معرفی و دانلود کتاب هوش تجاری: داده کاوی و بهینه سازی برای تصمیم گیری

عکس جلد کتاب هوش تجاری: داده کاوی و بهینه سازی برای تصمیم گیری
قیمت:
۱۴۷۵۰۰ ۷۳,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش تجاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش تجاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش تجاری: داده کاوی و بهینه سازی برای تصمیم گیری

کارلو ورسلیس در کتاب هوش تجاری با استفاده از روش‌های تحلیل اطلاعات، نحوه‌ی مدیریت داده‌های سازمانی را به شما آموزش می‌دهد. در این کتاب خواهید دید سیستم‌های هوش تجاری چطور می‌توانند رویکردهای مدیریت سازمان‌های پیچیده را ارتقا دهند.

درباره‌ی کتاب هوش تجاری

این کتاب از جمله مهم‌ترین منابع هوش تجاری است که مشکلات موجود در این زمینه را شرح می‌دهد و ارتباط آن را با دیگر حوزه‌ها برای شما روشن می‌کند. کارلو ورسلیس (Carlo Vercellis) در کتاب هوش تجاری (Business intelligence) ضمن تبیین مولفه‌های اصلی محیط‌های تجاری، مجموعه‌ای از مدل‌های ریاضی و متدولوژی‌های تحلیلی را ارائه کرده تا نحوه‌ی استفاده از داده‌های مختلف را برای تولید اطلاعات بیاموزید.

امروزه اختراع فناوری‌های کم‌هزینه سبب شده سازمان‌ها و افراد به حجم بالایی از داده‌ها دسترسی پیدا کنند. این داده‌ها شامل انواع تراکنش‌های تجاری، مالی و مدیریتی، ایمیل‌ها، متن‌ها و فرامتن‌ها و بسیاری اطلاعات دیگر می‌شود که می‌توانند فرصت خوبی را برای بهبود هدایت سازمان‌ها فراهم کنند.

به‌طور کلی هوش تجاری را می‌توان مجموعه‌ای از مدل‌ها و روش‌های تحلیلی دانست که به‌طور منظم از داده‌های متنوع بهره‌برداری می‌کند تا با جمع‌آوری اطلاعات، فرآیند تصمیم‌گیری را آسان نماید. بیشتر روش‌های هوش تجاری، میان‌رشته‌ای هستند و تنوع بالایی دارند؛ به‌همین‌سبب معمولاً چندین حوزه‌ی کاربری را دربرمی‌گیرند. روش‌های هوش تجاری در زمینه‌های کاری مختلفی چون بازاریابی، لُجستیک، حسابداری، مدیریت عمومی و خدمات و... کاربرد دارند و در مجموع این محیط، اطلاعات و دانشی را به تصمیم‌گیرندگان ارائه می‌دهد که حاصل پردازش داده‌ها از طریق مدل‌های ریاضی و الگوریتم‌های مشخص است.

در فصل‌های مختلف این اثر پیرامون مباحثی چون معماری هوش تجاری، ساختار مدل‌های ریاضی، مدیریت کارکنان فروش، تحلیل داده‌ها و... اطلاعات جامعی به‌دست می‌آورید. همچنین این کتاب شما را با مشکلات و آسیب‌های وجود در دنیای هوش تجاری آشنا می‌کند و چنان‌که ذکر شد، به مدد آن خواهید توانست ارتباط تنگاتنگ آن را با سایر حوزه‌های فناوری اطلاعات مشاهده کنید. از دیگر اهداف کتاب حاضر درک مخاطبان از اصلی‌ترین مولفه‌های یک محیط دارای هوش تجاری است. به‌علاوه در بخش پیوست کتاب با چند نرم‌افزار کاربردی تحلیل داده‌ها و داده‌کاوی آشنا می‌شوید.

کتاب هوش تجاری ترجمه‌ی عین الله جعفرنژاد قمی است که انتشارات علوم رایانه آن را منتشر کرده و صاحبان کسب‌وکار، کارآفرینان و مدیران سازمانی می‌توانند از یافته‌های علمی و ارزنده‌ی این اثر بهره ببرند.

کتاب هوش تجاری مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های مرتبط با کامپیوتر، مدیریت و عموم علاقه‌مندان به یادگیری اصول و مبانی هوش تجاری از جمله مخاطبان اصلی این اثر هستند.

با کارلو ورسلیس بیشتر آشنا شویم

پروفسور کارلو ورسلیس مدیر گروه تحقیقاتی MOLD (مدل‌سازی ریاضی، بهینه‌سازی، یادگیری داده‌ها) است. او علاوه‌بر تدریس دروس پژوهشی در زمینه‌ی هوش تجاری، تاکنون چهار کتاب به زبان ایتالیایی نوشته، در نگارش بسیاری از آثار علمی مشارکت داشته و مقالات او در مجلات بین‌المللی مختلف منتشر شده است.

در بخشی از کتاب هوش تجاری: داده کاوی و بهینه سازی برای تصمیم گیری می‌خوانیم

اغلبِ دانش‌کاران، عمده‌ی تصمیم‌های خود را براساس روش‌های شهودی و آسان اتخاذ می‌کنند که مبتنی‌بر عناصر خاصی مثل تجربه، آگاهی از دامنه‌ی کاربرد و اطلاعات موجود است. این رویکرد منجر به شکل‌گیری سبکی ایستا و راکد در تصمیم‌گیری می‌شود که برای شرایط ناپایدار و متغیر محیط اقتصادی کنونی مناسب نیست.

درواقع، فرآیندهای تصمیم‌گیری در سازمان‌های امروزی آن‌قدر پیچیده و پویا هستند که نمی‌توان با رویکرد صرفاً شهودی، آن‌ها را حل کرد و اغلب نیازمند رویکردی قوی براساس روش‌های تحلیلی و مدل‌های ریاضی هستند. اهمیت و ارزش راهبردیِ تحلیل در تعیین مزیت رقابتی برای شرکت‌ها را چندین نویسنده مورد توجه قرار داده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: مولفه‌های فرآیند تصمیم‌گیری
فصل اول: هوش تجاری
فصل دوم: سیستم‌های پشتیبان تصمیم
فصل سوم: انبارش داده‌ها
بخش 2: روش‌ها و مدل‌های ریاضی
فصل چهارم: مدل‌های ریاضی برای تصمیم‌گیری
فصل پنجم: داده‌کاوی
فصل ششم: آماده‌سازی داده‌ها
فصل هفتم: اکتشاف داده‌ها
فصل هشتم: رگرسیون
فصل نهم: سری‌های زمانی
فصل دهم: دسته‌بندی
فصل یازدهم: قوانین هم‌باشی
فصل دوازدهم: خوشه‌بندی
بخش 3: کاربردهای هوش تجاری
فصل سیزدهم: مدل‌های بازاریابی
فصل چهاردهم: مدل‌های لُجستیک و تولید
فصل پانزدهم: تحلیل پوششی داده‌ها
پیوست 1: ابزارهای نرم‌افزاری
پیوست 2: مخزن‌های مجموعه داده
واژه‌نامه‌ی انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش تجاری: داده کاوی و بهینه سازی برای تصمیم گیری
نویسنده
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات373
زبانفارسی
شابک978-600-205-193-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۷۵۰۰ ۷۳,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش تجاری

سیداحمدرضا حسینی
۱۴۰۲/۶/۲۵
کتاب‌های استاد عین الله جعفر نژاد قمی تخصصی و دانشگاهی تالیف شده‌اند و تاکید بر کدنویسی دارند و ترجمه قابل قبولی دارند در کل کتاب‌های استاد عملگرا و مفید هستند و من به شخصه از کدنویسی هایشان لذت می‌برم.....
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هوش تجاری

برای دریافت کتاب هوش تجاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.