معرفی و دانلود کتاب هر کودک یک آهنگ است

عکس جلد کتاب هر کودک یک آهنگ است
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هر کودک یک آهنگ است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هر کودک یک آهنگ است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هر کودک یک آهنگ است

با به دنیا آمدن تو، یه آهنگ قشنگ شروع شد... نیکولا دیویس در کتاب هر کودک یک آهنگ است، با استفاده از استعاره و با نثری آهنگین، ارزش‌ها و حقوق کودکان را به آن‌ها و به بزرگسالان اطرافشان یادآوری می‌کند. این اثر با تکیه بر موارد مطرح‌شده در پیمان‌نامه‌ی حقوق کودک سازمان ملل متحد نوشته شده و بر لزوم حمایت از تمام کودکان تاکید می‌کند.

درباره‌ی کتاب هر کودک یک آهنگ است

زندگی در برخی جوامع و شرایطی که بر آن‌ها حاکم است، باعث شده تا بسیاری از کودکان با حقوق خود آشنا نباشند و از طرفی، بسیاری از بزرگسالان نیز تمام مواردی را که برای رشد یک کودک ضروری هستند از یاد برده‌اند. ملزومات رشد هر کودک، دایره‌ی وسیعی را در بر می‌گیرد که از عشق و حمایت، تا نیاز به آموزش و پرورش به بهترین شکل و بسیاری از موارد مهم دیگر را شامل می‌شود.

نیکولا دیویس (Nicola Davis) در کتاب هر کودک یک آهنگ است (Every Child a Song: A Celebration of Children’s Right)، می‌گوید که با تولد هر کودک، آهنگی آغاز می‌شود که برای کامل شدنش به چیزهای زیادی احتیاج دارد. او با تشبیه کودکان به آهنگ‌ها و تشبیه آن‌چه برای رشد و آرامش نیاز دارند، به چیزهایی که یک آهنگ نیاز دارد، سعی کرده تا هم کودکان را با حقوق و نیازهای اصلی‌شان آشنا کند، و هم گامی در راستای یادآوری حقوق کودکان به بزرگسالان، بر اساس پیمان‌نامه‌ی سازمان ملل متحد بردارد.

با تولد هر نوزاد، آهنگی آغاز می‌شود که منحصر به ویژگی‌های شخصی اوست. اما نقطه‌ی مشترکی که با آهنگ‌های دیگر دارد، این است که باید حمایت و توجه مورد نیازش را به دست بیاورد، تا به رشد و کمال برسد. هر آهنگی باید طرفدارانی داشته باشد و عشق را از آن‌ها دریافت کند و باید فرصتی داشته باشد تا به دیگران شناسانده شود و قابلیت‌ها و ویژگی‌هایش کشف شود. کودکان هم به چیزهای مشابهی احتیاج دارند. فرقی ندارد که کودک از کدام خانواده و جغرافیاست، چه رنگ پوستی دارد، به چه زبانی صحبت می‌کند و چه ویژگی‌هایی دارد. تمام کودکان، حقوقی دارند که نادیده گرفتن آن‌ها، آسیب‌هایی به جسم و روان کودک وارد می‌کند و خیلی اوقات، این آسیب‌ها جبران‌ناپذیرند. کتاب هر کودک یک آهنگ است، یک اثر کودکانه اما غیرداستانی‌ست؛ و با وجود کودکانه بودنش، می‌تواند برای بسیاری از بزرگسالان نیز تاثیرگذار باشد.

معرفی و دانلود کتاب هر کودک یک آهنگ است

در این کتاب، علاوه بر این که نثری آهنگین را به قلم نیکولا دیویس می‌خوانیم، تصاویر جذابی را نیز از مارک مارتین (Marc Matin) می‌بینیم. تصاویر کتاب هر کودک یک آهنگ است، بیشتر بر این موضوع متمرکز شده‌اند که کودکانی را نمایش دهند که ویژگی‌های ظاهری و حتی جسمی مختلفی دارند، تا بر مفهوم عدم وجود تفاوت میان کودکان تاکید کند.

نیکولا دیویس در پایان اثر خود، چند ماده‌ از پیمان‌نامه‌ی حقوق کودک سازمان ملل را نیز آورده، که نیازها و حقوق کودکان را در قالب جدی‌تری مطرح کند. حق زندگی کردن و رشد با توجه به استعدادها، آزادی بیان و اندیشه و مذهب، حفاظت شدن در برابر خشونت و سواستفاده، حقوق مرتبط با تحصیل و کار کودکان و حفظ عزت نفس برای کودکان دارای معلولیت، از مهم‌ترین مواردی هستند که دیویس در کتاب هر کودک یک آهنگ است به آن‌ها اشاره کرده است.

با خواندن این کتاب برای فرزندتان می‌توانید او را از حقوقی که باید از آن‌ها برخوردار باشد آگاه کنید، به او یادآوری کنید که باید به حقوق دوستان و هم‌سن‌وسالانش در سراسر دنیا احترام بگذارد و به او بگویید که تفاوتی میان کودکان وجود ندارد. همه حق زندگی کردن دارند.

این اثر توسط رضی هیرمندی به فارسی ترجمه شده و انتشارات پرتقال آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب هر کودک یک آهنگ است

  • این اثر با تصاویر فوق‌العاده جذاب و پیام‌هایی که از صلح و آرامش به همراه دارد، ارزش ذاتی هر انسان و همه‌ی کودکان سراسر جهان را گرامی می‌دارد. هر کودک یک آهنگ است، کتابی مهم هم از جهت ادبی و هم از جهت رعایت عدالت اجتماعی‌ست و تاکید می‌کند که کودکان حق دارند آن‌چه را که برای شکوفایی نیاز دارند، دریافت کنند. (Lexi Walters Wright, High Five Books, Florence, MA)
  • اثری درباره‌ی تمام چیزهایی که هر کودکی سزاوار داشتن آن‌هاست. در کنار تصاویر جذاب مارک مارتین، نوشته‌های نیکولا دیویس ارزش ذاتی هر کودک را تایید می‌کند و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها تجلیل می‌کند. (Koki Mulugeta, Educator, Hadley, MA)

کتاب هر کودک یک آهنگ است برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین اصلی این اثر، تمام کودکان 5 سال به بالا هستند.

در بخشی از کتاب هر کودک یک آهنگ است می‌خوانیم

با تولد هر کودک، آهنگی آغاز می‌شود...
آهنگی که پیش از آن هرگز کسی نشنیده است،
یگانه و کوچک و ظریف؛
اما تنهایِ تنها، هرگز!
چون ما همه باهم صدای خود را بلند می‌کنیم،
تا هر آهنگ، شجاع و بلند بخواند، بی‌ترس و بی‌هراس.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هر کودک یک آهنگ است
نویسنده
مترجمرضی هیرمندی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-274-621-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هر کودک یک آهنگ است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هر کودک یک آهنگ است

برای دریافت کتاب هر کودک یک آهنگ است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.