معرفی و دانلود کتاب معجزه‌ی کلمات

عکس جلد کتاب معجزه‌ی کلمات
قیمت:
۱۷,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معجزه‌ی کلمات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معجزه‌ی کلمات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معجزه‌ی کلمات

پیتر اچ. رینولدز در کتاب معجزه‌ی کلمات از ماجرای پسربچه‌ای به نام جرومی برایتان می‌گوید که کلمه‌ها برایش ارزش زیادی دارند. او قادر است واژه‌های ساده را طوری در کنار هم قرار دهد که دنیایی از شگفتی و زیبایی را ایجاد کنند. اگر دوست دارید داستان جالب دوستی جرومی با کلمات را بخوانید این کتاب را که جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز است، از دست ندهید.

درباره‌ی کتاب معجزه‌ی کلمات

حتماً تابه‌حال آدم‌هایی را در زندگی‌تان دیده‌اید که علاقه‌ دارند چیزهای مختلف را جمع‌آوری کنند. مثلاً یک نفر از تمبرهای پستی خوشش می‌آید و دیگری دوست دارد گل‌های خشک را در یک قوطی شیشه‌ای نگه دارد. اما جرومی، شخصیت اصلی داستانی که قرار است بخوانید، دلش می‌خواهد کلمه جمع کند. عجیب است، نه؟ اما ناممکن هم نیست. پیتر اچ. رینولدز (Peter H. Reynolds) در کتاب معجزه‌ی کلمات (The Word Collector) ماجرا را با جزئیات برایتان تعریف می‌کند.

شاید با خودتان فکر کنید «کلمات را چطور می‌شود نگه داشت؟» خب راه‌های مختلفی وجود دارد. اما جرومی، به عنوان یک پسربچه‌ی کنجکاو و باهوش تصمیم گرفت آن‌ها را روی کاغذ بنویسد و به آلبوم کلماتش بچسباند. حتماً می‌پرسید «خب این کار چه فایده‌ای دارد؟» فایده‌اش در قدرتی‌ست که پشت معنای هر کلمه پنهان است.

به احتمال زیاد شما هم وقتی کلماتی مثل دوستی، مهربانی، صمیمیت، عشق، همدلی و... را می‌شنوید یاد احساسات خوبی می‌افتید که پشت ظاهر این واژه‌ها پنهان‌اند. البته کلماتی هم وجود دارند که حس ناراحت‌کننده‌ای در ما ایجاد می‌کنند؛ مثل دشمنی، ترس، انتقام و کینه.

بااین‌حال جرومی تصمیم گرفت هر کلمه‌ای که نظرش را جلب می‌کند بنویسد و در آلبومش نگهداری کند تا این‌که یک روز فهمید کلمه‌های او خیلی نامرتب و متفاوت‌اند. آن‌وقت به فکر این افتاد که آن‌ها را کنار هم بچیند و حس‌هایش را از طریق جمله‌های کوتاه و بلند بیان کند.

اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. کلمه‌های جرومی روزبه‌روز بیشتر و بیشتر می‌شدند. به نظرتان او تصمیم داشت با آن‌ها چه کار کند؟ مثلاً اگر قرار باشد خودتان را به جای او بگذارید فکر می‌کنید یک عالمه کلمه‌ که مدت‌ها با دقت جمع‌آوری کرده‌اید به چه کارهایی می‌آید؟

اگر می‌خواهید تصمیم جرومی را بدانید حتماً کتاب را از زبان پیتر اچ. رینولدز بخوانید و از تصویرگری‌های زیبای او لذت ببرید. این کتاب که تاکنون جوایز متعددی را از آن خود کرده، به کودکان سراسر جهان پیام عشق و دوستی و صمیمیت می‌دهد.

خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند به آنچه به زبان می‌آورید عمیق‌تر فکر کنید و برای خوشحال کردن دیگران از واژه‌های مختلف استفاده کنید. راستی شما هم می‌توانید مثل جرومی به جمع‌آوری کلمات مورد علاقه‌تان مشغول شوید و از این طریق مدام دایره‌ی واژگانی را که به کار می‌برید بزرگ‌تر کنید.

کتاب معجزه‌ی کلمات ترجمه‌ی لیلا کاشانی وحید و مرضیه مهاجری است که از سوی انتشارات مهرسا منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب معجزه‌ی کلمات

  • کتاب‌ پرفروش نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش کتاب‌های تصویری (2018)
  • نامزد جایزه‌ی NAACPS در بخش کتاب‌های کودک (2019)

نکوداشت‌های کتاب معجزه‌ی کلمات

  • کتاب معجزه‌ی کلمات اثری سحرانگیز است. (نقد کتاب کِرکوس)
  • کتاب معجزه‌ی کلمات لذت یادگیری و قدرت مهربانی را در شما ایجاد می‌کند. (مجله‌ی کتابخانه مدرسه)

کتاب معجزه‌ی کلمات مناسب چه کسانی است؟

کودکان 3 تا 7 سال می‌توانند از خواندن این کتاب تصویری خیال‌انگیز لذت ببرند. این کتاب به آن‌ها کمک می‌کند مهارت‌های نوشتاری و کلامی خود را تقویت کنند.

با پیتر اچ. رینولدز بیشتر آشنا شویم

پیتر اچ. رینولدز داستان‌نویس و تصویرگری موفق در حوزه‌ی ادبیات کودکان و صاحب شرکت رسانه‌ای FableVision در بوستون است که در آن‌جا به نشر داستان‌های مفید اهتمام می‌ورزد. ساخت ابزارهای آموزشی برای کلاس‌های درس و اداره‌ی یک کتاب‌فروشی بزرگ از دیگر فعالیت‌های رینولدز به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب معجزه‌ی کلمات می‌خوانیم

مجموعه‌ی جرومی خیلی بزرگ شد. او شروع به دسته‌بندی آن‌ها کرد: تخیلی، علمی، غم‌انگیز، هیجانی و شاعرانه. یک‌روز، وقتی آلبوم‌هایش را جابه‌جا می‌کرد. یک دفعه لیز خورد و همه‌ی کلمات به پرواز درآمدند! جرومی مشغول جمع‌آوری کلمات شد. او فهمید که مجموعه‌اش به‌هم‌ریخته است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معجزه‌ی کلمات
نویسنده
مترجملیلا کاشانی وحید، مرضیه مهاجری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-743706-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معجزه‌ی کلمات

Mahdi Rahdar
۱۴۰۲/۸/۸
بخونید و بخرید راه معجزه با کلمات را میگه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب معجزه‌ی کلمات

برای دریافت کتاب معجزه‌ی کلمات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.