معرفی و دانلود کتاب هزینه نهایی صفر: طلوع اینترنت اشیا و همدارهای مشارکتی، افول سرمایه‌داری

عکس جلد کتاب هزینه نهایی صفر: طلوع اینترنت اشیا و همدارهای مشارکتی، افول سرمایه‌داری
قیمت:
۱۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هزینه نهایی صفر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هزینه نهایی صفر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هزینه نهایی صفر: طلوع اینترنت اشیا و همدارهای مشارکتی، افول سرمایه‌داری

آغاز یک عصر جدید! جرمی ریفکین در کتاب هزینه نهایی صفر، روند آن دسته از تغییرات اقتصادی را برایتان شرح می‌دهد که موجب زوال نظام‌های سرمایه‌داری خواهند شد و نوع تازه‌ای از پارادایم‌های اقتصادی را به دنبال خواهند داشت. در این کتاب که توانسته جایزه‌ی میدان شناخت برتر (Premio Know Square) را از آن خود کند، علاوه‌بر شناخت ریشه‌های تاریخی سرمایه‌داری، به ویژگی‌های اقتصاد آینده و جایگاه فناوری‌ در دنیای اقتصاد نیز پی خواهید برد.

درباره‌ی کتاب هزینه نهایی صفر

امروزه آن‌چنان همگی درگیر تکنولوژی و کاربردهای متنوع فناوری شده‌ایم که اصلاً فراموش کرده‌ایم دنیایمان با وجود آن‌ها چه‌قدر نسبت به صد سال پیش دگرگون شده. جالب این‌جاست که پیشروی فناوری‌ها در زندگی انسان‌ها متوقف نشده، بلکه در سال‌های اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است. بااین‌اوصاف، بعید نیست اگر تا بیست یا سی سال آینده، به لطف پیشرفت‌های فناوری، زندگی بشر به حیات کنونی او هیچ شباهتی نداشته باشد. کتاب هزینه نهایی صفر (The Zero Marginal Cost Society) دقیقاً به بررسی جوانب همین موضوع پرداخته است. جرمی ریفکین (Jeremy Rifkin) در این کتاب سعی داشته نشان دهد که در آینده‌ای نه‌چندان دور، نظام‌های اقتصادی تحت تأثیر تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها دستخوش تحولات اساسی شده و پارادایم‌های اقتصادی جدید با اتکا به زیرساخت‌های فناورانه سر برمی‌آورند.

معرفی و دانلود کتاب هزینه نهایی صفر

حتماً برای شما هم پیش آمده که بدون صرف هیچ هزینه‌ای و تنها در طول چند ثانیه، آهنگ خواننده‌ی مورد علاقه‌ی خود را دانلود کنید. واقعیت این است که بسیاری از خواننده‌ها ترجیح می‌دهند برای این‌که میان مردم به محبوبیت برسند، برخی از آهنگ‌ها و ترانه‌های خود را به‌صورت رایگان و از طریق اینترنت در اختیارشان بگذارند. اکنون تصور کنید، تمام کالاها و خدمات مصرفی چنین حالتی پیدا کنند! این یعنی همان آینده‌ای که جرمی ریفکین از آن سخن می‌گوید. او معتقد است اگرچه نظام سرمایه‌داری در دوران معاصر توانسته به تمامی لایه‌های زندگی انسان‌ها نفوذ کرده و مصرف‌گرایی را در ذهن انسان‌ها نهادینه کند، به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر رقیب تازه‌ای برای این نظام پیدا شده که به‌سرعت در حال پاک کردن آن از صحنه‌ی اقتصاد است. از آن‌جایی که پدیده‌های اقتصادی تا حد زیادی زاییده‌ی جامعه هستند و دیر یا زود، جای خود را به پدیده‌ی اقتصادی دیگری می‌دهند، امروزه شاهد آن هستیم که پارادایم اقتصادی نوظهوری به نام «همداری مشارکتی»، درصدد کنار زدن نظام سرمایه‌داری برآمده‌اند. بااین‌اوصاف، گویا زمان زیادی تا مرگ سرمایه‌داری و ساخت نظام‌های اقتصادی نوین باقی نمانده. یکی از مشخصه‌های بارز اقتصاد آینده این است که در آن هزینه‌ی کالاهای مصرفی و خدمات صفر خواهد بود!

نویسنده برای تببین موضوعات مورد نظر خود، ابتدا به سراغ تاریخ سیاسی و اقتصادی جهان رفته و سعی داشته روند شکل‌گیری و گسترش نظام سرمایه‌داری را در بخش اول کتاب برای مخاطبان شرح بدهد. سپس تلاش کرده تا بنیان‌ها و مبانی سرمایه‌داری را به‌طور دقیق واکاوی کند. مؤلف در بخش دوم کتاب هزینه نهایی صفر به دنبال آن بوده که نشان دهد چگونه اینترنت اشیاء و انرژی رایگان، جامعه‌ای با هزینه‌ی نهایی صفر را پدید می‌آورند. همچنین شیوه‌ی ظهور اقتصاد هوشمند را بررسی کرده و در بخش سوم، از همدارهای مشارکتی و چگونگی شکل‌گیری آن‌ها سخن گفته است. سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی اشتراکی که ماحصل پارادایم همدارهای مشارکتی هستند، در بخش چهارم موضوع بحث و تحلیل بوده‌اند. در این بخش شیوه‌ی انحلال مالکیت پیش‌بینی شده و برایتان توضیح داده می‌شود.

اقتصاد فراوانی و سبک جدیدی که قرار است اقتصاد آینده برای انسان‌ها به همراه بیاورد، در بخش پنجم کتاب هزینه نهایی صفر معرفی شده‌اند. جرمی ریفکین در این بخش، جهان تازه‌ای را پیش رویتان قرار می‌دهد که بسیاری از رویاهای بشر در آن محقق خواهند شد.

اثر حاضر به کوشش سعید زرگریان به فارسی برگردانده شده و به همت نشر آموخته منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب هزینه نهایی صفر

  • کتابی قابل تحسین. چیزی که موجب می‌شود کتاب هزینه نهایی صفر ارزش خواندن داشته باشد، به جسارت و شجاعت نویسنده‌ی آن مربوط می‌شود. مؤلف تمایل داشته تا پیشرفت‌های اقتصادی بشر را در در روایتی دل‌انگیز برای نسل‌های آینده بازگو کند. شما می‌توانید آن را ساده‌لوحانه بدانید، اما مطمئن باشید ارزش آن بیشتر از این حرف‌هاست. اثری امیدوارکننده! (نشریه‌ی آینده)
  • یک کتاب قابل تأمل که با تحلیل برخی از مهم‌ترین فن‌آوری‌های نوین، نتایج عجیبی را مطرح می‌کند. ارزش این کتاب به دقت پیش‌بینی‌های خاص آن ارتباطی ندارد، بلکه به برون‌یابی‌های فعلی آن مربوط می‌شود. یک نظریه‌ی منسجم از جرمی ریفکین. (فایننشال تایمز)
  • کتابی روشنگرانه! ریفکین ریشه‌های تاریخی سازمان‌های بزرگی را که بر اقتصاد قرن بیستم مسلط بوده‌اند، بررسی می‌کند. تغییرات اجتماعی کنونی در زمینه‌ی کسب‌و‌کار، پیامدهای تازه‌ای را به ارمغان می‌آورند که از دیدگاه ریفکین مثبت و امیدوارکننده هستند. (فوربس)
  • جرمی ریفکین تصویری بلندپروازانه و در عین حال، خوش‌بینانه از یک مدل اقتصادی که می‌تواند جایگزین سرمایه‌داری صنعتی شود، برایتان سخن می‌گوید. حتی خوانندگان بدبین هم بعد از مطالعه‌ی کتاب هزینه نهایی صفر، چشم‌اندازی نشاط‌آور و برانگیزاننده را در برابر خود خواهند یافت. (یوچای بنکلر، دانشکده‌ی حقوق هاروارد)
  • یک کتاب نفس‌گیر که فناوری‌های نوین امروزی را به تاریخ پانصدساله‌ی سرمایه‌داری متصل می‌کند. ریفکین در کتاب هزینه نهایی صفر نشان می‌دهد که انسان امروز در آستانه‌ی یک نظام اقتصادی جدید ایستاده است. (کوین ورباخ، مدرسه‌ی وارتون)
  • کتاب هزینه نهایی صفر رویای جرمی ریفکین را در مورد فناوری‌های جدید نشان می‌دهد. من خواندن این کتاب را به تمامی مخاطبانی که در رابطه با آینده‌ی فناوری‌ها دچار سردرگمی هستند، توصیه می‌کنم. (کالستوس جمعه، مدرسه‌ی دولتی جان اف. کندی، دانشگاه هاروارد)
  • جرمی ریفکین در آخرین کتاب خود، دنیایی را برایمان ترسیم می‌کند که هزینه‌ی نهایی همه‌چیز در آن صفر است. همچنین پیامدهای چنین جهانی را در زمینه‌ی اقتصاد و محیط‌زیست تحلیل می‌کند. یکی از بحث‌برانگیزترین کتاب‌های سال! (جیمز بویل، مرکز مطالعه حوزه‌ی عمومی، دانشکده‌ی حقوق دوک)
  • جرمی ریفکین در کتاب هزینه نهایی صفر ما را به یک تور گردشگری در گذشته و آینده می‌برد. از شما می‌خواهم این کتاب را بخوانید. (لیزا گانسکی، نویسنده)

کتاب هزینه نهایی صفر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به مطالعه در زمینه‌ی اقتصاد بین‌الملل، سیاست جهانی و تکنولوژی‌های پیشرفته علاقه دارید، خواندن کتاب هزینه نهایی صفر را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب هزینه نهایی صفر: طلوع اینترنت اشیا و همدارهای مشارکتی، افول سرمایه‌داری می‌خوانیم

اینکه فرهنگ را نخبه‌ها تولید کنند یا توده‌ها به‌شدت به ماهیت رسانه بستگی دارد. انقلاب چاپ با ماشین بخار زغال‌سنگ‌سوز، و فرزندانش یعنی کتاب‌ها و نشریات، و پس از آن هم انقلاب برق، و نوادگانش یعنی فیلم، رادیو و تلویزیون، حمایت از حق نشر را ایجاب می‌کردند. ماهیت متمرکز این رسانه‌ها و تعیین حدومرز برای مشارکت‌ها محتوای فرهنگی را «فردی» کرد.

چاپ ایده‌ی تألیف فردی را به وجود آورد. مؤلفان فردی (مانند ارسطو یا سن توماس آکویناس) در گذشته هم وجود داشتند، ولی تعدادشان بسیار کم بود. در فرهنگ دست‌نویس، نسخ خطی اغلب در زمانی دراز به‌وسیله‌ی صدها کاتب ناشناس نوشته می‌شدند. احتمال داشت کاتب با تأکید بیش از حد روی یک یا دو جمله (که به نظر نمی‌رسید حرف چندان مهمی از جانب نویسنده باشند) معنای بخش کوچکی از متن را اندکی دستخوش تغییر کند. کاتبان خود را نسخه‌بردار می‌دانستند. حتی معدود نویسندگانی که نام‌شان با یک اثر کامل عجین شده است زیاد خودشان را خالق افکارشان نمی‌دانستند. آن‌ها احساس می‌کردند که ایده‌ها به‌شکل رؤیا یا الهام از بیرون آمده‌اند (یعنی به‌یک‌باره ایده‌ای به آن‌ها الهام شده است). چه بسا این انگاره که ایده می‌تواند رهیافت خلاقانه‌ی منحصربه‌فردی باشد که فقط از درون شخص سرچشمه می‌گیرد برای‌شان، اگر نگوییم درک‌ناپذیر، عجیب بوده باشد.

چاپ نوشتن را مردمی کرد، چراکه هرکسی می‌توانست افکارش را بنویسد و سپس آن‌ها را چاپ کند و به‌شکل گسترده در اختیار دیگران قرار دهد تا بخوانند. معرفی قوانین حق نشر هم این ایده را شکل داد که هرکس مالک افکار و واژه‌های خودش است. مالکیت واژه‌ها ناگزیر به شکل‌گیری این ایده منجر شد که افکار فرد ثمره‌ی کار او و در نتیجه دستاوردهایی شخصی هستند که می‌توانند در بازار فروخته شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
1. تغییر بزرگ پارادایم: از سرمایه‌داریِ مبتنی بر بازار به همدارهای مشارکتی
بخش اول: تاریخ ناگفته‌ی سرمایه‌داری
2. جنبش‌های حصارکشی در اروپا و تولد بازار سرمایه‌داری
3. وصلت سرمایه‌داری و ادغام عمودی
4. سرشت انسان از دید سرمایه‌داری
بخش دوم: جامعه‌ای با هزینه‌ی نهایی نزدیک به صفر
5. بهره‌وری شدید، اینترنت اشیا و انرژی رایگان
6. چاپ سه‌بعدی: از تولید انبوه به سمت تولید به وسیله‌ی انبوه مردم
7. موک‌ها و آموزش با هزینه‌ی نهایی صفر
8. آخرین کارگر
9. از راه رسیدن توصرف‌کننده و راه افتادن اقتصاد هوشمند
بخش سوم: طلوع همدارهای مشارکتی
10. طنز همدارها
11. مشارکت‌گرایان مهیای نبرد می‌شوند
12. نبرد برای تعیین و کنترل زیرساخت هوشمند
بخش چهارم: سرمایه‌ی اجتماعی و اقتصاد اشتراکی
13. از مالکیت به سوی دسترسی
14. جمع‌سپاریِ سرمایه‌ی اجتماعی: مردمی کردنِ پول، انسانی کردنِ کارآفرینی و بازنگری در کار
بخش پنجم: اقتصاد فراوانی
15. چراغ جادوی پایدار
16. سبک زندگی زیست‌کره‌ای
کلام پایانی: یادداشتی شخصی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هزینه نهایی صفر: طلوع اینترنت اشیا و همدارهای مشارکتی، افول سرمایه‌داری
نویسنده
مترجمسعید زرگریان
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات472
زبانفارسی
شابک978-622-665055-7
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هزینه نهایی صفر

فرانک نگهدار
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
کتابی بسیار عالی و درباره آینده پژوهی است خواندنش را به همه توصیه می‌کنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هزینه نهایی صفر

برای دریافت کتاب هزینه نهایی صفر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.