معرفی و دانلود کتاب هوش مالی و روانشناسی آن

عکس جلد کتاب هوش مالی و روانشناسی آن
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش مالی و روانشناسی آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش مالی و روانشناسی آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش مالی و روانشناسی آن

محمدحسین طالب بیدختی در کتاب هوش مالی و روانشناسی آن به مقوله‌ای می‌پردازد که خیلی از ما نام آن را شنیده‌ایم و نمی‌دانیم یادگیری آن را از کجا شروع کنیم: بازار ارز دیجیتال. نویسنده در ابتدای کتاب به انواع پس‌انداز و سرمایه‌گذاری می‌پردازد و سپس در بخش دوم، شما را با نحوه‌ی سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب هوش مالی و روانشناسی آن

بعضی از افراد فکر می‌کنند که برای به دست آوردن پول بیشتر، باید کار بهتری پیدا کنند یا ثروتی بادآورده به ارث ببرند. غافل‌ از اینکه کمی تغییر دیدگاه در نحوه‌ی پس‌انداز و سرمایه‌گذاری ممکن است زندگی شما را زیر و رو کند. برای این کار، به منابعی برای آموزش سرمایه‌گذاری و آشنایی با بازاهای مالی نیاز خواهید داشت. کتاب هوش مالی و روانشناسی آن، کتاب مختصری است که شما را وارد دنیای بی‌پایان بازارهای مالی می‌کند.

بسیاری فکر می‌کنند که برای انجام چنین کارهایی زمان کافی ندارند و هیچ وقتی را به یادگیری بدیهی‌ترین اصول اقتصادی اختصاص نمی‌دهند. محمدحسین طالب بیدختی پس از طی کردن تجربه‌های بسیار، به شما توصیه می‌کند که مدیریت اموال شخصی را در هر سنی که هستید، فرابگیرید. اتفاقاً او عقیده دارد افرادی که سنشان بیشتر است، چند مرحله از جوان‌ها جلوتر هستند؛ زیرا کوله‌باری از تجربه بر دوش خود دارند.

نویسنده برای نوشتن کتاب هوش مالی و روانشناسی آن از دو کتاب «پدر پولدار پدر فقیر» و «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» کمک گرفته است. همه‌ی الگوهایی که در قسمت پایانی کتاب مشاهده می‌کنید، الگوهایی اثبات‌شده‌اند که پیش از این درباره‌ی آن‌ها کتاب‌های زیادی نوشته شده است. شما وقت نمی‌کنید که همه‌ی این کتاب‌ها را بخوانید و در تحلیل نمودارها، به یک استاد تمام‌عیار تبدیل شوید! محمدحسین طالب بیدختی الگوهای مهم و برجسته را در کتاب خود جمع‌آوری کرده تا افراد مبتدی با عملکرد نمودارهای قیمت بیشتر آشنا شوند.

در طول این سال‌ها تکنیک‌های زیادی در مدیریت زمان و سرمایه ابداع شده‌اند که هر کدام کارکرد خودشان را دارند. بهتر است تکنیک مناسب خود را هر چه سریع‌تر پیدا کنید و بعد از تلفیق آن با روحیات خود، پول بیشتری به دست آورید. تعریف محمدحسین طالب بیدختی از هوش مالی، رفتار درست با پول است؛ رفتاری که رفته‌رفته در ذهن شکل می‌گیرد. مثال کتاب درباره‌ی خرید و فروش است. وقتی چیزی را می‌فروشید و پولی به دست می‌آورید، با خود فکر می‌کنید که سرمایه‌ی زیادی در اختیار دارید. درحالیکه ممکن است خانه‌ی خود را فروخته باشید و این سرمایه‌ی زیاد به‌تنهایی هیچ ارزشی نداشته باشد. رفتار درست با پول این است که آن را در جایی سرمایه‌گذاری کنید که روز‌به‌روز بر ثروت شما بیفزاید.

محمدحسین طالب بیدختی با پیروی از رابرت کیوساکی چهار مسیر کارمندی، خوداشتغالی، کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری را برای شما تصویر می‌کند. شما با پشت سر گذاشتن هر مرحله به جایی می‌رسید که تمام وقت خود را صرف خرید و فروش سهم یا ارزهای دیجیتال می‌کنید و دیگر مجبور نیستید برای دیگران کار کنید.

محتویات کتاب هوش مالی و روانشناسی آن شامل دو بخش می‌شود: هوش مالی و بازار ارز دیجیتال. در بخش هوش مالی، با انواع پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و تخصیص بودجه آشنا می‌شوید. محمدحسین طالب بیدختی بر این تأکید دارد که در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید. حتی در هنگام وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال، بهتر است که خرید و فروش چند نوع ارز دیجیتال را در دستور کار خود قرار دهید. در فصل دوم نیز تفاوت ارز دیجیتال و بازار دیجیتال، انواع کیف پول، استخراج بیت‌کوین و...توضیح داده می‌شود.

اگر می‌خواهید بیش از این با تجربه‌های محمدحسین طالب بیدختی آشنا شوید، کتاب هوش مالی و روانشناسی آن را بخوانید که انتشارات سبزان آن را روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب هوش مالی و روانشناسی آن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید نحوه‌ی سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال را یاد بگیرید، کتاب هوش مالی و روانشناسی آن برای شما مناسب به نظر می‌رسد.

در بخشی از کتاب هوش مالی و روانشناسی آن می‌خوانیم

ممکن است خبر افزایش قیمت نفت را بشنوید و به‌سرعت تصمیم بگیرید که سهام یک شرکت نفتی را بخرید تا فرصت را از دست ندهید. هنگام معامله به خودتان بگویید مبلغ بیشتری سرمایه‌گذاری کنم تا سود بیشتری کسب کنم و غافلگیرانه چند هفته بعد شرکتی که سهامش را خریدید به علت اختلاف بین شرکا یا هر دلیل دیگری منحل می‌شود و شما می‌مانید و سهام بی‌ارزشتان. تصمیمات حساب‌شده در بازار نیازمند شناخت بازار و جزئیات آن است. اگر در بازار فیزیکی معامله می‌کنید، مثلاً کالایی را می‌فروشید یا می‌خرید، بدانید که فروش در احساس خوب مشتری خلاصه می‌شود. اگر به مغازه‌ای بروید و از برخورد مغازه‌دار‌، ‌دکور مغازه و ... خشنود باشید، دلتان می‌خواهد بیشتر خرید کنید‌. ‌مغازه‌دار و همکارانش نیز این را می‌دانند‌، ‌آن‌ها سعی می‌کنند با کنترل رفتار‌، ‌زبان بدن و ... شما را خشنود و راضی نگه دارند. ممکن است از روی تجربه، نحوه رفتار با مشتری را آموخته باشند.

مشتری نباید حس کند که به‌اجبار خرید می‌کند. ‌مغازه‌دار با کمال میل اطلاعات کالا‌ها را در اختیار مشتری می‌گذارد، بدون اینکه توقع خرید داشته باشد. مهم نیست که کالا چیست‌، ‌مهم این است که شما بخواهید خرید انجام دهید. هر کالایی که باشد. اگر خودتان مغازه‌دار باشید، باید مسائل گفته‌شده را رعایت کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: هوش مالی
1. پس‌اندازمحوری
الف) مالی
ب) دانشی
ج) ارتباط یا بازار
2. تخصیص بودجه
3. تنوع سرمایه‌گذاری
4. درآمد
بخش دوم: بازار ارز دیجیتال
استفاده از تجربیات سهام‌داران در بازار بورس اوراق بهادار
تفاوت‌های ارزهای دیجیتال و سهام
تفاوت پول و ارز دیجیتال
جزئیات ارزهای رمزنگاری‌شده
پشتوانه بیت‌کوین و بلاک‌چین
اعتماد در دنیای دیجیتال
اثبات کار و اثبات سهام
کیف پول
استخراج
توکن یا ایکو‌ها
اقتصاد
تکنیکال و فاندامنتال
الگو‌ها
میانگین‌ها
باند بولینگر
ROC
CCI
RSI
8 موج الیوت
نظریه ترکیب
تاکتیک‌ها
مدیریت سرمایه
سایت‌ها‌، ‌صرافی‌ها‌، ‌کیف پول‌های آنلاین
اصطلاحات
منابع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش مالی و روانشناسی آن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سبزان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-600-8557-27-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش مالی و روانشناسی آن

مجتبی مجیدی
۱۴۰۳/۱/۱
کتاب بدی نیست مندهنوز کامل نخواندمش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هوش مالی و روانشناسی آن

برای دریافت کتاب هوش مالی و روانشناسی آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.