معرفی و دانلود کتاب صوتی در باب سلامت روان: در جستجوی آرامش، اطمینان و تسلی

عکس جلد کتاب صوتی در باب سلامت روان: در جستجوی آرامش، اطمینان و تسلی
قیمت:
۷۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب سلامت روان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب سلامت روان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در باب سلامت روان: در جستجوی آرامش، اطمینان و تسلی

کتاب صوتی در باب سلامت روان اثری از آلن دوباتن، فیلسوف و نویسنده‌ی پرآوازه‌ی معاصر است. دوباتن در این کتاب از علت و چگونگی درگیرشدن با بیماری‌های روانی سخن گفته و دستورالعمل‌‌هایی همدلانه برای مواجهه با بیماری‌های روانی با درجات متفاوت ارائه کرده است تا به مخاطب خود کمک ‌کند پیروزمندانه بر آن بیماری‌ها غلبه نماید.

درباره‌ی کتاب صوتی در باب سلامت روان

آلن دوباتن (Alain De Botton) در کتاب صوتی در باب سلامت روان (On Mental Illness) راهنمایی گام‌به‌گام درباره‌ی بیماری‌های روانی، علت و چگونگی دچار شدن به آن‌ها، انواع و شدت این بیماری‌ها و راه‌های خلاصی از آن‌ها به مخاطب ارائه داده است. دوباتن به شنونده‌ی کتاب خود کمک می‌کند تا ماهیت واقعیِ بیماری خود را عمیقاً درک کند و بتواند آن را برای سایرین از جمله دوستان و اعضای خانواده و همکاران و غیره تشریح کند، بیاموزد چگونه از خود مراقبت نماید و از دیگران در این مسیر یاری بگیرد و در نهایت، چطور نگرش خود را به زندگی متحول نماید تا بتواند با وجود مشکلات، با آگاهی و آرامش به زندگی ادامه دهد.

کتاب صوتی در باب سلامت روان، زبانی دوستانه و صمیمانه و لحنی انسانی، دلنشین، گرم و سرشار از تجربه دارد. در پسِ مفاهیم این کتاب یک ایده‌ی اصلی وجود دارد: اینکه نیازی نیست هیچ‌یک از ما به‌تنهایی رنج شرایطِ دشوار را متحمل شویم. زندگی به‌قدری پیچیده و پر از مشکلات است که شاید گاهی‌اوقات آن‌قدر خسته شویم و احساس ضعف وجومان را فراگیرد که دلمان بخواهد پرچم سفیدی در دست گرفته و تسلیم شویم. اما این کار، راه‌حلی مقطعی و بی‌ثمر است. بهترین شیوه‌ی مواجهه با معضلات به باور دوباتن این است که از شرمی که احساس می‌کنیم بکاهیم و بپذیریم که مشکلات بخشی از زندگی هستند؛ بخشی اجتناب‌ناپذیر و عادی که می‌توان با پذیرش و درک آن، احساسات منفی خود مانند انزوا، اضطراب و افسردگی را کاهش دهیم.

در باب سلامت روان، از سویی بر دانش تخصصی و تجربیات درمان‌گرانِ مدرسه‌ی زندگی استوار است و از سویی دیگر، گویی از فردی دلسوز و همراه همانند یک دوست صمیمی برآمده است. می‌توانید با فراغ بال خود را به جریان این کتاب بسپارید تا در مسیر درمان و بهبودی پیشرفت کنید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی در باب سلامت روان

کتاب در باب سلامت روان راهنمایی دلسوزانه و امیدوارانه است که رفاه و آرامش ذهنی، روحی و عاطفی را برای مخاطب خود به ارمغان می‌آورد. همان‌گونه که جسم ما گاهی‌اوقات بیمار می‌شود و به درمان نیاز پیدا می‌کند، روح ما نیز به‌صورت مقطعی به مشکلات متعددی دچار خواهد شد و به درمان و رسیدگی نیاز خواهد داشت. کتاب صوتی در باب سلامت روان، سفری درمانی از بحران تا نقاهت و سپس بهبودی کامل را روایت می‌کند؛ اثری که به‌مثابه راهنمایی کاربردی و منبعی برای تسلی خاطر، بیمار را در دشوارترین لحظات زندگی‌اش به‌خوبی هدایت خواهد کرد.

کتاب صوتی در باب سلامت روان را به همت نشر جیحون در همکاری با انتشارات کتاب‌سرای نیک، با ترجمه‌ی علیرضا شفیعی نسبت و خوانش فریبا فصیحی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه زندگی

مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) عنوان مجموعه‌ای به سرپرستی آلن دوباتن است. دوباتن درباره‌ی این مدرسه که در سال 2008 راه‌اندازی شده، چنین گفته است: «مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی مدرسه زندگی، به چالش کشیدن دانشگاه‌ها و شیوه‌ی آموزش سنتی و نگرش آکادمیکِ حاکم بر آنان است. قصد ما از تأسیس این مدرسه، بازتعریف و بازسازی دانش و فرهنگ به نفع مردم است.» مدرسه‌ی زندگی هم‌اکنون یک برند جهانی به شمار می‌آیند که در اکثر شهرهای بزرگ دنیا نظیر لندن، پاریس، استانبول، سئول، برلین، ملبورن، آمستردام و... فعالیت دارد و طرفدارانِ زیادی را با خود همراه ساخته است. اقدامات این مدرسه از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام به اطلاع عموم مردم جهان می‌رسد.

اندیشمندان، فیلسوفان، نویسندگان، مربیان، روان‌درمانگران و هنرمندانِ بسیاری در تهیه‌ی این کتاب‌ها مشارکت داشته‌اند. آنان هدف خود از تألیف کتاب‌های این مجموعه را ارائه‌ی درک متفاوتی از رویدادهای زندگی و مواجهه با چالش‌ها و دغدغه‌های روزمره‌ی آن ‌به‌شیوه‌ی متفاوت و نوین عنوان کرده‌اند. محصولات این مجموعه در قالب‌های مختلفی از جمله کتاب، فیلم‌های آموزشی و خدمات درمانی به افراد ارائه می‌شود. آثار این مجموعه با زبانی گرم، دوستانه و صمیمانه افراد را در دشوارترین تنگناهای زندگی همراهی می‌کنند. «چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم»، «ازخودبیزاری»، «هماهنگی ذهن و بدن»، «در باب اعتماد به نفس»، «در باب تربیت احساسات»، «در باب شکست»، «در باب امیدواری» و «ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو» از جمله کتاب‌هایی هستند که تاکنون از این مجموعه به انتشار رسیده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب در باب سلامت روان

  • کتاب در باب سلامت روان راهنمایی برای کنارآمدن با مشکلات مختلف و دردها و ناخوشی‌های روانی با شدت‌های متفاوت است. دوباتن در این کتاب برای ما توضیح می‌دهد چرا و چگونه رنج می‌کشیم، چگونه می‌توانیم مشکلات و بیماری‌های خود را برای دوستان و خانواده توضیح دهیم، چطور باید از خود مراقبت کنیم و با مشکلاتمان آگاهانه و عاقلانه کنار بیاییم. (The School of Life Website)
  • به محض آنکه مطالعه‌ی کتاب را شروع کنید، احساس می‌کنید در گفت‌وگویی گرم و اطمینان‌بخش با یک دوست قرار دارید. اگر قصد دارید درک کاملی از مفهوم سلامت روان به دست بیاورید یا تنها به یادآوری‌های دلنشینی از گذشته نیاز دارید و دوست دارید کمتر احساس تنهایی کنید، این کتاب مناسب شماست. در باب سلامت روان راه و روش زندگیِ شادمانه و موفق را به افرادی نشان می‌دهد که در حال دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری‌ها و چالش‌های روانی‌اند. (NetGalley Review)
  • آلن دوباتن یکی از غیرمعمول‌ترین متفکران زمانه‌ی ماست. (The Marginalian)

کتاب صوتی در باب سلامت روان برای چه کسانی مناسب است؟

به تمام افرادی که در جست‌وجوی راهنمایی کاربردی و روشن برای مواجهه با ناامیدی‌ها، ترس و انزوا و چالش‌های متعددِ زندگی روزمره هستند شنیدن کتاب صوتی در باب سلامت روان را پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی در باب سلامت روان: در جستجوی آرامش، اطمینان و تسلی می‌شنویم

یکی از تبعات بسیار ناخوشایند بیماری ذهنی این است که میان ما و دنیا دیواری حایل می‌کند، دنیا و تمام زیبایی‌هایش، دنیا و توانایی‌اش در اینکه حواس ما را از خود پرت کند. چنان در کشمکشِ مرگ و زندگی احساس غرقگی می‌کنیم که یادمان می‌رود بیرونِ دیوارهای ذهنمان هم چیزی هست. هر روز صبح احتمالاً با ترس و وحشت آغاز می‌شود؛ انگار خود را با زحمت به شب می‌رسانیم و هر روز احساس می‌کنیم شاید چنین اتفاقی نیفتد. در این شرایط، فرصتی برای تماشای سپیده‌دم صبح وجود ندارد، به آواز پرندگان گوش نمی‌دهیم، طلوع آفتاب را که مدتی کوتاه جامه‌ای بنفش و طلایی بر افق می‌گستراند از دست می‌دهیم.

روزی روزگاری، زمانی که بچه بودیم، استادِ تماشا بودیم. گشت ساده‌ای در پارک گنجینه‌ی عظیمی از کشفیات را در اختیارمان می‌گذاشت. دیواری آجری بود که دوست داشتیم دستمان را بر آن بکشیم؛ مورچه‌ای در پیاده‌رو بود که دنبالش می‌رفتیم تا اینکه در سوراخی مرموز که فقط بدن خودش جا می‌گرفت ناپدید می‌شد؛ گل زرد کوچکی در میان قلوه‌سنگ‌ها می‌رویید که ساقه‌اش را نوازش می‌کردیم و گلبرگش را به گونه‌ی خود می‌مالیدیم؛ ابرها را تماشا می‌کردیم که مثل شیرِ درون قهوه کش می‌آمدند و متراکم می‌شدند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
23 دقیقه
مقدمه
7 دقیقه
اقدامات درمانی - فصل یک: دلایل زندگانی
10 دقیقه
فصل دو: پذیرش
11 دقیقه
فصل سه: دارو
22 دقیقه
فصل چهار - قسمت اول: تنظیم
20 دقیقه
فصل چهار - قسمت دوم: استحمام
18 دقیقه
فصل چهار - قسمت سوم: کارهای خانه
16 دقیقه
فصل پنج - قسمت اول: عشق
7 دقیقه
فصل پنج - قسمت دوم: استقلال ذهن
7 دقیقه
فصل شش: هم‌نشینی
12 دقیقه
فصل هفت - قسمت اول: روان‌درمانی
19 دقیقه
فصل هفت - قسمت دوم: ذهن دوم
14 دقیقه
فصل هشت - قسمت اول: مدرنیته
9 دقیقه
فصل هشت - قسمت دوم: وزوز
12 دقیقه
فصل نه: شفقت به خود
8 دقیقه
فصل ده: قدرشناسی
13 دقیقه
فصل یازده: نسبی‌نگری
11 دقیقه
فصل دوازده: کار
6 دقیقه
فصل سیزده: بدبینی
7 دقیقه
فصل چهارده: شکاکیت
16 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در باب سلامت روان: در جستجوی آرامش، اطمینان و تسلی
نویسنده
مترجمعلیرضا شفیعی نسب
راویفریبا فصیحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در باب سلامت روان

m.b
۱۴۰۳/۱/۲۰
به یه نگاه واقع بینانه روان شناسی میکنه و راهکار میده باعث آرامشه... کمک میکنه که بتونیم روح و روان خودمون رو آروم کنیم و حس های بد رو بذاریم کنار
ali rostami
۱۴۰۳/۱/۱۷
عالی بود، بر عکس همه‌ی کتاب‌های دروغ و الکی به خوبی مشکلات رو بیان و مو شکافی کرد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در باب سلامت روان

برای دریافت کتاب صوتی در باب سلامت روان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.