معرفی و دانلود کتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه

عکس جلد کتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه

کتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه، نوشته‌ی حسن بنیانیان امکان توسعه‌ی فرهنگ اسلامی در جامعه را مورد بررسی قرار می‌دهد. نویسنده با شرح جایگاه و وظایف نماینده‌ی ولی‌فقیه و امامان جمعه توضیح می‌دهد که این اشخاص می‌توانند با مجموعه اقداماتی در شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان جهت ارتقای فرهنگ اسلامی در جامعه عمل کنند.

درباره‌ی کتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه

گاهی بعضی از صاحب‌نظران هنگام بحث درباره‌ی مباحث پیچیده‌ای مثل فرهنگ به توضیحاتی نامعقول می‌پردازند. با توجه به اهمیت مفهوم فرهنگ در کتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه نوشته‌ی حسن بنیانیان باید بیشتر در مورد این واژه تأمل کنیم. فرهنگ همان‌طور که بسیاری از علما اذعان داشته‌اند معنایی ملموس دارد، اما توضیح آن بسیار سخت است. به‌طورکلی به مجموعه‌ای از آداب، رسوم، دانش‌ها، عادات، باورها و رفتارهایی که یک قوم بنا به دلایل اعتقادی، جغرافیایی، نژادی، اجتماعی و سیاسی دارند را فرهنگ می‌گویند. این مفهوم نه پدیده‌ای ایستا که همواره در حال تغییر است، اما هویت اجتماعی افراد قوم را به‌عنوان اصلی ثابت بر خود گره زده است.

کتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه، به فرهنگ اسلامی می‌پردازد. باید در ادامه‌ی این بحث اضافه کرد که فرهنگ اسلامی، مطابق با تعریف بالا فرهنگ‌ست بین جوامع مسلمان که بر اساس اصول و مبانی دین اسلام شکل گرفته است. ازآنجایی‌که دین اسلام برای بسیاری از مسائل مادی و غیرمادی انسان‌ها جهان‌بینی خاصی دارد زمینه‌ساز شکل‌گیری فرهنگی غنی در بین مسلمانان می‌شود. عاملی که سبب گسترش فرهنگ اسلامی می‌شود تعلیم دیدگاه اسلامی است نه عقاید و اصول.

مطابق با مطالب کتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه، برای ارتقای سطح فرهنگ باید درباره‌ی واژه‌ی توسعه نیز بازاندیشی کنیم تا به‌صورت مشخص پرده از منظور و مقصود کتاب برداریم؛ توسعه به معنی گسترش و ارتقای کیفی و کمی پدیده‌ی موردبحث است. هنگامی‌که صحبت از توسعه‌ی یک مفهوم می‌کنیم یعنی می‌خواهیم تمامی جوانب و عوامل مادی و غیرمادی آن مفهوم برشمرده شود و بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده راهکارهایی جهت ارتقا و رشد آن‌ها ارائه دهیم. برای مثال در حوزه‌ی فرهنگ باید ببینیم که چه توانایی‌ها و چه نقاط ضعفی وجود دارد؛ باید در اینجا به این نکته اذعان داشت که قوت و ضعف فرهنگی با توجه به هنجارها و ناهنجاری‌هایی که توسط ارزش‌ها و اعتقادات خود اهالی آن فرهنگ تثبیت شده است در نظر گرفته می‌شود. مورد دوم چه سازمان‌ها و نهادهایی در حال گسترش و توسعه‌ی فرهنگ از طریق آموزش، پژوهش و تحقیقات هستند. مورد سوم نقش اقتصاد و سیاست‌های کلان در جهت فرهنگ‌سازی آن جامعه چگونه است. مورد چهارم ظرفیت‌های مدیریتی و راهبردی آن. مورد ششم به هنگام توسعه چه تأثیراتی بر دیگر قسمت‌ها گذاشته می‌شود. حضور فرهنگ در خارج از مرزها چطور بوده است.

با توجه به‌تمامی مطالب یادشده درمی‌یابیم که در حوزه‌ی توسعه‌ی فرهنگ اسلامی ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی وجود دارد که علی‌رغم این ظرفیت‌ها تلاشی به آن شکل صورت نگرفته است. برای رسیدن به این مهم باید با دقت و استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی به تلاش برای ارج نهادن مبانی اسلامی در کلیه‌ی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، قضائی، نظامی، انتظامی و غیره بپردازیم. امامان جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه با استفاده از جایگاه خود نقشی مهم در ترویج مبانی اسلام در تمامی شئون فرهنگی دارند و با استفاده از موارد یادشده می‌توانند زمینه‌ساز شکل‌گیری فرهنگ و تمدنی اسلامی شوند.

کتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه اثر حسن بنیانیان توسط انتشارات سوره مهر عرضه شده است.

کتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به علاقه‌مندان بحث‌هایی پیرامون فرهنگ و مدیریت توصیه و پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه می‌خوانیم

نظام مقدس جمهوری اسلامی در یک دام نامرئی گرفتار شده است و آن اینکه بطور دائمی از رهگذر فن‌آوری‌های جدید ارتباطی، نیازهای جدید اقتصادی وارد زندگی مردم می‌شود، این نیازها با توسعه تحصیلات در کشور به یک انتظار منطقی در زندگی جوانان تبدیل می‌شود. براساس کارکرد طبیعی انتخابات پی‌درپی برای شوراهای شهر، مجالس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری در قالب وعده‌های جریان‌های سیاسی به یک انتظار قابل قبول از حکومت اسلامی تبدیل می‌شود. در این بستر تبلیغاتی، وجود درآمدهای مقطعی نفت‌ نیز موضوع را منطقی و قابل پذیرش جلوه می‌دهد، اما بطور قطع، کاراترین نظام اجرائی هم نمی‌تواند پاسخ‌گوی این همه درخواست‌ها و مسابقه انتظارآفرینی جریان‌های سیاسی باشد، از طرف دیگر، همانطور که شاهد هستیم، بدلیل ناکارآمدی دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی کشور، مسئله مراعات مصالح اسلام، انقلاب و مردم در نسل‌های جدید بسیار ضعیف‌تر از نسل تربیت شده دوران انقلاب می‌باشد و افراد در عرصه سیاسی، بدون توجه به مصالح بلند‌مدت نظام، به راحتی وعده وعید می‌دهند، لذا تداوم بلندمدت این تحولات، موج نارضایتی را از کلیت نظام دامن می‌زند و خوراک لازم را برای تبلیغات دشمن که می‌خواهند اثبات کنند، نظام دینی در نهایت، کارآمد نیست، آماده می‌سازد، از طرف دیگر بعضی از کشورهای منطقه با بهره‌گیری از درآمدهای نفتی و توریستی و عبور از همه ارزش‌های اخلاقی و دینی، ظاهری توسعه یافته و پیشرفته را برای جوانان ما به نمایش گذاشته‌اند و در تلاش هستند که سرمایه‌ها و نخبگان ما را جذب نمایند و از این رهگذر به کلیت جامعه ما بباورانند که آنچه عامل عدم وجود زیبایی و نشاط (البته شیطانی) در کشور شماست، وجود تفکر و اندیشه دینی در نظام سیاسی شماست.

فهرست مطالب کتاب

توضیح لازم
جایگاه مدیریت ائمه جمعه در فرهنگ عمومی
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات55
زبانفارسی
شابک978-964-506-576-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه

برای دریافت کتاب مدیریت توسعه فرهنگ عمومی از جایگاه نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.