معرفی و دانلود کتاب نقش جغرافیای منطقه‌ای ایران در جهانی سازی حمل و نقل و ترانزیت

عکس جلد کتاب نقش جغرافیای منطقه‌ای ایران در جهانی سازی حمل و نقل و ترانزیت
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقش جغرافیای منطقه‌ای ایران در جهانی سازی حمل و نقل و ترانزیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقش جغرافیای منطقه‌ای ایران در جهانی سازی حمل و نقل و ترانزیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقش جغرافیای منطقه‌ای ایران در جهانی سازی حمل و نقل و ترانزیت

کتاب نقش جغرافیای منطقه‌ای ایران در جهانی سازی حمل و نقل و ترانزیت، نوشته‌ی محمد احمدی بافنده، به بررسی صنعت حمل‌ونقل در ایران و رابطه‌ی ترانزیت ایران با حمل‌ونقل جهانی می‌پردازد و تأثیر این مسئله را به‌طور بالفعل و بالقوه در مسائل اقتصادی، سیاسی و نظامی کشور ایران می‌کاود.

درباره‌ی کتاب نقش جغرافیای منطقه‌ای ایران در جهانی‌سازی حمل ونقل و ترانزیت

مسئله‌ی حمل و نقل یکی از مسائل مهم جهانی است که بر اقتصاد و مسائل نظامی و سیاسی مؤثر است. حمل و نقل را هم می‌توان از دیدگاه کشوری و ملی مورد بررسی قرار داد و هم با رویکردی جهانی. محمد احمدی بافنده در کتاب نقش جغرافیای منطقه‌ای ایران در جهانی‌سازی حمل و نقل و ترانزیت تلاش کرده تا مسئله‌ی حمل و نقل را از دیدگاه‌های تاریخی، جغرافیایی، حقوقی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و نظامی بررسی کند و اتصال کشور ایران به حمل و نقل جهانی را مورد بحث قرار دهد.

منطقه‌ی ایران از دیرباز نقطه‌ی اتصال راه‌های بین اقلیم‌های مختلف بوده است. امروز نیز این منطقه در جهانی‌سازی حمل و نقل و اتصال به شبکه‌های ترانزیت دیگر کشورها حائز اهمیت است. نویسنده در این کتاب، حمل و نقل دریایی و ریلی را به طور خاص و با جزئیات بسیار مورد توجه قرار می‌دهد و به رابطه‌ی حمل و نقل کشوری ایران با شبکه‌ی حمل و نقل جهانی می‌پردازد.

کتاب نقش جغرافیای منطقه‌ای ایران در جهانی‌سازی حمل و نقل و ترانزیت دوازده فصل کلی دارد. زیرعنوان‌های این کتاب بعضاً در ارتباط مستقیم با مسئله‌ی اصلی فصل نیستند و عدم انسجام مطالب یکی از نقصان‌های این کتاب است. اما در کل می‌توان گفت: فصل اول به تاریخچه‌ی حمل و نقل، ارزیابی منطقه‌ی ایران از لحاظ ویژگی‌های حمل و نقل، کلیاتی در مورد مسئله‌ی حمل و نقل و ترانزیت کشوری ایران می‌پردازد. فصل دوم به بررسی صنعت حمل و نقل در جهان و در ایران و رابطه‌ی این دو می‌پردازد. فصل سوم به مسائل حقوقی حمل و نقل اختصاص دارد. فصل چهارم کلیاتی را درباره‌ی حمل و نقل دریایی در جهان ارائه می‌کند و فصل پنجم همین موضوع را بر اساس صنعت حمل و نقل ایران پی می‌گیرد. فصل ششم اهمیت بنادر و مناطق مهم در حمل و نقل دریایی را برای مخاطب تبیین می‌کند. در فصل هفتم کلیاتی درباره‌ی راه‌آهن و حمل و نقل ریلی عرضه می‌شود. فصل هشتم به لجستیک، توسعه‌ی پایدار و رابطه‌ی حمل و نقل و تجارت اختصاص دارد. فصل نهم درباره‌ی زنجیره‌ی تدارکات بحث می‌کند. فصل دهم به برنامه‌ریزی راهبردی لجستیک در ایران مربوط است. فصل یازدهم مسیرهای حمل و نقل جهانی ایران و جایگاه جغرافیای ایران در حمل و نقل جهانی را بررسی می‌کند. نویسنده در فصل آخر به مکران و اهمیت ژئوپلتیکی آن می‌پردازد و پیشنهاداتی را مطرح می‌کند.

کتاب نقش جغرافیای منطقه‌ای ایران در جهانی‌سازی حمل و نقل و ترانزیت، نوشته‌ی محمد احمدی بافنده در انتشارات ترنگ به چاپ رسیده است.

کتاب نقش جغرافیای منطقه‌ای ایران در جهانی‌سازی حمل ونقل و ترانزیت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای علاقه‌مندان به مسئله‌ی حمل و نقل و لجستیک و دانشجویان رشته‌های مرتبط مناسب است.

در بخشی از کتاب نقش جغرافیای منطقه‌ای ایران در جهانی سازی حمل و نقل و ترانزیت می‌خوانیم

در حالی که ‬اصطلاح‬ «از‬ محل‬ کار» ‬مسئولیت ‬فروشنده‬ را‬ نشان‬ ‬می‌دهد ‬اصطلاح‬ «تحویل‬‌شده ‬از‬ پرداخت ‬عوارض» ‬اگر ‬با‬‬ واژه‌هایی ‬دنبال‬ شود ‬محوطه ‬کار ‬خریدار ‬را‬ تعیین‬ می‌کند ‬حداکثر‬ مسئولیت ‬فروشنده ‬را ‬در ‬بر دارد؛‬ یعنی ‬نقطه ‬مقابل ‬اصطلاح ‬قبلی‬ اصطلاح‬ «تحویل‬‌شده ‬پس ‬از ‬پرداخت ‬عوارض» ‬ممکن ‬است صرف‌نظر ‬از ‬نحوه حمل‌ونقل ‬به کار ‬رود. ‬اگر ‬دو‬ طرف ‬مایل ‬باشند ‬که ‬فروشنده ‬کالاها ‬را ‬برای ‬صادرات‬ آماده ‬سازد ‬ولی ‬برخی ‬از‬ هزینه‌هایی ‬که ‬به ‬لحاظ ‬واردات ‬کالاها‬ پیش می‌آید ‬مجزا‬ شود‬؛ مثلا‬ مالیات ‬بر ارزش افزوده (وات) و ‬یا‬ مالیات‌های ‬مشابه ‬دیگر، ‬این ‬امر ‬باید‬ با‬ اضافه‬ کردن‬ واژه‌هایی ‬که ‬موضوع ‬را‬ برساند ‬مشخص ‬شود‬ (مثلاً به‌استثنای ‬وات‬ و‬/ ‬یا‬ مالیات‌ها).

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: تاریخچه‌ی حمل‌ونقل
فصل دوم: صنعت حمل‌ونقل در جهان
فصل سوم: تعاریف و قوانین حمل‌ونقل جهانی
فصل چهارم: صنعت حمل‌ونقل دریایی
فصل پنجم: آشنایی با صنعت دریایی
فصل ششم: بنادر، مناطق آزاد تجاری، اقتصادی و بنادر خشک
فصل هفتم: آشنایی با صنعت ریلی
فصل هشتم: لجستیک و ترابری، حمل‌ونقل جهانی
فصل نهم: مدیریت جهانی زنجیره تدارکات
فصل دهم: برنامه‌ریزی راهبردی لجستیک
فصل یازدهم: مسیرهای حمل‌ونقل جهانی که از مسیر ایران عبور می‌کند
فصل دوازدهم: پیشنهادات
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقش جغرافیای منطقه‌ای ایران در جهانی سازی حمل و نقل و ترانزیت
نویسنده
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات623
زبانفارسی
شابک978-622-6683-57-9
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نقش جغرافیای منطقه‌ای ایران در جهانی سازی حمل و نقل و ترانزیت

برای دریافت کتاب نقش جغرافیای منطقه‌ای ایران در جهانی سازی حمل و نقل و ترانزیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.