معرفی و دانلود کتاب شناخت بدن انسان

عکس جلد کتاب شناخت بدن انسان
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شناخت بدن انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شناخت بدن انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شناخت بدن انسان

آیا بدن خودتان را نمی‌شناسید و نسبت به وضعیت و اندام‌های داخلی آن اطلاع چندانی ندارید؟ کتاب شناخت بدن انسان اثر خواندنی و علمی محمد احمدی بافنده منبعی جامع و کامل برای شناخت دستگاه‌ها و اندام‌های مختلف بدن و ذکر کاربرد آن‌هاست. ترکیب متن کامل و تصاویر دقیق و رنگی آن، درک، مرور و به خاطر سپردن مطالب را سهل و آسان کرده و بر جذابیت آن می‌افزاید.

درباره‌ی کتاب شناخت بدن انسان

می‌توان گفت در میان موجودات زنده‌ی جهان، اعم از گیاهان، خزندگان، پرندگان و...، پستانداران و به‌ویژه انسان، دارای یکی از پیچیده‌ترین و تکامل‌یافته‌ترین ساختارهای بدنی هستند. بدن انسان از میلیون‌ها سلول تشکیل شده که به یک‌دیگر می‌پیوندند، تقسیم شده و به ارگان‌ها و اندام‌های مختلف تبدیل می‌شوند. هر کدام از این ارگان‌ها ساختار و فیزیولوژی مخصوص به خود را دارند و در همکاری با یکدیگر دستگاه‌های چندگانه‌ی بدن را می‌سازند. شناخت آناتومی و فیزیولوژی این اندام‌ها و دستگاه‌های مختلف سبب درک بهتر شرایط بدن انسان می‌شود و این موضوع برای تشخیص و درمان سریع‌تر بیماری‌ها بسیار یاری‌دهنده است. کتاب شناخت بدن انسان، نوشته‌ی دکتر محمد احمدی بافنده، کاوشی اعجاب‌انگیز در بدن انسان است. نویسنده در هر فصل از این کتاب به درون یکی از اندام‌های بدن سفر کرده و اسرار آن را به مرور و با شیوا‌ترین حالت ممکن برای خوانندگان فاش می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب شناخت بدن انسان

محمد احمدی بافنده در کتاب شناخت بدن انسان، این سفر را از سر و گردن آغاز کرده، به معرفی جمجمه و انواع استخوان‌های آن پرداخته و سپس به سراغ یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های بدن انسان،‌ یعنی مغزِ شگفت‌انگیز می‌رود. محمد احمدی بافنده در این بخش نه‌تنها آناتومی مغز را تشریح کرده، بلکه به صورت دسته‌بندی شده، عملکرد لوب‌های مختلف آن را توضیح می‌دهد. او همچنین اشاره می‌کند هر کدام از رفتارهای اجتماعی و خاص انسان متعلق به کدام بخش است. در ادامه‌ی این فصل نویسنده درباره‌ی انواع بیماری‌های درگیرکننده‌ی سر و گردن صحبت کرده و راهکار‌هایی ساده و خانگی را برای رفع آنان ارائه کرده است. باید به این نکته هم اشاره کرد که هیچ‌کدام از این راهکارها جایگزین درمان‌های پزشکی نیستند و در شرایط حاد و جدی حتما باید به پزشک متخصص و بیمارستان مراجعه کرد.

سایر فصول کتاب نیز ساختاری شبیه به آنچه توضیح داده شد، دارند. کتاب شناخت بدن انسان متشکل از هجده فصل است و به سراغ اندام‌هایی نظیر چشم، گوش بینی، دست، لب و دهان و همچنین دستگاه‌های گوناگون بدن مانند دستگاه تنفس، دستگاه گوارش و ... می‌رود.

تصاویر رنگی و دقیقی که در این کتاب وجود دارد،‌ آن را از سایر آثار مشابه متمایز کرده و باعث شده مخاطبان ارتباط موثرتری با آن برقرار کنند.، ذکر مطالب به صورت دسته‌بندی‌شده و مجزا و همچنین ذکر آناتومی، فیزیولوژی و بیماری‌های مربوط به هر اندام و دستگاه به صورت توامان از ویژگی‌های مهم این اثر به‌شمار می‌روند.

کتاب شناخت بدن انسان، توسط نشر ترنگ به چاپ رسیده است.

کتاب شناخت بدن انسان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به همه‌ی علاقه‌مندانِ کتاب‌های علمی و دوستداران شناخت ارگان‌های بدن و مباحث پزشکی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب شناخت بدن انسان می‌خوانیم

یک نمونه اندام بینایی خیلی ساده یک عصب منفرد یا یک پایانه حساس نوری است که در پوست برخی کرم‌ها مشاهده می‌شود. چشمان پیچیده‌تر می‌تواند دربردارنده دیافراگم باشد که مقدار نوری را تنظیم می‌کند که به پشت چشم و عدسی‌ها می‌رسد. نوعا چشمان پیچیده دارای هزاران یا میلیون‌ها سلول دریافت‌کننده هستند.

شیوه کارکرد سیستم‌های بینایی حیوانات را می‌توان در سه مرحله پی‌‌در‌پی قرار داد: نخست دریافت یا گرفتن نوری که روی حیوان یا انسان می‌افتد، دوم تفسیری که از دریافت نور و تحریک ناشی از آن دریافت وجود دارد؛ یعنی برای جداسازی آن، کیفیت و خصوصیاتی که به آن حیوان مربوط می‌شود نظیر رنگ، طرح یا حرکت و سوم فعال‌سازی موتور واکنش‌ها برای ایجاد واکنش‌های رفتاری است.

تا آن‌جا که به تحریک بینایی برای تغذیه، جهت گرفتن و سایر واکنش‌های رفتاری مربوط می‌شود، این سیستم به طور فزاینده‌‌ای بخش مغز را در قبال پردازش اطلاعات دیداری درگیر می‌کند. موجودات درخت‌نشینی که اخلاف انسان‌ها بوده‌اند، بر حس بینایی خود بیش از سایر حواسی که اطلاعات دریافت می‌داشته‌اند، تأکید می‌کرده‌اند. این تأکید به حس بینایی بر اندازه و پیچیدگی چشم انسان و مناطق مرتبط مغزی که محرک‌های بینایی را تفسیر و پردازش می‌کرده‌ اثر گذارده.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
فصل اول: سر و گردن
فصل دوم: مو و ابرو
فصل سوم: چشم
فصل چهارم: گوش
فصل پنجم: بینی
فصل ششم: لب و دهان و دندان
فصل هفتم: دستگاه تنفس
فصل هشتم: دست
فصل نهم: قفسه سینه
فصل دهم: پستان
فصل یازدهم: قلب
فصل دوازدهم: درد عضلانی
فصل سیزدهم: ستون فقرات
فصل چهاردهم: دستگاه گوارش
فصل پانزدهم: دستگاه تناسلی
فصل شانزدهم: دستگاه ادراری
فصل هفدهم: پا
فصل هجدهم: پوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شناخت بدن انسان
نویسنده
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات397
زبانفارسی
شابک978-622-7741-46-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شناخت بدن انسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شناخت بدن انسان

برای دریافت کتاب شناخت بدن انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.