معرفی و دانلود کتاب شهامت تو را می‌خواند: بخت و اقبال شیفته‌ی دلیران است

عکس جلد کتاب شهامت تو را می‌خواند: بخت و اقبال شیفته‌ی دلیران است
قیمت:
۷۵,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شهامت تو را می‌خواند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شهامت تو را می‌خواند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شهامت تو را می‌خواند: بخت و اقبال شیفته‌ی دلیران است

کتاب شهامت تو را می‌خواند به قلم رایان هالیدی، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، نوشته شده است. این کتابِ پرفروش با تکیه بر فلسفه‌ی رواقی، نقشه‌‌ی راهی برای تحقق فضیلت شجاعت در زندگی روزمره ارائه می‌دهد. نویسنده با ذکر مثال‌های تاریخی از لحظات تبلور شهامت، این فضیلت را از زوایای مختلف بررسی می‌کند، اشکال متفاوتش را توضیح می‌دهد و از شما می‌خواهد آن را در تمامی لحظات زندگی به کار ببندید.

درباره‌ی کتاب شهامت تو را می‌خواند

کتاب شهامت تو را می‌خواند (Courage Is Calling: Fortune Favors the Brave) جلد اول از مجموعه کتاب‌های پرفروش فضیلت رواقی (The Stoic Virtues Series) است که به قلم نویسنده‌ی پرفروش، رایان هالیدی (Ryan Holiday) نوشته شده. او در این کتاب ابتدا تعریفی از شهامت به دست می‌دهد و آن را از زوایای مختلف بررسی می‌کند. سپس تاریخ را از نظر می‌گذراند و نشانه‌های شهامت را در زندگی شخصیت‌های بزرگ جست‌وجو می‌کند. به همین منظور از روم و یونان باستان تا تاریخ معاصر مثال می‌آورد و توصیه‌هایی کاربردی برای دستیابی به شهامت ارائه می‌دهد.

بنابر کتاب شهامت تو را می‌خواند، آدم‌های شجاع خالی از ترس نیستند، بلکه ترس‌هایشان را می‌شناسند و پا را از حدود این ترس‌ها فراتر می‌گذارند. به همین ترتیب شهامت به معنای شناخت و مدیریت ترس است. شهامت یعنی از دشواری‌ها نترسیم و میان مسیر سختی که به فضیلت می‌رسد و مسیر آسانی که سرانجام خوبی ندارد، راه سخت را انتخاب کنیم. یعنی در لحظات بحرانی زندگی تصمیماتی بگیریم که ما را از منطقه‌ی امن‌مان خارج می‌کند، مسئولیت کارهای خود را بپذیریم، پا را از خطوط فراتر بگذاریم و قهرمان بودن را مثل یک شغل به کسان دیگری نسپاریم.

شهامت اشکال مختلفی دارد. در زمان‌های مختلف به صورت‌های متفاوتی خودش را نشان می‌دهد، اما همیشه از درون خود ما سرچشمه می‌گیرد. تحقق شهامت سه مرحله دارد. اول فرا خوانده می‌شویم تا بر ترس‌هایمان غلبه کنیم. سپس باید با شجاعت از پس موانع و مشکلات بربیاییم و در نهایت به سوی قهرمانی قدم برداریم.

معرفی و دانلود کتاب شهامت تو را می‌خواند

ساختار کتاب شهامت تو را می‌خواند نیز بر اساس همین مراحل شکل گرفته است. این کتاب سه بخش دارد. بخش اول به نیروهایی می‌پردازد که مانع از بروز شهامت در افراد مختلف می‌شود. ترس را مطالعه می‌کند و توصیه‌هایی ارائه می‌دهد که شما را برای فراروی از ترس‌هایتان آماده می‌کند. در بخش دوم راهبردهایی برای مدیریت ترس و دستیابی به شهامت در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید با توجه به شرایط و روش زندگی خودتان از این راهبردها برای پرورش شهامت استفاده کنید. بخش سوم نیز قهرمانی را تعریف می‌کند. از نظر نویسنده قهرمانی یعنی به خطر انداختن خود، نه فقط برای دستیابی به اهداف شخصی، بلکه به نفع دیگری یا قدم گذاشتن در راهی فراتر از منافع فردی. رسیدن به جایگاه قهرمانی مستلزم این است که بر ترس غلبه کنیم، در زندگی روزمره‌مان شهامت به خرج بدهیم و مترصد استفاده از فرصت‌های مختلفی باشیم که در زندگی سر راهمان قرار می‌گیرند.

رایان هالیدی از علاقه‌مندان به فلسفه‌ی رواقی است. به گفته‌ی او فضیلت در فلسفه‌ی رواقی چهار جزء دارد. این چهار جزء عبارتند از: شهامت، خویشتن‌داری، عدالت و خرد. اهمیتی ندارد که زن هستید یا مرد، نابغه هستید یا معمولی، دستیابی به فضیلت برای همه امکان‌پذیر است. شهامت نیز مانند تمام این فضایل، در هر جا و برای هر کسی قابل دسترس است. از نظر هالیدی شهامت و شجاعت مختص به میدان جنگ یا اعتراضات و جنبش‌های اجتماعی نیست. شهامت باید به یک عادت در تمامی کارهای روزمره‌ی زندگی شما تبدیل شود و همیشه در رأس تصمیماتتان قرار داشته باشد تا در زمان مناسبش دست به کارهای بزرگی بزنید.

کتاب شهامت تو را می‌خواند را فاطمه باغستانی به فارسی ترجمه کرده و انتشارات نسل نواندیش ذیل مجموعه کتاب های روانشناسی به انتشار رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب شهامت تو را می‌خواند

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب وال استریت ژورنال
  • پرفروش‌ترین کتاب USA Today
  • کتاب منتخب سایت آمازون به انتخاب ویراستاران

نکوداشت‌های کتاب شهامت تو را می‌خواند

  • در جهانی که مردم آن پر از ترس‌اند و از ریسک می‌ترسند، کتاب شهامت تو را می‌خواند راهنمایی الهام‌بخش و روشن است که والاترین فضیلت‌های انسانی را در شما پرورش می‌دهد. (رابرت گرین، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • کتاب شهامت تو را می‌خواند تاریخ شهامت و اشکال مختلف آن را برای شما ترسیم می‌کند و به امروز می‌رسد و از ما می‌خواهد که به قدرتمندترین سلاح‌ها مجهز شویم. سوال اینجاست که در مبارزه علیه تخاصم‌های درونی و بیرونی وجودمان، بلند می‌شویم یا سر تعظیم در مقابل ترس‌هایمان فرود می‌آوریم؟ امیدوارم شجاعتش را داشته باشیم. (متیو مک کانهی)
  • رایان هالیدی در این کتاب شجاعتش را به ما نشان می‌دهد. او تسلیم نمی‌شود، با قدرت از حقیقت می‌گوید و نشانمان می‌دهد که اگر قرار است راهی انسانی در پیش بگیریم، نباید از هیچ چیز بترسیم. (نانسی شرمن، استاد دانشگاه فسلفه در دانشگاه جورج تاون)
  • کتابی که ما را به زره شهامت مجهز می‌کند؛ همان چیزی که امروز بیش از هر وقت دیگری به آن نیاز داریم. (جورج راولینگ، بازیکن و مربی بسکتبال)

کتاب شهامت تو را می‌خواند برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به کسانی که قصد آشنایی با فلسفه‌ی رواقی را دارند یا از خوانندگان کتاب‌های خودیاری هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب شهامت تو را می‌خواند: بخت و اقبال شیفته‌ی دلیران است می‌خوانیم

به گفته‌ی مارتین لوتر کینگ: «زمانی فرا می‌رسد که سکوت عین خیانت است.»

او خودش این موضوع را تجربه کرده بود. او نه‌تنها به‌خاطر تلاش‌های جان اف. کندی برای آزادی‌اش از زندان و نجات او از شکنجه یا حتی اعدام غیرقانونی، مدیونش بود، بلکه دِینی هم به سارجنت شرایور، شوهرخواهر کندی داشت، زیرا او در دوران حبس مارتین لوتر کینگ سخنرانی‌های اعتراض‌آمیز فراوانی انجام داد. چند نفر از افراد ستاد انتخاباتی جان اف. کندی به او هشدار داده بودند که دخالتی در جریان محکومیت مارتین لوتر کینگ نداشته باشد و کندی هم تحت‌تأثیر این هشدارها قرار گرفته بود، اما شرایور مصمم برای رهایی مارتین لوتر کینگ به هر خطری تن داد. او به مشاور ارشد ستاد انتخاباتی جان اف. کندی گفت: «من هرگز از روابط خانوادگی به نفع خودم استفاده نکرده‌ام و از کسی نخواسته‌ام لطفی در حق من کند، اما تو دربارۀ حبس مارتین لوتر کینگ در اشتباه هستی. این موضوع بسیار مهمی است. من می‌خواهم با کندی تنها صحبت کنم.»

شرایور آن روز در اتاق هتل مقام، اعتبار و آبروی خود را وسط گذاشت و سرانجام توانست نظر کندی را جلب کند. او با تمام وجود تلاشش را کرد؛ بااینکه پیش‌تر این هشدار را به او داده بودند: «اگر موفق شدیم مارتین لوتر کینگ را آزاد کنیم، اعتبارش به نام تو نخواهد شد، اما اگر شکست بخوریم، تو را سرزنش خواهیم کرد». همین‌طور هم شد. در ابتدا بسیاری باور داشتند که حمایت از مارتین لوتر کینگ با تدابیر ستاد انتخاباتی کندی در تناقض است و شکست کندی در انتخابات را همراه خواهد داشت. خیلی‌ها از شرایور انتقاد کردند، اما نتیجۀ انتخابات مشخص کرد که حق با شرایور بود. جالب است که پس از پیروزی کار او بی‌درنگ فراموش شد. شرایور در شرایطی پافشاری کرد که هیچ‌چیز بر وفق مراد نبود، هیچ‌چیز نویدبخشی وجود نداشت، اما او شجاعانه بر باور خود اصرار ورزید و ادامه داد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
چهار فضیلت
مقدمه
بخش 1: ترس
ندایی که از آن می‌ترسیم...
مهم این است که دست‌وپای ترس را ببندیم
ترس را با منطق شکست می‌دهیم
این همان دشمن است
همیشه پیش از آنکه درست محاسبه شود، خطر بزرگ‌تر و بیشتر به نظر می‌رسد
اما اگر؟
اجازه ندهید دشواری‌ها شما را عقب برانند
بر موضوع پیش رو تمرکز کنید
هرگز شجاعت دیگران را زیر سؤال نبرید
قدرت عمل، حقیقتی تأثیرگذار
ما از باور داشتن می‌ترسیم
هرگز اجازه ندهید شما را بترسانند
رشد یعنی شیرجه به عمق اقیانوس تاریک
از تصمیم‌گیری نترسید
نباید امنیت خود را در اولویت قرار دهید
ترس چیزی را به شما نشان می‌دهد
ترسناک‌ترین کار این است که خودمان باشیم
زندگی در اجتماع معنا می‌یابد؛ به آن عادت کنید
کدامین راه را انتخاب خواهید کرد؟
نباید از درخواست کردن بترسید
آنگاه که فراتر از ترس‌هایمان می‌رویم
بخش 2: شهامت
ندایی که به آن پاسخ می‌دهیم
جهان می‌خواهد که بداند
اگر تو نه، پس چه کسی؟
آمادگی، شما را باشهامت می‌کند
از جایی شروع کن؛ کاری انجام بده
گام بردارید
دربرابر قدرتمندان حقیقت‌گو باشید
تصمیم‌گیرنده باشید
«سرسخت بودن» خوب است
فقط چند ثانیه شهامت
به عادت تبدیلش کنید
موضع مهاجم داشته باشید
بر سر موضع خود ایستادگی کنید
شهامت مسری است
باید مسئولیت‌پذیر باشیم
همیشه می‌توان مقاومت کرد
بخت و اقبال شیفتۀ دلیران است
جسارت متعهد بودن
همسایه‌ات را دوست بدار
جسارت به‌معنای کله‌شقی نیست
قدرت عمل گرفتنی است، نه دادنی
زمانی‌که پاسخ درست، خشونت است
برخاستن و ترک کردن
وظیفه‌ات را انجام بده
می‌توان به‌رغم بدشانسی، پیروز شد
کاری کنید که به شما افتخار کنند
وقتی از خودمان فراتر می‌رویم
بخش 3: قهرمانی
هدف، همه چیز است
گاهی کار پرشهامت‌تر این است که وارد مبارزه نشویم
گاهی باید انزوا را برگزید
ایثارگری در عشق
در دیگران احساس بزرگی ایجاد کنید
فرصتی برای تردید نیست
خودمان شانسمان را می‌سازیم
با شهامت خودتان الهام‌بخش دیگران باشید
حاضرید چه بهایی بپردازید؟
چرایی بزرگ
بازگشت به عرصه
سکوت عین خشونت است
جسارتِ امید داشتن
تسلیم شدن معنایی ندارد
هیچ‌کس شکست‌ناپذیر نیست!
شهامت فضیلت است و فضیلت شهامت
سخن پایانی
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شهامت تو را می‌خواند: بخت و اقبال شیفته‌ی دلیران است
نویسنده
مترجمفاطمه باغستانی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-622-220-841-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شهامت تو را می‌خواند

رضا زمانی
۱۴۰۳/۱/۲
نویسنده فرد شناخته شده ایه و تصمیم گرفته ار چهار صفت بنیادین شهامت خویشتن داری و عدالت و خرد کتاب بنویسه و این اولین اثر این تصمیمه خیلی خوب از داستان‌ها و تجربیات بهره گرفته تا بگه شهامت داشته باشیم و نترسیم من استفاده کردم و لذت بردم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شهامت تو را می‌خواند

برای دریافت کتاب شهامت تو را می‌خواند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.