معرفی و دانلود کتاب مربع

عکس جلد کتاب مربع
قیمت:
۲۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مربع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مربع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مربع

مک بارنت، نویسنده‌ی محبوب کودکان، این‌بار در سه‌گانه‌ی داستانی خود به سراغ ماجرای جدیدی رفته است. کتاب مربع درباره‌ی این شکل هندسی و دوست صمیمی‌اش، دایره است. مربع دوست دارد یک مجسمه‌ی کامل و درست‌وحسابی از دوست خود بسازد، اما ساختن شکل دایره به همین راحتی‌ها هم نیست. باید دید مربع چطور از پس این ماجراجویی جدید برمی‌آید؟ این داستان، اثر یکی از نویسندگان محبوب و پرفروش نیویورک تایمز است.

درباره‌‌ی کتاب مربع

مربع عاشق ساختن شکل‌های مختلف با تکه سنگ‌هایی‌ست که نزدیک خانه‌اش پیدا می‌کند. او در ساختن مجسمه‌های هنری حرف ندارد، اما آیا وقتی که دوستش دایره از او می‌خواهد تا یک مجسمه‌ی دایره‌ای بسازد، مربع داستان ما به همان اندازه به مهارت خود مطمئن است؟ مک بارنت (Mac Barnett) نویسنده‌ی کتاب مربع (Square) یک ماجرای بامزه‌ برای تعریف کردن دارد...

دایره فکر می‌کند دوستش، یعنی مربع، در کار هنری حرف ندارد، چراکه او می‌تواند با کنار هم قرار دادن تکه‌سنگ‌های اطراف محل زندگی‌اش، اشکال مختلف زیادی بسازد. اشکالی جالب و باورنکردنی! پس حالا از مربع می‌خواهد که دست‌به‌کار شود و یک مجسمه از شکل و شمایل دایره درست کند، اما ساختن شکل دایره کار چندان آسانی نیست. مربع دوست دارد هر کاری که انجام می‌دهد، عالی و بدون نقص باشد، پس این‌بار با یک چالش جدیدی رو‌به‌رو شده است. آیا او می‌تواند چیزی بسازد که به‌طور کامل بدون عیب باشد؟

داستان کتاب مربع، روایت ساده و بامزه‌ای از دوستی‌ها و تلاش برای رسیدن به هدف است. این ماجرا در طی روایت مصور و جذاب خود، ذهن کودک را به فکر بیشتری وا‌ می‌دارد و همچنین برای مخاطب کودک‌سال سؤال مهمی را مطرح می‌کند: آیا همیشه می‌توان انتظار داشت کارها بی‌عیب‌ونقص پیش بروند؟

این کتاب اولین‌بار در سال 2018 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر پرتقال و ترجمه‌‌ی خوب ساناز اعتمادی به دست کودکان ایران‌زمین رسید.

درباره‌ی سه‌گانه‌ی اشکال هندسی

سه‌گانه‌ی اشکال یا The Shapes Trilogy، سه کتاب داستان مصور و به‌هم‌پیوسته به قلم مک بارنت و تصویرگری جان کلسن برای کودکان است. این مجموعه در مورد سه دوست با نام‌های مربع، مثلث و دایره است که در هر قسمت به دنبال ماجراجویی‌های جدیدی می‌روند و با چالش‌های بامزه‌ای رو‌به‌رو می‌شوند. در هر قسمت از این سه‌گانه، داستان به‌طور ویژه به یکی از این سه دوست خواهد پرداخت. مجموعه‌ی مربع، مثلث و دایره با تلاش نشر پرتقال به فارسی ترجمه شده است. این مجموعه برای کودکان علاقه‌مند به داستان‌های آموزنده و گروه سنی 3 تا 7 سال مناسب است.

نکوداشت‌های کتاب مربع

  • کودکان بین پنج تا نه سال را به وجد خواهد آورد! (وال استریت ژورنال)

  • نتیجه‌ی داستان، در را برای پرسش‌هایی در مورد معنای هنرمند بودن باز می‌گذارد. (پابلیشرز ویکلی)

  • کتابی با معانی زیاد، و همراه با کلماتی که به‌دقت انتخاب شده‌اند. نتیجه‌گیری آزاد کتاب، به کودکان مجال زیادی برای بحث و گفت‌وگو خواهد داد. (بولتن مرکزی کتاب کودک)

  • مربع تلاش می‌کند تا مجسمه‌ای به بی‌نقصی دوست خود دایره بسازد. بدون شک نتایج خنده‌‌داری برای کودکان خواهد داشت! (بوفالو نیوز)

اقتباس‌ فرهنگی از کتاب مربع

مجموعه کتاب‌های مصور مثلث، مربع و دایره، الهام‌بخش مجموعه‌ای تصویری و آموزشی به نام سرزمین اشکال (Shape Island) بودند. این مجموعه توسط Apple TV+ منتشر شد.

کتاب مربع برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان آموزنده به کودکان بین 3 تا 7 سال که عاشق داستان‌های ماجرایی و مصور هستند پیشنهاد می‌شود.

با مک بارنت بیشتر آشنا شویم

مک بارنت نویسنده‌ی کتاب‌های مصور کودکان و همچنین داستان‌های آموزنده و ماجرایی‌ست. او بابت کتاب‌های تصویری خود که با همکاری جان کلسن منتشر شد، موفق به دریافت جوایز زیادی -از جمله جایزه‌ی کتاب Caldecott Honor و Boston Globe-Horn- شد. امروزه کتاب‌های مک بارنت محبوبیت زیادی میان کودکان پیدا کرده و تعداد زیادی از آن‌ها نیز به زبان فارسی ترجمه شده‌اند. در میان این کتاب‌ها می‌توان به «یک گرگ، یک اردک، یک موش» و «آنابل و جعبه‌ی جادویی» اشاره کرد.

مک بارنت اکنون در اوکلند، کالیفرنیا زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب مربع می‌خوانیم

دایره گفت: «مجسمه‌ساز کسی است که با سنگ‌ها اثر هنری می‌سازد.»
مربع گفت: «آها، بله، متوجه منظورت شدم.»
ولی مربع واقعاً متوجه منظور دایره نشده بود.

دایره گفت: «حالا... یک مجسمه شبیه من درست کن.»
مربع گفت: «وای!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مربع
نویسنده
مترجمساناز اعتمادی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-600-462951-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مربع

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مربع

برای دریافت کتاب مربع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.