معرفی و دانلود کتاب مغز: داستان شما

عکس جلد کتاب مغز: داستان شما
قیمت:
۴۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغز: داستان شما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغز: داستان شما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغز: داستان شما

دیوید ایگلمن، عصب‌شناس و نویسنده‌ی مطرح آمریکایی، در کتاب مغز: داستان شما مهم‌ترین یافته‌های علوم اعصاب را بررسی می‌کند. ایگلمن در این اثر، با زبانی ساده و جذاب به توصیف دقیق مفاهیم پیچیده‌ای همچون هویت، تجربه‌ی واقعیت و آگاهی می‌پردازد.

درباره کتاب مغز: داستان شما

از آنجا که علم عصب‌شناسی با سرعت بسیاری در حال پیشرفت و تحول است، کمتر نویسنده‌ای به خود زحمت می‌دهد تا یافته‌های این علم را برای عموم نیز شرح دهد و عامه‌ی مخاطبان را با سازوکارِ مهم‌ترین عضو بدن خود آشنا سازد؛ اما دیوید ایگلمن، یکی از متخصصان مطرح این رشته، در کتاب مغز: داستان شما (The Brain: The Story of You)، با پرهیز از پیچیدگی‌های غیرضروری و بهره‌گیری از زبانی جذاب، مخاطب را با نحوه‌ی عملکرد مغز انسان آشنا می‌سازد. شناخت بهتر مغز سبب می‌شود که دریابیم چگونه در روابط خود با دیگر افراد در زندگی روزمره بهتر عمل کنیم، در زندگی اجتماعی چه نکاتی را رعایت کنیم، چگونه مطالعه و تحصیل کنیم، و در آخر چگونه برای آینده‌ی زندگی خود برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم.

کتاب مغز: داستان شما همزمان هم اثری پیچیده است و هم کتابی ساده. پیچیده است، از این حیث که موضوعات مطرح شده در آن، از تخصصی‌ترین مباحث علوم اعصاب به شمار می‌آیند. اما از سویی ساده نیز هست؛ زیرا دیوید ایگلمن موفق شده با ظرافتی کم‌نظیر این موضوعات را به نحوی بررسی کند که مخاطب بتواند به راحتی، و بدون نیاز به پیش‌زمینه‌ی علمی خاصی، آ‌ن‌ها را به خوبی درک کند. نویسنده در این اثر برای توصیف ساده‌تر موضوعات علم عصب‌شناسی و درک بهتر مخاطب از آن‌ها، از مثال‌های ملموسی بهره گرفته است که افراد در یک روز عادی از زندگی خود، به احتمال فراوان بارها با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند.

هویت، واقعیت، عوامل مؤثر در تصمیم‌گیری، مراحل مختلف تصمیم‌گیری در مغز، نیاز انسان به دیگر افراد و تأثیر تکنولوژی بر ذهن انسان مدرن، شش موضوع اساسی علم عصب‌شناسی محسوب می‌شوند که ایگلمن در کتاب مغز: داستان شما به بررسی موشکافانه‌ی هر یک از آن‌ها می‌پردازد.

کتاب مغز: داستان شما نخستین بار در سال 2015 به انتشار رسید. این اثر به محض انتشار با استقبال فوق‌العاده‌ی مخاطبین روبه‌رو گشت و تاکنون نیز بارها به زبان‌های مختلف جهان ترجمه شده است.

مغز: داستان شما

کتاب مغز: داستان شما توسط محمد اسماعیل فلزی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات مازیار در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب مغز: داستان شما

  • مقدمه‌ای عالی درمورد مغز و علم عصب‌شناسی؛ شفاف، جذاب و تأمل‌برانگیز! (Nature)
  • مغز: داستان شما، مملو از حقایق باورنکردنی و جذاب در رابطه با ذهن انسان است. (MyBrain)

کتاب مغز: داستان شما مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار علمی مخاطبین اصلی کتاب مغز: داستان شما به شمار می‌روند.

با دیوید ایگلمن بیشتر آشنا شویم

دیوید ایگلمن (David Eagleman)، استاد رشته‌ی عصب‌شناسی در دانشگاه استنفورد و نویسنده‌ی محبوب آمریکایی است. او به واسطه‌ی سال‌ها مطالعه و تحقیق در علوم اعصاب و تألیف کتاب‌های علمی مربوط به عصب‌شناسی، به شهرتی جهانی دست پیدا کرده است. وی در جایگاه مشاور علمی، در ساخت سریال تحسین‌شده‌ی وست‌ورلد، با شبکه‌ی HBO سابقه‌ی همکاری دارد.

در بخشی از کتاب مغز: داستان شما می‌خوانیم

درک ما از واقعیت محصول نهایی فعالیت مغز است. اگرچه اساس این ساختار جریان داده‌های حسی است، اما ساختار واقعیت وابسته به آن نیست. چگونه می‌توان به این نتیجه رسید؟ چون وقتی حواس را یکسره تعطیل کنیم، حس ما از واقعیت همچنان پابرجا می‌ماند اما حالتی عجیب و غریب پیدا می‌کند. در یکی از روزهای آفتابی در سانفرانسیسکو با قایقی از میان آب‌های سرد به سوی آلکاتراز و زندان مشهوری که در آن واقع است رفتم. هدفم دیدن سلول خاصی به نام حفره بود. اگر کسی قانون‌های مرسوم دنیا را زیر پا می‌گذاشت او را به آلکاتراز و اگر کسی قانون‌های آلکاتراز را زیر پا می‌گذاشت او را به حفره می‌فرستادند. وارد حفره شدم و در را پشت سرم بستم. ابعاد آن ده در ده فوت و مانند یک سیاه چال بود. حتی یک ذره نور هم از جایی به درونش درز نمی‌کرد. هیچ صدایی در آن شنیده نمی‌شد. در آنجا هر کسی با خودش تنها بود.

حبس شدن در چنین مکانی برای سال‌ها یا روزها چه مفهومی دارد؟ برای پی بردن به این نکته با یکی از کسانی که در آنجا بود و جان سالم به در برده بود حرف زدم. رابرت لوک معروف به لوک سرد و غمگین را که به دلیل سرقت مسلحانه در آلکاتراز زندانی بود یکبار به مدت 29 روز در این حفره زندانی کردند. لوک تجربیاتش را چنین شرح داد: «حفره تاریک و جای خیلی بدی بود. بعضی‌ها اصلاً نمی‌توانستند تحملش کنند. یعنی یکی دو روز که آنجا می‌ماندند شروع می‌کردند به کوبیدن سرشان به دیوار. هیچ‌کس نمی‌تواند حدس بزند اگر در آنجا زندانی‌اش کنند چه رفتاری از او سر می‌زند. البته کسی هم علاقه‌ای به دانستن این نکته ندارد.» لوک در آنجا به طور کامل از دنیای خارج جدا شد و گوش‌ها و چشم‌هایش از دریافت هرگونه محرکی محروم شدند. اما تصور جهان خارج از ذهنش پاک نشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: من کیستم؟
فصل 2: واقعیت چیست؟
فصل 3: فرمانده کیست؟
فصل 4: چگونه تصمیم می‌گیریم؟
فصل 5: آیا من به شما نیاز دارم؟
فصل 6: ما به چه کسی تبدیل خواهیم شد؟
فرهنگ اصطلاحات
برای مطالعه بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغز: داستان شما
نویسنده
مترجممحمداسماعیل فلزی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-600-6043-75-3
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مغز: داستان شما

م راد
۱۴۰۲/۴/۳۰
خیلییییی کتاب جالبی بود. من همیشه به کتابهای روانشناسی علاقه داشتم اما این کتاب فیزیک مغز و عملکرد فیزیکی اون رو توضیح داده و بسسیار جذابه، به نظرم باید پیش نیاز مطالعات روانشناسی قرار بگیره
فاطمه پناهپور
۱۴۰۲/۶/۲۶
خوندنش به نظرم برای هرکسی از واجبات تازه وقتی این کتاب رو میخونی میفهمی کی هستی و چه کاری‌هایی ازت بر میاد البته کنارش کتاب بی حد و مرز جیم کوییک هم بخونید خیلی کمک کننده است
hossain ansari
۱۴۰۲/۴/۲۸
کتاب فوق العاده ارزشمندی بود برای من
بعد خواندن این کتاب احساس کردم وارد دنیای جدیدی شدم. واقعا حیفه که از موهبتی که خدا بهمون داده (مغز) و اینهمه ظرفیت داره نهایت استفاده رو نبریم
سمیه
۱۴۰۲/۶/۱۱
خیلی برام جالب بود استفاده بردم البته هنوز کامل نخوندم نمیدونم باید ادامه بدم یا نه چون دوست دارم به جای بررسی حالات جسمی به دیدگاه ارتعاشی بودن جسم توجه بیشتری داشته باشم
.
۱۴۰۲/۶/۴
کتاب حالب و خوبیه که اطلاعات قابل فهمی راجب کارکرد مغز به ما میگه.
کسب اطلاعات راجب خودمون ارزشمنده
سپاس
حانیه موسوی
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
ما واقعا تنها و نادان هستیم با توجه به این اطلاعات، ‌کتاب عالیه
Elham
۱۴۰۲/۶/۳
خیلی جالبه، ادم رو نسبت به بعضی رفتارها و عکس العمل‌ها اگاه میکنه
محسن علی
۱۴۰۲/۵/۵
کتاب خوب و قشنگی بود و منی که از ذهن و کاراییش لذت میبرم برام لذت بخش بود
صادق درتکلی
۱۴۰۲/۴/۱۵
بسیار کتاب کامل برای شناخت کارایی مغز و بیماریهای مربوط به آن و آینده مغز انسان
صادق احمدی
۱۴۰۲/۸/۳۰
برای علاقه مندان به دنیای مغز کتاب بسیار خوب و روانی است
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب مغز: داستان شما

برای دریافت کتاب مغز: داستان شما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.