معرفی و دانلود کتاب لذت خواندن در عصر حواس پرتی

عکس جلد کتاب لذت خواندن در عصر حواس پرتی
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لذت خواندن در عصر حواس پرتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لذت خواندن در عصر حواس پرتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لذت خواندن در عصر حواس پرتی

آلن جیکوبز در کتاب لذت خواندن در عصر حواس پرتی استدلال استوار و قانع‌کننده‌ای پیرامون اهمیت مطالعه و تمرکز در دنیای مدرن ارائه می‌کند. در روزگاری که حواس‌پرتی‌های گوناگون در مسیر رشد و تمرکز و دقت ما سنگ‌اندازی می‌کنند، جیکوبز انگیزه‌های فکری و راهکارهای مفید را در حوزه‌ی مطالعه به ما یادآوری می‌کند.

درباره‌ی کتاب لذت خواندن در عصر حواس‌پرتی

پیش از آن که خواندن کتاب لذت خواندن در عصر حواس‌پرتی را آغاز کنید، به این پرسش فکر کنید: چه دلایلی ما را برای خواندن کتاب‌های گوناگون مجاب می‌کنند و در این فرآیند، چه موانعی بر سر راه ما وجود دارند؟ آلن جیکوبز (Alan Jacobs)، استاد سابق زبان انگلیسی در کالج ویتون، در کتاب لذت خواندن در عصر حواس‌پرتی (The Pleasures of Reading in an Age of Distraction) به بررسی مزایای مطالعه می‌پردازد و چالش‌های گوناگون را دراین‌باره بررسی می‌کند. این کتاب که به شکلی عیان از اشتیاق نویسنده به ادبیات سرچشمه می‌گیرد، رویکرد متفاوتی را در باب مطالعه‌ی آثار مختلف به مخاطبان خود پیشنهاد می‌دهد.

جیکوبز در کتاب لذت خواندن در عصر حواس‌پرتی پیشنهاد می‌کند که در انتخاب آثار مختلف برای مطالعه و برای رقم زدن تجربه‌ای اثربخش، تنها کافی است هوس و علاقه‌ی خود را فارغ از قضاوت‌های دیگران در نظر بگیریم. او به‌جای این که خواندن آثار کلاسیک و دشوار یا روش‌های تندخوانی را پیشنهاد کند، توصیه می‌کند آنچه را که می‌خواهیم بخوانیم و کتابی را که خواندن آن برایمان تجربه‌ای لذت‌بخش را رقم می‌زند انتخاب کنیم. جیکوبز در سراسر کتاب از طیف وسیعی از مثال‌های ادبی و تجربیات شخصی استفاده می‌کند تا ایده‌های بدیع و متفاوت خود را پیرامون این موضوع بیان کند.

آلن جیکوبز به مخاطبان خود توصیه می‌کند که مطالعه را با آهسته خواندن شروع کنند و تندخوانی را نادیده بگیرند. جیکوبز استدلال می‌کند که اگر مطالعه تبدیل به یک وظیفه یا کاری غیردلخواه و اجباری تبدیل شود، اثرگذاری خود را از دست می‌دهد. همچنین از آنجایی که افراد به شکلی روزافزون با حواس‌پرتی‌های کوچک و بزرگ مواجه هستند و از مشکلات بسیاری در این زمینه رنج می‌برند، جیکوبز می‌کوشد در این کتاب راهکارهای کارآمدی را برای افزایش تمرکز و کاهش حواس‌پرتی در هنگام مطالعه ارائه دهد.

کتاب لذت خواندن در عصر حواس‌پرتی از شما دعوت می‌کند به یک کتابخوان حرفه‌ای تبدیل شوید و در این مسیر کتاب‌هایی را که مطالعه‌شان واقعاً برای شما لذت‌بخش است انتخاب و خود را در آن‌ها غرق کنید و لذت بی‌نظیری را که با خود به ارمغان می‌آورند تجربه کنید. به‌هیچ‌وجه نباید پیشنهاد آلن جیکوبز را دراین‌باره به معنای دعوت به مطالعه‌ی کتاب‌های زرد و بی‌مایه تلقی نمود. اگرچه او قاطعانه از ارزش نفس چنین مطالعه‌ای دفاع می‌کند، اما به یاد داشته باشید که جیکوبز یک استاد ادبیات است و از رده‌بندی و ارزشمندی کتاب‌ها آگاهی کامل و جامعی دارد. گفتنی‌ست انتشارات ترجمان علوم انسانی ترجمه‌ی علی امیری را از این اثر برگزیده و آن را تهیه و منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب لذت خواندن در عصر حواس‌پرتی

  • یک اثر شگفت‌انگیز. (میکا ماتیکس)

  • کتابی لذت‌بخش، جذاب و متقاعدکننده. (وال‌استریت ژورنال)

  • یک توصیه‌ی قوی و دوستانه برای رهسپار شدن به آن نوع از مطالعه که شما را به یک کتابخوان حرفه‌ای تبدیل می‌کند. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • این کتاب یک فراخوان پرشور برای تهییج خواننده به سمت تمرکز و رشد است و می‌تواند طرز فکر شما را در مورد مطالعه تغییر دهد. (بوکلیست)

  • خواندن کتاب جیکوبز یک لذت فوق‌العاده است. او نه‌تنها طرز فکر مرا در مورد مطالعه دگرگون کرد، بلکه نحوه‌ی درست آن را نیز به من آموخت. (لورن وینر)

  • همان‌طور که بسیاری از مطالعات اخیر نشان داده‌اند، نَفْس مطالعه در عصر دیجیتال به‌طور جدی مورد تهدید قرار گرفته است؛ اما آلن جیکوبز در این کتاب رویکردی ارائه می‌دهد که قلب خوانندگان جدی را گرم می‌کند و آن‌ها را به عمق می‌کشاند. نثر جیکوبز در سراسر کتاب خوب و راضی‌کننده است. او به ما نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که از مطالعه‌ی کتاب‌های مختلف لذت می‌بریم. (جی پرینی، نویسنده)

کتاب لذت خواندن در عصر حواس‌پرتی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال راهی برای لذت بردن از مطالعه هستید، مطالعه‌ی کتاب لذت خواندن در عصر حواس‌پرتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با آلن جیکوبز بیشتر آشنا شویم

آلن جیکوبز (نویسنده و منتقد ادبی) دوران کودکی خود را در آلاباما سپری کرد و در دانشگاه آنجا به تحصیل پرداخت. او سپس برای مقطع دکترای خود دانشگاه ویرجینیا را انتخاب کرد و پس از آن در کالج ویتون در ایلینوی مشفول تدریس شد. آلن جیکوبز اکنون به‌عنوان استاد ممتاز علوم انسانی در دانشگاه بیلور مشغول فعالیت است.

در بخشی از کتاب لذت خواندن در عصر حواس پرتی می‌خوانیم

یادگیریِ خواندن واقعا نیز دستاوردی خطیر است و بسیاری از بزرگسالان چیزهای زیادی از صعود به آن قله یادشان هست. باز هم فیتزجرالد می‌گوید: «کمی پس ‌از اینکه چهار سالم شد شروع به خواندن کردم. حروف روی صفحه ناگهان تسلیم شدند و به معنای خود اعتراف کردند. کاملا و یک‌باره بر من منت نهادند». یک معجزه! حافظه گراهام گرین نیز به او داستان مشابهی از چیرگی آنی می‌گوید: «خوب به خاطر دارم که چه ناگهانی انگاری کلیدی در قفل چرخید و من توانستم بخوانم، آن هم نه جملاتی در یک کتاب آموزشِ خواندن با هجاهایی که مثل واگن‌های قطار جفت شده‌اند، بلکه کتابی واقعی؛ جلد کاغذی داشت با عکس پسری روی آن، دست و دهان بسته، و آویزان از انتهای طنابی درون چاهی، و آب تا کمرش می‌رسید: یکی از ماجراهای کارآگاه دیکسون بِرِت».

اما توانمندشدنِ ناگهانیِ گرین با چیزی بسیار ناخوشایند همراه شده بود: ترس، دلواپسی.

تمام یک تعطیلات تابستانی طولانی رازم را حفظ کردم، آن‌طور که باور داشتم: نمی‌خواستم کسی بداند که می‌توانم بخوانم. گمانم نیم‌آگاهانه فهمیده بودم، حتی همان زمان، که این لحظه‌ای خطرناک است. مادامی‌که نمی‌توانستم بخوانم، در امان بودم -چرخ‌ها شروع به چرخیدن نکرده بودند، اما اکنون آینده کنار قفسه‌های کتاب، همه ‌جا در انتظار انتخاب کودک ایستاده بود-، شاید زندگی یک حسابدار خبره، کارمند دولتیِ مستعمراتی، کشتگری در چین، شغل ثابتی در بانک.... فکر می‌کنم مادرم رازم را کشف کرده بود چون در راه خانه، برای قطار، کتاب واقعی دیگری به من داد، نسخه‌ای از جزیره مرجانی، نوشته [آر. ام.] بَلِنتاین، با تنها یک عکس برای نگاه‌کردن، عکسی رنگی روی جلد. اما زیر بار آن نرفتم. تمام سفر طولانی را به همان عکس خیره شدم و هرگز کتاب را باز نکردم.

فهرست مطالب کتاب

معرفی نویسنده
سخن ناشر
سپاسگزاری‌
آری، ما می‌توانیم!
هوس
همه آنچه در سرِ توست
آرزوها
بالادست
واکنشگری
استفاده از کیندل
آهسته، آهسته
اعترافات حقیقی
گمشده
اندرزِ ابوت هیو
بازگشت پیروزمندانه ادلر و فن دورن
توجه انعطاف‌پذیر
آموزش‌دیدن
سکوت لطفا
باری دیگر، با احساس
قاضی، هیئت منصفه، جلاد
در انزوا، برای معاشرت
سِرِندیپ
چگونه شروع شد
یادداشتی درباره منابع
پی‌نوشت‌ها
نمایه
نمایه اشخاص
نمایه آثار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لذت خواندن در عصر حواس پرتی
نویسنده
مترجمعلی امیری
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-8091-28-8
موضوع کتابکتاب‌های عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لذت خواندن در عصر حواس پرتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لذت خواندن در عصر حواس پرتی

برای دریافت کتاب لذت خواندن در عصر حواس پرتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.