معرفی و دانلود کتاب پسر خوب

عکس جلد کتاب پسر خوب
قیمت:
۱۰۷۸۰۰ ۵۳,۹۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پسر خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پسر خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پسر خوب

تریلری مهیج و تکان‌دهنده از ادبیات مدرن کره‌ی جنوبی؛ جانگ یوجانگ در کتاب پسر خوب، داستان زندگی مردی روان‌پریش را به تصویر کشیده که مطابق شواهد، ظاهراً طی شبی هولناک مادر خویش را به قتل رسانده است... گفتنی است که اثر پیش رو، یکی از عناوین شایسته‌ی تحسینِ نشریه‌ی Entertainment Weekly به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب پسر خوب

جانگ یوجانگ، بانوی داستان‌نویس کره‌ای، یکی از برترین استعدادهای ادبیِ برآمده از آسیای شرقی به شمار می‌رود. ترجمه‌ی آثار او به زبان انگلیسی در سالیان اخیر، توجه مضاعفی را به جهان داستان‌های وی در سراسر جهان به دنبال داشته است. نشریات انگلیسی‌زبان، عموماً قدرت قلم و ژرفای تخیل این نویسنده را با قلم بی‌نظیر و تخیل بی‌مانند استیون کینگ مقایسه می‌کنند. این مقایسه چندان بیراه نیست. مطالعه‌ی دقیق آثار جانگ یوجانگ، مؤید تأثیرپذیری آشکار او از نوشته‌های کینگ است. با این همه، در کار یوجانگ اصالتی مشهود پیداست که سبب ارتقای مقام او از نویسنده‌ای مقلد، به نویسنده‌ای مهم و صاحب سبک می‌شود.

کتاب پسر خوب (The Good Son) در میان آثار جانگ یوجانگ جایگاهی بس مهم و شامخ دارد. این اثر که تریلری جنایی - روانشناختی با محوریت موضوع آشفتگی‌های روانی است، نخستین بار در سال 2016 میلادی روانه‌ی بازار کتاب شد و خیلی زود، از زبان کره‌ای به مهم‌ترین زبان‌های دنیا ترجمه گشت. منتقدان، نثر پخته و شورانگیز نویسنده در این اثر را بیش از هر چیز دیگر ستوده‌اند.

قهرمان اصلی و راوی ماجراهای کتاب پسر خوب، مردی بیست و شش‌ساله به نام یو جین است. او که به اختلال حافظه و بیماری روانی زمان‌پریشی مبتلاست، یک روز صبح با بوی تند خون در بینی از خواب بیدار می‌شود. همزمان صدای تلفن توجه او را به خود جلب می‌کند. برادرش است که با او تماس گرفته. دلیل تماس، لرزه بر اندام یو جین می‌اندازد: برادر یو جین به او می‌گوید که مادرشان شب گذشته با هول و ترس با وی تماس گرفته و به سرعت گوشی را قطع کرده است. او می‌خواهد مطمئن شود که اتفاق ناگواری در خانه نیفتاده است. گفته‌های برادر فوراً تصاویری محو از شب گذشته را در ذهن یو جین زنده می‌سازد. تصاویری که در مرکز آن مادر یو جین، در حال لابه و زاری قرار دارد. اما لابه و زاری برای چه؟ آیا او از یو جین درخواست کمک می‌کرده است؟ یا برای حفظ جانش به او التماس می‌نموده است؟...

رمان پسر خوب توسط محمد عباس‌آبادی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر چترنگ روانه‌ی بازار کتاب گشته است. شک نداشته باشید که ریتم تند و داستان نفسگیر این اثر، تجربه‌ی مطالعاتی فوق‌العاده‌ای را برای شما رقم خواهد زد.

افتخارات کتاب پسر خوب

  • اثر شایسته‌ی تحسین نشریه‌ی Entertainment Weekly
  • اثر شایسته‌ی تحسین نشریه‌ی Electric Literature
  • اثر شایسته‌ی تحسین نشریه‌ی Lit Hub
  • حضور در فهرست آثار منتخب Elle
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب پسر خوب

  • مایه‌ی خرسندی است که سرانجام آثار نویسنده‌ی برجسته‌ی کره‌ای، جانگ یوجانگ، به زبان انگلیسی راه یافتند. کتاب پسر خوب یک حماسه‌ی درخشانِ مادر و پسری است؛ اثری عالی که قلب شما را به جنبش وا داشته و سپس آن را می‌شکند! (Entertainment Weekly)

  • پرتره‌ای دلهره‌آور از یک بیمار روانی؛ و داستانی زیبا، با محوریت موضوعاتی چون ثروت و انزوا در جامعه‌ی مدرن کره‌ی جنوبی. جانگ یوجانگ را استیون کینگِ کره‌ی جنوبی نامیده‌اند. اگرچه من مایلم او را با نویسندگانی چون لیونل شرایور، دوروتی بی. هیوز و پاتریشا هایسمیت مقایسه کنم. (Molly Odintz, Lit Hub)

  • بی‌نهایت جذاب... کتاب پسر خوب اثری هیجان‌انگیز است که مخاطب را از همان سطور ابتدایی به مطالعه ترغیب می‌کند. نثر خانم جانگ یوجانگ در این اثر در کمال کنترل و پختگی است. وی تا پایان داستان سایه‌ی تعلیق را بر فضای رمان حفظ می‌کند. امری که بی‌شک گواهی بر مهارت و جدیت او در کار نویسندگی به شمار می‌رود. (The Wall Street Journal)

  • می‌خواهید یک تریلر روانشناختی جذاب بخوانید؟ کتاب پسر خوب از جانگ یوجانگ را امتحان کنید! (Elle.com)

  • یک تریلر زیبا و به دقت طراحی‌شده. تنشِ جذابِ موجود در این اثر، از نثر گیرای نویسنده ناشی می‌شود. کتاب پسر خوب رمانی است که با ظرافت حواس مخاطب را معطوف به ساختمان خود می‌کند. (World Literature Today)

  • بسیار از مطالعه‌ی این اثر لذت بردم... کتاب پسر خوب داستانی مهیج، جذاب و ماجراجویانه است که راوی غیرقابل اعتماد آن، تا مدت‌ها در ذهن خواننده باقی می‌ماند. (Flynn Berry, author of Under the Harrow)

کتاب پسر خوب مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های معمایی و دوست‌داران تریلرهای روانشناختی، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب پسر خوب، نوشته‌ی جانگ یوجانگ، به شمار می‌روند.

با جانگ یوجانگ بیشتر آشنا شویم

جانگ یوجانگ (Jeong Yu-jeong) متولد سال 1966 و زاده‌ی شهر هامپیونگِ کره‌ی جنوبی است. وی در کشور خود نویسنده‌ای چیره‌دست و پرفروش به شمار می‌رود. او در رشته‌ی پرستاری تحصیل کرده اما اغلب عمر و انرژی خود را صرف فعالیت ادبی نموده است. از یوجانگ تاکنون چهار رمان خواندنی به انتشار رسیده؛ آثاری که عمدتاً ذیل ژانرهای معمایی و جنایی طبقه‌بندی می‌شوند. از میان این چهار اثر می‌توان به دو کتابِ «پسر خوب» و «هفت سال تاریکی» اشاره نمود. اثر اخیر توسط روزنامه‌ی آلمانی‌زبان Die Zeit یکی از برترین عناوین جنایی سال 2015 لقب گرفته است.

گفتنی است که اغلب نوشته‌های داستانی جانگ یوجانگ به بیشتر زبان‌های مهم دنیا، از جمله چینی، آلمانی، انگلیسی، ویتنامی و فرانسوی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب پسر خوب می‌خوانیم

من و برادر بزرگ‌ترم، یومین، در دبستانی خصوصی نزدیک شینچون هر دو کلاس اول بودیم. مادر هر روز صبح که می‌خواست برود سر کار، ما را سر راهش با ماشین به مدرسه می‌رساند. ویراستار انتشاراتی در پشت دانشگاه یونسه بود که فاصله زیادی با مدرسه نداشت. بعد از مدرسه می‌رفتیم به کارگاه نقاشی‌ای نزدیک محل کار او که بیشتر حالت مهدکودک داشت. به اندازه‌ای به مدرسه نزدیک بود که همیشه پیاده می‌رفتیم. خیلی وقت‌ها توقف می‌کردیم تا خوراکی بخریم و سر راهمان به آنجا حواسمان پرت می‌شد. مادر همیشه نگرانمان بود. تذکر می‌داد: «نرین نزدیک ریل قطار. کنار جاده اصلی بمونین، باشه؟»

می‌گفتیم: «باشه.» ولی گوش نمی‌دادیم. بعضی وقت‌ها نه، بیشتر وقت‌ها  در طول ریل خط سئول اوی‌جانگ‌بو قدم می‌زدیم و تا مچ پا در علف‌های هرز فرومی‌رفتیم. البته فقط قدم نمی‌زدیم. بازی‌هایی از خودمان درمی‌آوردیم و مسابقه می‌گذاشتیم که ببینیم کداممان برنده می‌شود. مترسک‌بازی می‌کردیم که در آن دست‌هایت را در دو طرفت باز می‌کردی و درحالی‌که به آسمان نگاه می‌کردی روی ریل راه می‌رفتی؛ بازی پرش بلند هم انجام می‌دادیم، یعنی هرکس از روی تراورس‌های بیشتری می‌پرید، برنده می‌شد. بهترین بازی‌مان بازی بقا بود. همیشه مساوی می‌کردیم، چون سلاح‌هایمان یکی بود: مسلسل‌های سبک اسباب‌بازی تأییدشده از جانب مادر که فقط تَتَتَتَق صدا می‌دادند و کار خاص دیگری نمی‌کردند.

اما سه روز پیش در کوله‌پشتی‌هایمان عینک ایمنی و تفنگ‌های بادی با ساچمه‌های پلاستیکی‌ای را که پدرمان از سفری کاری به آمریکا برایمان آورده بود، گذاشته بودیم. مادر از آن‌ها خوشش نمی‌آمد، ولی جای ساچمه‌ها روی بدنمان نمی‌ماند. در روزهایی که یومین حضور داشت، خیالش راحت‌تر بود. خیلی شوق‌وذوق داشتیم. آن روز در کلاس توجهی به درس نمی‌کردیم، چون هر دو داشتیم به ایستگاه شینچون فکر می‌کردیم.

فهرست مطالب کتاب

1. ندایی در تاریکی
2. من که هستم؟
3. خطری برای دیگران
4. خاستگاه گونه ها
مؤخره
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پسر خوب
نویسنده
مترجممحمد عباس آبادی
ناشر چاپیانتشارات چترنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات308
زبانفارسی
شابک978-622-7342-43-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۷۸۰۰ ۵۳,۹۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پسر خوب

Kiodo
۱۴۰۲/۲/۳۰
خیلی داستانشو دوست داشتم به پیشنهاد یه دوست خوندم و واقعا پسندیدم و جالب بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پسر خوب

برای دریافت کتاب پسر خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.