک فرد، یافتن معنا در زندگی است. معنادرمانی سه اصل دارد: اول این‌که زندگی در هر شرایطی معنا دارد؛ حتی در بدترین شرایط. دومین فرض این است که انگیزه‌ی اصلی ما برای زندگی در واقع اراده‌ی ما برای یافتن معنای زندگی است. سومین فرض این است که ما به‌عنوان انسان، آزادیم که در آنچه انجام می‌دهیم معنایی بیابیم یا دست‌کم باید در موضعی که در مواجهه با وضعیت رنج و مشقت اتخاذ کرده‌ایم، معنا را پیدا کنیم. با اندکی دقت در این فرض‌ها می‌توان دریافت که ایده‌ی اصلی کتاب آری به زندگی را دریافت.

از نظر فرانکل، هدف و معنای زندگی با باورهای مذهبی قوی، عضویت در گروه‌ها، تعهد به یک هدف، ارزش‌های زندگی و اهداف روشن مرتبط می‌شود و رنگ می‌گیرد. او در کتاب آری به زندگی بارها این مهم را عنوان و همه را به پیدا کردن معنای زندگی‌شان دعوت می‌کند. به گفته‌ی فرانکل کشف معنا به سه روش مختلف انجام می‌شود؛ نخست، با ایجاد یا انجام یک کار، دوم، با تجربه‌ی چیزی و سوم، با نگرشی که نسبت به رنج کشیدن داریم. همه‌چیز را می‌توان از انسان گرفت جز یک‌ چیز: انتخاب موضع و دیدگاه آدمی نسبت به زندگی.

کتاب آری به زندگی نوشته‌ی ویکتور فرانکل با ترجمه‌ی آذین نوذری توسط انتشارات السانا عرضه شده است.

نکوداشت‌های کتاب آری به زندگی

  • این کتاب کوچک و قدرتمند از متخصص مغز و اعصاب و روان‌پزشک اتریشی ویکتور فرانکل گواه معنای زندگی است، حتی در شرایط اسفبار؛ این اثر دوست‌داشتنی از متن اصلی خود فراتر رفته و خرد را برای راهنمایی ارائه می‌دهد (پابلیشرز ویکلی)

  • مطالعات موردی‌ای که عنوان می‌شود اثربخش هستند. بیش از هفتاد سال است که فلسفه‌ی فرانکل هنوز الهام‌بخش است. (کرکاس رویو)

  • ایده‌های فرانکل در حال حاضر هم بسیار مورد توجه است. (واشنگتن‌پست)

  • آری به زندگی یک دعوت‌نامه‌ی وسوسه‌برانگیز است تا به آنچه باور دارید فکر کنید و ببینید چه‌کاری می‌توانید برای پشت سر گذاشتن شرایط سخت انجام دهید و مواجهه‌تان با رنج چطور است. مختصر بودن کتاب شما را بر آن می‌دارد تا در عبارات کتاب درنگ کنید یا صفحاتی که موردعلاقه‌تان بوده را دوباره بخوانید. (انکولوژی تایمز)

کتاب آری به زندگی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به‌تمامی علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی و فلسفه توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آری به زندگی می‌خوانیم

در نهایت، نباید فراموش کنیم که پرسش اصلی دربارۀ معنا می‌تواند بیان متفاوتی نیز داشته باشد. همچنین می‌تواند معنای متفاوتی داشته باشد، تا آن‌جا که می‌تواند در ارتباط با تمام جهان مطرح گردد؛ به‌خصوص دربارۀ آن‌چه برایمان رخ می‌دهد؛ آن‌چه در رابطه با سرنوشت بی‌اراده و به‌طور گریزناپذیر با آن مواجه می‌شویم. ما قادر به هدایت سرنوشت نیستیم؛ ما سرنوشت را چیزی تعریف می‌کنیم که هیچ اراده‌ای بر آن نداریم؛ هرآن‌چه از قدرت اراده و خواست ما می‌گریزد. مسلماً دریافته‌ایم که معنای زندگی ما تا حد زیادی متشکل از چگونگی ارتباط ما با سرنوشت بیرونی‌مان است؛ چگونگی برخورد ما با سرنوشت، وقتی دیگر نمی‌توانیم آن را شکل دهیم یا وقتی از آغاز غیرقابل‌تغییر بوده است. اما یک گام جلوتر می‌رویم؛ اکنون باید از خود بپرسیم آیا ممکن است که این سرنوشت حقیقی مطلق، با آن و فرای آن، هرآن‌چه در جهان اتفاق می‌افتد، معنایی داشته باشد؟

به اعتقاد من، در این‌جا دو گزینۀ اصلی برای طرز فکر ما ارائه شده است که هریک از آن‌ها انکارناپذیر و اثبات‌نشدنی است. بااین‌حال، به‌خوبی می‌توانیم ادعا کنیم که همه‌چیز در نهایت کاملاً بی‌معنا است، همان‌طور که می‌توانیم ادعا کنیم که همه‌چیز نه‌تنها بسیار حائز معنی است، بلکه به‌قدری معنادار است که دیگر نمی‌توانیم معنای کل و جهانی آن را درک کنیم؛ درواقع فقط می‌توانیم از "معنای غایی جهان" سخن به میان آوریم. بنابراین با همان توجیهی که می‌توان دربارۀ معنای غایی جهان بحث کرد، می‌توان دربارۀ بی‌معنایی کلی جهان نیز استدلال آورد؛ با همان توجیه که در این مورد به‌معنای همان منطق معقول و نامعقول است. درواقع تصمیمی که با آن مواجهیم، دیگر تصمیمی منطقی نیست.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
مقدمه
در باب معنی و ارزش زندگی 1
در باب معنا و ارزش زندگی 2
آزمایش حیاتی
پس‌گفتار
آثار ویکتور فرانکل
دربارۀ ویکتور فرانکل
دربارۀ مؤسسۀ ویکتور فرانکل
دربارۀ دنیل گولمن و فرانز ویسلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آری به زندگی
نویسنده
مترجمآذین نوذری
ناشر چاپیانتشارات السانا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-7584-17-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آری به زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آری به زندگی

برای دریافت کتاب آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.