معرفی و دانلود کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات

عکس جلد کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات
قیمت:
۱۴۴۰۰۰ ۷۲,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات

کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات اثر کتی شوالب با ارائه‌ی مفاهیم نظری و رویکردهای عملی به‌صورت توأمان، منبعی جامع برای درک بسیاری از مفاهیم، مهارت‌ها، ابزارها و تکنیک‌های مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات به شمار می‌آید. ویراست نُهم این کتاب با افزودن بخش‌هایی جدید و به‌هنگام‌رسانی سایر فصول، منبعی به‌روز و کاربردی برای دانشجویان و دست‌اندرکاران مدیریت پروژه است.

درباره‌ی کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات

تلاشی موقتی که برای ایجاد یک محصول، خدمت یا نتیجه‌ی منحصربه‌فرد انجام می‌شود، پروژه نام دارد. کتی شوالب (Kathy Schwalbe)، نویسنده‌ی کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات (Information Technology Project Management) در کتاب نامبرده می‌کوشد تا به این سؤال اساسی پاسخ دهد که: چه چیزی به موفقیت پروژه،‌به‌ویژه پروژه‌های مرتبط با فناوی اطلاعات کمک می‌کند و باعث تثبیت آن می‌شود؟ کتی شوالب با توضیح و بررسی مبانی مدیریت پروژه، یکپارچه‌سازی آن، محدوده، زمان، هزینه، کیفیت، منابع انسانی، ارتباطات، ریسک و تدارکات از طریق مرور تجربیات کسب‌وکارهای واقعی به این پرسش پاسخ می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات

کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات به طور کلی سه بخش دارد و از سیزده فصل تشکیل شده‌است. بخش اول کتاب چارچوبی برای مدیریت پروژه ارائه می‌دهد و اصطلاحات اساسی را تعریف می‌کند. این بخش فصل یک تا سه را شامل می‌شود. بخش دوم کتابِ مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات به شرح تفصیلی از هر حوزه‌ی دانش مدیریت پروژه می‌پردازد و از فصل چهارم تا سیزدهم را در بر می‌گیرد. بخش سوم نیز ضمیمه‌های کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات است و تمهیدی‌ست که برای به‌روزرسانی اطلاعات کتاب اندیشیده شده‌ است. چراکه مباحث حوزه‌ی فناوری اطلاعات پیوسته دچار تغییر و تحول می‌شوند.

کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات با استفاده از جدول، نمودار و تصاویر درک مطلب را برای مخاطبان آسان کرده‌ است. در هر فصل بندهای مجزایی در لابه‌لای مباحث با عناوینی همچون«نمونه‌ی آغازین، نمونه‌ی پایانی»، «چه چیزی درست پیش رفت، چه چیزی اشتباه شده‌ است»، «تصویر فوری رسانه» و «به‌روش» وجود دارد که مثال‌هایی واقعی از پروژه‌های مختلف در سطح جهان هستند و هم در تعمیق موضوع در ذهن محاطب مؤثرند و هم فرایند مطالعه را آسان می‌کنند. اصطلاحات کلیدی در سطح کتاب به صورت برجسته از سایر متن متمایز شده‌اند و هم در انتهای فصل و هم در انتهای کتاب قابل‌دسترسی‌اند.

کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات (ویراست نهم) با ترجمه‌ی رامین مولاناپور و با ویراستاری علمی امیرهوشنگ تاج‌فر در سال 1401 در انتشارات آتی‌نگر انتشار یافته‌است.

کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های فناوری اطلاعات، مهندسان نرم‌افزار و دست‌اندرکاران پروژه‌های فناوری اطلاعات از مطالعه‌ی این کتاب بی‌نصیب نخواهند بود. دانشجویان رشته‌های مدیریتی نیز می‌توانند از بخشی از مباحث کتاب استفاده کنند.

در بخشی از کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات می‌خوانیم

مدیران پروژه باید دانش و مهارت‌های مدیریت عمومی را هم داشته باشند. آن‌ها باید مباحث مهم مرتبط با مدیریت مالی، حسابداری، تدارکات، فروش، بازاریابی، قراردادها، ساخت، توزیع، لجستیک، زنجیره ‌تأمین، برنامه‌ریزی راهبردی، برنامه‌ریزی تاکتیکی، مدیریت عملیات، ساختارهای سازمانی، مدیریت کارکنان، حقوق، مزایا، مسیرهای شغلی، بهداشت و روش‌های ایمنی را درک کنند. در برخی پروژه‌ها خیلی مهم است که مدیر پروژه تجربه زیادی در یک یا چند حوزه از حوزه‌های مدیریت عمومی داشته باشد. در پروژه‌های دیگر، مدیر پروژه می‌تواند مسئولیت برخی زمینه‌ها را به عضوی از تیم پروژه، کارکنان پشتیبانی یا حتی تأمین‌کننده تفویض کند. حتی در این صورت، مدیر پروژه باید به اندازه کافی باهوش و باتجربه باشد تا بداند کدام یک از این حوزه‌ها مهم‌تر هستند و چه کسی برای انجام این کار، واجدشرایط است. مدیر پروژه باید تمام تصمیمات کلیدی پروژه را اتخاذ کند و مسئولیت آن‌ها را قبول کند.

حصول عملکرد بالا در پروژه‌ها مستلزم مهارت‌های نرم یا همان مهارت‌های روابط انسانی است. برخی از این مهارت‌های نرم شامل ارتباطات مؤثر، اثرگذاری بر سازمان برای انجام فعالیت‌ها، رهبری، انگیزش، مذاکره، مدیریت تضاد و حل مسئله هستند. چرا مدیران پروژه به مهارت‌های نرم مناسبی نیاز دارند؟ یک دلیل این است که مدیران پروژه به‌منظور شناخت، هدایت و تحقق نیازها و انتظارات ذینفعان باید رهبری کنند، ارتباط برقرار کنند، مذاکره کنند و مشکلات را حل کنند و بر سازمان اثر بگذارند. آن‌ها باید بتوانند به‌صورت مداوم به آن‌چه که دیگران می‌گویند گوش دهند، به توسعه رویکردهای جدید برای حل‌ مسئله کمک کنند و سپس دیگران را به کار به سمت حصول آرمان‌های پروژه ترغیب کنند. مدیران پروژه باید تیم‌های پروژه خود را از طریق ارائه چشم‌انداز، تفویض کار، ایجاد محیط پرانرژی و مثبت و ایجاد الگویی از رفتار مناسب و مؤثر هدایت کنند. مدیران پروژه باید بر مهارت‌های کار تیمی تمرکز کنند تا افراد را به‌صورت مؤثری استخدام کنند. آن‌ها باید بتوانند به انواع افراد مختلف انگیزه بدهند و روحیه گروهی را در تیم پروژه و دیگر ذینفعان پروژه توسعه دهند. به دلیل اینکه بیشتر پروژه‌ها شامل تغییرات و مبادلات بین آرمان‌های رقابتی هستند از این رو برای مدیران پروژه مهم است که مهارت‌های انطباقی مؤثر داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
درباره نویسنده
فصل اول: مقدمه‌ای بر مدیریت پروژه
فصل دوم: مدیریت پروژه و زمینه فناوری اطلاعات
فصل سوم: گروه‌های فرایندی مدیریت پروژه
فصل چهارم: مدیریت یکپارچه‌سازی پروژه
فصل پنجم: مدیریت گستره پروژه
فصل ششم: مدیریت زمان‌بندی پروژه
فصل هفتم: مدیریت هزینه پروژه
فصل هشتم: مدیریت کیفیت پروژه
فصل نهم: مدیریت منابع پروژه
فصل دهم: مدیریت ارتباطات پروژه
فصل یازدهم: مدیریت ریسک پروژه
فصل دوازدهم: مدیریت تدارکات پروژه
فصل سیزدهم: مدیریت ذینفعان پروژه
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات
نویسنده
مترجمرامین مولاناپور
ناشر چاپیانتشارات آتی نگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات749
زبانفارسی
شابک978-622-7571-47-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۴۰۰۰ ۷۲,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات

برای دریافت کتاب مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.