معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی ابله

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی ابله
قیمت:
۲۸,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ابله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ابله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی ابله

خلاصه کتاب صوتی ابله‌ تصویری از معصومیت که به واقعیتِ مملو از حرص و آز انسانی آلوده شده، به دست می‌دهد. این شاهکار فئودور داستایوفسکی در حالی آغاز می‌شود که پرنس میشکین پس از مرخص شدن از آسایشگاه در سوئیس به‌علت بیماری صرع، به سن پترزبورگ بازمی‌گردد. او که مدتی از جامعه و زادگاهش دور بوده، گویی مناسبات اجتماعی را از یاد برده و با ذاتی کودکانه با مردم ارتباط برقرار می‌کند. اما خلوص او با بلاهت اشتباه گرفته می‌شود و فاجعه‌هایی را بر جای می‌گذارد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی ابله

خلاصه کتاب صوتی ابله (The Idiot) رمانی کلاسیک از فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoevsky)، نویسنده‌ی روسی‌زبانِ قرن نوزدهم است. این اثر داستانِ پرنس میشکین را روایت می‌کند که پس از بستری بودن در آسایشگاهی در سوئیس و دست‌وپنجه نرم کردن با بیماریِ صرع، به زادگاه خود روسیه باز می‌گردد. او در راهِ بازگشت، در کوپه‌ی قطار با دیگر شخصیتِ کتاب به نامِ روگوژین آشنا می‌شود؛ او عشقش را به دختری به نام ناستازیا، نزد میشکین اقرار می‌کند. ناستازیا دختری است که بعداً توجه و عشقِ میشکین را نیز به خود جلب می‌کند.

خلاصه کتاب صوتی ابله داستانِ بی‌گناهی و معصومیت کسی است که در تعارض با جامعه‌ی فاسد و خودخواه قرار دارد و معصومیت او به عواقبی تراژیک برای خود و اطرافیانش منجر می‌شود. داستانِ ابله به بررسی اخلاق، طبیعت انسانی و فرهنگ اجتماعی روسیه‌ی قرن ۱۹ می‌پردازد و تحلیلی عمیق از وضعیت انسانی ارائه می‌دهد. فئودور داستایوفسکی در به تصویر کشیدنِ شخصیتِ ساده‌دلِ پرنس میشکین به بهترین نحو عمل کرده است؛ شخصیتی به‌ظاهر فاقد بینش که در ادامه احترام افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. میشکین همانند یک کودک با طبیعت خود پیوندی عمیق دارد و با دیگران با مهربانی و همدلی برخود می‌کند. او همواره در پیِ برقراری ارتباطی واقعی و صادقانه با انسان‌های پیرامونش است. با این حال، بی‌گناهی و صداقتش او را در مقابل دنیای پیچیده و گاه فاسد اطراف، آسیب‌پذیر می‌سازد.

پرنس میشکین در طول داستان شیفته‌ی ناستازیا فیلیپونا می‌شود و خودش را در یک مثلث عشقی، گرفتار می‌یابد و به‌مرور به شبکه‌ای از خیانت، باج‌گیری و حتی قتل وارد می‌شود. فئودور داستایوفسکی با الهام از رنج مسیح، شخصیت میشکین و روح عمیقاً زیبایش را ترسیم می‌کند و درباره‌ی خطرات داشتن روحی ساده و صادق در دنیایی خشن و ظالم هشدار می‌دهد.

خلاصه کتاب صوتی ابله نگاهی اجمالی به یکی از شاهکارهای فئودور داستایوفسکی دارد و تمام وقایع اصلی داستان را در خود جا می‌دهد. نشر صوتی جیحون اقدام به ارائه‌ی این خلاصه کتاب صوتی با ترجمه‌ی نازنین صابری و گویندگی هوتن شاطری‌پور کرده است.

نکوداشت‌های کتاب ابله

  • کتابی فوق‌العاده که هم‌زمان که رنج انسان را به تصویر می‌کشد، زیبایی‌های وجود او را نیز پدیدار می‌کند. (The Atlantic)
  • کتاب ابله بی‌رحمانه‌ترین انتقادها را در داستانی لطیف می‌گنجاند. (A. C. Grayling)
  • یک شاهکار ادبی و مهم و هم‌تراز با اثری مثل برادران کارامازوف. (گاردین)
  • روایتِ داستایوفسکی بسیار واقعی و قانع‌کننده است. (Archbishop of Canterbury)

خلاصه کتاب صوتی ابله برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات روسیه و آثار کلاسیک علاقه‌مندید و فرصتِ مطالعه‌ی نسخه‌ی کاملِ این شاهکار ادبی از داستایوفسکی را ندارید، خلاصه کتاب صوتی ابله از دست ندهید.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی ابله می‌شنویم

ناتاشا می‌خواهد به نصیحت مایشکین گوش کند. ناتاشا به مایشکین اعتماد دارد، زیرا او تنها کسی است که به نظر می‌رسد او را به چشم یک انسان واقعی می‌بیند، اما روگوژین با صدهزار روبل که وعده داده بود سروکله‌اش پیدا می‌شود. او از حراج فاحشه‌ها در جامعه‌ی سطح بالا سیر است و ناتاشا به سخنرانی او امیدوار. ناتاشا از ازدواج با گانیا امتناع می‌کند. او را ظاهربین صدا می‌زند و حاضر است به‌خاطر پول هرکاری انجام دهد و خود را برای ازدواج در چنین خانواده‌ی محترمی نامناسب اعلام می‌کند. او توسکی را لوچ خطاب می‌کند و بعد می‌گوید حاضر است در خیابان‌ها که مناسب زنان ننگین است، بماند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
4 دقیقه
بررسی اجمالی
3 دقیقه
هشت طرح اساسی از داستان
14 دقیقه
بخش اول تا بخش چهارم
21 دقیقه
دیگر شخصیت‌های اصلی و فرعی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی ابله
نویسنده
مترجمنازنین صابری
راویهوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی ابله

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی ابله

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی ابله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.