معرفی و دانلود کتاب نازنین: یک داستان خیالی

عکس جلد کتاب نازنین: یک داستان خیالی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نازنین: یک داستان خیالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نازنین: یک داستان خیالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نازنین: یک داستان خیالی

کتاب نازنین: یک داستان خیالی، داستان بلندی است از نویسنده‌ی شهیر روس، فئودور داستایوفسکی. در این اثر تکان‌دهنده شاهد سرگذشت دختری هستیم که علی‌رغم ظاهر شاد و پرنشاط خود، بنا به دلایل نامعلومی دست به خودکشی زده و اکنون، پس از مرگش، همسر او به بازخوانی و بازگویی رخدادهای زندگی وی می‌پردازد. داستان حاضر را می‌توان از شاهکارهای تکرارنشدنی ادبیات روسیه دانست.

درباره‌ی کتاب نازنین: یک داستان خیالی

قرار گرفتن نام فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky) در کنار نام هر کتابی کافی است تا بدانیم با شاهکاری ادبی روبه‌روییم و بی‌درنگ باید مطالعه‌ی آن را آغاز کنیم. کتاب نازنین: یک داستان خیالی نیز از این‌دست آثار است که می‌توانید بدون هیچ تردیدی، به سراغ آن بروید و مطمئن باشید پس از پایان کتاب هم از جریان داستان شگفت‌‍زده خواهید شد و هم از قدرت قلم نویسنده‌اش!

«یادداشت‌های نویسنده» عنوان نشریه‌ای بود که داستایوفسکی خود انتشار آن را به عهده داشت و تلاش می‌کرد تا در آن از مسائل اجتماعی روز بنویسد و موضوعاتی را که به نظر می‌رسید ارزش بررسی دارند، با مخاطبانش در میان بگذارد. جالب است بدانید که ایده‌ی کتاب حاضر نیز از دل همین نشریه بیرون آمد و بعدها به کتابی مستقل بدل شد. در یکی از شماره‌های همین نشریه، داستایوفسکی از ماجرای دو خودکشی پرده برمی‌دارد. یکی از این دو خودکشی مربوط به دختری بود که با شمایلی در دستش، خودش را از پنجره به بیرون پرتاب کرد. پس از این یادداشت بود که فئودور داستایوفسکی تصمیم گرفت با قلم جادویی خود به واکاوی شخصیت‌ها و روحیاتشان بپردازد و اثری را بیافریند که نازنین: یک داستان خیالی نام گرفت.

روایت این رمانک به شیوه‌ی سیال ذهن است و برخی از ویژگی‌های آن سبب شده با سایر آثار داستایوفسکی تفاوتی اساسی داشته باشد. اولاً اینکه کتاب با مقدمه و توضیحاتی از نویسنده آغاز می‌شود. طرفداران کتاب‌های داستایوفسکی می‌دانند این نویسنده هرگز از مقدمه‌چینی در آثار خود استفاده نمی‌کرده و از این جهت، کاری بدیع را در اثر حاضر به انجام رسانده. از طرف دیگر نویسنده برای شخصیت‌های اصلی داستانش اسمی انتخاب نکرده. شاید به این طریق سعی داشته آن‌ها را نمادی برای صدها و شاید هزاران انسانی بداند که به مشکلات مشابه آن‌ها گرفتارند. قهرمان اصلی داستان دختری است که تنها شانزده سال دارد اما برخلاف سن کمش، شخصیتی تودرتو و پیچیده را از خود نشان می‌دهد. شجاعت، صداقت و سادگی در وجودش موج می‌زند اما درعین‌حال آن‌قدر مرموز و تودار است که نه همسرش و نه مخاطبان از لایه‌های درونی شخصیتش باخبر نخواهند شد. کتاب با صحنه‌هایی از مرگ دختر و تک‌گویی‌های راوی (همسر دختر) آغاز می‌شود و با خاطراتی که او از آشنایی با دختر داشته، ادامه پیدا می‌کند. برای اینکه پی به کنه وقایع و علت خودکشی این دختر ببرید، باید تا انتها با کتاب نازنین: یک داستان خیالی همراه باشید.

شیفته‌ی رمان‌های پیچیده و چندلایه هستید؟ داستان‌های روان‌شناختی و نگاه تیزبین داستایوفسکی را در بازنمایی حالات روانی شخصیت‌ها ستایش می‌کنید؟ خب، پیشنهاد دیگری نداریم جز اینکه بی‌وقفه مطالعه‌ی این داستان تحسین‌شده را آغاز کنید. یلدا بیدختی‌نژاد ترجمه‌ی روان آن را به انجام رسانده و نشر چشمه نیز چاپ و انتشار آن را عهده‌دار شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های برج بابل

«برج بابل» عنوان مجموعه کتاب‌هایی است که نشر چشمه با هدف معرفی ادبیات ملل مختلف در زمینه‌ی داستان بلند، رمانک یا نوولا گردآورده. آثار این مجموعه هر یک در دسته‌های گوناگونی قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر، آثاری که به یک اقلیم و منطقه‌ی جغرافیایی خاصی تعلق دارند در یک دسته‌ی مشترک جای داده شده‌اند. به‌طور مثال، «هزاردستان» شامل نوولاهایی است که به قلم نویسندگان ایرانی به نگارش درآمده‌اند.

کوتاهی کتاب‌های این مجموعه که امکان مطالعه‌ی سریع آن‌ها را فراهم آورده و گزینش سنجیده‌ی گردآورندگان آن در ترجمه‌ی آثار ملل مختلف، از ویژگی‌های شاخص آن محسوب می‌شوند.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب نازنین: یک داستان خیالی

کتاب نازنین: یک داستان خیالی تاکنون توجه کارگردانان بسیاری را در داخل و خارج از ایران به خود جلب کرده. فهرستی که در ادامه می‌بینید، نمونه‌هایی از فیلم‌هایی را نشان می‌دهد که با اقتباس از این رمانک بر پرده‌ی نقره‌ای سینما نقش بسته‌اند.

  • فیلمی به کارگردانی آلکساندر باریساف، کارگردان روس، در سال 1960
  • فیلمی به کارگردانی ویلّی اشمیت، کارگردان آلمانی، در سال 1964
  • فیلمی به کارگردانی روبر برسونِ فرانسوی و استانیسلاو باراباش، فیلم‌ساز اهل چک، در سال 1969
  • در سال 1939، اصغر نعیمی، کارگردان ایرانی، یک فیلم سینمایی با نام سایه‌های موازی تولید کرد که با اقتباس از این کتاب تهیه شده بود.

کتاب نازنین: یک داستان خیالی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان ادبیات روسیه و هواداران شاهکارهای ادبی داستایوفسکی، لازم است دست‌کم یک بار مطالعه‌ی کتاب نازنین: یک داستان خیالی را تجربه کنند. خواندن این رمانک یا داستان بلند، شما را با یکی از برجسته‌ترین چهره‌های ادبیات قرن نوزدهم روسیه آشنا خواهد کرد.

با فئودور داستایوفسکی بیشتر آشنا شویم

فئودور داستایوفسکی، نویسنده‌ی نام‌آشنای روس، در یازدهم نوامبر 1821 زاده شد و در نهم فوریه‌ی 1881 درگذشت. او را خالق ماندگارترین آثار ادبیات روسیه و جهان می‌دانند و سال‌هاست «ابله» و «جنایت و مکافات» عضور ثابت کتاب‌خانه‌ی علاقه‌مندان ادبیات کلاسیک بوده‌اند. او را از درخشان‌ترین چهره‌های ادبیات روسیه برمی‌شمرند که با درخشش خود رنگ دیگری به ادبیات قرن نوزدهم روسیه داد و تأثیر انکارناپذیری بر نویسندگان پس از خود نهاد.

داستایوفسکی در آثار خود همواره از ابتذال اخلاقی و بیراهه‌ای می‌گوید که انسان عصر مدرن در پیش گرفته. کنکاش در تعارضات فکری شخصیت‌ها و وارد کردن اندیشه‌های فلسفی به دنیای داستان از مشخصه‌های بارز کتاب‌های داستایوفسکی هستند. از شاهکارهای دیگر این نویسنده می‌توان کتاب‌های «برادران کارامازوف» و «یادداشت‌های زمینی» را نام برد.

در بخشی از کتاب نازنین: یک داستان خیالی می‌خوانیم

می‌خواستم به خاطر رنجی که کشیده‌ام پیش رویم بایستد و زاری کند و واقعاً ارزشش را داشتم. همیشه مغرور بوده‌ام و همیشه یا تمام یک چیز را می‌خواستم یا هیچ! دقیقاً به همین دلیل است که در مورد سعادت هم به نصفه‌نیمه‌اش راضی نبودم، کل سعادت را می‌خواستم، تمامش را. برای همین هم آن زمان مجبور شدم چنان رفتاری در پیش بگیرم، یعنی بگویم: خودت حدس بزن و قضاوت کن! قبول کنید که اگر خودم برایش توضیح می‌دادم و سرنخی به دستش می‌رساندم، بی‌تاب می‌شدم و تقاضای احترام می‌کردم، به این معنی بود که دارم محبتش را گدایی می‌کنم… با تمام این‌ها… راستی اصلاً چه دارم می‌گویم؟!.

مزخرف است، چرندیات، هذیان محض! رک‌وراست و بی‌رحمانه (به‌خصوص تأکید دارم که کارم بی‌رحمانه بود) در دو کلمه برایش خلاصه کردم که بزرگواریِ جوانی خیلی جذاب و دل‌فریب است، اما به یک جو نمی‌ارزد. حالا چرا نمی‌ارزد؟ چون ارزان به دست آمده، برای به دست آوردنش تجربه‌ای کسب نشده. این‌طور بگویم که از مظاهر اولیه‌ی زندگی است. بگذار سختی بکشی، آن وقت بزرگواری‌ات را می‌بینم! بزرگواری‌ای که حاصل تجربه نیست، ارزان است و حتی اگر جانت را در راهش قربانی کنی باز هم ارزشی ندارد چون فقط از سر جوشش جوانی و سرریز نیرو و انرژی است، از روی اشتیاق شدید به زیبایی! حالا بیایید عمل بزرگوارانه‌ای را در نظر بگیرید که دشوار است، بی‌سروصدا و بی‌زرق‌وبرق، تعریفش به گوش کسی نمی‌رسد، با بهتان و تهمت همراه است، فداکاری زیاد می‌طلبد و ذره‌ای خوش‌نامی در پی ندارد و باعث می‌شود شما که در خوبی همتا ندارید در نظر دیگران پست‌ترین بشر روی زمین جلوه کنید، آن هم در شرایطی که از همه شریف‌ترید. حالا حاضرید چنین کاری را انجام بدهید؟! نه، معلوم است که حاضر نیستید! اما من در تمام طول زندگی‌ام بار چنین کاری را به دوش کشیده‌ام و انجامش داده‌ام.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی برج بابل
درباره‌ی نویسنده
مقدمه
فصل اول: من کی بودم و او کی بود
فصل دوم: رؤیای غرور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نازنین: یک داستان خیالی
نویسنده
مترجمیلدا بیدختی نژاد
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-622-01-1014-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نازنین: یک داستان خیالی

نازنین کمالی
۱۴۰۲/۹/۲۲
هیچ برنامه کتابی به سخاوتمندی کتابراه نمیرسه دوستت دارم کتابراه♡
ترنج
۱۴۰۲/۱۱/۴
این دومین کتاب از داستایفسکی بود که خوندم هر چند حقیقتا برادران کارامازوف انقدر برایم ملال آور بود که نتونستم تمومش کنم بر خلاف این کتاب کوتاه که درعرض یک ساعت خوندمش و برایم جالب بود.
داستان در مورد مرد منزوی و منتقم از جامعه ای هست که در واقع درونگرا و سلطه گره به نوعی که حتی وقتی دلبسته دخترک
شانزده ساله‌ای میشه با وجودی که در درون خودش ان رو دوست داره و حتی شخصیت یا بعدها نجابتش رو تحسین میکنه اما احساساتش رو بروز نمیده و با سردی و کم حرفی درنهایت همسرش رو هم به انزوا و بیماری روحی مبتلا میکنه. البته مرد حتی بعد از مرگ همسرش هم باز به فکر خودش هست و میگه بدون ان چه کار کنم و حالا قصد داره این حس سلطه گری رو برای خدمتکار خونه اجرا کنه و میگه نباید بگذارم از اینجا بره. البته داستان شاید به نوعی روایت خودخواهی و تنهایی انسان امروزه هرچند از زبان نویسنده قرن نونزده روایت شده باشه. کتاب با وجود کم حجم بودنش حرف های زیادی داره و شخصیت مرد و زن داستان که نویسنده هیچ نامی برایشان نگذاشته ان قدر قابلیت تحلیل و نقد داره که قطعا در این مجال نمیگنجه.
امیرحسین
۱۴۰۳/۲/۴
داستان جذاب و پر باری بود در مورد مرد امانت فروش چهل ساله‌ای که عاشق دختر شانزده ساله‌ای میشود که برای امانت گذاشتن وسایلش گاهی به او مراجعه میکند، دختر یتیم است و پیش عمه هایش زندگی سختی سپری میکند، عمه‌ها تصمیم گرفته‌اند دخترک را به مرد بقال و چاقی بفروشند و مرد امانت فروش آگاه شده و درشب بقال به خواستگاری خانه دختر می‌رود و جلوی در از او خواستگاری کرده و خود را در نقش ناجی دختر نشان می‌دهد، داستان از این جا شروع میشود که مرد تصمیم میگیرد دختر را آن جور که خودش میخواهد بار بیاورد و با عدم ابراز احساسات فضای خشک و سلطه گری را به وجود بیاورد در صورتی که قلباً او را دوست دارد؛ سرانجام زمانی که دخترک را شدیدا از لحاظ روحی و جسمی بیمار کرد دست ازین کار بر میدارد و به محبت افراطی روی میاورد و فکر میکند میتواند گذشته را جبران کند غافل از اینکه دیگر بسیار دیر است و پس از چند روز دخترک خودش را از پنجره به بیرون پرت میکند!
درسی که من از این داستان گرفتم اینه که اولا آدم‌های اطرافمون رو همان طور که هستند دوست بداریم و با غرور و خود خواهی با آن‌ها رفتار نکنیم زیرا سرانجام پشیمانی و بهت عجیبی در پی خواهد داشت دوما مشکلات حل نشده هر چند که کوچک هم باشند باید سریعا در موردشان تصمیم گیری و آن‌ها را حل کرد در غیر این صورت در گذر زمان تبدیل به هیولا‌هایی میشن که سنگینی‌اش روی دوش انسان همه چیز رو در چشم به هم زدنی نابود خواهد کرد. غرور، عقده، خودپسندی، حسرت، حماقت و کمی احساس گناه شاخصه‌هایی بود که در طول داستان درون مرد خودنمایی میکرد. با سپاس از کتابراه
هوشنگ شیرالی پور
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب نازنین همانطور که انتظار داشتم اثر مجذوب کننده دیگری ازداستایفسکی است که در کمال مهارت آشفته حالی وکلافگی ذهنی انسانی را مجسم کرده است. گوئی بجسم و روح او رسوخ کرده و افکار مشوش و رقت انگیز وی را ازنزدیک میبیند. شخصیت موصوف موجود بواقع تنهایی است که خود را با دیگران متفاوت وحق بجانب تصور کرده و در این دنیای فکری تاسرحد رنجاندن ودور کردن آنان پای میفشارد. در عین حال دستخوش دوگانگی فکری و توجیه خویشتن است هم عقاید خود رادرست و اصولی میپندارد هم باز خورد رفتار وگفتار خود رااز سوی دیگران نا خوشایند و قابل سرزنش میبیند. سرگشته و در مانده در اعمال و کردار خویش است. با خود در جدال است. نمیداند باید پشیمان باشد از رنجاندن دیگران و بویژه عزیز ترینش یا از عقاید خوددفاع کند. تلاش دارد که بدیهای خود را توجیه وجبران کند اما در این راه موفق نیست. میبیندکه اطرافیانش از او ناخشنودند ولی خود را سزاوار این سرزنشها و تنهایی نمیداند. باین جهت ضد و نقیض میگوید ودستخوش سر در گمی میشود. وقتی همسر محبوبش را از دست میدهد دچار غذاب وجدان است که آیا مقصر خود اوست یا نه. کیج مفلوک میماند و بنوعی ترحم انگیز میشود وچه استادانه وماهرانه این تلاطم روحی را نشان میده داستایوفسکی بزرگ.
Mohammad javad Abbasi
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
فئودور داستایوفسکی نویسنده‌ای زبر دست و شهیر که بعد از سالها از قدرت نوشته هایش چیزی کم نشده است در این اثر با در آمیختن احساسات و برداشت‌های متفاوتی که هر شخص و جامعه متناسب با بستر فرهنگی و عرف از انتخاب‌ها و رفتارهای یک شخص قضاوتی را ارائه می‌دهد شخصی که نویسنده از طریق آن داستان را شرح می‌دهد و به گونه‌ای استادانه خواننده را با خود همراه کرده وی را دعوت می‌کند که از زوایه‌ای دیگر به رفتار‌های یک شخص بنگریم نه لزوما انتظارات و قضاوت‌های عرف جامعه که وی را وادار به دوئل می‌کند و وی به دلیل سرباز زدن ترسو شناخته می‌شود حال آنکه دلیل وی از امتناع از این رذیله دلیلی پسندیده است ولی وی را به غلط ترسو می‌خوانند درواقع نویسنده بخشی از دغدغه خود را در نقد فرهنگ حاکم بر آن جامعه وقت در قالب شخصیت داستان ما نوشته است در انتها آنچه که از یک اثر برجسته انتظار می‌رود را به مخاطب عرضه می‌کند و آن تأمل و تفکر در چرایی و چگونگی اتفاقات داستان است کاری که از کمتر نویسنده‌ای در کمتر از صد صفحه برمی آید.
F.Namazi
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
نازنین» داستان زندگی یک زن و مرد است‌. در صفحات ابتدایی کتاب متوجه می‌شویم که زن مرده است و داستان درواقع جریان سیال ذهن مرد است که مدام بین گذشته و حال در سفر است.
با اینکه از ابتدای کتاب انتهای داستان مشخص است اما قصه به‌قدری پرکشش است که تا آخر خواننده را با خود همراه می‌کند. شخصیت‌پردازی شده
کاراکترها آن‌چنان استادانه انجام است که با وجود اینکه با نوع عملکرد و رفتارشان موافق نیستیم، کاملن درک‌شان کرده و با آن‌ها هم‌ذات‌پنداری می‌کنیم.
«نازنین» قصه‌ی غرور و سکوت بی‌جاست. به ما می‌آموزد که سکوت همیشه نشانه‌ی روایت نیست، گاهی بیان‌گر قطع امید از کسی است که دوستش داریم. «نازنین» به ما نشان می‌دهد که چگونه غرور بیجای انسان و اینکه تصور می‌کند مدت زیادی برای زیستن و عشق‌ورزیدن فرصت دارد، رابطه‌ی عاطفی‌اش را به‌نابودی می‌کشاند.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۰/۳
داستان موردعلاقه من نبود. داستایوفسکی را در کتاب شنبه اخیر به تفصیل شنیدم. شاید کمی خود نویسنده بود!؟
نه خیال بود نه رئال نه شفاف بود و نه تاریک تاریک!
کتاب نازنین، یک داستان خیالی، گویی پراکنده گویی‌های فئودور داستایوفسکی بود از غم‌ها و قمارها و باخت‌هایش و شاید بی‌پولی و ناکامی‌های عشقی اش. و

نمیدانم روند داستان پراکنده است یا ترجمه یلدا بیدختی نژاد این نقصان را تشدید کرده است! اما کل خط سیر داستان را می‌شود در یک صفحه یا کمتر نوشت.
سبک نوشتن نویسنده در جاهایی چنان واقعی باهدف بود که این ذهنیت را در خواننده ایجاد می‌کرد که روال منطقی اصلی پشتش است و به عمد در صفحاتی به بیراهه می‌رود و تصور این چرخش نوع نوشتن در نویسنده، برای تنوع مخاطب باشد یا تمایز این کتاب با کتاب‌های دیگرش. اما به نظرم این ایده نوشتن برای نویسنده نیز جا نیفتاده بود.
sadaf khd
۱۴۰۳/۲/۳
ترجمه عالی بود کتاب با اینکه حجم کمی داشت اما مطالب سنگین بود و باید تامل کرد واقعا رو خیلی چیزااینکه یک نفر چطور خودش رو مورد نقد قرار میده و خودش رو تبرئه میکنه و مایی که در نقش خواننده داریم قضاوت میکنیم در واقع کتاب از اولش جوری پیش میره که انگار این مرد داره در برابر ما خودشو مورد نقد و قضاوت میذاره و ماییم که باید قضاوت کنیم... برای من گاها کمی مبهم پیش رفت جاهاییش اینک چرا همش از هم فاصله میگرفتن چرا اصلا این مرد اینکارو با همسرش کرد البته اواخرش مشخص شد چرا با اینکه باز هم اون مرد کامل بهش نمیپردازه و از رو حرفاش میفهمیم با چه شخصیتی طرفیمشخصیت‌های اول داستان هم اسم ندارن انگار با اینکار میخواد نشون بده اینا میتونن هر کسی باشن شاید خود شما... بطور کلی کتابو دوست داشتم یادداشت‌های زیادی برداشتم ازش بخونید حتما
علیرضا
۱۴۰۲/۹/۲۳
داستان غم انگیز و اعصاب خوردکنی داشت ولی خب پندهای زیادی از دل داستان در میومد.
1. غرور و خود برتر بینی در اول زندگی مشترک بین شما و همسرتان جدایی زیادی میندازد.
2. طعنه زدن به جای حرف زدن جدایی بین شما را بیشتر میکند.
3. بخشیدن بی موقع به جای صحبت درمورد اشتباه شریک زندگیتان نه تنها خوب بلکه
نیست، میتواند او را به خاطر اشتباه خودش شرمنده کند و همواره بار اشتباهش را در خلوت به دوش بکشد.
4. عذر خواهی بی جا و فوران آتشفشانی احساس میتواند طرف مقابل را هم شرمنده و هم دچار سر درگمی کند.
با تشکر ویژه از تیم عزیز کتابراه برای هدیه دادن این کتاب. 🌹🌹
HaMraH
۱۴۰۲/۹/۲۲
خیلی خوبه، اصلا پیچیده نیست. ترجمه هم کاملا روون هست. این کتاب رو یکی دو ساعته بخونید. شخصیت اصلی روان آشفته‌ای داره و عشقش به دختری بسیار جوان‌تر از خودش هم حسابی آشفته و عجیب از آب در آمده. نازنین به نظرم شروع خوبی برای داستایفسکی خوندنه. کل داستان فقط حرف‌های شخصیت اصلی با خودشه. آدم با خودش قبل می‌گه داستایفسکی کبیر اینکه فروید بیاد و از ناخودآگاه بگه چطوری به این حد رسیده. به طرز ترسناکی خوبه.
اگه میخواهید کتاب‌های داستایوفسکی رو بخونید، بهتره در ابتدا این کتاب رو بخونید، چون خیلی ساده هست.
محمد رضا ناصری
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
نقد کتاب: داستان غم انگیز و بدی داشت ولی خب پندهای زیادی از دل داستان در میومد. 1. غرور و خود برتر بینی در اول زندگی مشترک بین شما و همسرتان جدایی زیادی میندازد. 2. طعنه زدن به جای حرف زدن جدایی بین شما را بیشتر میکند. 3. بخشیدن بی موقع به جای صحبت درمورد اشتباه شریک زندگیتان نه تنها خوب نیست، و بلکه میتواند او را به خاطر اشتباه خودش شرمنده کند همواره بار اشتباهش را در خلوت به دوش بکشد. 4. عذر خواهی بی جا و فوران آتشفشانی احساس میتواند طرف مقابل را هم شرمنده و هم دچار سر درگمی کند.
سمیرا خلیفه
۱۴۰۳/۱/۲
بازهم داستایوفسکی منو تحت تاثیر قرار داد، یعنی تاحالا کتابی ازش نخوندم که بعدش بگم خیلی معمولی بود، این داستان کوتاه نازنین واقعا تامل برانگیز بود، جوری شخصیت‌ها رو توصیف میکنه که کامل میتونی درک کنی و با قهرمان اصلی همذات پنداری کنی و بعد از تموم شدن کتاب حس شخصیت اصلی با تموم وجود بفهمی!
شنیدم
چندتا فیلم اقتباسی ازش ساختن، و حتی تو ایران قرار بود یه تئاتر اجرا برن، امیدوارم از خوندنش لذت ببرید، هرچند اکثر آثار داستایوفسکی تلخ و غمگین هستن.
Yasaman Ahmadi
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
کتاب بسیار خوبیه که جریان زندگی یک زن و شوهر را در قالب یک رمان کوتاه به خوبی بیان می‌کنه. داستان از زبان مرد گروفروشی بیان میشه که در طول داستان داستایوفسکی، روان آشفته‌ی مرد رو روایت میکنه و همچنین بلا تکلیفی او نسبت به احساسی که به همسر جوانش داره.
بر خلاف دیگر آثار داستایوفسکی این اثر، چندان
پیچیده نیست اما خواندنش هم خالی از لذت نیست. خواندنش زمان کمی میبره و پیشنهاد خوبی برای شروع داستایوفسکی خواندنه!
Sara Asadpour
۱۴۰۲/۱۱/۹
راوی داستان مردی ۴۰ ساله که نقش اصلی است با دختر ۱۶ ساله فقیر که در کنار دو‌ عمه بد رفتارش زندگی می کند اشنا می شود. راوی شخصی خودپسند و خودشیفته است که نگاهی خودخواهانه به همه دارد. و در نهایت عاشق ان دختر می شود اما تکبر او مانع از ابراز علاقه‌اش می شود. مرد بین تکبر و عشق، تکبر را انتخاب می کند. و زمانی عشق خود را به دختر نشان میدهد که دیگر دیر شده است و دختر خود را از پنجره پایین پرت می کند و می میرد.
پاشا سعید
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
کتاب خوبیه. با اینکه در شروع اتفاقات آخر رو میگه ولی اینقدر خوب نوشته شده که تا اخرش بخونین. ماجرای ازدواج مرد 40 ساله با دختر بچه 16 رو میگه که در اخر سر دختره خودکشی میکنه. با اینکه در ظاهر داستان ساده‌ای ولی نکات خوبی از روابط داره. مثلا چطور سکوت‌های بیجا و فرار از مشکلات و موکول کردن اون به اینده بجای صحبت و حل میتونه نتایج غیرقابل بازگشتی داشته باشه. درکل تو یکی دو ساعت میشه خوند و جالب بود
مشاهده همه نظرات 120

راهنمای مطالعه کتاب نازنین: یک داستان خیالی

برای دریافت کتاب نازنین: یک داستان خیالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.