معرفی و دانلود کتاب قدرت خویشتن‌ داری: نظم و خویشتن داری سرنوشت شما را تعیین می‌کند

عکس جلد کتاب قدرت خویشتن‌ داری: نظم و خویشتن داری سرنوشت شما را تعیین می‌کند
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت خویشتن‌ داری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت خویشتن‌ داری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت خویشتن‌ داری: نظم و خویشتن داری سرنوشت شما را تعیین می‌کند

کتاب قدرت خویشتن‌ داری نوشته‌ی رایان هالیدی، مجموعه‌ای از اصولِ اخلاقی رواقیون را در رابطه‌ با خودکنترل‌گری و اعتدال در زندگی آموزش می‌دهد. این اثر پرفروش نیویورک‌تایمز با مرور زندگی بزرگان تاریخ، خویشتن‌ داری را بازتعریف می‌کند و به‌کارگیری این فضیلت اخلاقی را در زندگی آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب قدرت خویشتن‌ داری

رواقی‌گری مکتبی در فلسفه‌ی اخلاق است که رسیدن به خوش‌بختی و آزادی را مرهونِ پایبندی به قوانین طبیعت می‌داند. رواقیون ماده‌گرا بودند و فضیلت را معطوف به لذاتِ زمان حال می‌دانستند. شجاعت، خویشتن‌داری، عدالت و حکمت چهار پایه‌ی رواقی‌گری را تشکیل می‌دهند. رایان هالیدی (Ryan Holiday) یکی از پیروان مکتب رواقی‌گری است که یکی از اصول چهارگانه‌ی فضیلت آن‌ها را در کتاب قدرت خویشتن‌ داری (Discipline Is Destiny) ردیابی می‌کند. این کتاب جلدِ دوم از مجموعه‌ی «فضیلت‌های رواقی» است.

معرفی و دانلود کتاب قدرت خویشتن‌ داری

انسان بدون تسلط بر خویشتن نمی‌تواند بر هیچ پدیده‌ای در جهان مسلط شود. خوش‌بختی بشر در گروِ داشتن نظم و اصول در زندگی است. هیچ کاری به انجام نمی‌رسد، مگر با استمرار و نظم و ترتیب. کتابِ حاضر با کنکاش در زندگی انسان‌های بزرگ تاریخ، بر ویژگی مشترک آن‌ها که همان انضباط فردی است، تأکید می‌ورزد. انسان‌های موفقی نظیرِ سپتیما کلارک، دین اچسون، هری بلافونته، جورج واشنگتن و وینستون چرچیل در این اثر به‌عنوان الگوهای خویشتن‌داری مورد توجه قرار می‌گیرند.

کتاب قدرت خویشتن‌ در سه بخش، راهنماهای اخلاقی خود را در اختیارمان قرار می‌دهد. رایان هالیدی مرحله‌ی اولِ خویشتن‌داری را مربوط به حکم‌رانی بر جسم خود می‌داند. ما پیش از هرچیز باید بدنمان را تأدیب کنیم و تحت تسلط خود درآوریم. خوراک و پوشاک ساده می‌توانند در این مسیر کمک‌کننده باشند. منظور از این سخن، چشم‌پوشی از تمام لذایذ و سرکوب جسم نیست، بلکه تمرین صبر و شکیبایی است.

در مرحله‌ی دوم به قلمرو درونی انسان، یعنی رفتار و منش خود می‌رسیم. در این گام در حرکتی از سطح به عمق، بر نفس خود حکم‌رانی می‌کنیم. خوش‌بختی در کنارِ بدنِ سالم به ذهن آگاه و سرشتی مطیع نیازمند است. خویشتن‌داری واقعی فقط به کارهایی که با جسممان می‌کنیم مربوط نمی‌شود، بلکه نحوه‌ی فکر کردن و چگونگی تسلط بر احساساتمان ما را به انسانی مسلط و منظم تبدیل می‌کند.

سطح سوم سلطه‌گری نام دارد؛ سطحی که در آن از نظر جسمی و ذهنی همیشه و همه‌جا بر خود تسلط داریم. بسیار کسانی وجود دارند که جسم خود را تحت کنترل دارند و بسیاری دیگر به احاطه‌ی کامل بر ذهن خود دست یافته‌اند، اما سلطه‌گری از امکان تحقق بخشیدن به هر دو جنبه سخن می‌گوید. آن زمان است که می‌توان به تعادل و آرامش در دنیایی دست یافت که مملو از وسوسه‌های گوناگون است.

کتاب قدرت خویشتن‌ داری را انتشارات ذهن‌آویز با ترجمه‌ی عهدیه قاسمی چاپ و عرضه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های فضائل رواقی‌گری

مجموعه کتاب‌های فضائل رواقی‌گری (The Stoic Virtues) شامل چهار مجلد در ستایش چهار فضیلتِ اخلاقیِ فلسفه‌ی رواقی‌گری است. این مجموعه با نویسندگیِ رایان هالیدی در تلاش است تا شجاعت، اعتدال، عدالت و حکمت را بازتعریف و در دنیای امروزی پیاده‌سازی کند.

افتخارات کتاب قدرت خویشتن‌ داری

  • کتاب پرفروشِ نیویورک‌تایمز
  • از پرفروش‌های وال‌استریت ژورنال
  • از پرفروش‌های یواِس‌اِی تودِی

نکوداشت‌های کتاب قدرت خویشتن‌ داری

  • رایان هالیدی یک نابغه است. (کریس ایوانز)
  • هالیدی رواقی‌گری را به عبارات و حکایات قابل فهم برای انسان‌های بلندپرواز قرن بیست‌ویکم ترجمه کرده است. (نیویورک‌تایمز)
  • من اصول زیادی در زندگی ندارم، اما یکی از اصولم این است: رایان هالیدی هر کتابی که بنویسد، می‌خوانم. (آنجلا داکورت، نویسنده)

کتاب قدرت خویشتن‌ داری برای چه کسانی مناسب است؟

برای یادگیری مهارتِ تسلط بر خود و دست‌یابی به نظم و موفقیت در زندگی، این کتاب را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب قدرت خویشتن‌ داری: نظم و خویشتن داری سرنوشت شما را تعیین می‌کند می‌خوانیم

برای یونانی‌­ها، عقب‌نشینی کار شرم‌آوری نبود. مهم این بود که چگونه عقب‌نشینی می‌کردند. بدترین گناه rhipsaspia یا همان رها کردن سپر خود در اوضاع آشفته‌ی فراروگریز میدان جنگ بود؛ زیرا این کار آرایش سربازان را در صف­‌های به‌هم‌فشرده به‌هم می‌زد و موجب رعب و وحشت دیگر سربازان می‌شد. یک سرباز اسپارتانی می‌توانست از یک نبرد شکست‌خورده بازگردد؛ اما هرگز شهامت رها کردن کسی را نداشت. وقتی می­‌گفتند با سپرت به خانه برگرد یا هرگز برنگرد منظورشان همین بود.

وقتی اوضاع آشفته به نظر می‌­رسد، برخی افراد به‌راحتی تسلیم می‌­شوند. در پی این فروپاشی اراده‌ی انسان، اتفاقات ناخوشایندی رخ می­‌دهد؛ نابسامانی و بی‌تفاوتی مشکل را تشدید می‌­کند، مانع بهبود اوضاع می­‌شود و حتی نجات جان و مال افراد را ناممکن می‌کند. همان‌طور که سقراط و قهرمانان دانکرک به ما نشان دادند، این راه و روش درستی نیست.

درعین‌حال عده­‌ای هستند که از تسلیم شدن،سر باز می­‌زنند و فکر می‌کنند کله‌شقی و خودسری یک فضیلت است؛ اما درعین‌حال رذیلت هم محسوب می‌شود؛ یعنی کسانی که فقط تمایل دارند به سمت جلو بتازند... کسانی که هیچ نقشه‌ی فراری ندارند، انسان­‌هایی که شجاع نیستند و فقط بی‌ملاحظه و افسارگسیخته هستند، این‌ها انسان‌هایی خوددار نیستند، روی یک دنده گیر کرده‌­اند. قرار نیست همیشه برنده باشید، نه در جنگ، نه در زندگی و نه در تجارت. کسی که نمی‌­داند چگونه خود را رها کند، کسی که نمی­‌داند چگونه جلو ضرر و زیان را بگیرد، شخصی آسیب‌پذیر است. کسی که بلد نیست ببازد همیشه بازنده خواهد بود... فقط با درد و رنج بیشتر.

فهرست مطالب کتاب

فضیلت‌های چهارگانه
مقدمه
شکل نهایی عظمت
بخش اول: بخش خارجی (بدن)
حکم‌رانی بر جسم خود
سپیده‌دم را در آغوش بکش
زندگی پرتکاپو بهترین زندگی است
دست از برده بودن بردار
از داشتن چیزهای غیرضروری اجتناب کن
میز کارت را خلوت کن
فقط حضور داشته باش و دست‌به‌کار شو
به جزئیات اهمیت بده
شتاب، شتاب، شتاب
آرام بشتاب!
تمرین و دوباره تمرین بیشتر
فقط کار کن
لباس موفقیت به تن کن
در جست‌وجوی رنج و سختی باش
مسئولیت‌هایت را مدیریت کن
خواب بخشی از نیاز طبیعی انسان است
چه چیزی را می‌توانید تحمل کنید؟
فراتر از جسم
بخش دوم: قلمرو درونی (رفتار و منش)
حکم‌رانی بر خود
به همه‌چیز این‌طوری نگاه کن
کار اصلی را در اولویت قرار بده
تمرکز، تمرکز، تمرکز
منتظر این میوه‌ی شیرین باش
کمال‌گرایی رذیلت است نه فضیلت
اول کار سخت را انجام بده
آیا دوباره می‌توانی روی پایت بایستی؟
مبارزه دربرابر درد و رنج
مبارزه دربرابر لذت و سرخوشی
جدال با رفتارهایی که خشم ما را بر می‌انگیزد
مراقب این جنون باش
سکوت نشانه‌ی قدرت است
دست نگه دارید، شلیک نکنید!
جاه‌طلبی‌هایت را کنترل کن
پول یک ابزار (خطرناک) است
هر روز بهتر و بهتر شوید
فشار کارت را تقسیم کن
به زمان احترام بگذار
برای خودت حدومرزی تعیین کن
تمام تلاش خودت را بکن
فراتر از رفتار و منش
بخش سوم: سلطه‌گر (روح و روان)
تعالی‌بخشی به خود
با دیگران مدارا، با خویشتن سخت‌گیر
به دیگران کمک کن تا بهترین خود باشند
وقار در شرایط دشوار
به دیگران کمک کن تا کمی از بار مسئولیتشان کاسته شود
با خودت مهربان باش
قدرتِ بخشیدن قدرت
بدی را با نیکی پاسخ بده
در جست‌وجوی راه خروج
تلخی‌ها را تحمل کن
بهترین باش
قدرت انعطاف‌پذیری
با رسیدن به موفقیت، خودت را گم نکن
تأدیب نفس نوعی فضیلت است.
سخن پایانی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت خویشتن‌ داری: نظم و خویشتن داری سرنوشت شما را تعیین می‌کند
نویسنده
مترجمعهدیه قاسمی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-118-524-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت خویشتن‌ داری

Yekta S
۱۴۰۲/۸/۸
بی نظیره، خوندن این کتاب باعث شد به راحتی قدرت کنترل خودم رو به دست بیارم و با اراده به سمت هدفم برم. من که خیلی خوشحالم از خوندنش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب قدرت خویشتن‌ داری

برای دریافت کتاب قدرت خویشتن‌ داری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.