معرفی و دانلود کتاب ماجرای شگفت انگیز دکتر جکیل و آقای هاید

عکس جلد کتاب ماجرای شگفت انگیز دکتر جکیل و آقای هاید
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجرای شگفت انگیز دکتر جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجرای شگفت انگیز دکتر جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجرای شگفت انگیز دکتر جکیل و آقای هاید

کتاب ماجرای شگفت انگیز دکتر جکیل و آقای هاید اثری کلاسیک و ماندگار در سبک علمی و تخیلی است. این کتاب در کنار سرگرم ساختن مخاطب، او را به تأمل در پرسش‌های حیاتی بسیاری وامی‌دارد. رابرت لویی استیونسن، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر از طریق به تصویر کشیدن فردی با دو شخصیت متفاوت، به کشمکش خوب و بد درون انسان‌ها می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب ماجرای شگفت‌انگیز دکتر جکیل و آقای هاید

کتاب دکتر جکیل و آقای هاید (Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde)، رمانی است کوتاه با داستانی خواندنی. رابرت لویی بالفور استیونسُن (Robert Louis Balfour Stevenson)، نویسنده‌ی این کتاب، داستانی عمیق و تاریک را روایت می‌کند و در آن به بررسی دوگانگی شخصیت انسان می‌پردازد. این رمان نخستین بار در سال 1886 منتشر گشت و پس از انتشار به‌سرعت به یکی از مشهورترین آثار ادبی جهان تبدیل شد. داستان کتاب دکتر جکیل و آقای هاید، حول محور شخصیت دکتر هنری جکیل، پزشکی خیرخواه و محترم، می‌چرخد. دکتر جکیل در تلاش است با آزمایش‌های علمی گوناگون، دوگانگی ذات انسانی را از بین ببرد. او معتقد است که در وجود هر انسانی، دو شخصیت خیر و شر وجود دارد و با جداسازی این دو شخصیت، می‌توان به سعادت و خوشبختی دست یافت.

دکتر جکیل با انجام آزمایش‌هایی عجیب بر روی خود، معجونی می‌سازد که او را به شخصیتی دیگر به نام آقای هاید تبدیل می‌کند. آقای هاید، شخصیتی شرور، زشت و قاتل است که در تضاد کامل با شخصیت دکتر جکیل قرار دارد. در ادامه‌ی داستان، شاهد تقابل دو شخصیت دکتر جکیل و آقای هاید هستیم. دکتر جکیل که از اعمال شرورانه‌ی آقای هاید به ستوه آمده، تلاش می‌کند تا از شر این شخصیت خلاص شود. از طرف دیگر آقای هاید هر روز قدرتمندتر می‌شود و دکتر جکیل را به سمت تاریکی و تباهی می‌کشاند.‌ داستانِ این اثر سرشار از رمزوراز است و شخصیت‌های پیچیده‌ای دارد. این داستان به‌گونه‌ای روایت شده که مخاطب تا آخرین صفحه‌ی کتاب، مشتاق مطالعه‌ و رسیدن به پایان داستان است.

این نسخه از کتاب دکتر جکیل و آقای هاید توسط رضا شالبافان ترجمه شده است.

نکوداشت‌های کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

  • ماجرایی سرشار از رمزوراز. (Samantha Foote)
  • اثری کلاسیک که نیازی به تعریف ندارد. (Dayton Ford)
  • رمانِ دلخواهِ من. (Madion)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب ماجرای شگفت‌انگیز دکتر جکیل و آقای هاید

  • نسخه‌ی سینمایی هم‌نام با کتاب به کارگردانی ویکتور فلیمینگ. این فیلم سه جایزه‌ی اسکار را از آن خود کرد.
  • فیلم پروفسور دیوانه با بازی و کارگردانی جری لوئیز (Jerry Lewis)، محصول 1963
  • فیلم خانم هاید، محصول 2018.

کتاب ماجرای شگفت‌انگیز دکتر جکیل و آقای هاید برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه علمی‌تخیلی،‌ مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب ماجرای شگفت انگیز دکتر جکیل و آقای هاید می‌خوانیم

نزدیک به یک سال بعد، در هجدهم ماه اکتبر، لندن با جنایتی هولناک مواجه شد. همگان از آن جنایت وحشیانه‌ی بی‌سابقه مبهوت شده بودند. جایگاه والای قربانی هم سبب شده بود که این قتل در کانون توجه همگان قرار بگیرد. جزئیات کم و شگفت‌انگیز بود. یک خدمتکار تنها، در خانه‌ای نه چندان دور از رودخانه زندگی می‌کرد، حدود یازده شب به طبقه‌ی بالا رفته بود تا بخوابد. اگرچه هوا مه‌آلود و ابری بود، ولی مسیری که پنجره‌ی خدمتکار مشرف به آن بود، با ماه کامل روشن شده بود. به نظر می‌رسید که به او هدیه‌ای عاشقانه داده شده بود زیرا جعبه‌ای را در دست گرفته بود و به رویایی شیرین فرو رفته بود. «هرگز»، زمانی که آن تجربه را روایت می‌کرد، با اشک‌های جاری می‌گفت: «هرگز با هیچ مردی تا این حد احساس آرامش نکرده‌م، دنیا خیلی قشنگ و مهربون شده بود».

همان‌گونه که نشسته بود، متوجه یک آقای زیبای سالخورده با موهای سفید شد که در امتداد خیابان نزدیک می‌شد. برای ملاقات با او، آقای دیگری که بسیار کوتاه قامت بود از سمت دیگر خیابان پیش می‌آمد. خدمتکار در ابتدا کمتر به آن مرد کوتاه قد توجه کرد. درست در جلوی چشمان خانم خدمتکار، آن دو به هم رسیدند و پیرمرد با ادبی بسیار زیبا به مرد کوتاه قد ادای احترام کرد. به نظر نمی‌رسید ملاقات آن دو، اهمیت زیادی داشته باشد. در واقع، از رفتار پیرمرد، گاهی به نظر می‌رسید که تنها دارد نشانی یا راهی را از مرد کوتاه‌قد می‌پرسد.

فهرست مطالب کتاب

داستان در
در جستجوی آقای هاید
دکتر جکیل بسیار آرام بود
مورد قتل آقای کارو
ماجرای نامه
حادثه‌ی دکتر لانیون
ماجرای پنجره
شب گذشته
روایت دکتر لانیون
نامه‌ی پوشه‌ی هنری جکیل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجرای شگفت انگیز دکتر جکیل و آقای هاید
نویسنده
مترجمرضا شالبافان
ناشر چاپیانتشارات ناهونته
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات93
زبانفارسی
شابک978-622-5591-44-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماجرای شگفت انگیز دکتر جکیل و آقای هاید

برای دریافت کتاب ماجرای شگفت انگیز دکتر جکیل و آقای هاید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.