معرفی و دانلود کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار: تفکرات و اقدامات مالی خود را متحول کنید

عکس جلد کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار: تفکرات و اقدامات مالی خود را متحول کنید
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار: تفکرات و اقدامات مالی خود را متحول کنید

کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار نوشته‌ی تونی بوزان یک راهنمای عالی برای بالا بردن هوش و ذکاوت شما در شغل و حرفه‌تان است. این کتاب ذهن شما را مرتب و دسته‌بندی می‌کند و به کمک آن می‌آموزید چطور هر اطلاعاتی را که دریافت می‌کنید، پردازش کنید، در جای درست حافظه‌تان قرار دهید و از همه مهم‌تر از این دانش و مهارت در حوزه‌ی کسب‌وکار خود بهره بگیرید.

درباره‌ی کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار

امروزه در دنیایی به سر می‌بریم که اطلاعات و دانش به شکل فراگیری در دسترس ما قرار دارند. در نظر بگیرید که تا یکی دو دهه‌ی پیش برای خرید یک کتاب چقدر باید به‌زحمت می‌افتادید؛ اما امروزه فقط به اندازه‌ی چندثانیه به دنیایی از کتاب‌ها دسترسی دارید و می‌توانید در هر زمان و مکانی آن‌ها را خریداری و تهیه کنید؛ اما آیا دانش نیز به همان اندازه در دسترس است؟! تونی بوزان (Tony Buzan) نویسنده‌ی کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار (Mind Maps for Business) معتقد است که ما اطلاعات کمی را در ذهن دسته‌بندی کرده‌ایم و با استفاده از یک راهنما می‌توانیم اطلاعات پیشین و جدید را طبقه‌بندی کنیم؛ منظم کردن ذهنکمک می‌کند بتوانید به ایده‌های جدید دست یافته و خلاقیت خود را نشان دهید. فرقی نمی‌کند شما چه کسب‌وکاری دارید، مدیر یک شرکت هستید یا کارمند؛ در هر شغلی که باشید با کمک این کتاب می‌توانید راه جدیدی را پیش روی مسیر حرفه‌ای خود بسازید. ایجاد نقشه‌های ذهنی راه‌حلی پویا و ساختارمند است که به کمک آن می‌توانید حافظه‌تان را به‌راحتی طبقه‌بندی کرده و در ساماندهی اطلاعات و تعیین الویت‌ها به‌خوبی عمل کنید.

تمام موارد ذکرشده در کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار به‌جهت دست‌یابی به خلاقیت بیشتر در نظر گرفته شده است. چراکه خلاقیت داشتن در جهان امروز یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت است؛ واقعیت این است که شما در تمامی مراحل شغلی به خلاقیت و پیاده‌سازی آن نیاز دارید تا بتوانید رشد کنید. حال می‌خواهد در ترتیب دادن یک کنفرانس و جلسه‌ی عمومی یا خصوصی باشد یا روش برخورد با مشتری. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد اطلاعات خام در دسترس شماست، اما مهم این است که بتوانید به بهترین نحو از آن‌ها استفاده کنید و تمام ظرفیت دانشتان را برای ارتقای خودبه کار ببرید.

کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار مانند یک نرم‌افزار در ذهن شما عمل می‌کند؛ در ابتدای کتاب یاد می‌گیرید که چطور از این نرم‌افزار استفاده کنید و رفته‌رفته در گام‌های بعدی قادر خواهید بود از تمام مغزتان برای حل مسائل ریزودرشت روزمره بهره ببرید؛ آینده را ببینید و برنامه‌ریزی کنید و خود را در قامت یک رهبر واقعی در کار گروهی بیابید. در این کتاب با کمک مثال‌هایی ملموس و واقعی با تجربیات دیگران آشنا می‌شوید و به‌راحتی مفاهیم را درک خواهید کرد.

کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار اثر خواندنی تونی بوزان در تمامی مراحل و موقعیت‌ها حتی مسائل غیر کاری و شخصی نیز به شما کمک می‌کند و به ارتقای شخصی و شغلی‌تان منجر می‌شود. این کتاب با ترجمه‌ی شکوه آرونی توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک به بازار کتاب عرضه شده است.

نکوداشت‌های کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار

  • مطالعه‌ی کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار برای موفقیت در دنیای تجارت امروز ضروری هستند. من این کتاب را به همه‌ی کسانی که در حرفه‌ی خاصی فعالیت دارند توصیه می‌کنم. (نیکی اوپنهایمر، رئیس دی بیرز)

  • تونی بوزان با کتابش به مدیران شرکت‌ها نشان می‌دهد که چگونه خلاقیتشان را شکوفا کنند. (مجله فوربس)

  • استفاده از نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار ایده‌ی اصلی از پروژه بهبود کیفیت من در شرکت بوئینگ است. این کتاب باعث شد بیش از 10 میلیون دلار در سازمانم صرفه‌جویی شود. (مایک استنلی، شرکت بوئینگ ایالات متحده)

  • ما در تمام ارتباطات خود به دستاوردهای بسیار بیشتری رسیدیم و هدفمندتر عمل می‌کنیم؛ ایده‌های خلاقانه‌ را با سرعت بیشتری توسعه می‌دهیم و با استفاده از کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار [نوشته‌ی] تونی بوزان در زمان صرفه‌جویی می‌کنیم. ما اکنون بازده بالاتری داریم. (کلی شافران، مدیرعامل Q3global)

  • هیچ ابزار ذهنی واضح‌تر یا مؤثرتر از کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار وجود ندارد. (ریموند کین، استاد بزرگ شطرنج و مجری خبری Times sport)

کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به‌تمامی علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت و همچنین خوانندگان کتاب‌های سبک موفقیت شغلی نیز پیشنهاد می‌شود.

با تونی بوزان بیشتر آشنا شویم

تونی بوزان در پالمرز گرین، شمال لندن، در سال 1942 به دنیا آمد. او دانش‌آموخته مدرسه متوسطه کیتسیلانو در ونکوور بود. بوزان تحصیلات کارشناسی خود را در رشته روانشناسی، انگلیسی، ریاضیات و علوم در دانشگاه بریتیش کلمبیا به پایان رساند و در سال‌های 1965-1966 دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه سیمون فریزر بود. او مبدع سیستم‌هایی برای حافظه و به یاد سپردن است که از آن میان می‌توان به تکنیک نقشه‌های ذهنی اشاره کرد. او در سال 2006 نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار را عرضه کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت و کتابش به زبان‌های زیادی ترجمه شد. تونی بوزان در مجموع در بیش از 80 کتاب نویسنده یا نویسنده مشترک بوده است و به‌عنوان یک نویسنده محبوب روانشناسی در مورد موضوعات مرتبط با مغز، هوش معنوی، حافظه، خلاقیت و تندخوانی کتاب‌های زیادی نوشت. کتاب‌های «مهارت‌های تندخوانی»، «قدرت هوش کلامی» و «قدرت پذیرش تغییرات» از دیگر کتاب‌های این نویسنده به‌شمار می‌روند. او در سن 76 سالگی براثر حمله قلبی درگذشت.

در بخشی از کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار: تفکرات و اقدامات مالی خود را متحول کنید می‌خوانیم

افراد یک گروه در صورت مشارکت فکری با یکدیگر می‌توانند الهام‌بخش هم باشند و با تقویت تجربیات متنوع یکدیگر، قدرت تخیل جمعی خود را شکوفا سازند. حال باید دید چگونه می‌توان این نوع «خلاقیت جمعی» را در یک نقشه‌ی ذهنی در رایانه پدید آورد.

نخستین موقعیتی که چنین مشارکتی در آن به وقوع می‌پیوندد، سخنرانی‌ها و جلسات کاری است که در آن‌ها با انداختن نقشه روی پرده‌ی بزرگ، همه می‌توانند همراه یکدیگر روی آن کار کنند. این روش برای جلسات گروهی و اندیشه‌گشایی بسیار سازنده است. نقشه‌های ذهنی رایانه‌ای با داشتن این امتیاز که ایده‌ها و اطلاعات ثبت‌شده را به شکل مستقیم در میان جلسه به نمایش می‌گذارد، قابلیتی بسیار برتر از کار کردن با آلبوم‌ها و قلم‌های رنگی ارائه می‌دهد.

با آنکه بیشتر نقشه‌های ذهنی را یک نفر به‌تنهایی رسم می‌کند، این نقشه‌ها همچون بخشی از ساختار یک گروه یا سازمان به حساب می‌آیند، اما اگر امکان گرد آمدن افراد در یک اتاق فراهم نباشد، ‌بهترین راه در میان گذاشتن افکار و بحث در مورد آن‌ها کدام است؟ ممکن است پیش از آنکه راه‌حل‌ها یا ایده‌های مطرح‌شده در نقشه‌ی ذهنی شما به اجرا درآید، ‌ لازم باشد از یک چرخه‌ی تأیید و تصویب عبور کند یا بخواهید فکری را که نقطه‌ی شروع آن در ذهنتان شکل گرفته با دیگران در میان بگذارید تا نظرات آنان نیز در ایده‌ی شما مورد توجه قرار گیرد. هدف شما هرچه باشد، به لطف فناوری رایانه که امکان کار کردن افرادی در مکان‌های متفاوت را روی یک نقشه‌ی ذهنی به‌طور همزمان فراهم می‌کند، همکاری گروهی آنان امکان‌پذیر می‌گردد. اگر نقشه‌ی خود را با ایمیل برای همکارانتان بفرستید تا آن را بررسی کنند یا به فضای مجازی مشترکی ارسال کنید که برای کار با مدیران خود دارید، آن‌ها می‌توانند در مورد آن نظر بدهند یا اصطلاحاتی را پیشنهاد کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
تقدیر و تشکر
مقدمه
معرفی
بخش 1. نقشه‌های ذهنی: نرم‌افزار نهایی کسب‌وکار
1. نقشه‌ی ‌ذهنی چیست؟
2. چگونه یک نقشه‌ی ‌ذهنی بیافرینیم؟
3. نقشه‌پردازی ذهنی به کمک رایانه
بخش 2. نقشه‌پردازی ذهنی ویژه‌ی مهارت‌های حرفه‌ای
4. تنظیم وقت خود و رسیدن به انضباط بیشتر
5. نقشه‌پردازی ذهنی برای مذاکرات
6. نقشه‌پردازی ذهنی یک سخنرانی موفقیت‌آمیز
7. مدیریت کارآمد پروژه‌ها به کمک نقشه‌پردازی ذهنی
بخش 3. نقشه‌پردازی ذهنی برای ارتقای تفکر حرفه‌ای
8. رهبری به کمک نقشه‌های ذهنی
9. استفاده از نقشه‌پردازی ذهنی در تولید اندیشه و نوآوری
10. نقشه‌پردازی ذهنی برای تفکر راهبردی
بخش 4. نقشه‌پردازی ذهنی برای دستیابی به نتایج بهتر کاری
11. افزایش فروش با نقشه‌پردازی ذهنی
12. نقشه‌پردازی ذهنی برای تنظیم اهداف و استقبال از تحول
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار: تفکرات و اقدامات مالی خود را متحول کنید
نویسنده
مترجمشکوه آرونی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات454
زبانفارسی
شابک978-600-6895-00-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار

برای دریافت کتاب نقشه‌های ذهنی برای کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.