معرفی و دانلود کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی: تاریخ بزرگ همه چیز

عکس جلد کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی: تاریخ بزرگ همه چیز
قیمت:
۷۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی: تاریخ بزرگ همه چیز

از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم؟ این پرسش قدیمی که محور بسیاری از آثار فلسفی، علمی یا ادبی بوده، بار دیگر در کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی موضوع بحث قرار می‌گیرد. دیوید کریستین در کتاب حاضر، تاریخچه‌ی جامعی از مراحل نخستین خلقت تا تکامل آن به شکل امروزی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز نه‌تنها گذشته‌ی هستی و بشر، بلکه آینده‌ی او را نیز در برابرتان ترسیم خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی

میراثی که بشر از قرون گذشته برای نوادگان امروزی خود به جا گذاشته، ابعاد متنوعی را دربرمی‌گیرد؛ از آثار ادبی و منابع مکتوب که بخشی از گذشته‌ی فرهنگی ما را می‌سازند تا خلق آثار هنری که خود گونه‌های فراوانی دارند و حاصل ذوق‌آزمایی‌های ایشان هستند. تاریخ بشر و حاصل زیست انسان طی قرون متمادی، در تمامی جنبه‌های زندگی ما ریشه دوانده و با آن‌ها پیوند خورده است. برای ریشه‌یابی بسیاری از پدیده‌های طبیعی یا فرهنگی، اجتماعی و... در دنیای کنونی، راهی نداریم جز کنکاش در زندگی گذشتگانمان و بررسی همه‌جانبه‌ی زندگی ایشان. کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی (Origin Story: A Big History of Everything) به همین منظور، با قلم موشکافانه‌ی دیوید کریستین (David Christian) به نگارش درآمده و تصویری جامع و دقیق از جایگاه انسان از نخستین اعصار تا امروز ارائه می‌دهد.

از آنجایی که نخستین بارقه‌های هستی انسان و این کره‌ی خاکی، از فعل‌و‌انفعالات کیهانی آغاز می‌شود، نویسنده‌ی کتاب حاضر نیز اولین فصل‌های آن را به شرح رخدادهای نجومی‌ای اختصاص داده که کره‌ی زمین را به شکل امروزی آن درآورده‌اند. در ادامه، نحوه‌ی شکل‌گیری زیست‌کره‌ای که امکان حیات را برای انسان فراهم کرده تشریح خواهد شد تا چگونگی پیدایش انسان در چنین محیطی تحلیل شود. پس از شرح ظهور انسان‌ها به‌عنوان یکی از موجودات زنده‌ی جهان، رفته‌رفته تکامل اجتماعی آن‌ها نیز به بحث گذاشته می‌شود. تمدن‌هایی که حول محور فعالیت‌های جمعی، مانند کشاورزی شکل گرفته‌اند مورد واکاوی نویسنده قرار می‌گیرند.

ممکن است عنوان کتاب، این موضوع را به ذهن مخاطب متبادر کند که با کتابی تاریخی درمورد رویدادهای پیش از پیدایش انسان و اولین سده‌های حیات او مواجه شده. اگرچه این نکته غلط نیست اما تمامی موضوعات و هدف کلی دیوید کریستین را از نگارش این کتاب نشان نمی‌دهد. در انتهای کتاب، فصلی نیز به آینده‌ی انسان و مسیری که در این جهان پیش گرفته اختصاص پیدا کرده. در این فصل، جهت کلی دنیا و جایگاهی که انسان در روند آن دارد در محوریت بحث قرار گرفته‌ و به مخاطب کمک می‌کند به بینشی کلی از گذشته، حال، آینده‌ و نقش خود در دنیا برسد.

برای آشنایی با تاریخ کیهانی هستی، سطوح متفاوت زیست‌شناختی، جامعه‌شناختی، فرهنگی و... زندگی انسان‌ها و سیر تحول جهان گذشته، همچنین پیش‌بینی تحولات آینده، کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی را حتماً در برنامه‌های مطالعاتی خود بگنجانید. این کتاب پرفروش و خواندنی با برگردان محمداسماعیل فلزی، از سوی نشر مازیار در اختیارتان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه‌ی برگزیده‌ی گودریدز در بخش تاریخ و بیوگرافی (2018)

نکوداشت‌های کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی

  • دیوید کریستین در کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی روشی منحصربه‌فرد برای استفاده از تاریخ در جهت نظم بخشیدن به کل دانش ما درمورد جهان پیدا کرده است. این یک دستاورد شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. (کارلو روولی، نویسنده)

  • کتابی قابل‌توجه که جایگاه ما انسان‌ها را در جهان نشان می‌دهد، درعین‌حال، توضیح می‌دهد که چرا داستان فرهنگ و دانش بشری برای درک دنیای کنونی ما و شکل‌دهی به آینده‌ی آن اهمیت دارد. (مری ویزنر-هنکس، رئیس انجمن تاریخ جهانی)

  • کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی چکیده‌ی باشکوهی از درک کنونی ما درمورد تولد و توسعه‌ی جهان است؛ از منظومه‌ی شمسی و اقیانوس‌ها گرفته تا کوه‌ها و مواد معدنی، تمام حیات روی زمین و پویایی محرک فرهنگ و دستاوردهای انسانی. (کن رابینسون، نویسنده)

  • دیوید کریستین این داستان را به‌خوبی بیان می‌کند و درواقع یک دوره‌ی کوتاه در زمینه‌ی علم مدرن ارائه می‌دهد. (وال‌استریت ژورنال)

کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی برای چه کسانی مناسب است؟

دوستداران آثاری با محوریت تاریخ جهان، پیدایش جهان هستی و تکامل آن و همچنین کیهان‌شناسی از مطالعه‌ی کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی بهره‌ی فراوانی خواهند برد.

با دیوید کریستین بیشتر آشنا شویم

دیوید کریستین (8 دسامبر 1946) استاد برجسته‌ی رشته‌ی تاریخ در دانشگاه مک‌کواری، همچنین مدیر مؤسسه‌ی تاریخ بزرگ در همین دانشگاه است. او پروژه‌ی تاریخ بزرگ را با همراهی بیل گیتس بنا نهاد. کریستین را می‌توان از مؤسسان مدرسه‌ی تاریخ بزرگ دانشگاه مک‌کواری دانست. او در کنفرانس‌هایی در سرتاسر جهان، از جمله مجمع جهانی اقتصاد داووس، سخنرانی‌های سودمندی را ارائه کرده است. یکی از سخنرانی‌های او بیش از هفت میلیون بازدید داشته است.

تاکنون کتاب‌ها و مقالات بسیاری به قلم دیوید کریستین نگاشته شده‌اند. کتاب «این جهان گذرا» عنوان دیگر اثر اوست که در اختیار فارسی‌زبانان نیز قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی: تاریخ بزرگ همه چیز می‌خوانیم

آیا آیندگان می‌توانند به خارج از کره زمین سفر کنند؟ آیا می‌توانند منابع نهفته در سیارک‌ها را استخراج کنند یا پایگاه‌هایی برای سکونت انسان در ماه یا مریخ بسازند؟ آیا انسان‌ها خواهند توانست با روش‌های مهندسی، ماشین‌های کوچک یا جراح‌هایی در ابعاد نانو بسازند که وارد بدن انسان شوند و اعضای معیوب را ترمیم کنند یا بدون نیاز به نظارت از روی نقشه معماری الکترونیک، ساختمان بسازند؟ آیا انسان می‌تواند ماشین‌هایی زرنگ‌تر و هشیارتر از خود بسازد و آن‌ها را کنترل کند؟

آیا قادر به ساخت انسان‌های جدید خواهیم شد؟ آیا ارتقاء انسان در سطح خرد و کلان می‌تواند او را به موجودی مرکب از ویژگی‌های زیستی و الکترونیک (یا موجودی بیونیک) دارای طول عمر و سلامت بیشتر و در نهایت به موجودی کاملا متفاوت یا فراانسانی تبدیل کند؟ آیا فناوری‌های جدید امکان تبادل ایده‌ها، افکار، عواطف و تصاویر را به طور آنی و پیوسته فراهم می‌کنند و پدیده‌ای به نام ذهن جهانی یکپارچه را به وجود می‌آورند؟ آیا نووسفر خود را به طور نسبی از انسان‌ها جدا می‌کند و به شکل لایه نازک و پیوسته‌ای از ذهن که بر فراز زیست‌کره معلق است تبدیل می‌شود؟ در کدامیک از مراحل یاد شده می‌توانیم با یقین بگوییم که تاریخ انسان (آن گونه که ما امروزه آن را درک می‌کنیم) به پایان رسیده و دیگر نمی‌توان از گونه ما با عنوان «انسان خردمند» نام برد؟

آیا علم جدید درک انسان از خود و کیهان را تغییر می‌دهد و داستان خاستگاه کنونی را زیر و رو می‌کند؟ شاید با مقایسه داستان‌های کنونی خاستگاه با داستان‌های صد سال قبل به این نتیجه برسیم که چنین پدیده‌ای می‌تواند خیلی زود و بارها اتفاق بیفتد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
خط زمان
مقدمه
بخش اول: کیهان
1. آغاز: آستانه 1
2. ستارگان و کهکشان ها: آستانه 2 و 3
3. مولکول ها و ماه ها: آستانه 4
بخش دوم: زیست‌کره (بیوسفر)
4. حیات: آستانه 5
5. حیات کوچک و زیست کره
6. حیات بزرگ و زیست کره
بخش سوم: ما
7. انسان ها: آستانه 6
8. آستانه 7
9. تمدن های کشاورزی
10. در مرز دنیای امروز
11. آنتروپوسین: آستانه 8
بخش چهارم: آینده
12. دنیا به کجا می رود؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی: تاریخ بزرگ همه چیز
نویسنده
مترجممحمداسماعیل فلزی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-96004-3-6
موضوع کتابکتاب‌های نجوم و اختر شناسی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی

برای دریافت کتاب داستان خاستگاه انسان و جهان هستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.