معرفی و دانلود کتاب مهمان انار

عکس جلد کتاب مهمان انار
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهمان انار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهمان انار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهمان انار

کتاب مهمان انار داستان وارد شدن مهمان ناخوانده‌ای به دنیای انارهاست. سپیده خلیلی در این کتاب قصه‌ی دانه‌انارهای کوچکی را تعریف می‌کند که با مامان‌انار زندگی می‌کنند و شب‌ها داخل یک انار،‌ سرشان را روی شانه‌ی یکدیگر می‌گذارند و می‌خوابند. اما یک شب یک کرم سفید کوچک وارد انار می‌شود و آرامش شبانه‌شان را به‌هم می‌زند...

درباره‌ی کتاب مهمان انار

بچه‌ی غریبه‌ای را تصور کنید که یک شب وارد خانه‌تان می‌شود و از شما می‌خواهد که به او اجازه دهید همان شب در خانه‌ی شما بماند و فردایش آن‌جا را ترک کند. بچه‌هایتان نیز اصرار دارند که شب را با آن کودک بگذرانند. شما باشید چه کار می‌کنید؟ در کتاب مهمان انار، مامان‌انار در چنین موقعیتی قرار گرفته. دانه‌های انار که جا برای خودشان تنگ است و نمی‌توانند بیشتر از این کسی را درون انار راه دهند، دلشان به حال کرم کوچکی می‌سوزد که مهمان آن‌ها شده. این کرم سفید کوچک از تاریکی شب می‌ترسد و خواهش می‌کند که شب را در کنار آن‌ها بگذراند. مامان‌انار با خود فکر می‌کند که ممکن است کرم کوچک به دانه‌انارها آسیبی بزند؛ اما به حرف بچه‌هایش گوش می‌کند و می‌گذارد که کرم شب را پیش آن‌ها بماند.

سپیده خلیلی در کتاب مهمان انار، دانه‌انارهایی را به تصویر می‌کشد که فارغ از فکر کردن به عاقبت کار، به ندای درونشان گوش می‌دهند و به کرمی که ممکن است به آن‌ها آسیبی برساند، پناه می‌دهند. نویسنده قصد دارد که به کودکان شیوه‌ی برخورد با غریبه‌ها و تازه‌وارد‌ها را آموزش دهد. کرم سفید که شبیه هیچ‌کدام از دانه‌های انار نیست، نزد آن‌ها پذیرفته می‌شود و شبی را در کنار دانه‌انارها زندگی می‌کند.

سپیده خلیلی از تشبیه جامعه‌ به انار و مردم به دانه‌های انار، استفاده می‌کند تا کودکان را با دشواری‌های زندگی مهاجران در کشورهای مختلف آشنا کند. او معتقد است وقتی مهاجری به کشوری جدید وارد می‌شود، شاید بعضی از مردم مقاومت زیادی از خود نشان دهند و او را به‌راحتی قبول نکنند. او علاوه بر استفاده از تشبیه،‌ بسیار زیبا محیط داخل انار را توصیف کرده است. برای مثال پرده‌های سفید میان دانه‌های انار را به لحافی تشبیه می‌کند که مامان انار بر روی دانه‌ها می‌کشد تا شب سردشان نشود.

سحر حق‌گو تصویرگر کتاب مهمان انار است که با نقاشی‌های زیبای خود،‌ فضای داستان را به‌خوبی به مخاطب القا می‌کند. انتشارات پرتقال این کتاب سپیده خلیلی را روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب مهمان انار برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مهمان انار مناسب گروه سنی 3 تا 8 سال است.

در بخشی از کتاب مهمان انار می‌خوانیم

وقتی باد می‌آمد، انارها روی شاخه‌ها تکان می‌خوردند. دانه‌ها به هم می‌چسبیدند و از ترس می‌لرزیدند. شب که می‌شد،‌ سرشان را روی شانه‌ی هم می‌گذاشتند و می‌خوابیدند. آن‌وقت مامان‌انارها که همیشه رخت‌خوابشان را زیر تاج انار می‌انداختند،‌ بلند می‌شدند و روی تک‌تک دانه‌انارهایشان، لحاف سفید گرم‌ونرمی می‌کشیدند و می‌خوابیدند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهمان انار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-274-075-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهمان انار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مهمان انار

برای دریافت کتاب مهمان انار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.