معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم

عکس جلد کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم

کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم نوشته‌ی بتسی دو تیری، به والدین و دیگر مراقبان کودکان، همه‌ی آنچه که نیاز است را در مورد حس شرم یاد می‌دهد. به کمک این کتاب از ماهیت، علت‌ها و تأثیر شرم آگاه می‌شوید و به واسطه‌ی این اطلاعات، مراقبت بهتری از سلامت روان کودکتان به عمل می‌آورید.

درباره‌ی کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم

انسان‌ها در طول زندگی خود، احساسات متفاوتی را تجربه می‌کنند؛ غم، حسرت، خوشحالی، ناامیدی، خشم و بسیار احساسات دیگر. شرم یکی از احساسات معمول و متداول انسان‌هاست که در زندگی، هزاران بار آن را تجربه می‌کنیم. اگر از ما درباره‌ی ماهیت شرم بپرسند، احتمالاً آن را حسی پیش‌پاافتاده از حالت خجالت‌زدگی از بابت اتفاقی احمقانه تعریف می‌کنیم. ولی شرم، درست مانند دیگر احساسات انسان، ریشه‌ای عمیق و تأثیری بلندمدت دارد.

صحبت از موضوع شرم، خود بحثی مفصل است و جوانب بسیاری دارد. اما آنچه کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم (The Simple Guide to Understanding Shame in Children) نوشته‌ی بتسی دو تیری (Betsy de Thierry) بر آن تأکید دارد، موضوع شرم در کودکان است. اساساً کودکان بابت بودن در مقطع حساسی از زندگی، که هنوز تجربه‌های زیادی کسب نشده و شناختی از دنیای پیرامون وجود ندارد، نسبت به اتفاقات مختلف آسیب‌پذیرترند. احساسات در این برهه از زندگی اثراتی عمیق‌تر بر افراد دارند و مستقیماً بر شناختی که آن‌ها از دنیا پیدا می‌کنند، تأثیر می‌گذارند. احساساتی همچون شرم، می‌توانند با ایجاد یک ترومای احساسی و روانی، آینده‌ی فرد را به کل تغییر دهند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم

برای درک آثار مخرب شرم بر کودکمان، بهتر است ابتدا ماهیت آن را بررسی کنیم. شرم، حس خجالت‌زدگی بسیار زیاد یا حقارت است. این حس می‌تواند تا حدی قوی باشد که آثارش را به شکل حالاتی چون دردهای جسمی، سرگیجه، تهوع، عرق کردن زیاد یا... نشان دهد. اگر در لحظه راه چاره‌ای برای حس شرم پیدا نکنیم، خلاص شدن از ترکش‌های آن می‌تواند کاری بسیار سخت و زمان‌بر باشد. شرم اگر به شکلی عمیق برای فرد رخ دهد، می‌تواند الگوهای رفتاری خاصی را در وی شکل دهد. برای مثال می‌تواند او را تبدیل به آدمی کنترل‌گر، تأثیرپذیر و یا وابسته کند.

کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم به ما نشان می‌دهد که حس شرم، در موقعیت‌های مختلف و بنا به علل متنوعی ایجاد می‌شود. برای مثال اگر از کودک خواسته شود رازی را نگه دارد که او را نگران می‌کند، اگر میان هم‌سن‌وسالانش تنها بماند و کسی با او بازی نکند، اگر از یک فعالیت گروهی کنار گذاشته شود و حس کند که شایستگی انجام آن کار را ندارد، اگر نیاز به کمک داشته باشد و نتواند درخواست کمک کند و هزاران موقعیت دیگر، کودک دچار شرمی عمیق و آسیب‌زا می‌شود.

مسئله‌ی دیگری که در رابطه با شرم از اهمیت بالایی برخوردار است،‌ آگاه بودن به خطر آن است. شرم توانایی این را دارد که در دست دیگران، درست مانند یک سلاح عمل کند تا فرد را به انجام کارهای مختلف وادار کند. پس لازم است خود از تمام جوانب این حس اطلاع داشته باشید و کودک خود را هم متناسب با سنش در جریان قرار دهید تا با آگاهی از موقعیت‌های مختلف، از او در برابر آسیب شرم محافظت کنید.

کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم به همت پرستو کفایی زاد طهرانی و فاطمه سیفی به فارسی ترجمه شده و شهره روحی نیز گویندگی آن را به عهده دارد. نشر صوتی جیحون و انتشارات پندار تابان ناشران این کتاب هستند.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: شرم

  • کتاب برجسته‌ دیگری از بتسی دو تیری. باید پذیرفت که شرم احساسی بسیار مهم است؛ هرچند اغلب توسط ما نادیده گرفته می‌شود. بنابراین شنیدن کتابی که درکی عمیق‌تر و ایده‌هایی عملی در رابطه با آن ارائه می‌دهد بسیار عالی است. (کارن تریزمن)
  • بتسی دو تیری موفق شده راهنمایی کوتاه اما کاملی در مورد شرم بنویسد؛ کاری چالش‌برانگیز که بسیار خوب اجرا شده است. اگر به دنبال درک این حس و علت نفوذ آن از سنین بسیار پایین به وجودمان هستید و اینکه چگونه شرم می‌تواند مانند سَم در ناخودآگاه ما باقی بماند، این راهنما برای شماست. (لیزا چری)

کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به والدین و افرادی که مستقیماً با کودکان در ارتباط هستند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم می‌شنویم

وقتی کودکی شرم را تجربه می‌کند، به‌جای اینکه در بحبوحه‌ی آشفتگی خود مورد قضاوت قرار بگیرد، احساس راحتی و آسایش کند، ممکن است به‌تدریج بتواند درباره‌ی آنچه اتفاق افتاده صحبت و تأمل کند و آن را درک کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، تجربه‌ی شرم آثار منفی کم‌تری خواهد داشت و حتی می‌تواند به رشد و استقامت منجر شود.

زمانی که بزرگسال مراقب نتواند کودک را آرام کند و یا خودش باعث شرم کودک بشود، کودک ترس، استرس و اضطراب چشمگیری را در مورد ارزشمندی، تعلق و پذیرش خودش احساس می‌کند. این می‌تواند منجر به مکانیزم‌های مقابله‌ای مضر و احساس عمیق و ماندگار ترس شود. سوفی در خانه‌ی دوستش بود که لیوان شربت از دستش روی زمین افتاد و احساس وحشت و انجماد کرد. خوشبختانه زمانی که سوفی به شربت ریخته‌شده روی فرش نگاه می‌کرد و احساس داغ شدن، سرگیجه و حالت تهوع داشت، مادر دوستش با گفتن «اشکالی ندارد عزیزم، همگی تجربه کرده‌ایم که چیزی روی زمین بریزیم. می‌دانیم که آن یک اشتباه بود! حالا تمیزش بکنیم؟»، او را آرام کرد. زمانی که سوفی به‌آرامی سرش را بالا گرفت و به مادر دوستش نگاه کرد و چشمان مهربان وی را دید، احساس داغ شدن، سرگیجه و حالت تهوعش کم‌تر شد و سپس توانست گریه کند و آرام شود. مادر توانست رنج سوفی از شرم را تسکین دهد و تجربه‌ای مثبت و خوشایند را به فهم او از دنیا بیفزاید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
5 دقیقه
مقدمه
7 دقیقه
پیشگفتار
17 دقیقه
فصل یک: شرم چیست
17 دقیقه
فصل یک - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل دوم: تأثیرات شرم
19 دقیقه
فصل سوم: عصب‌شناسی شرم
31 دقیقه
فصل چهارم: منابع شرم
12 دقیقه
فصل پنجم: نشانه‌های شرم، منزوی شدن
9 دقیقه
فصل ششم: نشانه‌های شرم، فریب یا سرزنش
9 دقیقه
فصل هفتم: نشانه‌های شرم، تنفر
9 دقیقه
فصل هشتم: نشانه‌های شرم، خاموشی یا حالات تجزیه‌ای
14 دقیقه
فصل نهم: غلبه بر شرم
14 دقیقه
فصل دهم: تاب‌آوری و طی کردن مسیر بهبودی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم
نویسنده
مترجمفاطمه سیفی، پرستو کفایی زاد طهرانی
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم

برای دریافت کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: شرم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.