معرفی و دانلود کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران

عکس جلد کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران

کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران به همت محمد احمدی بافنده استاد دانشگاه و کارشناس امور دریایی و حمل و نقل نوشته شده است. این کتاب به توضیح همه‌ی جوانب لجستیک و جایگاه ویژه‌ی ایران در این زمینه می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران

لجستیک مدیریت جریان کالاها از محل موجودی به محل مصرف برای برطرف کردن نیاز مشتری است. این کالا می‌تواند کالای مادی یا مثلاً اطلاعات و انرژی باشد. برعکس تعریف ساده‌ای که از لجستیک ارائه کردیم، این امر در دنیای امروز بسیار پیچیده است. فرایند حمل و نقل، انبار کردن، حفظ امنیت و سلامت کالا، برنامه‌ریزی، انتقال به موقع و... بخشی از لجستیک است. امروزه، کشورهایی که در حوزه‌ی لجستیک توانمندی‌های خود را شناخته‌ و ارتقا داده‌اند، به درآمدهای بسیار هنگفت بین‌المللی رسیده‌اند و بخش بزرگی از اقتصادشان از طریق لجستیک با جهان پیوند خورده است. در کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران، محمد احمدی بافنده، به عنوان یکی از صاحب‌نظران که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کند، همین اهمیت را به مخاطبان نشان می‌دهد.

وقتی اهمیت لجستیک را در جهان درک می‌کنیم، دوست داریم بدانیم جایگاه کشور ما در این حوزه چگونه است؟ ایران استعداد بالقوه زیادی در لجستیک دارد. دسترسی به آب‌های آزاد، داشتن بنادری که به صورت بالقوه می‌توانند از بنادر مرکزی لجستیک باشند، همسایگان زیاد، وسعت بالا و... نشان می‌دهد که ایران می‌تواند با لجستیک، درآمد و قدرت بسیار زیادی به دست آورد. اما به دلیل کمبود امکانات و ضعف در زیرساخت‌ها این امر محقق نمی‌شود. نویسنده با بررسی این موضوعات در کتاب لجستیک و حمل‌ونقل در جهانی سازی اقتصاد ایران به مخاطبان کمک می‌کند که نقاط قوت و ضعف کشور را در زمینه‌ی لجستیک بهتر درک و در زمینه‌ی رفع کاستی‌ها اقدام کنند.

از سویی، کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران به معرفی مفهوم جهانی شدن می‌پردازد و در این باره بحث می‌کند که ارتقای قدرت‌های ایران در زمینه‌ی لجستیک، می‌تواند فرایند جهانی‌سازی اقتصاد ایران را تسریع کند. همین طور می‌تواند به ایران کمک کند که در سطح جهانی، قدرت بیشتری داشته باشد و بتواند به شکل کارآمدتری از منافع خود دفاع کند.

به صورت کلی کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران مثل یک کتاب درسی پروپیمان و کامل، به صورت بسیار واضح و روشن، از ابتدایی‌ترین مفاهیم مربوط به لجستیک، تا همه‌ی نکات ریز و درشت در این زمینه را توضیح می‌دهد. تعریف لجستیک، تاریخچه‌ی لجستیک، جهان شدن در لجستیک، مدیریت لجستیک، سیستم‌های لجستیکی، قوانین بین‌المللی حاکم بر لجستیک، ارتباط بنادر و لجستیک و... تنها تعداد از مفاهیمی‌ است که در این کتاب به صورت کامل ارائه می‌شود.

کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران را نشر ترنگ به چاپ رسانده است.

کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران برای همه‌ی کسانی که به حوزه‌ی حمل و نقل، بازرگانی بین‌المللی و لجستیک علاقه‌مندند، مناسب است.

در بخشی از کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران می‌خوانیم

هنگامی که درباره‌ی لجستیک بین‌الملل فکر می‌کنیم، آنچه که به ذهن خطور می‌کند ممکن است یک موضوع تخصصی یا موضوع یک مطالعه دانشگاهی باشد. این مطلب کاملاً درست است، اما شاید بهترین توصیف از لجستیک بین‌الملل این باشد که لجستیک بین‌المللی فرایندی است که در آن، کالاها در جریان دادوستدهای بین‌المللی (برخلاف خدمات) از جنبه‌ی عملیاتی و در دنیای واقعی جابه‌جا می‌شوند. برای کشورهایی که دارای مازاد یا کسری تراز تجاری هستند و برای موفقیت‌آمیز بودن سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، امر تجارت را باید روی زمین دنبال کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران
نویسنده
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات431
زبانفارسی
شابک978-622-6683-56-2
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران

برای دریافت کتاب لجستیک و حمل و نقل در جهانی سازی اقتصاد ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.