معرفی و دانلود کتاب مثلث

عکس جلد کتاب مثلث
قیمت:
۲۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مثلث و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مثلث و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مثلث

مک بارنت نویسنده‌ی محبوب کودکان، در اولین جلد از سه‌گانه‌ی خود و در داستانی مصور و متفاوت، به سراغ دوستی شکل‌های هندسی مختلف رفته است! کتاب مثلث مخصوص به ماجراجویی‌های مثلث بازیگوش است. او یک روز تصمیم‌ می‌گیرد تا کمی تفریح کند؛ پس به سراغ دوستش مربع می‌رود تا کمی با او شوخی کند، اما هیچ‌کس از ماجراهای بامزه‌ی بعدی که بین این دو دوست رخ می‌دهد خبر ندارد! گفتنی است این کتاب نامزد جایزه‌ی گودریدز بوده است.

درباره‌‌ی کتاب مثلث

هرکدام از ما ممکن است روزهایی حوصله‌مان سر برود و بعد، فکر کنیم چه کاری بهتر از این که از خانه بیرون برویم تا به دوستمان سری بزنیم. این همان ماجرایی‌ست که آن روز برای مثلث پیش آمد. داستان مثلث (Triangle) نوشته‌ی (Mac Barnett) از بامزه‌ترین قصه‌هایی‌ست که می‌توان درباره‌ی اشکال هندسی خواند.

آن روز مثلث حسابی حوصله‌اش سر رفته بود، برای همین هم بود که آن فکر بکر به سرش زد! مثلث با خودش گفت چه تفریحی بهتر از این که به خانه‌ی دوستش مربع سری بزند و بدون این که او بفهمد کمی سر‌به‌سرش بگذارد! فکر جانانه‌ای بود؛ اما مثلث از اتفاقات آینده خبر نداشت و نمی‌دانست که دوستش مربع هم می‌خواسته سر‌به‌سر او بگذارد!

کتاب مثلث داستانی آموزشی و دارای تصویر‌های جذاب برای کودکان است. این داستان با روایت ساده‌ی خود مفاهیمی همچون دوستی را برای کودکان مرور می‌کند و از طرف دیگر، یک گزینه‌ی عالی را برای آشنایی بیشتر با اشکال هندسی مختلف ارائه می‌دهد. این کتاب اولین‌بار در سال 2017 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز با تلاش نشر پرتقال و ترجمه‌ی خوب ساناز اعتمادی به دست کودکان ایران‌زمین رسید.

درباره‌ی سه‌گانه‌ی اشکال هندسی

سه‌گانه‌ی اشکال یا The Shapes Trilogy، سه کتاب داستان مصور و به‌هم‌پیوسته به قلم مک بارنت و تصویرگری جان کلسن برای کودکان است. این مجموعه در مورد سه دوست با نام‌های مربع، مثلث و دایره است که در هر قسمت به دنبال ماجراجویی‌های جدیدی می‌روند و با چالش‌های بامزه‌ای رو‌به‌رو می‌شوند. در هر قسمت از این سه‌گانه، داستان به‌طور ویژه به یکی از این سه دوست خواهد پرداخت. مجموعه‌ی مربع، مثلث و دایره همچنین با تلاش نشر پرتقال به فارسی نیز ترجمه است. این مجموعه برای کودکان علاقه‌مند به داستان‌های آموزنده و گروه سنی 3 تا7 سال مناسب است.

نکوداشت‌های کتاب مثلث

  • یک گزینه‌ی برنده برای بلند خواندن است! متن عالی، هنر جذاب و همچنین خنده‌دار. (PW ShelfTalker)

  • در این کتاب، تصاویری جذاب به همراه درس‌هایی درباره‌ی دوستی و یک هندسه‌ی سرگرم‌کننده وجود دارد. (بوفالو نیوز)

  • کودکان مجذوب کیفیت افسانه‌ای این روایت خواهند شد و ممکن است از گفت‌وگو در مورد انگیزه‌های شخصیت‌های ویژه‌ی آن لذت ببرند. (نقد ادبی Kirkus)

کتاب مثلث برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان جذاب را به کودکان بین 3 تا 7 سال که از خواندن کتاب‌های مصور و ماجراهای خنده‌دار لذت می‌برند پیشنهاد می‌کنیم.

با مک بارنت بیشتر آشنا شویم

مک بارنت از نویسندگان محبوب کتاب‌های کودکان و صاحب چندین کتاب داستان مصور است. همکاری این نویسنده با تصویرگر محبوب آثار کودک، یعنی جان کلسن موفقیت‌های زیادی برای او به همراه داشته و نقدهای مثبت زیادی از سوی منتقدین و مخاطبان دریافت کرده است. او همچنین موفق به دریافت افتخارات مختلفی ازجمله جایزه‌ی کتاب Caldecott Honor و Boston Globe-Horn شده و کتاب‌های ترجمه‌شده‌ی زیادی نیز به فارسی از او منتشر شده که در این میان می‌توان از به «یک گرگ،‌ یک اردک، یک موش» و «آنابل و جعبه‌ی جادویی» نام برد.

مک بارنت اکنون در اوکلند، کالیفرنیا زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب مثلث می‌خوانیم

مربع که از مار می‌ترسید
گفت: «ای وای! وای خدای من!»
«آهای مار! برو ببینم! از دمِ درِ خانه‌ی من برو کنار!»

مثلث گفت: «فیس! فیس! فیس! فیس!»
مربع گفت: «ای وای خدا، خدای من! یعنی چند مار آن بیرون است؟ ده‌تا؟ یا ده میلیون؟ بروید ببینم مارها!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مثلث
نویسنده
مترجمساناز اعتمادی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات49
زبانفارسی
شابک978-600-462953-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مثلث

رها
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
کتاب خوبیه و بچه‌ها رو با اشکال مختلف و بزرگ و کوچک آشنا می‌کنه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مثلث

برای دریافت کتاب مثلث و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.