معرفی و دانلود کتاب صوتی جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود

عکس جلد کتاب صوتی جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جستجوی خودباوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جستجوی خودباوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود

کتاب صوتی جستجوی خودباوری اثری از آلن دوباتن، درباره‌ی سفر زنی جوان به نام آنا در مسیر خودشناسی و کشف ندای درونی است؛ زنی که شک و تردید، استرس و عدم تعادل در عمق وجودش ریشه دوانده و از پشتیبانی و همدلی که شدیداً به آن نیاز دارد، بهره‌مند نیست. دوباتن ما را با سفر پر از فراز و نشیب و نیز چالش‌هایی که او در پیمودنِ این راه دشوار با آن‌ها مواجه می‌شود، همراه می‌سازد تا بار دیگر، با روایتی دلنشین و صمیمانه، ضرورت خودشناسی و خودباوری را به ما یادآوری نماید.

درباره‌ی کتاب صوتی جستجوی خودباوری

آلن دوباتن (Alain De Botton) در کتاب صوتی جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود (A Voice of One's Own: A story about confidence and self-belief) راوی زندگی آنای بیست‌ونه ساله‌ای است که از خود منزجر است و نه در شغل، نه در رابطه‌ و نه در مورد خانواده، در هیچ زمینه‌ای احساس آرامش و خوشبختی ندارد. این همان نقطه‌ای است که دوباتن داستان این کتاب را آغاز می‌کند: فردی متزلزل و مملو از تفکرات منفی.

کتاب جستجوی خودباوری از جمله آثاری است که در حوزه‌ی ادبیات خودیاری می‌گنجد؛ ادبیاتی که مدرسه‌ی زندگی از آن، در ترکیبی جذاب با فلسفه، یاری می‌گیرد تا کاربردی‌ترین و کارآمدترین توصیه‌ها را ارائه نماید. ادبیات داستانی مدت‌هاست که برای آموزش نکات مهم و پندآموز، از خودشناسی گرفته تا سیاست و اقتصاد به کار گرفته می‌شود. داستان‌ها این قابلیت را دارند تا مخاطب را با خود همراه کنند و با برانگیختنِ احساس همذات‌پنداری در او، انعطاف‌پذیری ذهنی وی را برای پذیرش ایده‌ها و افکار متفاوت، رشد دهند. از جمله برجسته‌ترین آثاری که به این منظور و هدف تألیف و منتشر شده‌اند می‌توان به کتاب‌های آموزشی دکتر سوس، نوشته‌های پائولو کوئیلو و در سیاست نیز به عنوان مثال به داستان قلعه‌ی حیوانات اشاره کرد. کتاب صوتی جستجوی خودباوری که اولین کتاب داستانی این مدرسه به شمار می‌رود نیز با اهدافی کاملاً علمی در راستای آشنایی مخاطبان با مزایای روان‌درمانی و اهمیت خودشناسی و خودباوری تولید و منتشر شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جستجوی خودباوری

تمرکز کتاب صوتی جستجوی خودباوری بیشتر بر سفرِ درمانی و تحولات درونی آناست. آنا پس از چند جلسه متحول می‌شود و شغلی جدید و رابطه‌ای تازه را تجربه می‌کند و حتی به ایده‌ی مادر شدن نیز فکر می‌کند. جستجوی خودباوری رمانی است که در قلب خود مأموریتی متفاوت دارد: نه‌تنها قرار است داستانی را بشنویم بلکه این داستان قصد دارد به ما نشان بدهد چگونه زندگی خود را دگرگون کنیم. در شخصیت آنای جوان، انسانی مهربان، الهام‌بخش، متفکر اما متواضع را می‌بینیم و در وجود او، پژواک‌هایی از شخصیت و درونیات خودمان را نیز تشخیص می‌دهیم. این که آنا می‌تواند به یاری دیگران با مشکلات پیچیده و گوناگونِ زندگی خود دست و پنجه نرم کند و بر آن‌ها فائق آید، نشان می‌دهد چنین توان و ظرفیتی در اکثر قریب به اتفاق انسان وجود دارد و آنان نیز با شناخت و باور به خود و همین‌طور با پیمودنِ مسیری مشابه می‌توانند به آرامش و شادکامی و خوشبختی دست پیدا کنند و آن صدای درونی خویش، آن صدای انکارشده‌ای که از آنِ آن‌هاست را زنده نمایند.

کتاب جستجوی خودباوری را انتشارات کتاب‌سرای نیک با ترجمه‌ی بنفشه شریفی‌خو به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را به همت نشر جیحون و با خوانش اشکان فتولی، شهره روحی و ناهید حجت‌پناه می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه مدرسه زندگی

مدرسه‌ی زندگی نام مجموعه‌ای به سرپرستی آلن دوباتن است که در سال 2008 ایجاد شده است. دوباتن در خصوص ماهیت و کارکرد مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) چنین گفته است: «هدف از راه‌اندازی مدرسه‌ی زندگی، بیش از هر چیزی، به چالش کشیدن دانشگاه‌ها و شیوه‌ی آموزش سنتی و نگرش آکادمیک حاکم بر آن‌هاست. با تأسیس این مدرسه قصد داریم که دانش و فرهنگ را به نفع مردم از نو تعریف کرده و بازسازی کنیم.» مدرسه‌ی زندگی یک برند جهانی‌ست که در اغلب شهرهای بزرگ دنیا از جمله لندن، پاریس، سئول، استانبول، آمستردام، برلین، ملبورن و.. فعالیت می‌کند و با داشتنِ بیش از پنج میلیون مشترک در یوتیوب و تعداد بالایی دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر، برای بسیاری از مردم جهان شناخته شده است.

در تهیه و تألیف کتاب‌های این مجموعه، نویسندگان، اندیشمندان، فیلسوفان، روان‌درمانگران و هنرمندان بسیاری مشارکت دارند و هدف آنان از این تألیفات، مواجهه‌ای به شیوه‌ی صحیح با چالش‌ها و دغدغه‌های روزمره‌ی زندگی افراد از جمله روابط، کار، خانواده و.. و ارائه‌ی راهکارها، مشاوره‌ها و آموزش راه و روش‌هایی کارآمد برای زندگی و درکِ آن به شیوه‌های نوین و مؤثرتر است. محصولات این مجموعه در قالب کتاب‌ها، راهنماها، فیلم‌های آموزشی و خدمات روان‌درمانی به افراد ارائه می‌شود و با زبانی گرم، صمیمانه و دوستانه، فرد را در تنگناهای دشوار زندگی همراهی می‌کنند. از جمله کتاب‌های منتشرشده از این مجموعه می‌توان به «چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم»، «از خود بیزاری»، «هماهنگی ذهن و بدن»، «در باب اعتماد به نفس»، «در باب تربیت احساسات»، «در باب شکست»، «در باب امیدواری» و «ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو» اشاره کرد.

نکوداشت‌های کتاب جستجوی خودباوری

  • من فقط یک داستان خوانده‌ام اما گویی در تمام جلسات روان‌درمانی که نیاز داشتم، شرکت کرده‌ام. چقدر باورنکردنی! (کیلی هزل، بازیگر بریتانیایی)
  • کتاب جستجوی خودباوری اثری مبتکرانه، دوستانه، هوشمندانه و روشنگر است که نه‌تنها بسیار لذت‌بخش است بلکه آموزنده نیز هست. به هر فردی که در حال حاضر زندگی را دشوار می‌داند، این کتاب را پیشنهاد کنید و او را یاری نمایید تا درس‌ها و خرد این کتاب را گام‌به‌گام بیاموزد و در زندگی خود به کار گیرد. (اما گانون، تهیه‌کننده‌ی پادکست و نویسنده‌ی پرمخاطب ساندی تایمز)

کتاب صوتی جستجوی خودباوری برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی جستجوی خودباوری را به تمام افرادی که قصد دارند با کشف ریشه‌ای مشکلات خود، گام‌های مؤثر و پایداری جهت رفع آن‌ها بردارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود می‌شنویم

مطب دکتر دبی، پشت رستورانی چینی در خیابانِ اصلی واقع شده بود. علی‌رغم موقعیت‌اش در مرکز شهر مطب عجیب ساکت بود. درخت مگنولیای بزرگی توی حیاط بود و از حیاط همسایه صدای پرندگان به گوش می‌رسید. روی دیوارها تصاویری از الهه‌های هندویی به‌چشم می‌خورد که آنا اسم‌هایشان را نمی‌دانست. چند اثر از دیوید بینیکات هم بود به‌اضافه‌ی یک کاناپه‌ی بزرگ که آنا ترجیح داد از خیر نشستن روی آن بگذرد و به‌جایش روی یکی از دو صندلی دسته‌دار بنشیند. آنا از همان اول اعلام کرد که قصد ندارد مدتی طولانی به دیدن دکتر برود. دو جلسه، خانه‌ی پُرش شاید سه‌تا. گفت آدمی نیست که دوست داشته باشد ساعت‌ها درباره‌ی مشکلاتش داستان‌سرایی کند و با مزخرفاتش، وقت ارزشمند دیگران را بگیرد. چهره‌ی دکتر دبی همان‌طور بی‌تفاوت باقی ماند. اگرچه اگر با دقت نگاه می‌کردی، می‌توانستی سایه‌ی لبخندی گرم از سر همدلی را بر لب‌هایش ببینی. بعد از آنکه چند دلیل دیگر هم برای نیامدنش خاطرنشان کرد، دکتر دبی گفت: «چرا شروع نمی‌کنی تا ببینی چه احساسی درباره‌اش داری و اون‌وقت تصمیم بگیری؟» اظهارنظری چنان معقول و متوازعانه که باعث شد آنا ناخودآگاه آهی از سر آسودگی خیال بکشد. واقعاً چرا نباید اول به خودش اجازه بدهد ببیند چه احساسی خواهد داشت. مدت‌های مدیدی بود چنین کاری نکرده بود. ناخودآگاه سعی می‌کرد هر موقعیتی را از پیش موشکافانه بررسی کند تا جایی برای عدم قطعیت باقی نماند. مشخصاً فی‌البداهه عمل کردن روش معمول او نبود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
17 دقیقه
یک: پیشینه - قسمت اول
15 دقیقه
یک: پیشینه - قسمت دوم
17 دقیقه
دو: دیدار از خانه - قسمت اول
16 دقیقه
دو: دیدار از خانه - قسمت دوم
14 دقیقه
سه: بحران
15 دقیقه
چهار: روانکاو - قسمت اول
19 دقیقه
چهار: روانکاو - قسمت دوم
9 دقیقه
پنج: بهبودی
9 دقیقه
شش: عشق نو
4 دقیقه
هفت: جمع‌بندی
8 دقیقه
مؤخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جستجوی خودباوری: صدایی از آن خود
نویسنده
مترجمبنفشه شریفی خو
راویاشکان فتولی، شهره روحی، ناهید حجت پناه
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جستجوی خودباوری

mojgan asadi
۱۴۰۲/۱۲/۹
کلا نوشته‌های آلن دوباتن رو دوست دارم این کتاب فوق العاده ست خصوصا برای کسانی که والدین سمی دارند. سبک نویسنده برای این تیپ کتابها رو دوست دارم. خوانش هم عالی بود
فاطمه علیرضایی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
کتابی عالی برای مسیر بهبودی و شناخت احساسات و نیازهای واقعی هر فرد در زندگی، که زیر باورهای غلط گذشته پنهان شدند
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جستجوی خودباوری

برای دریافت کتاب صوتی جستجوی خودباوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.