معرفی و دانلود کتاب نکاتی چند در بیماری‌های کلینیکال اورتوپدی

عکس جلد کتاب نکاتی چند در بیماری‌های کلینیکال اورتوپدی
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نکاتی چند در بیماری‌های کلینیکال اورتوپدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نکاتی چند در بیماری‌های کلینیکال اورتوپدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نکاتی چند در بیماری‌های کلینیکال اورتوپدی

خسرو مکرمی در کتاب نکاتی چند در بیماری‌های کلینیکال اورتوپدی، چند آسیب و بیماری سیستم اسکلتی-عضلانی رایج را معرفی می‌کند و می‌کوشد مشخصات و وجه افتراق آن‌ها را توضیح دهد. این راهنمای آموزشی ضمن مرور انواع بیماری‌های استخوانی و مفصلی، نکاتی کاربردی و مهم از هر یک از این نقص‌ها و آسیب‌ها ارائه می‌دهد که به پزشک کمک می‌کند تشخیص بهتر و دقیق‌تری داشته باشد.

درباره‌ی کتاب نکاتی چند در بیماری‌های کلینیکال اورتوپدی

بیماری‌های ارتوپدی از جمله نواقص و مشکلاتی هستند که بخش زیادی از افراد جامعه با آن درگیر هستند. از شکستگی استخوان و دررفتگی تا بیماری‌های بدخیمی مثل سرطان استخوان تا نقص‌های ژنتیکی مرتبط با رشد، همگی در دسته‌ی بیماری‌های کلینیکال ارتوپدی قرار می‌گیرند. در واقع هر آسیبی به سیستم اسکلتی-عضلانی بدن انسان وارد آید، جزو این بیماری‌ها محسوب می‌شود. نکته‌ی قابل‌توجه اینجاست که سیستم اسکلتی عضلانی انسان، کاملاً پیچیده و ظریف است و تقریباً تمام بدن، از سر تا پا، را در بر می‌گیرد. به خاطر همین تنوع بیماری‌های ارتوپدی بسیاری زیاد است و گاهی افتراق آن‌ها از هم دشوار می‌شود. یکی از منابع مفید برای آشنایی بیشتر با این حوزه‌ و آسیب‌های آن، کتاب نکاتی چند در بیماری‌های کلینیکال اورتوپدی نوشته‌ی خسرو مکرمی است. دکتر مکرمی در این کتاب کوشیده بسیاری از آسیب‌های رایج استخوانی، مفصلی و تاندونی را مرور کند و به مخاطب معرفی نماید. او سعی کرده برای هریک از این بیماری‌ها، نکاتی مهم و کاربردی ارائه دهد تا پزشکان جوان و دانشجویان در تشخیص و تمایزشان دقیق‌تر شوند و بهتر عمل کنند.

بیماری‌های مرتبط با استخوان و مفاصل، ده‌ها نوع هستند. برخی از آن‌ها مثل آرتروزها، دیسک‌ها یا شکستگی‌ها به‌کرات اتفاق می‌افتند و افراد زیادی با آن مواجه‌اند. تعدادی دیگر کمتر رایج هستند ولی ریسک رخ دادن آن‌ها برای همه وجود دارد؛ مثل سرطان‌های خوش‌خیم یا بدخیم. و البته چند بیماری ارتوپدی هم هستند که به خاطر نقص‌های نادر ژنتیکی اتفاق می‌افتند و درصد خیلی کمی از افراد با آن درگیر هستند. در همه این بیماری‌ها، در وهله‌ی اول پزشک باید بتواند تشخیصی درست بدهد و نوع و شدت آسیب را درک کند. پس‌ از آن مرحله‌ی درمان آغاز می‌شود که می‌تواند شامل تجویز دارو، تمرین‌های توان‌بخشی یا جراحی باشد. هرچند که گاهی درمان قطعی وجود ندارد و صرفاً می‌توان پیشرفت بیماری را کندتر کرد. در همین راستا، خسرو مکرمی در کتاب نکاتی چند در بیماری‌های کلینیکال اورتوپدی، تلاش کرده تا خیلی از آسیب‌های این ناحیه را توضیح دهد و جزئیات آن‌ها را تشریح کند. او از این می‌گوید که دلیل بارزترین نشانه‌ی آن بیماری چیست، چه بافت‌هایی را تخریب می‌کند و چطور می‌توان تشخیصش داد. این کتاب دربردارنده‌ی مشکلاتی همچون تومورها، شکستگی‌ها، عفونت‌های استخوانی، مشکلات ستون فقرات و دست و پا و از این قبیل است.

کتاب نکاتی چند در بیماری‌های کلینیکال اورتوپدی را انتشارات نرسی منتشر کرده است.

کتاب نکاتی چند در بیماری‌های کلینیکال اورتوپدی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان پزشکی و پزشکان ارتوپدی از مخاطبان اصلی این کتاب آموزشی هستند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نکاتی چند در بیماری‌های کلینیکال اورتوپدی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات97
زبانفارسی
شابک978-600-5028-75-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نکاتی چند در بیماری‌های کلینیکال اورتوپدی

برای دریافت کتاب نکاتی چند در بیماری‌های کلینیکال اورتوپدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.