معرفی و دانلود کتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت: برای دانشجویان پرستاری، پزشکی و پیراپزشکی

برای دانلود قانونی کتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت: برای دانشجویان پرستاری، پزشکی و پیراپزشکی

کتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت نوشته‌ی سمیرا نوروز رجبی، نگین حسینی حمزه، لیلا صیادی، محمدحسین وزیری و فاطمه محمدخواه راهنمای جامعی برای درمان بیماری‌های کلیه، آشنایی با شرایط مراقبت از بیماران و همچنین شناخت داروهای موثر بر درمان مشکلات حوزه‌ی کلیه و مجاری ادراری است.

درباره‌ی کتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت

اختلال‌های الکترولیتی یکی از چندین مشکلی است که بیماران کلیوی در کنار مشکل اصلی خود گرفتار عوارض و تأثیرات منفی آن می‌شوند. از آن‌جایی که فعالیت‌های کلیه در بدن بسیار وسیع است و کوچک‌ترین اختلال در عملکرد آن، مشکلات زیادی برای بدن ایجاد می‌کند. پژوهش‌های مختلفی در این حوزه صورت گرفته است که به‌خوبی و به‌طور کامل به توضیح اختلالات الکترولیت و بیماری‌های کلیوی می‌پردازند. کتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت نوشته‌ی سمیرا نوروز رجبی، نگین حسینی حمزه، لیلا صیادی، محمدحسین وزیری و فاطمه محمدخواه یکی از همین منابع جامع و کاربردی به‌شمار می‌رود که اطلاعات بسیار خوبی را در رابطه با این موضوع در اختیارتان می‌گذارد.

کتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت شامل چهار فصل است. در نخستین فصل با عنوان بررسی و مراقبت از بیماران مبتلا به اختلالات کلیوی مباحثی در مورد آناتومی و فیزیولوژی، تست‌های تشخیصی، اختلالات کلیوی و... مطرح شده است. نویسندگان، در این فصل در کنار توضیحات مقدماتی، انواع اختلالات کلیوی را نیز برشمرده‌اند که از آن جمله می‌توان به نارسایی حاد کلیوی، بیماری‌های گلومرولی و بیماری و نارسایی مزمن کلیوی اشاره کرد. پس از معرفی هر کدام از اختلال‌ها، علل ایجادکننده، تابلو بالینی و تشخیص بیماری نیز شرح داده شده است.

از آن جایی که افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی نیازمند رسیدگی‌های خاص و ویژه و مراقبت‌های بالینی هستند، فصل دوم این کتاب به بیان اصول مراقبت و نگهداری از بیماران مبتلا به اختلالات دستگاه ادراری اختصاص یافته است. در این بخش از کتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت، به‌صورت مفصل با بایدها و نبایدها و روش‌های تسهیل عملکرد مربوط به بیماران آشنا می‌شوید.

نویسندگان در فصل سوم کتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت، به‌صورت ویژه به مباحثی نظیر اختلالات آب و الکترولیت می‌پردازند. اصطلاح اختلالات آب و الکترولیت به معنای بالا رفتن یا پایین آمدن اسیدها و الکترولیت‌های مایع میان‌بافتی و خون به کار می‌رود. اگرچه علاوه‌بر کلیه، عملکرد بقیه‌ی دستگاه‌ها نیز در تنظیم آب و الکترولیت بدن مؤثرند، اما بخش بسیار مهمی از تنظیم آن‌ها در بدن توسط کلیه انجام می‌شود. با مطالعه‌ی بخش سوم این اثر می‌توانید تسلط بسیار خوبی بر این مباحث پیدا کنید.

در نهایت، در چهارمین فصل کتاب حاضر، داروهای رایج برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کلیوی معرفی می‌شود. پزشکان متخصص، داروهای متعددی را در فهرست داروهای درمان‌کننده‌ی کلیه و مجاری ادراریتجویز می‌کنند که مطالعه‌ی این فصل کمک می‌کند با داروهای مناسب و رایج برای درمان بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت آشنا شوید.

انتشارات بشری کتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت را چاپ و منتشر کرده است.

کتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم؟

کتاب حاضر برای دانشجویان پرستاری، پزشکی و پیراپزشکی و نفرولوژیست‌ها تدوین شده است. همچنین مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که در جست‌وجوی اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت: برای دانشجویان پرستاری، پزشکی و پیراپزشکی می‌خوانیم

حدود نیمی از بیماران دچار باکتریوری، فاقد نشانه هستند. علائم و نشانه‌های UTI تحتانی عبارت‌اند از: سوزش در هنگام ادرار،‌ تکرار ادرار (دفع ادرار بیش از هر سه ساعت)،‌ فوریت،‌ شب‌ادراری، بی‌اختیاری،‌ خون‌ادراری و کمردرد. در بیماران دچار UTI عارضه‌دار، از باکتریوری بدون علامت تا سپسیس متغیر است. در بسیاری از موارد UTI همراه با سوند،‌ بدون علامت است. با این حال هر بیمار دارای کاتتر ادراری که ناگهان دچار علائم بروز شوک سپتیک می‌شود،‌ از نظر سپسیس ادراری بررسی می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: بررسی و مراقبت از بیماران مبتلا به اختلالات کلیوی
فصل 2: بررسی و مراقبت از بیماران مبتلا به اختلالات دستگاه ادراری
فصل 3: بررسی اختلالات آب و الکترولیت
فصل 4: داروهای رایج در بیماران مبتلا به اختلالات کلیوی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت: برای دانشجویان پرستاری، پزشکی و پیراپزشکی
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-964-399-717-5
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۰۰۰۰ ۳۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت

برای دریافت کتاب بیماری‌های کلیوی و اختلالات الکترولیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.