معرفی و دانلود کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد

عکس جلد کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد

کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد نوشته‌ی پیتر اچ. رینولدز، نویسنده‌ و تصویرگر پرآوازه‌ی کانادایی، درباره‌ی جروم، کودکی است که علاقه به جمع‌کردن کلمات دارد. اما چه می‌شود اگر یک روز، به‌صورت اتفاقی، کلمات از دستش بر روی زمین بریزند؟ جروم با آن‌ها چه می‌کند؟ کتاب حاضر در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌ تایمز و نامزد جایزه‌ی NAACP بوده است.

درباره‌ی کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد

آیا می‌توانید دنیایی را بدون کلمات تصور کنید؟ کلمات قدرت بسیاری دارند. کلمات می‌توانند شادی‌آفرین باشند، عشق و محبت هدیه دهند، جادو کنند، اعتماد‌به‌نفس ایجاد کنند، موجب خشم شوند و در یک لحظه، شما را از قعر چاه ناامیدی، به بلندای امید و نور برسانند. آن‌ها احساسات شما را بیان می‌کنند و معلوماتتان را به اشتراک می‌گذارند. انتخاب‌هایی که موقع برگزیدن کلمات می‌کنیم، بر ارتباط ما با دیگران تأثیر می‌گذارند. پس بار دیگر به این جمله باز می‌گردیم: کلمات، مهم‌ و بسیار قدرتمندند.

کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد (The Word Collector) یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز، توسط پیتر اچ. رینولدز (Peter H. Reynolds) روایت و تصویرسازی شده است. کتاب حاضر، افتخار دریافت عنوان اثر ادبی برجسته برای کودکان را از سمت NAACP در کارنامه دارد.

این کتاب روایت‌گر زندگی یکی از افرادی است که به جمع کردن چیزهای مختلف علاقه دارند و یا به‌عبارتی، کلکسیونر هستند. جروم، پسرک داستان ما، کلماتی را که دوست دارد، به‌صورت اتفاقی جمع‌آوری می‌کند. او دفترچه‌هایی پر از کلمات دارد که در موضوعات مختلف دسته‌بندی و سازماندهی شده‌اند. یک روز به‌صورت اتفاقی این کلمات از دستش به روی زمین می‌افتند. در این لحظه‌ی جادویی، جروم با کلماتی پراکنده در مقابلش روبه‌رو می‌شود. او تمام این کلمات را به‌هم می‌ریزد و عبارات جدیدی می‌سازد. سپس شروع به به اشتراک گذاشتن این عبارت‌ها با مردم کرده و به آن‌ها احساسات بهتری منتقل می‌کند.

به‌نظر می‌رسد پیتر اچ. رینولدز، با کتاب خود پسری که کلمه جمع می‌کرد، قصد دارد این مفهوم را منتقل کند که کلمات، تا زمانی که تنها در سرِ ما هستند، شاید تأثیر چندانی نداشته باشند، اما هنگامی که به‌صورت یک عبارت با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شوند، شروع به اثرگذاری می‌کنند. نحوه‌ی ارتباطات ما در جهان، وابسته به همین کلمات است.

این کتاب به‌ویژه برای کودکانی که تازه خواندن و نوشتن را یاد گرفته‌اند و می‌خواهند دایره‌ی واژگانی خود را گسترش دهند گزینه بسیار مناسبی است. نویسنده تلاش داشته تا در بستر یک قصه، کلمه‌سازی را آموزش دهد. او می‌خواهد کودکان بدانند که کلمات مهم هستند و استفاده از آن‌ها پیامدهایی دارد. کلمات می‌توانند دنیا را تغییر دهند.

این اثر که در سال 2018 منتشر شد، توسط آزاده کامیار ترجمه و به همت انتشارات پرتقال به‌ چاپ رسیده‌ است.

جوایز و افتخارات کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد

  • در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش کتاب‌های مصور (2018)
  • نامزد جایزه‌ی NAACPS در بخش کتاب‌های کودک (2019)

نکوداشت‌های کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد

  • مسحورکننده است. (نقد کتاب Kirkus)

  • پیتر اچ. رینولدز همیشه موفق می‌شود خط داستانی ظریفی را با کتاب‌هایش طی کند. آثار او سنگین و درعین‌حال قابل‌هضم، جهانی و درعین‌حال، کودک محور هستند. (تراویس جونکر، School Library Journal)

کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد برای کودکان 3 تا 7 سال گزینه‌ی مناسبی است.

با پیتر اچ. رینولدز بیشتر آشنا شویم

نویسنده و تصویرگر کانادایی، پیتر اچ. رینولدز به‌ سال 1961 در تورنتو به‌ دنیا آمد. وی خالق شخصیت‌های داستانی مشهوری است و آثارش در سرتاسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. مشهورترین اثر او، کتاب «نقطه»، اکنون به بیش از بیست زبان زنده‌ی دنیا و به خط بریل منتشر شده و و جوایز متعددی را از جمله ایرما اس، بلک آنر، جیمز اچ و کالج بانک استریت دریافت کرده است. پیتر اچ. رینولدز همچنین به‌خاطر تصویرگری‌هایش نیز شهرت بسیاری دارد. او تصویرسازی کتاب‌های پرفروشِ «روزی» و «پسر کوچک» نوشته‌ی آلیسون مک‌گی و کتاب‌های «جودی دمدمی» و «استینک» نوشته‌ی مگان مک‌دونالد را در کارنامه‌ی کاری خود دارد. وی به‌عنوان مدیرعامل شرکت رسانه‌ی آموزشی رینولدز (FableVision) نیز فعالیت می‌کند و به‌همراه برادر دوقلویش، پل، یک کتاب‌فروشی مستقل به نام The Blue Bunny را می‌گرداند. پیتر اچ. رینولدز در کالج هنر ماساچوست و کالج ایالتی فیچبرگ به تحصیل پرداخت و در آنجا جایزه‌ی دانشجوی سال ارتباطات را دریافت کرد.

او آثار بسیاری منتشر کرده است. کتاب‌های «نقطه»، «با قلبت بنواز»، «بیا خیال ببافیم»، «چیزی بگو»، « میز خانه‌ی ما»، «باغ رز» و «بساز و بتاز»، بخشی از بهترین آثار پیتر اچ. رینولدز هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد می‌خوانیم

جروم دفترش را
بیشتر و بیشتر
با کلمات محبوبش پر کرد

مجموعه‌ی کلمات جروم بزرگ و بزرگ‌تر شد. برای همین طبقه‌بندی‌شان را آغاز کرد.
کلماتی مثل «رؤیایی»، «علمی»، «غمگین»، «جنگی»، «شاعرانه».
یک روز موقع جابه‌جایی مجموعه‌اش...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد
نویسنده
مترجمآزاده کامیار
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-462914-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد

الهام صفار
۱۴۰۲/۸/۲۴
عالی بود. کتابهای آقای رینولدز خلاقیت داشتن رو له بچه‌ها آموزش میده. این کتاب به بچه‌ها یاد میده چطور با دونستن کلمات بیشتر میتونن راحت‌تر با دنیای اطرافشون ارتباط بگیرن
اعظم نیک پور
۱۴۰۲/۱۰/۳
خیلی خوب بود خیلی لذت بردم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد

برای دریافت کتاب پسری که کلمه جمع می‌کرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.