معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های ارتباطی

عکس جلد کتاب مهارت‌های ارتباطی
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های ارتباطی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های ارتباطی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت‌های ارتباطی

کتاب مهارت‌های ارتباطی نوشته‌ی محمدسعید احمدی و حمید نوری به جنبه‌های مختلف مهارت ارتباط مؤثر می‌پردازد و مفاهیم، تئوری‌ها و استراتژی‌های عملی آن را معرفی می‌کند. این کتاب راهنما، با تشریح مهارت‌هایی همچون ابراز وجود، گوش دادن، مقابله با تعارضات و ان‌ال‌پی، به خواننده کمک می‌کند توانایی‌های مؤثر ارتباطاتی‌اش را بهبود دهد و سلامت روانی و زندگی اجتماعی موفق‌تری داشته باشد.

درباره‌ی کتاب مهارت‌های ارتباطی

ما همگی عضوی از یک جامعه محسوب می‌شویم و بخشی از هویتمان در اجتماع شکل می‌گیرد. انسان موجودی کاملاً تنها نیست و همیشه با دیگر افراد در تعامل است. در خانه، در محل‌ِکار، جلسات، دانشگاه و مدرسه، خیابان، یا هر جای با دیگران در ارتباط هستیم، صحبت می‌کنیم، گوش می‌دهیم یا بحث و تبادل‌نظر داریم. بنابراین باید گفت ارتباط داشتن یکی از مؤلفه‌های اصلی و اساسی زندگی ما محسوب می‌شود و با کمک دیگران است که کاملاً بالغ می‌شویم. گرچه ما به شکل ذاتی تمایل داریم با دیگران در تعامل باشیم، اما ارتباط، بیشتر از این‌که مهارتی ذاتی و غریزی محسوب شود، اکتسابی است. ازاین‌رو باید انواع آن را بشناسیم، اصول و قواعدش را یاد بگیریم، شیوه‌ی اجرای درست آن‌ را درک کنیم و با تمرین و تکرار خود را بهبود دهیم.

برای آشنایی با این مفهوم، منابع زیادی در دسترس است. یکی از کتاب‌هایی که سعی کرده به شکل کامل و کاربردی به آن بپردازد، کتاب مهارت‌های ارتباطی نوشته‌ی محمدسعید احمدی و حمید نوری است. این کتاب مفاهیم و تئوری‌های مهم این مهارت را بررسی می‌کند و استراتژی‌هایی عملی معرفی می‌نماید که با استفاده از آن‌ها می‌توان این توانایی را در خود بهبود داد.

مهارت‌های ارتباطی درواقع متشکل از چندین مهارت متمایز هستند که بخشی از آن‌ها اصلی و بنیادین محسوب می‌شوند و همه‌ی ما در زندگی شخصی و حرفه‌ای باید از آن‌ها برخوردار باشیم. گوش دادن، صحبت کردن و مهارت‌های غیرکلامی ازجمله مهارت‌های اصلی ارتباط گرفتن محسوب می‌شوند که همه‌ی منابع علمی در مورد آن‌ها اتفاق‌ِنظر دارند و به آن پرداخته‌اند. مهارت‌های ارتباطی به این معنا هستند که بتوانیم درست به حرف دیگران گوش بدهیم، خیلی واضح و مستقیم حرفمان را بزنیم و بتوانیم با زبان بدن و حرکات منظورمان را برسانیم. درحقیقت این مهارت‌ها ارکان اولیه‌ی ارتباط محسوب می‌شوند و اگر درک مناسبی از آن‌ها نداشته باشیم، ارتباطمان به نتیجه نخواهد رسید.

محمدسعید احمدی و حمید نوری در کتاب مهارت‌های ارتباطی می‌کوشند به همین موضوع بپردازند و تاحدِّامکان به زبانی ساده آن را توضیح دهند. آن‌ها در ابتدا ارتباط را به دو دسته‌ی کلامی و غیرکلامی تقسیم می‌کنند و پس‌ از آن نظریه‌ها و مدل‌های مهمی که در مورد هرکدام از این ارتباطات وجود را توضیح می‌دهند. در ادامه نیز به چند مهارت کاربردی و مؤثر ارتباطی اشاره می‌کنند که همه‌ی ما در زندگی به آن‌ها نیاز داریم.

محمدسعید احمدی و حمید نوری به‌عنوان اولین مهارت موردبحث، به NLP یا برنامه‌ریزی عصبی-زبانی می‌پردازند و کاربرد و شیوه‌ی اجرای آن را بیان می‌کنند. ان‌ال‌پی به رابطه‌ی بین زبان کلامی و غیرکلامی می‌پردازد و تأثیر آن را بر ذهن انسان بررسی می‌کند. نویسندگان در فصل بعدی کتاب مهارت‌های ارتباطی، مهارت مقابله با تعارض را مطرح می‌کنند و انواع روش‌های مهار اختلافات فردی، گروهی و سازمانی را توضیح می‌دهند. مهارت ابراز وجود، دیگر موضوعی است که کتاب سعی دارد آن را شرح دهد و به خواننده بیاموزد چطور از آن به نفع خود بهره ببرد. احمدی و نوری در بخش بعدی کتابشان مهارت‌های دیگری همچون گوش دادن، توجه کردن و همدلی را تعریف و در مورد آن‌ها به تفصیل بحث می‌کنند.

کتاب مهارت ارتباطی به ما کمک می‌کند درک بهتری از خود و روابطمان پیدا کنیم و ارتباطاتی موفق‌تر شکل دهیم. این راهنما را انتشارات آوای نور به چاپ رسانده است.

کتاب مهارت‌های ارتباطی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید مهارتتان را در ارتباط گرفتن با دیگران بیشتر کنید، کتاب مهارت‌های ارتباطی می‌تواند کمکتان کند.

با محمدسعید احمدی بیشتر آشنا شویم

محمدسعید احمدی (متولد 1357) استاد روان‌شناسی دانشگاه فرهنگیان است. ازجمله کتاب‌های منتشرشده‌ی او می‌توان به «مهارت‌های زندگی اسلامی»، «مبانی و راهبردهای طراحی آموزشی»، «مدیریت کلاس درس برای دبیران دوره‌ی متوسطه» و «مهارت‌های ارتباطی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب مهارت‌های ارتباطی می‌خوانیم

همدلی، سومین کلیدی است که می‌تواند ارتباط‌های بین فردی را غنی سازد. دو قرن پیش، جان وولمن، با پای برهنه از بالتیمور به فیلادلفیا رفت. او این کار را کرد تا کمی از درد برده‌های سیاه‌پوست را که مجبور بودند با پای برهنه، مسافت‌های طولانی را طی کنند، احساس کند. با قرار دادن خود به‌جای بردگان، او بهتر می‌توانست درک کند که بردگی، چه مفهومی داشته است. او "همدلی" داشت. همدلی عبارت است از توان درک کردن دیگران - تا حدزیاد - و به همان شکل که او خودش را درک می‌کند. فرد همدل، می‌تواند" درجلد فرد دیگر" فرو رود و جهان را از دریچه چشم او ببیند. او به دیگری، به طریقی غیر زیان‌آور و غیر نقادانه، گوش می‌کند. او داستان شخص دیگر را، چنان که خود قصد دارد معرفی کند، می‌شنود و اهمیت خاصی را که داستان برای دیگری دارد، تشخیص می‌دهد.

در جوامع مدرن شهری، برقراری ارتباط واقعی با همه کسانی که ملاقات می‌کنیم، کاری غیر‌ممکن است و قدری بی‌تفاوتی انتخابی، برای ادامه حیات روانی ضروری است. زیرا در غیر این صورت ممکن است مدار بین فردی ما، متحمل بار اضافی شده و با سوزاندن"فیوز" برای مدتی از نظر بین فردی خاموش شود و در نتیجه انرژی بین فردی ما تحلیل رفته و در تمامی روابط خود از درخشش کمتری برخوردار شویم. با وجود این که بی‌تفاوتی انتخابی امری ضروری به نظر می‌رسد، بسیاری از افراد در روابط خود به شکل نامناسبی بی‌تفاوت هستند. عده‌ای، مردم گریزند و تقریبا از برخورد با همه افراد کناره می‌گیرند و عده‌ای دیگر صرفا وظیفه خود را درنظر دارند و تنها زمانی به تعامل با افراد می‌پردازند که این امر به پیشبرد یکی از اهداف آنان کمک کند. دیگران نیز وقت زیادی را با مردم می‌گذرانند، اما از تعامل در سطح احساسی اجتناب می‌کنند و با جدایی بیش از اندازه از افراد دیگر و احساسات خود، هستی محدود و رشد یافته‌ای را برای خود رقم می‌زنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مفاهیم و تاریخچه
نگاهی به تعاریف ارتباط
اهمیت ارتباط
ویژگی‌های ارتباط
اصول و قواعد ارتباط
مهارت‌ها و راهنماهای ارتباطی
سیری در تحول مطالعات ارتباطی
حوزه‌های ارتباطی
تحول وسایل ارتباطی
انتقال اطلاعات و شیوهٔ اقناع
فصل دوم: انواع ارتباط
انواع ارتباط
شباهت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی
تفاوت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی
خطاهای ارتباطی
تفاوت‌های جنسیتی در ارتباط
فصل سوم: نظریه‌ها و مدل‌های ارتباطی
نظریه‌های ارتباطی
مدل‌های ارتباطی
فصل چهارم: NLP
NLP چیست؟
برنامه‌ریزی عصبی - کلامی
کاربرد NLP برای معنا‌دارشدن جهان
قابلیت تطبیق رفتاری
چگونه می‌توانید قابلیت تطبیق رفتاری را به کار ببرید؟
گروه‌بندی یا چان کینگ
مثال‌های روزانه دربارهٔ گروه‌بندی
چه زمانی درباره به‌کارگیری گروه‌بندی فکر کنیم؟
چگونه می‌توانید گروه‌بندی را به کار ببرید؟
فصل پنجم: مقابله با تعارض در ارتباط
تعارض و انواع آن
انکار
اجتناب
تسلیم
سلطه‌گری
پیشگیری و مهار تعارض
روش‌های مهار تعارض شخصی
روش‌های مهار تعارض گروهی و سازمانی
روش‌های رفع تعارض
مراحل روش حل مشکل از طریق مشارکت
مقاوت در برابر تغییر
روبه‌رو شدن با شخصیت‌های مقاوم
فصل ششم: مهارت ابراز وجود
مهارت ابراز وجود
پیوستار سلطه‌پذیری - ابرازوجود - پرخاشگری
رفتارهای سلطه‌پذیرانه
رفتارهای پرخاشگرانه
رفتارهای ابراز وجودی
بخاطر خود تصمیم بگیرید
مراحل شش‌گانه ابراز وجود
آمادگی
ارسال پیام ابراز وجود
سکوت
گوش کردن انعکاسی به پاسخ دفاعی
تکرار فرایند
تمرکز بر راه حل
فنون قاطعیت
نمونه‌ای از یک گفتگو
فصل هفتم: مهارت ارتباط موثر
مهارت ارتباط موثر
چهار حوزهٔ مهارت بر‌قراری روابط بین فردی موثر
خصوصیات فرستنده موثر
حریم ارتباط
مبانی ارتباط اثر بخش
صداقت
عشق بدون انحصارطلبی
همدلی
نقش گشاده‌رویی در ارتباط
مهارت‌های توجه کردن
اثرات توجه و عدم توجه
مهارت‌های انعکاسی
گوش کردن و تمرکز برکلمات احساسی
بهینه‌سازی مهارت‌های انعکاسی (رهنمود‌هایی برای شنونده خوب بودن)
عزت‌نفس
رهنمود‌هایی برای تقویت عزت‌نفس
گفتگوی درونی
عقاید ما درباره دیگران
چگونگی تعریف و تحسین از دیگران
چرخهٔ پیشرفت
فصل هشتم: مهارت گوش دادن
اهمیت گوش دادن
گوش دادن پویا
چگونه گوش کنیم؟
شیوهٔ استفاده از گوش کردن انعکاسی
شرایط استفاده از گوش کردن انعکاسی
ملاحظات مربوط به شنونده
اهمیت زبان بدن
برون‌ریزی احساسات پنهان
انعکاس احساسات به فرستنده پیام
به‌کارگیری زبان بدن در قاطعیت
اهمیت تمرکز ذهن در زبان بدن
چگونه سخن بگوییم؟
ملاحظات برای کسی که حرف می‌زند
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت‌های ارتباطی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-309-314-0
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهارت‌های ارتباطی

مهدوی
۱۴۰۲/۱۰/۷
قبول از هوش مصنوعی کپی پیست کردی و کتاب مثلا تالیف کردی قبول حداقل مطالبو یکبار خودت میخوندی یا میدادی یکی که ادبیات فارسی سرش میشه میخوند حداقل ترتیب جملات درست میکرد تا اینقدر نامفهوم نباشه این مطالب
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مهارت‌های ارتباطی

برای دریافت کتاب مهارت‌های ارتباطی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.