معرفی و دانلود کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار

عکس جلد کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار
قیمت:
۲۳,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار

کن بلانچارد، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «مدیر یک دقیقه‌ای» به همراه استیو گاتری، نویسنده‌‌ی کتاب «تجارت معقول در اقتصاد نامعقول» در کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار به شما می‌آموزند که چگونه اهمال‌کاری را ترک کنید و در همه‌ی جنبه‌های زندگی‌تان، به‌ویژه زندگی شغلی خود به فرد کارآمدتری تبدیل شوید. بنابراین اگر از به‌تعویق‌انداختن کارهایتان خسته شده‌اید و دل‌تان می‌خواهد زندگی منظم‌تری را پیش بگیرید، کتاب نامبرده همه‌ی چیزی است که به آن نیاز دارید. این کتاب جزو پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز است.

درباره‌ی کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار

کتابی که پیش روی شماست، با نام مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار (The On-Time, On-Target Manager) نوشته‌ی کن بلانچارد (Ken Blanchard) و استیو گاتری (Steve Gottry) است. این اثر نخستین‌ بار در سال 2004 منتشر شده و انتشار آن با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان همراه بوده است. در کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار قرار است از یک پدیده‌ی شیطانی سخن بگوییم که در هر لحظه و در همه‌جا در کمین شما نشسته است. این پدیده‌ی شیطانی علاوه بر آن‌که حیثیت شغلی شما را نقش‌برآب می‌کند، به نابودی خانواده، ‌روابط و اموال‌تان نیز کمر بسته است. نامِ این پدیده، «وقت‌کُشی» است.

معرفی و دانلود کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار

اگر شما هم تابه‌حال کار مهمی را به تعویق انداخته باشید، ‌تصدیق می‌کنید که به‌کاربردن صفت «تنبل» در حق شما کمی بی‌انصافی است. پس چه می‌شود که تا لحظه‌ی آخر انجام کارها را به تأخیر می‌اندازید و به جای به پایان بردن آن‌ها، مدام تعلل می‌کنید؟ نویسندگان کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار به ما می‌گویند که اهمال‌کاری در محل‌کار شرایط را دشوارتر هم می‌سازد. چراکه ممکن است آینده‌ی شغلی شما با اهمال‌کاری و تعلل به خطر بیفتد. اما دقیقاً چه چیزی مانع از انجام کارهاست؟

اغلب ما انسان‌ها تمایل داریم به جای توجه به خودِ آینده‌مان، به خود فعلی‌مان اهمیت دهیم. به عبارت روشن‌تر، ترجیح می‌دهیم از لذت‌های آنی برخوردار شویم؛ به‌ویژه اگر خسارت این انتخاب‌های‌مان تا آینده‌ا‌ی دور بر ما آشکار نشود. برای همین است که ترجیح می‌دهیم تا دقیقه‌ی آخر درس نخوانیم، گزارش کاری‌مان را پر نکنیم و به‌جای آن‌که پس‌انداز کنیم، آن را پشت گوش بیندازیم و از لذت آنی پول خرج کردن بهره‌مند شویم. کن بلانچارد و استیو گاتری در کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار به شما می‌گویند که اگر می‌خواهید اهمال‌کاری را -به‌ویژه در محل‌کار- شکست دهید، و در درازمدت تصمیمات بهتری بگیرید، راهی ندارید جز آن‌که خود فعلی‌تان را وا دارید که به نفع خود آینده‌تان عمل کند.

کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار داستان زندگی باب را برای‌مان به تصویر می‌کشد. یک مدیر میانی در شرکتی بزرگ که تا لحظه‌ی آخر هر کاری را به تعویق می‌اندازد. در نتیجه،‌ ضرب‌العجل‌ها را از دست می‌دهد. او برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های کاری‌ای که تهیه می‌کند را با تأخیر به دفتر مدیرش تحویل می‌دهد، محاسبات بودجه‌ای‌اش دقیقه‌ی نَوَد تمام می‌شود. در مدیریت او صورت کالا باید در آخرین لحظه، آن‌ هم با تلاش بیشتر کارمندامش تمام شود. ‌در نهایت این‌که باب همیشه با تأخیز و با عجله و اضطراب کارها را انجام می‌دهد و این امر برای او به یک الگوی رفتاری و عادت تبدیل شده است.

در کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار می‌خوانیم که باب رفته‌رفته استراتژی‌ای موسوم به «سه پ» را کشف می‌کند و می‌تواند از طریق آن بر مسأله‌ی تعلل فائق آید. سرانجام، او در تمامی ابعاد زندگی خود به فردی وقت‌شنا بدل می‌شود. استراتژی سه پ به این شکل عمل می‌کند:

  • «پ» اول به شما کمک می‌کند که تأخیر کردن را ترک کنید.
  • «پ» دوم استراتژی‌هایی را برای بهبود کیفیت کار شما ارائه می‌دهد.
  • «پ» سوم به شما یاری می‌رساند که از فشار عصبی خود و همکاران‌تان کم کنید.

معرفی و دانلود کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار

برای این‌که به شکل کامل با این استراتژی آشنا شوید و بتوانید توصیه‌های کن بلانچارد و استیو گاتری را دراین‌باره به کار ببندید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار را در دست بگیرید و شروع به خواندن کنید. بد نیست پیش از به پایان بردن این معرفی،‌ از ذکر نکته‌ی دیگری غافل نمانیم. کن بلانچارد و استیو گاتری در کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار فعالیت‌های روزانه‌ی ما را به چهار نوع تقسیم می‌کنند:

  • کارهایی که می‌خواهید انجام دهید و باید انجام دهید.
  • کارهایی که باید انجام دهید ولی تمایلی به انجام آن‌ها ندارید.
  • کارهایی که میل دارید انجام دهید ولی مجبور به انجام آن‌ها نیستید.
  • کارهایی که میل به انجام آن‌ها ندارید و مجبور به انجام آن‌ها هم نیستید.

شما به عنوان یک مدیر یا کارمند، لازم است که کارهای خود را بر اساس این چهار نوع اولویت‌بندی کنید. اغلب افراد بر این باورند که فعالیت باعث سازندگی و سازندگی باعث کسب نتیجه می‌شود. بنابراین فهرست‌هایی از فعالیت‌‌های مختلفی که باید انجام شود گرد می‌آورند و خود را مشغول آن می‌سازند و گمان می‌کنند که کارآمد و اثربخش‌اند؛ درحالی‌که چنین نیست. شما در کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار یاد می‌گیرید به جای آن‌که خود را گرفتار کارهای لیست‌شده‌تان کنید و از انجام وظایف مهم‌تان باز بمانید،‌ راه مؤثرتری را در پیش بگیرید.

گفتنی است کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار را گودرز جوادی‌زاده به زبان فارسی برگردانده و انتشارات پندار تابان آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار

  • در استفاده از کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار تفاوتی نمی‌کند که هستید و یا چه شغلی دارید؛ به‌هرروی می‌توانید این کتاب ساده و روان را بخوانید و بینش خود را نسبت به مسائل تقویت کنید. (جری کولانجِلو، رئیس و مدیر اجرایی شرکت آریزوا دایامُوندَکس و فُونیکس سانس)
  • نویسنده‌ی کتابِ کلاسیک مدیر یک دقیقه‌ای (پرفروش نیویورک تایمز) یکی از رایج‌ترین مشکلاتی را که در ممکن است در محل‌کار آزارتان دهد، بررسی می‌کند. (procrastination)

کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی و رهبران شرکت‌ها دو گروه اصلی مخاطبان کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار هستند.

در بخشی از کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار می‌خوانیم

در راه خانه، باب تمام مسائلی را که در طی روز با سی‌ای او بحث کرده بود، در ذهنش بررسی کرد. چطور می‌توانم با ادغام کردن نکات سند حقوق، مسئله‌ای را که سی‌ای او مطرح کرده است، حل کنم؟ او متعجب بود. در حقیقت آن‌ها چه طور می‌توانند مسئله مرا حل کنند؟ کم‌تر از نیم مایل آن طرف‌تر باب به یک تابلوی بزرگ برخورد که در آن تاریخ یازده سپتامبر دو هزار و یک و جمله‌ی «ما هرگز فراموش نخواهیم کرد» نقش بسته بود. قاعدتاً هر واقعه‌ای که در گذشته‌ای دور رخ داده باشد، اینک یک خاطره خواهد بود، اما آن روز وحشتناک ناگهان آنچنان واضح در ذهن باب روشن شد که انگار دیروز رخ داده بود.

باب وقتی یاد رفتار شجاعانه تاد بیمر، جرمی گلیک، تام بارنت و بقیه‌ی خدمه‌ی پرواز نود و سه افتاد، ناگهان با صدای بلند فریاد کشید: «خودش است، چه مثال عالی برای برگه حقوق، انجام دادن کار درست، برای دلیلی درست، با افراد مناسب، در زمان صحیح، با ترتیب صحیح با همتی فوق‌العاده زیاد و برای نتیجه‌ای درست.» باب حوادث آن پرواز کشنده را در ذهنش بازسازی کرد. سرنشینان هواپیما با منفجر کردن هواپیما برای نجات جان عده‌ی زیادی کار درست را انجام دادند. آن‌ها برای دلیل درستی این کار را کردند. آن‌ها مشارکت خوبی در سرنشینان ایجاد کردند و در زمان مناسب این کار را انجام دادند، دور از جاهای پرجمعیت و قبل از این که به هدف مورد نظر برسند. آن‌ها تمام این کار را به ترتیب مناسب انجام دادند: آن‌ها متحد شدند، یک طرح کشیدند و آن را عملی کردند و این کار را برای هدفی مناسب انجام دادند، گرچه مرگ غم‌انگیز آن‌ها این موضوع را رد می‌کند. آیا آن‌ها در گرفتن تصمیم‌شان و یا در عملی کردن آن تأخیر کردند؟ اگر کسی مانند «باب آخرین لحظه» در هواپیما بود، نتیجه طور دیگری می‌شد. هواپیما با کاخ سفید و یا با ساختمان پارلمان ملی برخورد می‌کرد و دولت ایالات متحده را نابود می‌ساخت. تصمیم درست و سر وقتی گرفته شد، اما آن سرنشینان چه قیمت گزافی پرداختند. چه حرکت شجاعانه و چه از خود گذشتنی!

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی نویسنده
فصل یک: تأخیر برای یک قرار بسیار مهم
فصل دو: در جهت تغییر
فصل سه: اولین حرف پی
فصل چهار: اولین آزمایش
فصل پنج: عدم پذیرش
فصل شش: حرف پی دوم
فصل هفت: سند حقوق
فصل هشت: غرق در تفکر
فصل نه: به هر حال، این الفبای چه کسی است؟
فصل ده: شبی دیگر در تفکر
فصل یازده: دیگر از این چیزها نیست
فصل دوازده: سر وقت، سر هدف
فصل سیزده: راه‌حل عالی
سخن آخر: یک یادداشت از طرف نویسندگان
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار
نویسنده،
مترجمگودرز جوادی زاده
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-6895-71-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار

برای دریافت کتاب مدیر وقت‌شناس و هدف‌دار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.