معرفی و دانلود کتاب مباحث پیشرفته در پایتون

عکس جلد کتاب مباحث پیشرفته در پایتون
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مباحث پیشرفته در پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مباحث پیشرفته در پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مباحث پیشرفته در پایتون

کتاب مباحث پیشرفته در پایتون، نوشته‌ی سیاوش گنجی، حاصل تجربیات صدها ساعت تدریس این زبان برنامه‌نویسی توسط نویسنده است. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا با جزئیات حرفه‌ای پایتون آشنا گردند و از برنامه‌نویسی مبتدی یا معمولی به برنامه‌نویسی حرفه‌ای و خبره تبدیل شوند.

درباره‌ی کتاب مباحث پیشرفته در پایتون

زبان پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیاست. از پایتون به خاطر سادگی و انعطاف‌پذیری بالا در بسیاری از حوزه‌های کاری از جمله هوش مصنوعی، ساخت وب‌سرویس و علوم داده استفاده می‌شود. اما بسیاری از برنامه‌نویسان ظرایف و جزئیات این زبان را نمی‌دانند و به همه‌ی امکاناتش واقف نیستند. سیاوش گنجی که خود مدت‌ها استاد برنامه‌نویسی بوده و این زبان را تدریس کرده، با تکیه بر تجربیاتش کتاب مباحث پیشرفته در پایتون را تألیف کرده است. این کتاب چنان‌که گفته شد، به ظرایف و جزئیات زبان پایتون می‌پردازد و تمام امکانات آن را برای مخاطب توضیح می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب مباحث پیشرفته در پایتون

شیوه‌ی نگارش نویسنده در این کتاب ساده و بدون پیچیدگی است. او تلاش کرده تا همه‌ی مطالب، حتی مباحث دشوار را به نحوی ساده و با نمونه‌های کاربردی به خواننده آموزش دهد. تصاویر راهنمای کتاب نیز همین هدف نویسنده را دنبال می‌کنند و موجب می‌شوند ابهامات احتمالی مخاطب برطرف شود.

کتاب مباحث پیشرفته در پایتون شش بخش اصلی دارد. در بخش اول کتاب، ویژگی‌های جدید پایتون در چهار فصل معرفی می‌شوند. هر فصل از این بخش به یک ورژن از پایتون مربوط می‌شود. نویسنده از پایتون 3.6 تا 3.9 را در این بخش پوشش داده است. البته بنا نیست که همه‌ی ویژگی‌های جدید در این فصل‌ها گفته شوند. نویسنده بر اساس تجربه‌ی خود در زمینه‌ی کار با پایتون، مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های جدید هر ورژن را معرفی کرده است. فصل دوم کتاب به خطاهای رایج در کد زدن و راه حل این خطاها اختصاص دارد. نویسنده تمام خطاهای رایج دانشجویانش را بر اساس تجربه‌، در این بخش گرد آورده و با تدوین این بخش باعث شده است تا برنامه‌نویس مبتدی این اشتباهات رایج را تکرار نکند، یا اگر خطای یکسانی کرد با رجوع به این بخش، اشتباهش را اصلاح کند. بخش سوم کتاب برنامه‌نویسی تابعی را معرفی می‌کند. این مطلب یکی از پارادایم‌های پرکاربرد برنامه‌نویسی است. در این بخش او از توابع کوچک آغاز می‌کند و به مطالب پیچیده‌ای مانند ژنراتور می‌رسد. البته نویسنده با توجه‌ به تجربه‌ی تدریسش، می‌تواند مطالب پیچیده را نیز با نمونه‌هایی ساده به مخاطب بیاموزد. مؤلف کتاب، سیاوش گنجی، در بخش چهارم به جنبه‌ی لاگ در نرم‌افزار می‌پردازد. در این بخش نحوه‌ی استفاده‌ از لاگ به صورت درست و کامل تبیین شده است. بخش پنجم به مبحث تست نرم‌افزار اختصاص دارد که شاید برای برنامه‌نویسان مبتدی مهم به نظر نرسد. اما برنامه‌نویسان باتجربه از اهمیت آن باخبرند. بخش ششم و آخر کتاب، نحوه‌ی ساختی پکیج را به خواننده توضیح می‌دهد. انتشار پکیج می‌تواند به دیگران برای جلوگیری از نوشتن دوباره‌ی کدها کمک کند و به اعتبار برنامه‌نویس بیفزاید.

در کل باید گفت کتاب مباحث پیشرفته در پایتون، کتابی نیمه‌تخصصی برای کسانی است که با زبان پایتون آشنایی قبلی دارند، اما هنوز در استفاده از آن حرفه‌ای نیستند. این کتاب به چنین مخاطبانی کمک می‌کند تا زودتر به مهارت لازم و نهایی برسند.

کتاب حاضر به کوشش مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب مباحث پیشرفته در پایتون برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌های مرتبط با کامپیوتر و برنامه‌نویسانی که هنوز در برنامه‌نویسی حرفه‌ای نشده‌اند، مناسب است.

در بخشی از کتاب مباحث پیشرفته در پایتون می‌خوانیم

ماژول secrets می‌تواند رشته‌ها و اعداد تصادفی که از لحاظ رمزنگاری قوی هستند را تولید کند. بسیاری از متدهای این ماژول همانند ماژول random که اعداد شبه-تصادفی تولید می‌کند، پیاده‌سازی شده است. با استفاده از این ماژول می‌توانید اعداد و رشته‌های تصادفی به‌منظور احراز هویت، رمز عبور و Token تولید کنید.

شاید این سؤال پیش بیاید که چرا از همان random استفاده نکنیم؟ جواب آن است که برای کارهای غیرضروری (مثلاً در یک بازی بخواهیم یک عدد تصادفی تولید کنیم) می‌توان از random استفاده کرد. در این ماژول از seed استفاده می‌شود که اگر منبع randomness را سیستم‌عامل عرضه نکند، از زمان سیستم استفاده می‌شود. با داشتن اعداد تصادفی تولید شده، می‌توان seed را حدس زد و رشته‌های متوالی را در طول زمان تولید کرد. اما در مورد تولید رمز عبور که یک رشته بسیار مهم و حیاتی است، مسئله فرق می‌کند و باید حتماً از سخت بودن رشته تولید شده مطمئن بود و امکان حدس و تولید آن وجود نداشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: ویژگی‌های جدید در پایتون
فصل 1: پایتون 3.6
فصل 2: پایتون 3.7
فصل 3: پایتون 3.8
فصل 4: پایتون 3.9
بخش دوم: اشتباهات رایج در کد زدن و راه حل بهبود آن‌ها
فصل 1: سبک‌های ویژه زبان
فصل 2: نکات کلی
بخش سوم: برنامه‌نویسی تابعی
فصل 1: مقدمه
فصل 2: ژنراتور
فصل 3: DECORATOR
فصل 4: Context Manager
بخش چهارم: لاگ
فصل 1: مقدمه
فصل 2: ماژول Logging
بخش پنجم: تست
فصل 1: مقدمه
فصل 2: ماژول PyTest
بخش ششم: پکیج
فصل 1: ساخت یک پکیج ساده
فصل 2: انتشار پکیج در PyPI
فصل 3: محیط مجازی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مباحث پیشرفته در پایتون
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-622-218364-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مباحث پیشرفته در پایتون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مباحث پیشرفته در پایتون

برای دریافت کتاب مباحث پیشرفته در پایتون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.