معرفی و دانلود کتاب راهنمای مداخله در بحران: مدیریت بیماری روانی، سوءاستفاده جنسی، خودکشی و...

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مداخله در بحران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای مداخله در بحران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای مداخله در بحران: مدیریت بیماری روانی، سوءاستفاده جنسی، خودکشی و...

کتاب راهنمای مداخله در بحران، نوشته‌ی کرت کریستینسن، راهنمایی جامع و کلی برای مشاورین و روان‌درمان‌گران است تا با بررسی پرونده‎‌های واقعی و انجام تمرین‌های کاربردی، مهارت‌های حرفه‌ای خود را در زمینه‌ی بحران‌های روانی مانند سوء‌استفاده‌ی جنسی، خودکشی، کودک‌آزاری و... افزایش دهند. این کتاب منبع علمی بی‌نظیری است برای متخصصین روان‌شناسی تا به درک بیشتری از اصول روان‌درمانگری و عملکرد مناسب در شرایط بحرانی دست پیدا کنند.

درباره کتاب راهنمای مداخله در بحران

کتاب راهنمای مداخله در بحران (The Crisis Intervention Manual) با مقدمه‌ای بر تاریخچه‌ی روان‌درمانی و سیر تحول آن شروع شده و سپس با توضیح درباره‌ی اصول و تکنیک‌‍‌های مداخله در بحران، مانند ارزیابی ریسک، برنامه‌ریزی ایمنی، ارتباطات مؤثر، استراتژی‌های مداخله در بحران ادامه می‌یابد. این کتاب همچنین درباره‌ی روان‌درمان‌پذیران خاص مانند نوجوان، افراد دارای معلولیت و افراد دارای بیماری‌های روانی حاد نیز سخن گفته و مشکلاتی نظیر تروما، اختلالات مصرف مواد‌ مخدر و راه‌های نوین پیشگیری از خودکشی را مورد بحث قرار می‌دهد.

کتاب حاضر، در بیش از 100 مرکز مشاوره در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. کرت کریستینسن (Kurt Christiansen) در این اثر، ابزار آموزشی قدرتمند و جامعی را برای مشاوران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای ارائه می‌دهد تا با شیوه‌هایی اصولی و مدرن، مهارت‌های ارتباطی، شیوه‌ی مداخله در بحران و گوش دادن فعالانه‌ی خود را بهبود بخشند. کتاب راهنمای مداخله در بحران، آموزشی ساده و قدم‌به‌قدم برای تبیین موقعیت‌هایی‌ست که ممکن است مشاورین با آن‌ها مواجه شوند. کتاب پیش‌رو راه‌هایی کاربردی برای بازسازی اصول و تکنیک‌های مداخله در مسائل بحرانی از قبیل خودکشی، خشونت، کودک‌آزاری، افسردگی، تجاوز جنسی، اعتیاد، بیماری روانی، تمایلات جنسی و... است تا ارزیابی و عملکرد بهتری از این موارد صورت بگیرد.

این اثر تفاوت زیادی با سایر کتاب‌های آموزشی مشاوره و روان‌درمانی دارد؛ چرا که با ارائه‌ی تمرین‌های گوناگون، مخاطب خود را در موقعیت‌های بازسازی‌شده‌ی مشاوره و روان‌درمانی قرار می‌دهد. این مهم، اولاً به گسترش حس همدلی مشاور کمک کرده و ثانیاً از قضاوت‌های نادرست مشاورین نسبت به مراجعه‌کنندگان جلوگیری می‌کند تا اختلال‌های احتمالی ناشی از قضاوت‌های نادرست کاهش پیدا کنند.

کرت کریستینسن، در کتاب خود، منبع الهامی برای ایجاد انگیزه و اعتمادبه‌نفس بیشتر مشاورین و روان‌درمان‌گران است. این کتاب، مرجعی کلی از تاریخچه‌ی روان‌درمانی، فلسفه، اصول و تکنیک‌های مداخله در بحران را ارائه می‌دهد. این منبع ارزشمند برای متخصصین سلامت روان، توسط سمیه محمدی تیله‌نویی، امینه کاشانیان، فهیمه موسی‌زاده و فرحناز بشیری خصال به فارسی برگردانده شده و از سوی انتشارات آپریس به چاپ رسیده است.

کتاب راهنمای مداخله در بحران مناسب چه کسانی است؟

اثر حاضر به تمامی مشاورین و روان‌درمان‌گرانی که به دنبال ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای خود هستند، پیشنهاد می‌شود.

با کرت کریستینسن آشنا شویم

دکتر کرت کریستینسن روان‌شناس بالینی در بهبود و پیشگیری تروما و استادیار مراقبت‌های بهداشتی دانشکده‌ی پزشکی هاروارد است. تحقیقات وی تأثیر زیادی بر پزشکی، رفتارشناسی و ادغام ابزارهای ژنومی در محیط‌های بالینی و تحقیقاتی داشته است. کرت کریستینسن، پژوهشگر بسیاری از مطالعات علمی NH درباره‌ی افشای اطلاعات ژنومی بوده. آثار او نه‌تنها برخی از نخستین باورها پیرامون پیامدهای غربالگری ژنومی جمعیت را برای سیستم‌های بهداشتی، متخصصان و بیماران تغییر داد، بلکه بهترین روش‌های روز را نیز جایگزین آن‌ها کرد.

از افتخارات اخیر او می‌توان به جایزه‌ی NH اشاره کرد که بر مقرون‌به‌صرفه بودن غربالگری ژنتیکی برای بزرگسالان تمرکز دارد.

جملات برگزیده کتاب راهنمای مداخله در بحران

  • گوش دادن و توجه به حرف دیگران یک تجربه‌ی بی‌نظیر برای اکثر افراد است. وقتی افراد احساس کنند به آن‌ها و نظراتشان توجه می‌شود، بهتر می‌توانند نظرات خود را بیان کنند. (رابرت مورفی)

  • هرگاه که مشکل یک انسان حل شود، کل بشریت به جلو حرکت می‌کند. (رونالد هالنیک)

  • تا زمانی که انسان‌ها به هم اعتماد داشته باشند، روح آن‌ها از هم جداناپذیر است. (الیوت)

  • همه‌ی انسان‌ها بخشی از یک کل به نام «جهان هستی» می‌باشند که به زمان و مکان خاصی محدود است. خودپنداره، احساسات و افکارمان موجب می‌شود خود را جدا از دیگران تصور کنیم، به همین دلیل دچار نوعی خودخواهی می‌شویم. این توهم نوعی زندان برای ما ایجاد می‌کند تا احساسات و علایق خود را فقط به چند نفر از نزدیکان خود محدود کنیم. اما رسالت ما این است که خود را از این زندان رها کنیم و با مهربانی همه‌ی موجودات زنده را در آغوش گیریم... . (آلبرت انیشتین)

در بخشی از کتاب راهنمای مداخله در بحران می‌خوانیم

همدلی موثرترین راه برای جلب اعتماد مراجعین و برقراری رابطه‌ی مطلوب با آن‌ها است. همدلی، درک شرایط، احساسات، معانی مهم و انگیزه‌های مراجع است. برای همدلی کردن باید خود را جای مراجع بگذاریم و از دریچه‌ی چشم آن‌ها به دنیا نگاه کنیم تا بتوانیم احساسات، مقاصد و خواسته‌هایشان را درک کنیم.

همدلی واقعی وقتی اتفاق می‌افتد که بتوانیم در پسِ حرف‌ها و رفتارهای افراد، احساسات و انگیزه‌های آن‌ها را درک کنیم. اگر احساسات، عمیق درک شود، می‌توان همدلی بیشتری داشت و در این شرایط می‌توانیم کمک‌های مؤثرتر و رفتار مهربانانه‌تری داشته باشیم. این شرایط موجب پذیرش بی‌قیدوشرط افراد می‌گردد و زمینه‌ساز همه‌ی تغییرات اساسی، رشد و بهبود مراجع است. در واقع، این خواسته‌ی همه کسانی است که با خطوط مشاوره‌ی تلفنی مداخله در بحران تماس می‌گیرند.

برای مثال تماشای یک فیلم را مجسم کنید. وقتی رفتارهای نامناسب یکی از شخصیت‌های داستان را مشاهده می‌کنیم، به‌طور ناخودآگاه تصویر منفی از او در ذهنمان نقش می‌بندد. اما اگر داستان را دنبال کنیم و خود را جای آن شخص بگذاریم، بهتر می‌توانیم علت رفتارهایش را دریابیم و او را درک کنیم. وقتی خود را جای دیگران می‌گذاریم، راحت‌تر می‌توانیم دلایل رفتار آن‌ها را درک کنیم و بدرفتاری‌هایشان را به بد بودن ذاتی آن‌ها نسبت نمی‌دهیم. «همدلی یک کاوش هوشمندانه و عمیق برای درک جهان درونی افراد است که به ما می‌آموزد با قلب و ذهن باز دیگران را بپذیریم و با آن‌ها در ارتباط باشیم.»

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
تکنیک‌های اساسی
همدلی آگاهانه
توسعه همدلی
تمرین‌هایی برای درک احساسات
ابزارها و منابع اضطراب مراجعین تلفنی
تنهایی
افسردگی
توسعه همدلی
غم، اندوه و فقدان
توسعه همدلی
رابطه جنسی و تمایلات جنسی
توسعه همدلی
اعتیاد
توسعه همدلی
بحران
بیماری‌های روانی
چالش با مراجعین
توسعه همدلی
کودک آزاری
توسعه همدلی
خشونت خانگی
هتک حرمت و تجاوز اجباری
توسعه همدلی
خودکشی
توسعه همدلی
فرسودگی و حمایت از مشاوران
مسایل اخلاقی و رازداری
تغییر کردن
در مورد نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای مداخله در بحران: مدیریت بیماری روانی، سوءاستفاده جنسی، خودکشی و...
نویسنده
مترجمسمیه محمدی تیله نویی، امینه کاشانیان، فهیمه موسی زاده، فرحناز بشیری خصال
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات314
زبانفارسی
شابک978-622-743020-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای مداخله در بحران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای مداخله در بحران

برای دریافت کتاب راهنمای مداخله در بحران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.