معرفی و دانلود کتاب آزمایش خون و ورزشکاران: سلامتی و عملکرد ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب آزمایش خون و ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزمایش خون و ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزمایش خون و ورزشکاران: سلامتی و عملکرد ورزشی

کتاب آزمایش خون و ورزشکاران تألیف میثم میرزایی شهرابی، رضا محمدقشقایی و محمدرضا الماسی، 28 آزمایش خونیِ مهمی را که در تعیین سلامت ورزشکاران حیاتی هستند، معرفی کرده و شیوه‌ی تفسیر نتیجه‌ی آن‌ها را توضیح می‌دهد. این کتاب راهنما، به تست‌هایی همچون پروتئین، انسولین، آنزیم‌های کبدی، کلیه، هموگلوبین، CBC و هورمون‌های استروئیدی می‌پردازد و می‌کوشد اطلاعاتی مختصر، مفید و ضروری در مورد این پانل‌ها ارائه کند.

درباره‌ی کتاب آزمایش خون و ورزشکاران

امروزه یکی از شیوه‌های مهم پایش سلامتی ورزشکاران، آزمایش خون است. پژوهش‌های چند سال اخیر نشان داده، انجام تست‌های خونی روتین و نه‌چندان پیچیده، می‌تواند در تشخیص سلامتی و پیشگیری از برخی مصدومیت‌ها بسیار مؤثر باشد. این شیوه که از مهم‌ترین تحولات چند دهه‌ی اخیر در ورزش محسوب می‌شود، ماحصل نزدیک شدن علوم پزشکی و تربیت‌بدنی به یکدیگر است. درواقع برخی از ایده‌ها و متدهای پزشکی به ورزش راه یافته و در آن ادغام شده. حالا یک مربی حرفه‌ای می‌تواند با گرفتن تست‌های خونی و تفسیر آزمایش‌ها، از وضعیت بدنی ورزشکارش کاملاً اطلاع پیدا کند و متناسب با آن برنامه‌ی تمرینی ترتیب دهد. کتاب آزمایش خون و ورزشکاران تألیف میثم میرزایی شهرابی، رضا محمدقشقایی و محمدرضا الماسی، ده‌ها آزمایش خونیِ مهمی را که همه‌ی مربیان باید با آن‌ها آشنا باشند، به شما معرفی می‌کند. نویسندگان هرکدام از این تست‌ها را خیلی مختصر و مفید مرور کرده و نحوه‌ی تفسیر نتیجه‌ی آن‌ها را آموزش می‌دهند.

یکی از دلایلی که ورزشکاران امروزی نسبت به دوران گذشته بسیار کمتر مصدوم می‌شوند، به خاطر همین آزمایش‌های مکرر است. پانل‌های خونی نشان می‌دهند که آیا در وضعیت بدنی ورزشکاری تغییراتی در حال رخ دادن است یا خیر. اگر تست‌ها نتایج خوبی نداشته باشند، مربی از فشار تمرینات می‌کاهد و برنامه‌ی جدیدی تعریف می‌کند تا بافت‌ها و عضلات ورزشکار خود را احیا کنند. برای مثال در دو دهه‌ی اخیر، فوتبالیست‌های حرفه‌ای و سطح اول دنیا به‌ندرت دچار مصدومیت‌های جدی و طولانی می‌شوند. درحالی‌که تا چند دهه‌ی پیش که علم پزشکی و ورزش درهم‌تنیده نبودند، فوق ستاره‌ها بارها مصدومیت‌های سخت را تجربه می‌کردند. و این نشان‌دهنده‌ی تأثیر عمیق این آزمایش‌ها در سلامت و آمادگی ورزشکار حرفه‌ای است. میثم میرزایی شهرابی، رضا محمدقشقایی و محمدرضا الماسی در کتاب آزمایش خون و ورزشکاران، به 28 مورد از این تست‌های خونی می‌پردازند. آن‌ها در این کتاب خوانندگان را با تست‌هایی مثل کلسترول، هورمون تیروئید، سروتونین، پروتئین، انسولین، آنزیم‌های کبدی، کلیه، هموگلوبین، CBC، آمیلاز و هورمون‌های استروئیدی آشنا می‌سازند. این راهنما به مربیان و حتی ورزشکاران کمک می‌کند انواع آزمایش‌ها را بشناسند، بتوانند نتایج آن‌ها را بخوانند و درک بهتری از آن‌ها پیدا کنند. به این طریق مربی برنامه‌ی پویاتری خواهد داشت و ورزشکار می‌تواند حداکثر پتانسیلش را بروز دهد و به اوج برسد.

کتاب آزمایش خون و ورزشکاران را انتشارات حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب آزمایش خون و ورزشکاران برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای توصیه می‌شود. با کمک این کتاب راهنما می‌توانید درک بهتری از وضعیت سلامتی خود به دست آورید.

با میثم میرزایی شهرابی و محمدرضا الماسی بیشتر آشنا شویم

میثم میرزایی شهرابی (متولد 1373) نویسنده‌ی کتاب‌های ورزشی است. او تاکنون در نوشتن کتاب‌هایی همچون «اصول برنامه‌نویسی پیشرفته»، «چربی سوزی با هایپرتروفی» و «گیاهخواری، رژیم‌های غذایی و مکمل‌ها» مشارکت داشته.

محمدرضا الماسی (متولد 1373) چندین کتاب آموزشی در حوزه‌ی ورزش تألیف کرده است. ازجمله آثار او می‌توان به «تغذیه و بازیابی برای ورزشکاران بسکتبال» و «اطلس جامع تمرینات بدن‌سازی بانوان» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب آزمایش خون و ورزشکاران: سلامتی و عملکرد ورزشی می‌خوانیم

لپتین هورمونی است که با تنظیم حس بسری از گرسنگی احساس سیری به تنظیم اشتها کمک می‌کند. این آزمایش میزان لپتین موجود در خون را برای تشخیص کمبودی که ممکن است به چاقی منجر شود اندازه‌گیری می‌کند. لپتین در درجه اول توسط سلول‌های چربی و به میزان کمتری توسط سایر بافت‌ها از جمله جفت در زنان باردار تولید می‌شود. لپتین توسط خون به گیرنده‌های هیپوتالاموس در مغز منتقل می‌شود و هنگامی که که غذا کافی مصرف می‌شود، این هورمون به بدن حس سیری می‌دهد. در یک پاسخ بازخورد طبیعی سطح پایین لپتین باعث گرسنگی و افزایش مصرف مواد غذایی می‌شود. با افزایش سطح لپتین از افزایش سلول‌های چربی، گرسنگی کم می‌شود و مصرف مواد غذایی کاهش می‌یابد. کمبود لپتین می‌تواند باعث گرسنگی مداوم شود زیرا بدن سعی می‌کند خود را از کمبود غذای درک شده (گرسنگی) محافظت کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزمایش خون و ورزشکاران: سلامتی و عملکرد ورزشی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات147
زبانفارسی
شابک978-600-355-461-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آزمایش خون و ورزشکاران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آزمایش خون و ورزشکاران

برای دریافت کتاب آزمایش خون و ورزشکاران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.