معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های خون 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات پلاسماسلی، آمیلوئیدوز

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های خون 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات پلاسماسلی، آمیلوئیدوز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های خون 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات پلاسماسلی، آمیلوئیدوز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های خون 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات پلاسماسلی، آمیلوئیدوز

کتاب هاریسون بیماری‌های خون 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات پلاسماسلی، آمیلوئیدوز، که نوشته‌ی گروهی از متخصصین پزشکی با نام‌های دنیس کاسپر، آنتونی فاوچی، استفان هاوزر، دن لونگو، لری جیمسون و جوزف لوسکالزو است. در این کتاب به صورت جامع علل ابتلا به اختلالات خونی و راه‌های درمان آن‌ها را شرح داده می‌شود.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های خون 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات پلاسماسلی، آمیلوئیدوز

پلاسماسل‌ها نوعی سلول خونی هستند که رشد نابهنجار آن‌ها سبب بروز بیماری‌هایی از جمله سرطان می‌گردد. در کتاب حاضر، به انواع اختلالات در سلول‌های پلاسما و آمیلوئیدوزها و نحوه درمان آن‌ها اشاره می‌شود. میلوم مالتیپل، ماکروگلوبولینمی والدنشتروم و سندرم پوئمس از بیماری‌هایی هستند که در فصل نخست کتاب هاریسون بیماری‌های خون 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات پلاسماسلی، آمیلوئیدوز مورد بحث قرار می‌گیرند. فصل دوم این کتاب به صورت اختصاصی به آمیلوئیدوز، بیماری‌ای که در نتیجه‌ی رسوب پروتئین‌های فیبریلی غیرطبیعی در بافت‌های بدن ایجاد می‌شود، اشاره دارد.

کتاب هاریسون بیماری‌های خون 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات پلاسماسلی، آمیلوئیدوز توسط جمعی از دانشجویان دکترای تخصصی هماتولوژی و بانک خون دانشگاه علوم پشکی شهید بهشتی، اسماعیل شهابی، محمد مصلح‌آبادی و مهدیه مهرپوری ترجمه شده است. این کتاب را انتشارات تیمورزاده چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی (Harrison's Principles of Internal Medicine) راهنمای جامعی بیماری‌های داخلی است. این مجموعه کتاب که فصل‌های مختلف یک کتاب واحد است از مهم‌ترین کتاب‌های درسی در حوزه‌ی پزشکی داخلی محسوب می‌شود. کتاب اصول طب داخلی هاریسون اولین بار در سال 1950 منتشر شد و ویرایش‌های متفاوتی از آن در سال‌های مختلف به چاپ رسیده است. این کتاب موضوعات گسترده‌ای مانند بیماری‌هایی با ویژگی بالینی، مبنای فیزیولوژیک و اپیدمولوژیک علائم و نشانه‌های بیماری‌ها و نتایج کارآزمایی بالینی را پوشش می‌دهد.

تینسلی راندولف هاریسون (Tinsley Randolph Harrison) ویرایش 5 نسخه‌ی اولیه‌ای این کتاب را به عهده داشته است. نقش مهم او در شکل‌گیری مطالب اصول طب داخلی باعث شد تا نسخه‌های بعدی آن به‌عنوان کتاب هاریسون شناخته شود. «پزشکی حرفه‌ای»، «تجلیات کاردینال و ارائه بیماری‌ها»، «فارماکولوژی (داروشناسی)»، «انکولوژی و خون‌شناسی»، «داروی مراقبت‌های بحرانی» و «پزشکی مشاوره» بخشی از سرفصل‌های کتاب هاریسون است که انتشارات تیمورزاده در قالب کتاب‌های متفاوتی منتشر کرده است.

افتخارات مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

  • پرفروش‌ترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی
  • شناخته‌شده‌ترین کتاب پزشکی در سراسر جهان
  • عنوان اصلی فهرست Doody's در سال 2019
  • ترجمه به بیش از 14 زبان مختلف

کتاب هاریسون بیماری‌های خون 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات پلاسماسلی، آمیلوئیدوز مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌ی پزشکی، علی‌الخصوص داوطلبان آزمون‌های جامع پیش‌کارورزی و رزیدنتی توصیه می‌کنیم.

با نویسندگان کتاب اصول طب داخلی هاریسون بیشتر آشنا شویم

دنیس کاسپر (Dennis Kasper) متولد فوریه 1943، میکروبیولوژیست و ایمونولوژیست آمریکایی است. او استاد پزشکی و پروفسور ایمونولوژی در دانشکده پزشکی هاروارد است. دکتر کسپر به دلیل تحقیقاتش در زمینه‌ی تعاملات میکروبیوم و سیستم ایمنی شناخته می‌شود. او نقشی کلیدی در استفاده از بیولوژی مولکولی مدرن برای بررسی ارتباط بین میکروب‌ها و سیستم ایمنی داشته است.

آنتونی فاوچی (Anthony Fauci) متولد دسامبر 1940، پزشک، دانشمند و ایمونولوژیست آمریکایی است که از سال 1984 تا 2022 مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) بوده است. دکتر فاوچی در دوران همه‌گیری کرونا به‌عنوان مشاور ارشد پزشکی رئیس‌جمهوری آمریکا فعالیت داشته است.

استفان هاوزر (Stephen Hauser) متولد دسامبر 1949، متخصص نورولوژی و ایمونولوژی آمریکایی است. او استاد گروه نورولوژی در دانشگاه سانفرانسیسکو و متخصص مکانیسم‌های ایمنی و مولتیپل اسکلروزیس در دانشگاه سانفرانسیسکو است. فعالیت‌های او کمک بسیاری به شناخت و درمان بیماری ام اس داشته است. دکتر هاوزر در سال 2013 جایزه‌ی شارکو را از فدراسیون بین‌المللی مولتیپل اسکلروزیس و جایزه‌ی محقق علوم اعصاب جاکوب جاویتز را دریافت کرده است.

دن لونگو (Dan Longo) استاد پزشکی دانشکده‌ی پزشکی هاروارد، پزشک ارشد بریگام و بیمارستان زنان و معاون سردبیر مجله پزشکی نیوانگلند است.

لری جیمسون (Larry Jameson) معاون ارشد و رئیس اجرایی سیستم بهداشت دانشگاه پنسیلوانیا و یکی از چهره‌های برجسته‌ی آموزش پزشکی در دانشگاه‌های آمریکا است. او ویراستار مقالات و کتاب‌های مرجع مهمی در زمینه‌های مختلف پزشکی بوده است.

جوزف لوسکالزو (Joseph Loscalzo) رئیس دپارتمان پزشکی و پزشک ارشد بریگام، بیمارستان زنان و هرسی است. او استاد تئوری و عمل پزشکی در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد نیز هست.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های خون 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات پلاسماسلی، آمیلوئیدوز می‌خوانیم

حدود 24050 مورد جدید میلوم در سال 2014 تشخیص داده شد و 11090 نفر در ایالات متحده بر اثر این بیماری جان باختند. بروز میلوم با بالارفتن سن افزایش می‌یابد. میانگین سن در زمان تشخیص 70 سال است؛ وقوع این بیماری زیر 40 سال نادر است بروز سالانه آن حدود 4 در 100000 است و این میزان بروز در سراسر دنیا، تشابه قابل ملاحظه‌ای دارد. مردان اندکی بیشتر از زنان به این بیماری مبتلا می‌شوند و بروز آن در سیاه پوستان تقریبا دو برابر سفیدپوستان است. میلوم حدود 1 درصد تمام بدخیمی‌های موجود در سفیدپوستان و 2 درصد بدخیمی‌های سیاه پوستان؛ 13 درصد تمام سرطان‌های هماتولوژی در سفیدپوستان و 33 درصد آن‌ها در سیاه پوستان را تشکیل می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 136
اختلالات پلاسماسلی
میلوم مالتیپل
درمان میلوم متعدد
ماکرو گلوبولینمی والدنشتروم
درمان ماکرو گلوبولینمی والدنشتروم
سندرم POEMS
بیماری‌های زنجیره سنگین
فصل 137
آمیلوئیدوز
درمان آمیلوئیدوز AL
درمان آمیلوئیدوز AA
درمان آمیلوئیدوز ATTR

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های خون 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات پلاسماسلی، آمیلوئیدوز
نویسنده، ، ، ، ،
مترجماسماعیل شهابی، محمد مصلح آبادی، مهدیه مهرپوری
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات34
زبانفارسی
شابک978-600-238-547-5
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های خون 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات پلاسماسلی، آمیلوئیدوز

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های خون 2015 (ویراست نوزدهم): اختلالات پلاسماسلی، آمیلوئیدوز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.