معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): میگرن و دیگر سردردهای اولیه

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): میگرن و دیگر سردردهای اولیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): میگرن و دیگر سردردهای اولیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): میگرن و دیگر سردردهای اولیه

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): میگرن و دیگر سردردهای اولیه، اطلاعات سودمندی درباره‌‌ی میگرن و سردرد در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. این کتاب، بخشی از اثر مرجع اصول طب داخلی هاریسون به‌حساب می‌آید. با مطالعه‌ی این کتاب با دلیل ایجاد میگرن و دیگر سردردهای اولیه آشنا می‌شوید و روش درمان این عارضه‌ها را فرا می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): میگرن و دیگر سردردهای اولیه

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): میگرن و دیگر سردردهای اولیه، یکی از مهم‌ترین منابع آموزشی برای دانشجویان رشته‌های پزشکی به‌حساب می‌آید. اطلاعات کتاب پیش رو از کتاب اصول طب داخلی هاریسون (Harrison's Principles of Internal Medicine)، جمع‌آوری شده‌ است. نویسنده‌‌های این اثر رویکردی اتیولوژی برای تشخیص بیماری‌های اعصاب دارند. خواننده با مطالعه‌ی این کتاب متوجه می‌شود که منظور از روش اتیولوژی، علت و سبب ایجاد بیماری‌های مغزی نخاعی است. در کنار آشنایی با دلیل‌های ایجاد این بیماری‌ها، نویسنده‌های این اثر روش‌هایی برای درمان میگرن پیش روی خواننده قرار می‌‌دهند. در کنار میگرن، انواع دیگر سردردها در این کتاب توضیح داده شده‌ است. سردرد میگرنی، فشارنده، کلاستر و سردرد اولیه ناشی از سرفه را می‌توان از انواع سردردهایی نام برد که در کتاب اصول داخلی هاریسون بیماری‌های اعصاب به آن پرداخته شده‌است. پس از آشنایی با این سردردها، به بخش سردرد جنسی اولیه و سردرد خنجری اولیه می‌رسیم. نویسنده‌های این اثر در ادامه به دلیل ایجاد سردرد خواب و روش‌های درمان آن می‌پردازند.

مطالب کتاب اصول طب داخلی هاریسون بیماری‌های اعصاب با بخش بررسی بیماری‌های SUNCT/SUNA و Hemicrania به پایان می‌رسد. صادق کلانتر، مترجم این اثر است. انتشارات تیمورزاده وظیفه‌ی نشر این کتاب را بر عهده گرفته‌است.

درباره‌ی مجموعه کتاب اصول طب داخلی هاریسون

نخستین جلد از کتاب اصول طب داخلی در سال 1950 روانه‌ی بازار شد. این کتاب به‌سرعت جای خود را در انجمن‌های پزشکی به‌عنوان اثری مرجع در حوز‌ه‌ی طب داخلی پیدا کرد. تینسلی راندولف هاریسون، (Tinsley Randolph Harrison)، تا جلد پنجمِ این اثر، ویرایش آن را بر عهده داشت. به همین دلیل این کتاب با نام اصول طب داخلی هاریسون شهرت پیدا کرده‌ است. در این مجموعه کتاب‌ها، انواع بیماری‌های داخلی بررسی شده‌است. بخش‌های مختلف این کتاب بسته به حوزه‌های تخصصیِ پزشکی، در ایران به چاپ رسیده‌است.

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): میگرن و دیگر سردردهای اولیه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به شرکت‌کننده‌های آزمون‌های جامع پیش‌کارورزی و دستیاری پزشکی پیشنهاد می‌‌کنیم. خواندن کتاب اصول طب داخلی هاریسون بیماری‌های اعصاب، برای پزشکانی که فارغ‌التحصیل‌شده‌اند و نیاز به منبعی برای یادآوری روش‌های درمانِ بیماری‌های اعصاب می‌گردند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): میگرن و دیگر سردردهای اولیه می‌خوانیم

حمله حاد درد خوشه‌ای زود به اوج می‌رسد بنابراین درمان با شروع اثر سریع ازم است. بسیاری از بیماران دارای حمله حاد سردرد خوشه‌ای خیلی خوب به اکسیژن استنشاقی پاسخ می‌دهند. اکسیژن 100درصد باید به مقدار 10-12 لیتر در دقیقه برای 15-20 دقیقه تجویز شود. به نظر می‌رسد جریان بالا و محتوای زیاد اکسیژن لازم است. سوماتریپتان 6 میلی گرم زیرجلدی شروع اثر سریع دارد و معمولا طول حمله را تا 10-15دقیقه کاهش می‌دهد؛ شواهد تاکی فاکسی وجود ندارد. اسپری سوماتریپتان (20میلی گرم) و زولمی تریپتان (5میلی گرم) هر دو در حمله حاد سردرد خوشه‌ای مؤثر هستند و به عنوان یک انتخاب کاربردی برای بیمارانی که تمایل ندارند روزانه تزریق انجام دهند به کار می‌روند. سوماتریپتان خوراکی برای پیشگیری یا درمان حمله حاد سردرد خوشه‌ای اثری ندارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 447: میگرن و دیگر سردردهای اولیه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): میگرن و دیگر سردردهای اولیه
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمصادق کلانتر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات26
زبانفارسی
شابک978-600-238-504-8
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): میگرن و دیگر سردردهای اولیه

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): میگرن و دیگر سردردهای اولیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.