معرفی و دانلود کتاب معنای زندگی

عکس جلد کتاب معنای زندگی
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معنای زندگی

کتاب معنای زندگی ابتدا پرسشی اساسی مطرح می‌کند و سپس رویکردی فلسفی برای یافتن معنا در زندگی ارائه می‌دهد. آلن دوباتن نویسنده‌ای است که فلسفه را از بستر تئوری خود جدا و به زندگی روزمره وارد کرده است. او در این کتاب به انسان‌ها کمک می‌کند که از مجرای فعالیت‌های معنادار خود به درکی عمیق از زندگی دست یابند و لذت حقیقی را تجربه کنند.

درباره‌ی کتاب معنای زندگی

کتاب معنای زندگی (The Meaning of Life) راهنمایی تفکربرانگیز است برای یکی از بزر‌گ‌ترین سوالاتی که با آن روبه‌رو خواهیم شد: «معنای زندگی چیست؟». شاید به نظر برسد این سوالی عبث و بدون پاسخ است که در راه رسیدن به جواب آن، به بیراهه کشیده خواهیم شد. اما ما به‌عنوان انسان موظفیم که در معنای زندگی تعمق کنیم تا به تعریف و درکی صحیح از وجود خودمان در این دنیا برسیم.

اینکه زندگی چه معنایی دارد و ما برای چه اینجا هستیم، سوالی است که کودکان در ابتدای سال‌های زندگیِ خود می‌پرسند و والدین معمولاً در جواب دادن به آن عاجز می‌مانند. این نشان می‌دهد که ما این پرسش بنیادین را به دلیل راه پرپیچ‌وخم و پرزحمتِ کشف معنا، فراموش کرده‌ایم. آلن دوباتن (Alain de Botton) دوباره این سوال را یادآور می‌شود و ما را جهت یافتن پاسخ، به کنکاشی عمیق در وجود خود، طبیعت، خانواده و... تشویق می‌کند. گرچه باید در نظر داشت پاسخ ما به این پرسش اساسی، مطابق علایق و ویژگی‌های خودمان و با دیگر انسان‌ها متفاوت است. تشخیص اینکه چه چیزی برای زندگی ما «معنا» محسوب می‌شود نیز نیاز به سیری عمیق در خود دارد.

معرفی و دانلود کتاب معنای زندگی

کتاب معنای زندگی فعالیت‌های معنادار و بی‌معنا را از هم جدا می‌کند و دسته‌ی اول را فعالیت‌هایی می‌پندارد که آن‌ها را در دسته‌ی مهم‌ترین کارها می‌گنجانیم و برای انجام دادنشان اشتیاقی وصف‌ناپذیر داریم. آلن دوباتن هشت فعالیت معنادار را به بحث می‌گذارد؛ عشق، خانواده، دوستی، فرهنگ، سیاست، طبیعت، شغل و فلسفه. ما پیش‌تر با این فعالیت‌ها آشنا بوده‌ایم و به‌طور حتم، جنبه‌های بامعنای زیادی در زندگیمان وجود دارد؛ کتاب معنای زندگی تنها با تاباندن نور به این بخش از زندگی، ارزش و اهمیت آن را برایمان تبیین می‌کند.

آلن دوباتن در بخش اول، در هشت فصل جداگانه به این هشت سرچشمه‌ی معنا نظر می‌اندازد و سپس در بخش دوم، موانع معنا را تشریح می‌کند که شامل خودفهمی مبهم، دید بسته، ازخودگذشتگی، جاودانگی و هنر قصه‌گویی می‌شوند. نویسنده در این بخش‌ها معادله‌ای واژگون‌شده را به ما می‌آموزد. او نشان می‌دهد که ازخودگذشتگی افراطی برای دست‌یابی به حقیقت زندگی مانعی بزرگ به حساب می‌آید؛ چراکه همیشه اولویت قرار دادن دیگران سبب می‌شود ما از خود و آنچه می‌خواهیم، دور بمانیم. آلن دوباتن ترس را نیرویی می‌داند که می‌تواند به شکلی مثبت ما را به سوی وجودی بامعناتر پیش براند. گریز از فکر فانی بودن و دل بستن به رویای جاودانگی، ما را از تلاش برای معنا بخشیدن به زندگیمان وامی‌دارد. هنر قصه‌گویی نیز امر مهمی در کشف معنای زندگی است. برخی از ما منتقدان سختگیر قصه‌ی زندگی خود هستیم. موفقیت‌‎هایمان را ناچیز می‌شمریم و برای اشتباهاتمان خود را سرزنش می‌کنیم. آلن دوباتن روایت قصه‌ای لطیف‌تر و مهربانانه‌تر را به ما پیشنهاد می‌دهد؛ داستان‌هایی که در ناعادلانه‌ترین روزها به کمکمان می‌آیند تا معنادار زندگی کنیم.

مجموعه‌ی راهکارهای آلن دوباتن، کتاب معنای زندگی را به گنجینه‌ای تبدیل کرده که برای داشتن یک زندگی بهتر باید به آن رجوع کنیم. این کتاب با ترجمه‌ی محمد کریمی از سوی انتشارات لگا به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی معنای زندگی

نشر لگا با هدف پاسخ به برخی سوالات بنیادی زندگی مجموعه کتابی را از نویسندگان مختلف، با نام مجموعه‌ی معنای زندگی تدارک دیده است. این سری کتاب‌ها به مباحثی همچون شادی، معنای هستی انسان و جهان پیرامون می‌پردازد. هدف گردآوری این کتب آگاهی‌بخشی به مخاطب و رهنمون ساختن او به سمت زندگی بامعناتر و شادتر است. از دیگر جلدهای این مجموعه می‌توان به این عناوین اشاره کرد: «فلسفه‌ی گربه‌ای: گربه‌ها و معنای زندگی»، «درمان‌های اگزیستانسیال» و «فلسفه‌ی شادی».

کتاب معنای زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب بر تمام انسان‌ها واجب است؛ چراکه انسان از ابتدای خلقت تاکنون با پرسشِ چالش‌برانگیزِ «معنای زندگی چیست؟» مواجه بوده. پاسخ به این پرسش سعادت و نیک‌بختی را برای همه‌ی ما به ارمغان می‌آورد.

در بخشی از کتاب معنای زندگی می‌خوانیم

ممکن است در 22سالگی زندگی مجردی را به‌شدت دردناک یافته باشیم. در همان زمان هم وقت زیادی را با دوست خاصی گذرانده باشیم و فهرست بلندی از آرزوها را _ که اکنون با آن‌ها بیگانه شدیم_ با او در میان گذاشته باشیم. اکنون در 45سالگی، در کنار خانواده‌ای جوان ممکن است گاه‌گاهی خود را کنجکاوِ خوشی‌های زندگی مجردیِ آزاد بیابیم. اما دوستان قدیمی اطلاعات مهمی دارند که به ما بدهند. ما در طول دهه‌ها، زندگی را از مناظر بسیار متفاوتی تجربه می‌کنیم، و به‌شکلی دریافتنی، ذهن‌مان معمولاً تنها درگیر چشم‌انداز زمان حال می‌شود و آگاهی‌های مشخص و ناکامل، و در عین حال مهم مراحل پیشین را فراموش می‌کند. ذهن ما در هر سن‌وسالی، نوع معینی از دانش و اطلاعات مفید را در خود جای می‌دهد که معمولاً فراموش می‌کند این اطلاعات و تجربه‌ها را به زمان آینده انتقال دهد.

یادآوری گذشته، زمانی که وضعیت کنونی را نداشته‌ایم، برای رشد و کمال ما حیاتی است. بهترین استادان دانشگاه با گذشته‌ی خود دوست می‌مانند و در نتیجه متوجه هستند که نداشتن دانش درباره‌ی موضوعی خاص چه حسی دارد؛ و ازاین‌رو، مباحثی فراتر از سطح درک دانشجویان مطرح نمی‌کنند. بهترین رئیس‌ها با گذشته و تجربه‌ی خود _ یعنی، زمانی که به‌عنوان کارمند پایین‌رتبه کارشان را شروع کردند_ در ارتباط‌ هستند. بهترین سیاست‌مداران دوره‌هایی از زندگی‌شان را که دیدگاه‌هایی متفاوت از دیدگاه‌ کنونی‌ داشته‌اند، به یاد می‌آورند و این موضوع به آن‌ها امکان می‌دهد تا بتوانند با رأی‌دهندگان مخالف خود همدلی کنند و آن‌ها را قانع کنند. پدر و مادرهای خوب، احساس بی‌عدالتی و حساسیت‌های دوران کودکی خود را به یاد می‌آورند. ثروتمندان مهربان به یاد دارند که چطور در گذشته جرئت نداشتند وارد اغذیه‌فروشی گران‌قیمت شوند. اگر در رابطه با گذشته‌ی خود، زمانی که برای نخستین‌بار با معشوق خود دیدار کردیم و در اوج فروتنی و قدردانی آن زمان وفادار بمانیم، همواره عاشقان قدیمی بهتری خواهیم بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: سرچشمه‌های معنا
1: عشق
2: خانواده
3: شغل
4: دوستی
5: فرهنگ
6: سیاست
7: طبیعت
8: فلسفه
بخش دوم: موانع معنا
1: خود‌فهمیِ مبهم
2: دیدِ بسته
3: ازخودگذشتگی
4: جاودانگی
5: هنر قصه‌گویی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معنای زندگی
نویسنده
مترجممحمد کریمی
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک978-600-898767-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معنای زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب معنای زندگی

برای دریافت کتاب معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.