معرفی و دانلود کتاب متل ماه عسل

عکس جلد کتاب متل ماه عسل
قیمت:
۴۷,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب متل ماه عسل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب متل ماه عسل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب متل ماه عسل

وودی آلن که حتی از کودکی هم به روحیه‌ی طنازانه‌اش شهرت داشت، خالق آثاری‌ست که یکی از اصلی‌ترین ارکان آن‌ها کمدی‌ست. کتاب متل ماه عسل که شامل دو نمایشنامه از این نویسنده است، با همان تم همیشگی نوشته شده و علاوه بر کمدی، مضامین عاشقانه‌ای را با تکیه بر روایت بحران‌های زندگی انسان‌ها در خود جای داده است. خواندن این کتاب برای دوستداران تئاتر و طرفداران وودی آلن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

درباره‌ی کتاب متل ماه عسل

اگر از طرفداران وودی آلن (Woody Allen) باشید، زمانی که این کتاب را به دست می‌گیرید، اصلاً لازم نیست که به شما بگویند که نویسنده‌ی نمایشنامه‌ها چه کسی‌ست. تقریباً بعد از خواندن 4،5 صفحه از همان نمایشنامه‌ی اول، با اطمینان به این نتیجه می‌رسید که این اثر از وودی آلن است. وودی آلن با همان طنز همیشگی و خلاقانه‌اش، به سراغ روایت داستان‌هایی با تم عاشقانه رفته و با این که شاید موضوعاتی که انتخاب کرده در نگاه اول معمولی به نظر برسند، اما قلم پرکشش او، می‌تواند شما را تا پایان کتاب متل ماه عسل (Honeymoon Motel) مجذوب خود کند. این کتاب در بر گیرنده‌ی دو نمایشنامه از این نویسنده‌ی پرطرفدار است که نام کتاب از نام یکی از نمایشنامه‌ها وام گرفته شده و دیگری، نمایشنامه‌ی «از نو بزن، سم» (Play It Again, Sam) است.

معرفی و دانلود کتاب متل ماه عسل

اولین بخش کتاب به از نو بزن، سم اختصاص داده شده است. در این اثر با کاراکتری روبه‌روییم که به نظر می‌رسد از جهاتی شباهت قابل‌توجهی با خود شخصیت نویسنده دارد. «آلن» که شخصیت اصلی این اثر است، مرد خجالتی جوانی‌ست که منتقد سینماست و خوره‌ی فیلم و ادبیات، که به تازگی از همسرش جدا شده و یک بحران عاطفی را می‌گذارند. دوستان آلن، به دنبال حل مشکلات عاطفی او هستند، غافل از این که یک مثلث عشقی در حال شکل گرفتن است! آلن شیفته‌ی همفری بوگارت است و می‌خوانیم که در خیالاتش، بوگارت را در کنار خود می‌بیند و درباره‌ی جزئیات زندگی خود با او صحبت می‌کند و حتی از او راهنمایی می‌گیرد!

بخش بعدی، مربوط به نمایشنامه‌ی متل ماه عسل است که از زندگی تازه تشکیل شده‌ی زوجی می‌گوید که بعد از مدتی پی به اتفاق عجیبی می‌برند. زن بعد از مدتی متوجه می‌شود که در حال زندگی با مردی‌ست که قبلاً قرار بوده با پسر این مرد ازدواج کند! کلاف‌های عاطفی پیچیده‌ی این دو نمایشنامه که با قلم طنازانه‌ی وودی آلن باز می‌شوند، شما را تا پایان کتاب مجذوب روایت‌ها می‌کند.

گفتنی‌ست این دو نمایشنامه به قلم محمدرضا اوزار به فارسی برگردانده شده و در قالب کتاب متل ماه عسل به کوشش نشر بیدگل به چاپ رسیده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب متل ماه عسل

با اقتباس از نمایشنامه‌ی دوباره بزن سم، یک فیلم سینمایی با همین نام (Play It Again, Sam) در سال 1972 و به کارگردانی هربرت راس (Herbert Ross) ساخته شده است. وودی آلن، دایان کیتون (Diane Keaton) و تونی رابرتز (Tony Roberts) در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کتاب متل ماه عسل برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این مجموعه از نمایشنامه‌های وودی آلن را به طرفداران تئاتر و علاقه‌مندان به خواندن نمایشنامه و نیز دوستداران وودی آلن پیشنهاد می‌کنیم. به‌خصوص اگر به نمایشنامه‌هایی که تلفیقی از درام و کمدی هستند علاقه داشته باشید، از خواندن این اثر لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب متل ماه عسل می‌خوانیم

«یه دقیقه صبر کنید همه آروم باشید بسه دیگه همه‌تون به من گوش بدید. شاید شما اسماً تحصیل‌کرده باشید، ولی من بیشتر از همه‌تون از زندگی دیدم و چشیدم. کارِت که پیتزا رسوندن باشه، حسابت با همه‌جور آدمی می‌افته. کم فقیر و غنی ندیدم پیر و جوون، از هر نژاد و قوم هر‌کدوم هم ذائقهٔ خودش رو داشته. این یکی پپرونی دوست داشته، اون یکی مارگاریتای ساده. اصلاً شنیدم توی کافه‌های پاتوق از‌ما‌بهترون پیتزا رو با ترافِل می‌ذارن جلوی مشتری. مسئله اینه که من از رسوندن پای به آدم‌ها و سروکله زدن با بی‌طاقتی‌شون، گرسنگی‌شون، و عادت های انعام دادنشون یاد گرفتم زندگی کوتاهه و قانونی وجود نداره. درسته که بنا بود نینا با پل ازدواج کنه، ولی دلِ آدمیزاد قانون نمی‌فهمه. حالا نینا و جری، به هر دلیلِ اعجاب‌آوری، عاشق هم شدن، بی‌ربط به هر منطق، علم، یا مذهبی، اما به‌هر‌حال این‌جوری پیش اومده. توصیۀ من اینه که اتفاقِ افتاده رو قبول کنید، سوار موج بشید، سعی کنید این‌قدر تلخ نباشید و به زندگی ادامه بدید که همون‌طور که گفتم کوتاهه، پس چرا ما باید با جروبحث و اصرار روی مسائل اجتناب‌ناپذیر تلفش کنیم؟»

فهرست مطالب کتاب

دوباره بزن، سم
متل ماه عسل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب متل ماه عسل
نویسنده
مترجممحمدرضا اوزار
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-600-7806-04-3
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب متل ماه عسل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب متل ماه عسل

برای دریافت کتاب متل ماه عسل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.