معرفی و دانلود کتاب روانشناسی پول: آموزه‌هایی ابدی درباره‌ی ثروت، طمع و خوشبختی

عکس جلد کتاب روانشناسی پول: آموزه‌هایی ابدی درباره‌ی ثروت، طمع و خوشبختی
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی پول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی پول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی پول: آموزه‌هایی ابدی درباره‌ی ثروت، طمع و خوشبختی

بیشتر ما فکر می‌کنیم که ثروتمندان یا هوش سرشاری دارند یا خوش‌شانس هستند. مورگان هاوزل نویسنده‌ی کتاب روانشناسی پول برخلاف عقیده‌ی عموم اعتقاد دارد که این رفتار و احساسات ماست که ما را در مسیر پرپیچ‌وخم مالی هدایت می‌کند. هاوزل که دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی اقتصاد است، برای این نظریه‌ی خود از حقایق علمی و زندگی افراد ثروتمند کمک می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب روانشناسی پول

آیا تا‌به‌حال پیش آمده است که یک تصمیم مالی بگیرید و بعداً با خود فکر کنید چرا چنین کاری انجام دادید؟ مثلاً با دیدن یک گردن‌بند همه‌ی موجودی کارتتان را خرج کنید و تا پایان ماه هیچ پولی نداشته باشید. آیا فکر کرده‌اید که چگونه باید برای پولی که با زحمت به دست می‌آورید، تصمیم بگیرید؟ کتاب روانشناسی پول (The Psychology of Money) به این موضوع مهم می‌پردازد که شخصیت و عوامل احساسی در تصمیم‌گیری‌های مالی ما چه نقشی دارند. مورگان هاوزل (Morgan Housel) در این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه معقول و منطقی فکر کرده و پول‌هایتان را بهتر خرج کنید.

امور مالی نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند؛ اما افراد کمی هستند که درباره‌ی این موضوع به‌درستی تحقیق می‌کنند یا آموزش‌ می‌ینند. همه‌ی ما شاید راجع‌به وضعیت اقتصادی حرف بزنیم و در مورد آن نظر بدهیم؛ ولی وقتی پای خرج کردن پول به میان می‌آید، به کم بودن اطلاعات خود پی می‌بریم. بسیاری از پیش‌فرض‌ها و تصورات نادرست در حوزه‌ی پول و اقتصاد در طول سال‌های متمادی به وجود آمده‌اند. بعضی فکر می‌کنند پولدارها خوش‌شانس هستند یا تمام ثروت خود را از کسی به ارث برده‌اند؛ یا حتی برخی از افراد فکر می‌کنند که ثروت فقط متعلق به درصد کمی از جامعه است و همان اقلیت مردم در استثمار اکثریت جامعه هستند. مورگان هاوزل در کتاب روانشناسی پول باورهای نادرست شما را با حقایق علمی و اثبات‌شده جایگزین می‌کند.

نویسنده اعتقاد دارد که شما می‌توانید از نظر مالی مستقل شوید؛ فقط باید طرز فکر خود را تغییر دهید و با روش‌های ثروتمند شدن آشنا شوید. البته در ابتدا باید به تصمیم‌های مالی خود دقت کنید. دقیقاً چه چیزی مانع شماست؟ آیا زیاد احتیاط می‌کنید یا برعکس، بسیار خرج می‌کنید؟ مورگان هاوزل معتقد است که حسادت و سایر احساسات شما نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های مالی دارند. در کتاب روانشناسی پول سه ایده‌ی اصلی مطرح می‌شود:

  1. حریص بودن باعث می‌شود که تصمیم‌های مالی اشتباه بگیرید.
  2. حسادت شما را کور می‌کند. پس تا می‌توانید از حسادت بپرهیزید و بیشتر فکر کنید.
  3. اولین تجربه‌های ما در حوزه‌ی مالی و سرمایه‌گذاری، سرنوشت دیگر تصمیم‌های مالی ما را تعیین می‌‌کند.

هاوزل در 20 فصل کتاب با استفاده از چندین داستان و با زبانی ساده، حقایق مهمی را به شما آموزش می‌دهد. با این کتاب دلیل رفتارهای خود را بهتر درک می‌کنید و با توصیه‌های نویسنده، تغییراتی جدی در زندگی مالی خود به وجود می‌آورید. اگر می‌خواهید که آگاهی اقتصادی و مالی خود را افزایش دهید،این راهنمای بی‌نظیر مالی را مطالعه کنید.

نشر میلکان این کتاب را با ترجمه‌ی حرفه‌ای ناهید ملکی در برگردان اصطلاحات مالی به انتشار رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب روانشناسی پول

  • فروش بیش از دو میلیون نسخه
  • ترجمه‌شده به 49 زبان زنده‌ی دنیا
  • پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی در حوزه‌ی امور مالی

نکوداشت‌های کتاب روانشناسی پول

  • مورگان هاوزل مفاهیم پیچیده‌ی اقتصادی را به زبانی ساده و جذاب بیان می‌کند. کتاب روانشناسی پول از آن‌ کتاب‌های عمیق و جذابی است که باعث می‌شود درک کنید چرا از نظر مالی تصمیم‌های خوبی نمی‌گیرید. این کتاب ابزارهایی را برای تصمیم‌گیری بهتر را در اختیار شما قرار می‌دهد. (آنی دوک، نویسنده‌ی کتاب «تفکر نامطمئن»)

  • یکی از بهترین کتاب‌ها در حوزه‌ی مالی. (وال‌استریت ژورنال)

  • کتاب روانشناسی پول راهکارهایی عملی برای خوانندگان خود دارد. اگر می‌خواهید رابطه‌ی بهتری با پول داشته باشید، لازم است این کتاب مورگان هاوزل را بخوانید. (جیمز کلیر، نویسنده‌ی کتاب «عادت‌های اتمی»)

  • چنانچه دوست دارید تصمیمات عاقلانه‌ای در حوزه‌ی مالی بگیرید و ثروت خود را افزایش دهید، کتاب روانشناسی پول را بخوانید. (دنیل اچ. پینک، نویسنده‌ی کتاب «کی»)

کتاب روانشناسی پول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فکر می‌کنید تصمیم‌های مالی شما اشتباه هستند یا از به دست آوردن ثروت ناامید شده‌اید، کتاب روانشناسی پول را بخوانید. مورگان هاوزل ذهنتان را با افکار جدید آشنا می‌کند و شما را به سفری در درون خودتان می‌برد.

با مورگان هاوزل بیشتر آشنا شویم

مورگان هاوزل متولد 1990 فارغ‌التحصیل رشته‌ی اقتصاد از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است و سابقه‌ی نوشتن مطالب در وال‌استریت ژورنال و The Motley Foolرا دارد. او در سری پادکست‌های «مورگان هاوزل» بیشتر درباره‌ی تصمیمات مالی صحبت می‌کند. وی یکی از مؤسسان شرکت The Collaborative Fund است. مورگان هازل جایزه‌ی بهترین نویسنده‌ی اقتصادی از انجمن ویراستاران و نویسندگان اقتصادی آمریکا و جایزه‌ی سیدنی نیویورک تایمز را از آن خود کرد. او همچنین دو بار نامزد جایزه‌ی جرالد لوب برای روزنامه‌نگاری در حوزه‌ی تجاری و مالی و نامزد جایزه‌ی اسکریپس هاروارد شده است.

در بخشی از کتاب روانشناسی پول: آموزه‌هایی ابدی درباره‌ی ثروت، طمع و خوشبختی می‌خوانیم

اگر بخواهم دیدگاه‌هایم درباره‌ی سرمایه‌گذاری را خلاصه کنم، این‌چنین است: هر سرمایه‌گذار باید راهبردی را انتخاب کند که از طریق آن بیشترین شانس را برای رسیدن به اهدافش داشته باشد؛ و فکر می‌کنم برای بیشتر سرمایه‌گذاران، راهبرد متوسط هزینه‌ی دلاری در رابطه با صندوق‌های شاخص کم‌هزینه بیشترین شانس موفقیت بلندمدت را فراهم می‌کند. شکست‌دادن بازار باید سخت باشد؛ شانس موفقیت باید کم باشد؛ اگر نبود، همه این کار را می‌کردند و اگر همه این کار را می‌کردند، فرصتی وجود نداشت. بنابراین هیچ‌کس نباید تعجب کند که بیشتر کسانی که سعی در شکست بازار دارند در این کار شکست می‌خورند. (آمار نشان می‌دهد 85درصد از مدیران فعال با سرمایه‌ی کلان نتوانسته‌اند شاخص اس‌اند‌پی‌ 500 را در دهه‌ی منتهی به سال 2019 شکست دهند.)

افرادی را می‌شناسم که فکر می‌کنند تلاش برای شکست‌دادن بازار دیوانگی است، اما فرزندان خود را تشویق می‌کنند تا ستاره‌ها را الگوی خودشان قرار دهند و سعی کنند ورزشکاران حرفه‌ای شوند؛ هرکدام به شیوه‌ی خودشان. زندگی بازی‌کردن با شانس است؛ و هرکدام از ما درباره‌ی شانس کمی متفاوت فکر می‌کنیم.

در طول سال‌ها به این دیدگاه رسیدم که اگر مداوم و برای چندین دهه پول را در یک صندوق شاخص کم‌هزینه سرمایه‌گذاری و آن را به حال خودش رها کنیم تا مرکب شود، شانس بسیاری برای رسیدن به تمام اهداف مالی خانواده‌مان خواهیم داشت. بیشترِ این دیدگاه ناشی از شیوه‌ی زندگی ما و داشتن هزینه‌های کم است. اگر بتوانید به تمام اهدافتان برسید، بدون این‌که مجبور باشید ریسک اضافی ناشی از تلاش برای داشتن عملکردی بهتر از بازار را بپذیرید، پس حتی تلاش‌کردن چه فایده‌ای دارد؟ من می‌توانم بپذیرم که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار جهان نباشم، اما نمی‌توانم قبول کنم که سرمایه‌گذار بدی باشم. وقتی این‌طور به آن فکر می‌کنم، انتخاب خرید شاخص و نگه‌داشتن آن موضوعی بدیهی می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: بزرگ‌ترین نمایشِ روی کره‌ی زمین
فصل اول: هیچ‌کس دیوانه نیست
فصل دوم: شانس و خطر
فصل سوم: هرگز کافی نیست
فصل چهارم: تصور اشتباه درباره‌ی پدیده‌ی «مرکب‌شدن»
فصل پنجم: ثروتمندشدن در مقایسه با ثروتمندماندن
فصل ششم: فعالیت‌های دنباله‌ای که باعث برنده‌شدنتان می‌شوند
فصل هفتم: آزادی
فصل هشتم: تناقض مردی در ماشین
فصل نهم: ثروت چیزی است که نمی‌بینید
فصل دهم: پول را پس‌انداز کنید
فصل یازدهم: منطقی‌بودن < معقول‌بودن
فصل دوازدهم: غافل‌گیری!
فصل سیزدهم: فضایی برای خطا
فصل چهاردهم: تغییر خواهید کرد
فصل پانزدهم: هیچ‌چیز رایگان نیست
فصل شانزدهم: ما و شما
فصل هفدهم: وسوسه‌ی بدبینی
فصل هجدهم: وقتی همه‌چیز را باور خواهید کرد
فصل نوزدهم: حالا همه با هم
فصل بیستم: اعترافات
ضمیمه: تاریخچه‌ای مختصر از نحوه‌ی تفکر مصرف‌کنندگان در ایالات متحده
سپاسگزاری
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی پول: آموزه‌هایی ابدی درباره‌ی ثروت، طمع و خوشبختی
نویسنده
مترجمناهید ملکی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-254-407-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی پول

یوسف رضا عابدی
۱۴۰۳/۲/۸
اون چیزی که تصور میکردم نبود خواندن روزنامه وارش به نظرم کفایت می‌کنه از منظور نویسنده فکر میکنم خیلی اثر جدی‌ای نیست در این زمینه
محمد گمین چی
۱۴۰۲/۹/۲۴
اگر پول را دوست داریدباید با قوانین آن آشنا شوید و این کتاب دیدگاه‌های جالبی برای شما به ارمغان می‌اورد
A gh
۱۴۰۲/۱۱/۹
من به شخصه خواندن این کتاب را به افرادی که به کارآفرینی یا سرمایه گذاری علاقه دادند توصیه میکنم.
زهره طالبی اطهر
۱۴۰۲/۷/۱۹
کتابی مناسب زندگی کارمندی و البته همه سبک زندگی.
Rend taMar
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ساده مختصر و البته مفید.
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی پول

برای دریافت کتاب روانشناسی پول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.